skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
Karoserie:
- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku
- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou
Podvozek:
- úzké nápravy nahrazeny M nápravami
- přední:
* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu
* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku
* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit
* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita
* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi
* odlehčené náboje s klasickou roztečí
* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *
- zadní:
* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton
* pružiny od Omareta na vrchy
* nastavování sbíhavosti alá m8
* tlumiče HP Sporting po repasi
* sbíhavost 2,2mm
* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů
* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům
Kola a pneumatiky:
- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu
- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13
Brzdy:
- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák
vlastní konstrukce
- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi
- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton
- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem
Motor 120LS:
Blok
- eM, plnoprůtok, litinová víka
- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem
- výměník voda - olej
- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej
- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR
- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele
- upravené šály pro mazání hlavních ložek
- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla
Klika
- 120, druhý brus
- odlehčený setrvák
- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda
- dynamicky vyváženo
- certalová řemenice
Písty
- 120LS, včetně vložek, nové
Ojnice
- nové Fa
- odlehčené, vyleštěné
- vyvážené
Vačka
- 280°, Krejbich
Zapalovaní
- Ignitech TCIP4
- rozdělovač BMM
- nová cívka Pal bez odporu
Hlava
- nová 120LS
- upravené ventily 34/30, 7mm dřík
- konické pružiny
- vodítka, gufera
- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině
- 1,2mm těsnění
- KP10,5/1
- velké kanály
Karburátor
- Weber 40 DCOE
- svod přes hlavu výroba p. Doupovec
- filtr K&N
Alternátor
- 35A
- po kompletní repasi, ložiska NTN C4
- dle možností odlehčen
- certalová řemenice s průměrem 90mm
- olej Q8 Formula 10W-50
- svíce NGK BPR7HS
- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování
Výfuk:
- 3-1 svod p. Hrcina
- nerez tlumič Burgess
Převodovka:
- uložena o 15mm níž
- po opravě a úpravě od Vrby
- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem
- SP 4.22
- Převodové poměry:
1° - 3,09 (série 3,80)
2° - 2,12
3° - 1,41
4° - 1,08
5° - 0,83
- rozpěrka mezi 3kou a 4kou
- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola
- startér 1kW z Fabie
Chlazení:
- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule
- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta
Exteriér:
- maska modelu 64
- upravené mřížky v zadních blatnících
Interiér:
- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra
- volant Momo Cavallino C36
- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor
- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu
- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou
- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím
- osvícení interiéru vybaveno stmívačem
- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá
- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku
více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .
první video , je co doladovat
Sprinty Pohofest 2013
Sprinty Hundertgang 2013
První start s TCIP4
CML / 1000MB - komentáře:
18:10:29
12.07.2016
12.07.2016
ochoda
-> mirecek.666: Nějaký převařáky?
16:32:50
12.07.2016
12.07.2016
mirecek.666
-> T: nemáš fotku jak jsi to hrdlo vyřešil? Převářel jsi nádrž? Už to chci předělat dlouho ale čas neni:-)
-> Milan 136: nejsi sám kdo to má až vzadu na kole:-) mě Verva s brzdovym prachem naleptali komaxit a už to nejde dolu, takže zadní spolujezdcovo kolo je jak dalmatin, akorát ve zlatý edici. A v mejtě mi to tedka špráchlo až na čelní sklo:-)
-> vhml: u mě je teda uplně jedno kolik toho v nádrži mám, v rejdu to prostě letí ven:-) a s těma pryžema by to chtělo změnit i kola, nápady jsou, ale ta realizace....
-> Milan 136: nejsi sám kdo to má až vzadu na kole:-) mě Verva s brzdovym prachem naleptali komaxit a už to nejde dolu, takže zadní spolujezdcovo kolo je jak dalmatin, akorát ve zlatý edici. A v mejtě mi to tedka špráchlo až na čelní sklo:-)
-> vhml: u mě je teda uplně jedno kolik toho v nádrži mám, v rejdu to prostě letí ven:-) a s těma pryžema by to chtělo změnit i kola, nápady jsou, ale ta realizace....
14:48:41
12.07.2016
12.07.2016
Milan 136
-> Eidy: no právě. je to tak jak říkáš
14:43:01
12.07.2016
12.07.2016
Eidy
-> Milan 136: Tam je odvzdušnění vytežený po dvíčko, což? Takže když to dokonale ucpeš, tak se během jízdy udělá v nádrži podtlak a nepojede to.
14:20:32
12.07.2016
12.07.2016
Milan 136
-> Eidy: mne to lita vylozene z vicka. Mb to ma trochu jinak nez stovka/erko
Pri nehorsim necham vicko kde je a pod kapotu dam nejaky poradny
Pri nehorsim necham vicko kde je a pod kapotu dam nejaky poradny
11:23:56
12.07.2016
12.07.2016
vhml
Já do hrdla napechoval závodní pěnu a jediný co se stalo, že se musí pomalu tankovat. Ven to teče pořád stejně ochotně. Tankuju tak max 3/4 nádrže.
10:40:02
12.07.2016
12.07.2016
Eidy
Špunt není řešení. Teda ono to není vidět, ale benzín teče i tak. Já dával pod víčko těsnění a všemožně to řešil a když to nemohlo téct hrdlem, teklo to odvzdušňovací hadičkou vedle.
10:28:22
12.07.2016
12.07.2016
T
-> Milan 136: taky řešení
10:06:20
12.07.2016
12.07.2016
Milan 136
-> Skili: cos to tam narval? Korek?
10:01:37
12.07.2016
12.07.2016
Milan 136
-> T: no taky o tom premyslim. Odjedu slalom, benzin mam az na zadnim kolu :-D
Rikal tata,ze videl ve meste nejakyho dedu s zabrovkou, vicko dokoran a v nadrzi narvanej korkovej spunt
Rikal tata,ze videl ve meste nejakyho dedu s zabrovkou, vicko dokoran a v nadrzi narvanej korkovej spunt
09:58:53
12.07.2016
12.07.2016
Skili
-> Milan 136: Jednoduchy řešení img.skoda-virt.cz/vase_au
ta_upload/.../7730_2014-05
-21_20-47-42_76.jpg
09:35:49
12.07.2016
12.07.2016
Antony - zrušená registrace
-> mirecek.666: díky, za ty 2 kilča by mě to taky lákalo
09:23:29
12.07.2016
12.07.2016
T
-> mirecek.666: ,-> Milan 136: teď jsem dával hrdlo do kufru a je po problému, taky jsem měl benzín víc na blatníku než v nádrži...
09:13:08
12.07.2016
12.07.2016
Milan 136
-> mirecek.666: hrdlo nadrze me trapi taky. Lita z toho benzin proudem....
08:58:06
12.07.2016
12.07.2016
Vojťas
-> mirecek.666: ahaa ja taky nasel jen zminku o 1500, na to se jim muzu, ale za dve kilca bych si to obkrouzil
07:19:38
12.07.2016
12.07.2016
mirecek.666
-> Antony: byl tam plechcup. Celej den 1500, deseti minutový jízdy po 200
21:48:18
11.07.2016
11.07.2016
Antony - zrušená registrace
-> mirecek.666: jakpak je to s tím okruhem ve VM, koukal jsem na stránky a není tam nic o jízdách autem. Kdypak se může jezdit, jak dlouho a kolik to koštuje?
21:32:29
11.07.2016
11.07.2016
vhml
-> mirecek.666 11.07.16 21:19:39: však taky vhml styl nezbytně obnáší semislicky vepředu a zimáky vzadu Kup dva Nankangy a vystaráno.
21:19:39
11.07.2016
11.07.2016
mirecek.666
včera jsme byli na skok ve VM na okruhu a motor vydržel i okruhové zatížení, takže asi opraveno:-) Nicméně ukazáli se další problémy. Vrátil se problém s netěsným hrdlem nádrže, zazlobil nás karburátor - ten jsme opravili na místě. Ale největší nedostatek máme v obutí. Sice se dařilo jezdit zatáčky VHMLstylem, ale aspon na předek by to chtělo něco lepivějšího. I tak převládá radost, že auto funguje.
21:30:38
04.07.2016
04.07.2016
mirecek.666
-> Antony: nene nás v sobotu ránu hned po výjezdu na Šedivci