CML / 1000MB CML / 1000MB

komentáře | popis | fotky | mirecek.666 | 21.07.24 19:42 | 302x v oblíbených
ŠKODA 1000MB rok výroby 1967 15ctá série



Karoserie:

- v původním stavu, vyztužena mezi uložením zadních tlumičů, převařena pedálová konzole z Š100, upraveno pro 5ti rychlostní převodovku

- původní šedomodrá barva ne moc dobře přestříkána na stávající červenou



Podvozek:

- úzké nápravy nahrazeny M nápravami

- přední:

* ovařená, vyztužená a částečně odlehčená nápravnice s rozpěrou v šedém alkytonu

* hřebenové řízení zatím bohužel bez ostrého pastorku

* trubková ramena od Wlada pro použití klasické pružiny a tlumiče s nastavitelným odklonem a zvětšeným záklonem v černém komaxitu, všechny silenbloky včetně svislých čepů Pemit

* stabilizátor 20mm ke spodním ramenům uchycen přes unibaly, ke karoserii tvrdými silentbloky od Pemita

* pružiny 80kN volná délka 200mm, tlumiče HP Sporting po repasi

* odlehčené náboje s klasickou roztečí

* odklon -3° , sbíhavost 0,7mm, záklon 9,5° *



- zadní:

* kyvadlová s vyztuženými podelnými rameny po kompletní GO v šedočerné kombinaci, povrchová úprava Alkyton

* pružiny od Omareta na vrchy

* nastavování sbíhavosti alá m8

* tlumiče HP Sporting po repasi

* sbíhavost 2,2mm

* převodovka uložena o 15mm níž na snížených silentblocích, kvůli zvětšení zadních odklonů

* příčka motoru vlastní výroby z Chrommolybdenu. Motor uložen o 15mm níž, rovněž kvůli zadním odklonům



Kola a pneumatiky:

- "pampelišky" z Fordu Capri kompletně předělané, ve zlatém komaxitu

- pneu YOKOHAMA ADVAN A048 185/60 R13 vpředu SOFT a vzadu MEDIUM. Jinak DUNLOP SP SPORT 2000 175/50 R13



Brzdy:

- místo originální konzole je použita konzole z Š100 s posilovačem ATE, brzdový válec ATE, odlehčené a předěláné pedály Š100, držák

vlastní konstrukce

- vpředu jednopístové třmeny ATE, chlazené kotouče BREMBO, destičky Ferodo DS Performance, brdová kapalina ATE 200 za inspiraci díky Marciusovi

- zadní kotoučové brzdy se třmeny z Š120, předělané kotouče FERODO z Š120, desky FERODO, unašeče a držáky třmenů vlastní výroby, omezovač brzdného účinku Tilton

- hydraulická ruční brzda zapojená do série se zadním okruhem



Motor 120LS:

Blok

- eM, plnoprůtok, litinová víka

- upravené mazání převodu rozdělovače se zvýšeným tlakem

- výměník voda - olej

- zapojen obtok čtvrtého válce z výměníku voda - olej

- odvětrání klikového klikové skříně dle MB či LR

- zvětšené kanály pro mazání hlavních ložisek klikové hřídele

- upravené šály pro mazání hlavních ložek

- ve víku rozvodů upraveny kanály pro odtok oleje od olejového čerpadla



Klika

- 120, druhý brus

- odlehčený setrvák

- 1,6přítlačák + origo lamela Škoda

- dynamicky vyváženo

- certalová řemenice



Písty

- 120LS, včetně vložek, nové



Ojnice

- nové Fa

- odlehčené, vyleštěné

- vyvážené



Vačka

- 280°, Krejbich



Zapalovaní

- Ignitech TCIP4

- rozdělovač BMM

- nová cívka Pal bez odporu



Hlava

- nová 120LS

- upravené ventily 34/30, 7mm dřík

- konické pružiny

- vodítka, gufera

- snížená o 1mm, ale probrán spalovák kvuli antidetonační štěrbině

- 1,2mm těsnění

- KP10,5/1

- velké kanály



Karburátor

- Weber 40 DCOE

- svod přes hlavu výroba p. Doupovec

- filtr K&N



Alternátor

- 35A

- po kompletní repasi, ložiska NTN C4

- dle možností odlehčen

- certalová řemenice s průměrem 90mm



- olej Q8 Formula 10W-50

- svíce NGK BPR7HS

- elektrické palivové čerpadlo řízené jednotkou zapalování



Výfuk:

- 3-1 svod p. Hrcina

- nerez tlumič Burgess



Převodovka:

- uložena o 15mm níž

- po opravě a úpravě od Vrby

- 5ti rychlostní z Š125 s dlouhou jedničkou se šikmým zubem

- SP 4.22

- Převodové poměry:

1° - 3,09 (série 3,80)

2° - 2,12

3° - 1,41

4° - 1,08

5° - 0,83

- rozpěrka mezi 3kou a 4kou

- nový pastorek na náhon tachometru pro 13ky kola

- startér 1kW z Fabie



Chlazení:

- chladič z eRka s měděnnými lamelami + velká řemenice a pětilistá vrtule

- upraven tunel před chladičem a vzduch přiváděn zespod auta



Exteriér:

- maska modelu 64

- upravené mřížky v zadních blatnících



Interiér:

- dobová skořepinová sedadla "Vajíčka" výroba p. Indra

- volant Momo Cavallino C36

- čtyřbodové 3" pásy Sandtler Sponsor

- Harness Bar vlastní výroby v černém polomatu

- kaplička přístrojů ze 120s s přídavným otačkoměrem VDO, tlakoměrem oleje a teploměrem oleje vše s chromovou obroučkou

- palubní deska v bíle barvě s červeno-černým koženkovým pošitím

- osvícení interiéru vybaveno stmívačem

- všechny budíky podsvíceny stejně jako původní přístrojovka - pouze bílá

- digitalní tachometru zabudovaný do původního popelníku



více info na www.skodateam.cz/---tisic --malych--bolesti--- .

první video
Š1000mb 1200ccm weber 40dcoe
, je co doladovat



Sprinty Pohofest 2013
Pohofest 2013


Sprinty Hundertgang 2013
Hundertgang 2013 - Sprint


První start s TCIP4
1200ccm, Weber, TCIP4

CML / 1000MB - komentáře:

20:27:53
12.05.2014
mirecek.666
-> Vrba: jinak soused kupoval taky novej a tam zas byl problém u horního závitu na výstupu, takže ani litinu neuměj udělat
upraveno 1x, naposled 12.05.2014 20:28:30
20:26:56
12.05.2014
mirecek.666
-> Vrba: já na tu konzoli ze 120ky už kašlu, vyřežu ji navaří se zpět co tam má být a bude to uplně jinak
20:21:53
12.05.2014
Vrba
-> mirecek.666: ona ta litina je v pohodě,tak možná by se i Tobe vyplatilo to přeskládat. Kamarad říkal,že mu to vyreklamovat nechtěli,tak proto jsme to řešili takto,...
19:14:00
12.05.2014
mirecek.666
-> Vrba: to mě taky, protože jsem s tim nikam nedojel, ještě ne, blbý je že jen za cestu dám to co mě ten válec stál....
15:56:45
12.05.2014
Vrba
-> mirecek.666: Vyreklamovals to?
09:30:31
12.05.2014
Vrba
Ten sám problém s brzdovým válcem jsme řešili. Nakonec zůstalo jen litinové těleso a vnitřky šly ze starého válce PAL + nové gumičky. Nám se to zlomilo už při odvzdušnování.
13:15:20
11.05.2014
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: Držím palce ať to funguje... já tenhle prodlouženej víkend jenom smutně kouknul na auto ve stodole a nový motor co tam leží na ponku, Místo aby se přestěhoval do auta, tak jsem vytáhnul z tý stodoly sekačku a dva dny běhal po zahradě jak idiot... vyhlížím červen jako smilování.
10:52:01
11.05.2014
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: to uvidíme, bude celkem změna k pedálům z kila přijde celkem nová kombinace
10:24:08
11.05.2014
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: Asi jsem mel pridat uvozovky, samozrejme ti to nepreju, ale kdyz si vezu jak dlouho s tim laborujes, tak by se dva dny na original pockat vyplatilo - ale chapu ze po bitve je kazdej general 8 Hlavne jestli to uz bude fungovat...
02:19:29
11.05.2014
Eidy
-> mirecek.666: No tak sláva.
23:53:10
10.05.2014
mirecek.666
-> dragon_cb_cz: zasloužíš? Originál po repasi taky nefungoval. Nový originál v plánu byl, nicméně na zkoušku jsem čekal, že bude i tenhle stačit. Protože v sobotu pár minut před zavíračkou v mototechně těžko seženeš něco lepšího, teď to půjde celý pryč.
upraveno 1x, naposled 11.05.2014 00:00:13
21:41:35
10.05.2014
dragon_cb_cz
-> mirecek.666: No jestli jsi tam dal HBV znacky Auto Quality, tak si podobné problémy skoro zasloužíš... to byl takový problém tam dát originál?
20:38:31
10.05.2014
sikula
-> mirecek.666: to je v prcicich s novejma věcma, když je to druhozka, tak to stoji za houby, lepší na auto ani nedat, nebo když je to nové a origo tak špatně skladované, viz me olejové čerpadlo, kolečka min 5x někomu upadla a pak na tom mám dělat vůli atd..
19:25:40
10.05.2014
mirecek.666
záhada neobrždujícího zadku zdá se vyřešena. Celý problém byl v novém HBV, aneb nový neznamená funkční. Stačilo pár šlápnutí a utrhla se tyčka co drží pružinu pro horní část válce. Pak pružina pořád tlačila na misku co utěsňuje sací otvor pro zadní okruh. Opět závada nad závady. Díky tomu jsem se rozhodl celej omyl s implantací posilovače a válce ze 120ky, kterej se konal před lety, uvést do "původního" stavu s menším vylepšením.
upraveno 1x, naposled 10.05.2014 19:28:17
11:27:35
21.04.2014
mirecek.666
-> vhml: takže kýbl a hadr s sebou
09:34:27
21.04.2014
vhml
-> mirecek.666 21.04.14 09:27:35: to je v pořádku :-)
09:27:35
21.04.2014
mirecek.666
-> vhml: mám obě díry stejný, a i vývrty v nich jsou uplně stejný, takže přehození okruhů pozbylo smyslu, všechno kuli čemu to neodbrždovalo minule už jsem zkusil, ještě jsem se tě chtěl zeptat, jak hodně špinej ty DSka co mám od tebe? já mám kola po 30km uplně černý
09:23:07
21.04.2014
vhml
-> mirecek.666 21.04.14 09:17:00: prutokovej sroub není zamontovanej přímo do těla válce, ale do velký zátky a ta je pak v těle - pod ní je nějaká kulička tuším
09:17:00
21.04.2014
mirecek.666
-> vhml: mám posilovač a kupoval jsem novej hbv dá se to nějak poznat z venku?
09:04:13
21.04.2014
vhml
-> mirecek.666 20.04.14 20:33:55: a nemáš tam fakt válec z užovky to má v sobě jednocestný ventily aby to drželo pořád trochu natlakovanej zadek?
Extreme Tyres