
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Htp biely dym
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Zatím jsem měl mockrát čest jen s ohnutými, jednou s upadlým, ale zrovna to byl už měněný ventil. Roztažením
...blbost kvete všude.

-> Urbi: běžně upadnou, dyť jsou jak páratká .. a když to blbec co se mu to potkalo ješte chce opravit roztažením..

-> Urbi: uplne bezne u htp padaju ventily do spalovaku, jeden sa ohne, druhy odleti, atd. tam by som nehladal ziadnu zradu, cely ten motor je zle
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: Co za značku ventilu ? Měl by se max. ohnout, ale neměl by upadnout talířek od stopky.
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: A jáká je toho příčína? ten hydraulický napínák?
-> Pavel P@nkáč: je to tak, pokud se neudela i spodek tak jsou to vyhozené peníze ..
-> ZdeněkH: ano jen hlavu.
-> Pavel P@nkáč: U HTP je to možné, to je motor omylů a nedomyšlených věcí. Ale u jiných poctivých konstrukcí se to tak říct nedá. Jasně na vyběhlém motoru při perfektně těsné hlavě oproti netěsné donesené na opravu, to může začít brat olej spodem.
-> Pavel P@nkáč: U HTP je to možné, to je motor omylů a nedomyšlených věcí. Ale u jiných poctivých konstrukcí se to tak říct nedá. Jasně na vyběhlém motoru při perfektně těsné hlavě oproti netěsné donesené na opravu, to může začít brat olej spodem.
-> Urbi: nasadis takovouhle peknou hlavu a zacne to zrat olej jak protrzene, teda ma to malo najeto tak by nemuselo, ale stalo se me to uz nekolikrat:( ale meli treba 120 najeto
-> Petr Urban 13.04.14 13:40:24: super cena
-> Urbi: Ta cena je ale jen za hlavu když ti ji někdo donese ne? Celkově to pak bude spíš jak píše-> Stepan FUN: ne?
No hele záleží jak to podáš. Musíš mít milion keců kolem a všechno jde i když můj původní záměr toho příspěvku byl prodat to i s informací o vadě a nebo rozebrat na díly
No hele záleží jak to podáš. Musíš mít milion keců kolem a všechno jde i když můj původní záměr toho příspěvku byl prodat to i s informací o vadě a nebo rozebrat na díly
-> ZdeněkH: jednoválcové HTP je neprodejné 

-> ZdeněkH: Kompletně jak ji vidíš : rozebrání, očista hlavy a ventilů (možnost vyleštění), vylisování vodítek, nalisování kvalitních nových, případné jejich vyhonování pro docílení stejné vůle a válcovitého tvaru, strojní obroušení ventilů, sedel, test těsnosti, brus hlavy, umytí, nová gufera, poskládání s novými výfukovými ventily = 3500 - 4000,- pro 1.2 HTP 6V. Cenu zde hrají nová kvalitní vodítka 6ks a nové ventily. Cokoli jiného dle domluvy do zpráv.
-> Stepan FUN: Tak v tom případě pokud se člověk podívá s odstupem na rozsah práce to není tak strašné. Osobně bych ale do opravy nešel. Buď bych to raději prodal tak jak to je nebo na díly.
-> Urbi: Nemám to doma. Nejsem sebevrah. :-D Ale pár rozebranejch HTP jsem v bejvalý práci měl. A většinou měly najeto cca tyhle kilometry. ;-)
-> ZdeněkH: Pokud to bude komplet s rozvodama a měněj se takhle všechny ventily, tak odhaduju něco kolem 10-12 tis...
-> ZdeněkH: Pokud to bude komplet s rozvodama a měněj se takhle všechny ventily, tak odhaduju něco kolem 10-12 tis...
Já tipuju o 10tkm míň tedy najeto 50tkm.
By mě jen tak zajímalo na kolik tahle oprava se vším všudy přijde? Ve stylu dojedu do servisu a po opravě odvezu. Vyplatí se to vůbec u těch střepů?
By mě jen tak zajímalo na kolik tahle oprava se vším všudy přijde? Ve stylu dojedu do servisu a po opravě odvezu. Vyplatí se to vůbec u těch střepů?
-> Stepan FUN: Velmi správně
Cca 55 tis. km. Máš to doma, že víš ?
Už jsem takto viděl hlavu i po 37 tis. km, tuším že to byla zaruční oprava pro orig. servis.
Pokud by někdo potřeboval opravu nejen HTP hlavy, ale jakékoli pro osobní automobil + možnost mírných nenáročných úprav pro zlepšení plnící účinnosti, mám možnosti téměř pro jakoukoli hlavu s ventily.


Pokud by někdo potřeboval opravu nejen HTP hlavy, ale jakékoli pro osobní automobil + možnost mírných nenáročných úprav pro zlepšení plnící účinnosti, mám možnosti téměř pro jakoukoli hlavu s ventily.
A hlava po nutné výměně všech vodítek (Mahle) a všech výfukových ventilů (Freccia), strojně sedla i ventily, nová gufera a kompletní očista
-> Urbi: Odhaduju něco kolem 60tis...
A jak se krásně přehřívá olej, který nemá správné parametry pro mazání po jedné dálniční jízdě v léte. Kdo uhádne kolik má hlava najeto ?
Denní praxe s HTP hlavou, při cestě do servisu zřejmě jednoválec :
-> Jarda/felda: Nikasil je maličko něco jinýho. Tam jestli se nepletu se jedná o nástřik kovu na opotřebovanou plochu a její následné opracování. Tady to prostě propálíš na větší průměr a do toho dáš "futro"...
-> MOLSO 11.04.14 15:33:35: takže nikasil 

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: a to se jako do htp vyplati delat jo? tak do nejakeho veterana, ale zas to tam je jen 3x

-> MOLSO 11.04.14 15:33:35: Takhle se resily hodne zadreny litinovy motory, kde vybrus nestacil. Ale ze to tak ma i HTP jsem nevedel :)
-> minno: nemá, a je to ako píše molso
-> minno: neviem netusim. ale na liatinovych motoroch sa to riesi obvykle takto ...
-> MOLSO: HTP asi nemá klasické vkladané valce, čo :)
-> Pavel P@nkáč: vlozka ktora nie je obklopena chladiacou kvapalinou - povodny poškodený valec sa vyvrta na vyrazne vacsi priemer a potom sa do neho vloží vložka. vrtanie je zachovane
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: co to je sucha vlozka?
-> Pavel P@nkáč: šály, někdy výbrus, suchá vložka .. dle potřeby a financí majitele ..
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: co ta repase obnáší? kruhy ventily? voditka a simeringy
než začne chrastit řetěz tak to 10 dá

-> Syny: někdy i míň

-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: To vydrzi aspon o 10 000 km vic? :)
-> Syny: jojio, ať si polepší a koupí tsi 

-> steyr: Taky rekni kamaradovi, at priste nekupuje HTP... Ale nechci kazit tady Tomovi ksefty :)
-> Tom.t - malej ale vychcanej překupníček: 

-> steyr: haha dalšie mrtve htp
prípadne mám zrepasované skladom - kedtak SZ


prípadne mám zrepasované skladom - kedtak SZ
cawko...dneska sa kamaratovy stalo nieco taketo....z nicoho nic biely dym z vyfuku a zmizol olej....moja teoria je ze olej tlacilo do vyfuku a preto dym, ked osm otvoril viecko ventilov motor znizil otacky, ze ledva vrcal...po zakruteni bezal kulturnejsie