skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Motor:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
1400cc v úpravě SPORT
Hlava válců se sacími ventily 36mm ,uloženými v bronzovém vedení.
Sériové písty a ojnice.
Časování 280stupňů.
Kompresní poměr 10,8:1
Čtyřbodové závodní vstřikování s dvěma dvojitými klapkovými tělesy 40mm.
Laditelná jednotka zapalování/vstřikování.
Omezovač zážehem na 7400rpm
skoda-virt.cz/cz/.../1231 6-efi-zastavby-ridicich-je dnotek-a-komponentu-vstrik ovani-paliva
skoda-virt.cz/cz/.../1062 2-elektronicke-zapalovani- a-ladeni-motoru
www.vrbamotorsport.cz/pro gramovatelne-vstrikovani
Převody:
-5q SP 4,22 , rychlosti sériové
skoda-virt.cz/cz/.../9378 -opravy-a-prestavby-prevod ovek-uprava-prednich-a-zad nich-naboju-kol
Přední náprava:
-Vyztužená ramena
-Upravené dorazy
-Upravené záklony
-Stabilizator 21mm
Zadní náprava:
-Vyztužená podle dokumentace 130LA
-Změna odklonu
-Náboje pro rozteč 4x100mm s rozšířením 16mm
-Pružiny š120 včetně horního uložení
-Upravené tlumiče š120
Brzdy:
Vepředu čtyřpístkové na dva okruhy s původním kotoučem a obložením ferodo
Vzadu kotoučové brzdy VW
Stará videa těsně po úpravě motoru a změně převodu:
Novější videa:
Sprint Želiv:
Zapalování:
Se vstřikováním:
VRBA / RAPID 1400 - komentáře:
21:26:03
24.05.2014
24.05.2014
mirecek.666
-> Vrba: doufám že se zadaří rychle opravit, přeci jen sezona právě začíná. Držim palce
21:23:35
24.05.2014
24.05.2014
Skili
tak to nasere, ale vypadá to že to chtlo hlavně čelo, to se opraví
21:01:55
24.05.2014
24.05.2014
radekp
-> Vrba: sakryš, držím palce při opravě
20:54:35
24.05.2014
24.05.2014
castrol
-> Vrba: a kua tam
20:29:08
24.05.2014
24.05.2014
Dušan
Podle me se to svezlo jen do vrsku. Pricka s nosnikama je dost nizko na poskozeni. Zalakovat to chce cely az ke hranam. O odstin bych se nebal.
20:07:37
24.05.2014
24.05.2014
Vrba
-> Marcius: No největší strach mám z navázání laku a taky z těch nosníků. Nedá se říct,že by se jich to netýkalo. Příčka motoru je OK bez znatelné stopy po nárazu.
19:57:47
24.05.2014
24.05.2014
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Vrba: aj tohle jsem zažil taky... napumpovala to do mě felda... stál jsem před přechodem (předemnou jedno auto) a jen jsem se díval do zrcátka jak se na mě řítí felda kombi... zašláplý brzdy pomohly, že jsem nenabral borce před sebou, ale odnesla to motorová příčka, nárazník, čelo, světla a levej zadní blatník... přeji ať se to povede pěkně opravit
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_4769__2009 -07-07_08-54-02_7.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_4769__2009 -07-07_08-54-14_21.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_4769__2009 -07-07_08-54-02_7.jpg
img.skoda-virt.cz/forum_u pload/.../4_104_4769__2009 -07-07_08-54-14_21.jpg
19:49:53
24.05.2014
24.05.2014
ŠKODA 120 GLS
-> Vrba: jakej elekro šrot do tebe narazil vlastně ?
19:24:25
24.05.2014
24.05.2014
Vrba
-> Tuner#2: Díly už jsou sehnané,ted to stojí na likvidátorovi.
19:19:22
24.05.2014
24.05.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Vrba 24.05.14 19:15:38: A sakra Tohle je nemilé a Rapid čelo se schání blbě
19:17:05
24.05.2014
24.05.2014
Evž@
-> Vrba: tvl...to už je třetí neštěstí škodovkáře co eviduju za poslední rok
19:15:38
24.05.2014
24.05.2014
Vrba
-> Nwkt: Přednost autobusu ze zastavky a borec nedobrzdil,...bohužel už bylo pozdě
19:10:56
24.05.2014
24.05.2014
Nwkt
-> Vrba: shit co se stalo?
19:09:45
24.05.2014
24.05.2014
Tomaso435
někdo nedobrzdil ?
09:35:51
20.05.2014
20.05.2014
Vrba
-> minno: Rozdělení je jen na vysokonapětové straně a snímání je řešeno na klice - tj přímo bez jakéhokoliv převodu. Vůle v rozdělovači VN naopětí nic neovlivní. S tím předstihem je to složitější než jen říct že v nizkých je potřeba nízký. V oblasti chudé směsi při deceleraci,ale i jinde si můžeš odspodu dovolit i hodně vysoký předstih.Pak ti auto neškube atd,.. Vždy je to souhra více veličin. Když se to udělá "přesně" ,tak potom to může mít i na karburátoru takový ten stříkačkový chod.
EDIT: skákání se odstranilo a byl to i hlavní důvod montáže setu. Na volnoběh mi to bylo jedno,ale ladit posledni dva stupně na špičce byl nekonecny problem,protože se to co 500 kilometru rozhodilo a motor zacal detonovat hlavně kvůli rozptylu parametrů. +-2 st neni pro rozdelovač problém,ale pro naladěný motor je to vyloženě průšvih.
EDIT: skákání se odstranilo a byl to i hlavní důvod montáže setu. Na volnoběh mi to bylo jedno,ale ladit posledni dva stupně na špičce byl nekonecny problem,protože se to co 500 kilometru rozhodilo a motor zacal detonovat hlavně kvůli rozptylu parametrů. +-2 st neni pro rozdelovač problém,ale pro naladěný motor je to vyloženě průšvih.
09:06:54
20.05.2014
20.05.2014
minno
-> Vrba: Potom paráda. No ono býva samozrejme problém aj s karburátorom, vieme všetci aké problémy so SEDRom bývajú a že ten karburátor vzhľadom na technológiu konštrukcie nemá dlhú životnosť a má aj iné chyby. Pokiaľ je to ale "zánovný" kus v dobrom stave ako napríklad ten tvoj tak samozrejme pri teplom motore to s ním môže fungovať dobre, to nepopieram. Osobne mi ale viac vyhovuje LEKR, rieši viacero nedúh SEDRa a má lepšiu spotrebu.
Uznávam ale, že chod motora je do značnej miery ovplyvnený hlavne zapaľovaním a krivkou predstihu (a aj počasím atď... :). Osobne motor ešte tiež stále ladím a nemôžem sa doladiť :( A zisťujem, viac tomu motoru sluší menší predstih, vtedy ide lepšie v nižších otáčkach, nedetonuje a pri vyšších otáčkach necítim pokles výkonu.
Mám otázku: eliminovalo sa týmto "tvojim" zapaľovaním skákanie predstihu na voľnobehu a v otáčkach? Mechanické rozdelenie iskry je stále tam a s nim spojené vôle v zapaľovaní.
Uznávam ale, že chod motora je do značnej miery ovplyvnený hlavne zapaľovaním a krivkou predstihu (a aj počasím atď... :). Osobne motor ešte tiež stále ladím a nemôžem sa doladiť :( A zisťujem, viac tomu motoru sluší menší predstih, vtedy ide lepšie v nižších otáčkach, nedetonuje a pri vyšších otáčkach necítim pokles výkonu.
Mám otázku: eliminovalo sa týmto "tvojim" zapaľovaním skákanie predstihu na voľnobehu a v otáčkach? Mechanické rozdelenie iskry je stále tam a s nim spojené vôle v zapaľovaní.
07:02:22
20.05.2014
20.05.2014
Vrba
-> minno: Právě naopak,ta kultura i průběh výkonu je uplně nekde jinde. Jsem Ti říkal už dávno,že problém není v karburátoru. Ted ten motor nedetonuje,má lepší špičku a nově i ten spodek je takovej jakej tam jeste nikdy nebyl. Já jsem spokojenej. Mimojiné i spotřeba půjde zákonite dolu,protože ted to stačí fakt jen lechtat.
22:53:09
19.05.2014
19.05.2014
minno
-> Vrba: Tak super. A obyčajné karburátorové "plnenie" nezaostáva za týmto vyspelým riadením zapaľovania?
20:25:24
19.05.2014
19.05.2014
Vrba
-> minno: Tak ono to jde vždycky nějak dodělat. Dneska první testovací jízda při které jsem zadřel potenciometr na ose (byl v něm jemný prach z broušení na brusce) ,ted uz mám nové ,vychytanější řešení a funguje to líp než jsem čekal - hlavně spodek o poznání ožil.
12:38:47
19.05.2014
19.05.2014
minno
-> Vrba: LEKR asi nie, to asi len tie nepodarené elektronické karburátory ecotronic.