CML / 1000MB CML / 1000MB

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 21.07.24 19:42 | 302x v oblíbených
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série



Karoserie:

- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku

- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou



Podvozek:

- úzké nápravy nahrazeny M nápravami

- přední:

* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu

* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku

* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit

* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita

* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi

* odlehčené náboje s klasickou roztečí

* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *



- zadní:

* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton

* pružiny od Omareta na vrchy

* nastavování sbíhavosti alá m8

* tlumiče HP Sporting po repasi

* sbíhavost 2,2mm

* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů

* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům



Kola a pneumatiky:

- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu

- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13



Brzdy:

- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák

vlastní konstrukce

- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi

- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton

- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem



Motor 120LS:

Blok

- eM, plnoprůtok, litinová víka

- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem

- výměník voda - olej

- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej

- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR

- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele

- upravené šály pro mazání hlavních ložek

- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla



Klika

- 120, druhý brus

- odlehčený setrvák

- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda

- dynamicky vyváženo

- certalová řemenice



Písty

- 120LS, včetně vložek, nové



Ojnice

- nové Fa

- odlehčené, vyleštěné

- vyvážené



Vačka

- 280°, Krejbich



Zapalovaní

- Ignitech TCIP4

- rozdělovač BMM

- nová cívka Pal bez odporu



Hlava

- nová 120LS

- upravené ventily 34/30, 7mm dřík

- konické pružiny

- vodítka, gufera

- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině

- 1,2mm těsnění

- KP10,5/1

- velké kanály



Karburátor

- Weber 40 DCOE

- svod přes hlavu výroba p. Doupovec

- filtr K&N



Alternátor

- 35A

- po kompletní repasi, ložiska NTN C4

- dle možností odlehčen

- certalová řemenice s průměrem 90mm



- olej Q8 Formula 10W-50

- svíce NGK BPR7HS

- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování



Výfuk:

- 3-1 svod p. Hrcina

- nerez tlumič Burgess



Převodovka:

- uložena o 15mm níž

- po opravě a úpravě od Vrby

- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem

- SP 4.22

- Převodové poměry:

1° - 3,09 (série 3,80)

2° - 2,12

3° - 1,41

4° - 1,08

5° - 0,83

- rozpěrka mezi 3kou a 4kou

- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola

- startér 1kW z Fabie



Chlazení:

- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule

- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta



Exteriér:

- maska modelu 64

- upravené mřížky v zadních blatnících



Interiér:

- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra

- volant Momo Cavallino C36

- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor

- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu

- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou

- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím

- osvícení interiéru vybaveno stmívačem

- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá

- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku



více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .

první video
Š1000mb 1200ccm weber 40dcoe
, je co doladovat



Sprinty Pohofest 2013
Pohofest 2013


Sprinty Hundertgang 2013
Hundertgang 2013 - Sprint


První start s TCIP4
1200ccm, Weber, TCIP4

CML / 1000MB - komentáře:

20:33:55
20.04.2014
mirecek.666
-> sikula: to jsem dělal, a pro jistotu jsem válec ještě povolil
20:33:20
20.04.2014
mirecek.666
-> vhml: víčko tam nebylo, a před přehozením okruhů to tak nějak šlo
20:32:35
20.04.2014
mirecek.666
-> Petr98: nový pancéřky od koka
20:23:56
20.04.2014
sikula
-> mirecek.666: Co vůle mezi pedálem a HVB
20:08:37
20.04.2014
vhml
-> mirecek.666 20.04.14 19:25:49: na Lancii táta řešil problém s ucpaným odvzušněním ve víčku nádobky. Pístky nešly zatlačit protože to stlačovalo vzduch v nádobce.
20:03:20
20.04.2014
Petr98
-> mirecek.666: A co hadice??
19:25:49
20.04.2014
mirecek.666
Po první letošní projíždce jsem zjistil, že zadek brzdí mnohem víc než předek. Zkusil jsem přehodit okruhy na HBV, žádná zásadní změna se nekonala, místo toho se bohužel přidaly další problémy. Zadní kola po pár zabržděních přestanou odbrždovat, hlavně řidičovo. Další zvláštní věcí je to, že když chci zatlačit pístky v zadních třmenech tak to nejde, musim povolit vývod na HBV a pak to jde. Celkově se mi zdá, že kola špatně odbrždují, když jsou všechny kola ve vzduchu, tak i přední pokaždý obrzdí jinak. Nepomáhá ani povolit váleček ruční brzdy, ani HBV kvůli vůli mezi ním a posilovačem. Pístky v brzdách chodí.
22:01:32
19.04.2014
mirecek.666
mohl by mi někdo říct, kam je zapojenej přední a zadní okruh na brzdovej válec průměr 19 ve 120 s posilovačem? Koukal jsem přímo do 120cítky a tam je předek dolu, v Andrtovi je předek nahoru. Je to jedno nebo ne?
20:20:33
17.04.2014
mirecek.666
HP na autě včetně podložek, i přes najetých jen pár metrů se mi velice líbí co předvádí. Bohužel potřeboval bych ještě jeden den práce a ten nenám na to abysme zítra byli "bojeschopní"
22:34:41
13.04.2014
Jozka
-> Eidy: 3 3 Ty jo, já už mám v hlavě, co mě čeká zejtra v zaměstnání a on si nedá pokoj..5
22:27:38
13.04.2014
Eidy
-> Jozka: Nesmíš si vybírat vylítaný motory.3
22:26:19
13.04.2014
Jozka
-> Eidy: Ale ani tak by neutěsnil litinový roury hrdlový.. jako dubový špalíky..
22:21:08
13.04.2014
Eidy
-> Jozka: Pravidelně smáčet můžeš něco jiného. Prej se taky zpevní. 3
22:10:11
13.04.2014
Jozka
-> Eidy: Dub by mohl bejt dosti dobrej.. kdyby se pravidelně smáčel..3 4
upraveno 1x, naposled 13.04.2014 22:10:36
21:54:12
13.04.2014
Eidy
-> mirecek.666: Podloýky pod pružiny by šlo udělat skorem i ze dřeva.4
21:53:26
13.04.2014
vhml
-> mirecek.666 13.04.14 21:52:50: co dům dá. Zpravidla nějaká variace na silon.
21:52:50
13.04.2014
mirecek.666
-> vhml: z čeho ty podložky děláš?
21:51:17
13.04.2014
vhml
-> mirecek.666 13.04.14 21:34:24: vzadu zatím mám série, ale budu dávat ty rallyové + je ještě podkládat. Vepředu už je mám +1cm podložku. Dozadu musím dopočítat adekvátní podložku aby to stálo nějak rovně.
21:34:24
13.04.2014
mirecek.666
-> vhml: mě už se to moje zdá taky moc nízko, možná budem podkládat zadní pružiny. Nečekal jsem, že to bude tolik, ty máš ty zadní rallyeové od M8?
21:30:22
13.04.2014
vhml
-> mirecek.666 13.04.14 21:27:54: ja bych potreboval auto o 5cm vejs a o 2 stupne vetsi odklony 8 K tomu asi kyvku nedonutim 3
Extreme Tyres