skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
21:00:10
13.01.2014
13.01.2014
Kocvin
-> mirecek.666: Tak to je ta možnost s větší hmotností :)
20:55:33
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> Eidy: kterým směrem myslíš před nebo za kolem? Zatim u mě vede možnost směrem do kabiny s úhlem ke 180 aby hadička byla co možná nejpřímější cestou
20:51:31
13.01.2014
13.01.2014
Eidy
-> mirecek.666: A taky aby to šlo odvzdušnit. A jestli si budeš moc vybrat stejnej úhel "před" nebo "za" kolem, tak raději před. Bude to blíže ose otáčení/kývání nápravy a tudíž menší neodpružená hmotnost.
20:50:01
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : uvidíš, jak to bude vycházet, je mi to jasný
20:47:57
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> T: proto pořád uvažuju nad tou "správnou" polohou :-) možná to bude nějakej uhel mezi 90 a 180 aby se mi nelámala zbytečně hadička
20:44:41
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : všechna váha má být co nejníže
20:41:56
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> T: podložku už mám napálenou, měl jsem tady i foto, ted to složim přitáhnu na poloosu a musim domyslet a doměřit držák třmenu a ještě uplně nemám vybráno kam ten třmen umístim
20:40:06
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : áha, tak to je drobnost, pokud to neni nějak moc a jinak teda miska + nějaká podložka v tloušce štítu a zezadu nějaký držák brzdiče ?
20:39:24
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> Eidy: zepředu si ho nemůžu dovolit, s lemem blatníku nic dělat nechci. Ono je to skoro o nic a na tom domku to půjde lehce odstranit
20:37:39
13.01.2014
13.01.2014
Eidy
-> mirecek.666: Takže kotouč přijde zezadu náboje? Já myslel, že zepředu. A když vnitřní průměr koliduje, dá se zvětšit.
20:36:00
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> T: vnitřní průměr kotouče trochu koliduje s rohama a s tim odkapovym rantlem
20:34:07
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : proč úprava domku ložiska ?
20:32:05
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> T: chápeš, žádná věda, ted trochu budu laborovat s velikostí domku na ložiska, ale uprava by měla bejt minimální
20:30:18
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : takovej detail to znám
hele a v tom bubnu je závit pro sešroubování s kotoučem ? chápu to dobře ?
hele a v tom bubnu je závit pro sešroubování s kotoučem ? chápu to dobře ?
20:27:30
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> T: to já taky, ted hlavně na prachy:-)
20:25:35
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : momentálně na všechno,abych mohl vůbec na autě dělat
20:23:48
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> T: ve stádiu čekání na co?:-)
20:20:59
13.01.2014
13.01.2014
mirecek.666
-> vhml: přesně tak, hydroručka už je v autě:-)
20:19:24
13.01.2014
13.01.2014
T
-> mirecek.666: : super, budu sledovat já jsem momentálně ve stadiu čekání
20:16:44
13.01.2014
13.01.2014
vhml
-> mirecek.666 13.01.14 20:11:42: to je potuněnej buben? Už jsem o tom taky přemejšlel. Ale spíš udělám jen hydroručku do bubnů