skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
POPIS:
auto Škoda 1000 MB
r.v.: 1967
MOJE ŠKODA 1000 MB
-něco málo k mému novému autu...
Auto jsem koupil 10.10.2007 na inzerat...za symbolickou cenu, naštěstí pro mně pání co to prodávala neměla tušení co vše prodáva... Auto ji zůstalo po manželovi, který byl celý život automechanik... což znamená že auto bylo po celou dobu v dobrých rukou. To znamená pravidelně stříkané dutiny, a na celém podvozku a napravách asi 0,5 cm tlumexu. A pro mne to znamenalo, že jsem k autu obdržel nezpočet nových dílu např (komlet novou plechařinu, nové narazníky, světla, nové přední i zadní napravy, součástky na motor i převodovku).. :))))
Auto nyní čeká kompletní rekonstrukce, a jak to tak vypadá vše bude z velké části z nových originálních dílů.
A měl by to být veterán jak má být.. snad se to povede... Zatím jsem jen rozhodnut o budoucí barvě a ta bude oranžová, jelikož tísícovek se v této barvě dělalo velmi málo a nýní již není teměř k vidění, a za druhé se mi velice libí...
CO SE DĚJE:
- 10.10.2007 - se začala psát nová historie tohoto vozu...
- 18.10.2007 - odstrojování exteriéru - dveře, narazníky, kapoty a blatníky
- 05.11.2007 - odstrojování interiéru - sedačky, koberečky, okna,..
- 12.11.2007 - odstrojování motorového prostoru - chladič, topení, dynamo, komplet eletrika atd.
- 13.11.2007 - vyndávání motoru
- 16.01.2008 - čištění motoroveho prostoru, očištěno perchlorethylenem a natřeno základem S2003
- 02.02.2008 - vyndání zadní nápravy
- 06.02.2008 - vyndání převodovky a topení
- 09.02.2008 - vyndání přední nápravy
- 10.02.2008 - vyndání nádrže
- 11.02.2008 - vyndání a označení elektro instalace
- 12.02.2008 - vyndání a rozdělání HBV a sundání tlumexu z LZ podběhu...
- 13.02.2008 - sundání tlumexu z LP podběhu ...
- 10.03.2008 - sundání tlumexu z PP a PZ podběhu ...
- 28.03.2008 - kompletně dootstrojeno, auto polozeno na bok, čištění spodku od tlumexu..
- 09.04.2008 - celá podlaha dočištěna od tlumexu
- 26.04.2008 - očištění zadní části podlahy kolem baterie od tlumexu
- 02.05.2008 - odvrtání spodního banánu (před nadrží) + opiskování a natření nového
- 03.05.2008 - dočištěné zadní podběhy od tlumexu
- 07.05.2008 - odstrojeni stropu
- 23.10.2008 - připrava na piskovani
- 24.10.2008 - piskovani
------------------------- -------
- od te doby natreno zakladem + drobne prace
------------------------- -------
- 02.08.2011 opiskovány nové prahy, přední podběhy, vyztuhy prahu a kastlik baterky + držáky sedaček
vše očištěno perchlorethylenem a nasledně nastříkane zinkovým sprejem a formexem
- 09.08.2011 prahy, výztuhy, kastlik a držaky sedaček navic přesříkány synorexem
- 15.11.2011 auto komplet vyvařeno a rovnou od klempiře převezeno k lakyroj na nastřik plniče
- 27.11.2011 auto přivezeno od lakyrníka (zatim pouze plnič)
- 27.01.2012 pískovani blatniku a přední vyklapěčky a zrovna odvoz k lakyroj
- 09.02.2012 pískovani předni zadni kapoty a zadního cěla a zrovna odvoz k lakyroj
- 08.03.2012 přivezeny kapoty v plniči a ze spodni strany nasřikane Drohnexem (nahrada za gumoasfalt)
- 19.04.2012 4x nové dveřre opiskovány .. (po vystuzeni dvere pujdou znova na piskovaní venkovni strany)
- 25.04.2012 vystříkavaní dutin a natiraní vnitřku dveři
KOUPÍM:
- červené sklo do zadní kovové mlhovky...
- nový prostřední díl předního narazníku
auto Škoda 1000 MB
r.v.: 1967
MOJE ŠKODA 1000 MB
-něco málo k mému novému autu...
Auto jsem koupil 10.10.2007 na inzerat...za symbolickou cenu, naštěstí pro mně pání co to prodávala neměla tušení co vše prodáva... Auto ji zůstalo po manželovi, který byl celý život automechanik... což znamená že auto bylo po celou dobu v dobrých rukou. To znamená pravidelně stříkané dutiny, a na celém podvozku a napravách asi 0,5 cm tlumexu. A pro mne to znamenalo, že jsem k autu obdržel nezpočet nových dílu např (komlet novou plechařinu, nové narazníky, světla, nové přední i zadní napravy, součástky na motor i převodovku).. :))))
Auto nyní čeká kompletní rekonstrukce, a jak to tak vypadá vše bude z velké části z nových originálních dílů.
A měl by to být veterán jak má být.. snad se to povede... Zatím jsem jen rozhodnut o budoucí barvě a ta bude oranžová, jelikož tísícovek se v této barvě dělalo velmi málo a nýní již není teměř k vidění, a za druhé se mi velice libí...
CO SE DĚJE:
- 10.10.2007 - se začala psát nová historie tohoto vozu...
- 18.10.2007 - odstrojování exteriéru - dveře, narazníky, kapoty a blatníky
- 05.11.2007 - odstrojování interiéru - sedačky, koberečky, okna,..
- 12.11.2007 - odstrojování motorového prostoru - chladič, topení, dynamo, komplet eletrika atd.
- 13.11.2007 - vyndávání motoru
- 16.01.2008 - čištění motoroveho prostoru, očištěno perchlorethylenem a natřeno základem S2003
- 02.02.2008 - vyndání zadní nápravy
- 06.02.2008 - vyndání převodovky a topení
- 09.02.2008 - vyndání přední nápravy
- 10.02.2008 - vyndání nádrže
- 11.02.2008 - vyndání a označení elektro instalace
- 12.02.2008 - vyndání a rozdělání HBV a sundání tlumexu z LZ podběhu...
- 13.02.2008 - sundání tlumexu z LP podběhu ...
- 10.03.2008 - sundání tlumexu z PP a PZ podběhu ...
- 28.03.2008 - kompletně dootstrojeno, auto polozeno na bok, čištění spodku od tlumexu..
- 09.04.2008 - celá podlaha dočištěna od tlumexu
- 26.04.2008 - očištění zadní části podlahy kolem baterie od tlumexu
- 02.05.2008 - odvrtání spodního banánu (před nadrží) + opiskování a natření nového
- 03.05.2008 - dočištěné zadní podběhy od tlumexu
- 07.05.2008 - odstrojeni stropu
- 23.10.2008 - připrava na piskovani
- 24.10.2008 - piskovani
------------------------- -------
- od te doby natreno zakladem + drobne prace
------------------------- -------
- 02.08.2011 opiskovány nové prahy, přední podběhy, vyztuhy prahu a kastlik baterky + držáky sedaček
vše očištěno perchlorethylenem a nasledně nastříkane zinkovým sprejem a formexem
- 09.08.2011 prahy, výztuhy, kastlik a držaky sedaček navic přesříkány synorexem
- 15.11.2011 auto komplet vyvařeno a rovnou od klempiře převezeno k lakyroj na nastřik plniče
- 27.11.2011 auto přivezeno od lakyrníka (zatim pouze plnič)
- 27.01.2012 pískovani blatniku a přední vyklapěčky a zrovna odvoz k lakyroj
- 09.02.2012 pískovani předni zadni kapoty a zadního cěla a zrovna odvoz k lakyroj
- 08.03.2012 přivezeny kapoty v plniči a ze spodni strany nasřikane Drohnexem (nahrada za gumoasfalt)
- 19.04.2012 4x nové dveřre opiskovány .. (po vystuzeni dvere pujdou znova na piskovaní venkovni strany)
- 25.04.2012 vystříkavaní dutin a natiraní vnitřku dveři
KOUPÍM:
- červené sklo do zadní kovové mlhovky...
- nový prostřední díl předního narazníku
Kabal / 1000 MB - komentáře:
14:53:13
18.02.2012
18.02.2012
PAV-PO
-> Kabal: A co alespon nove gumicky na pistky?
14:29:09
18.02.2012
18.02.2012
Kabal
-> PAV-PO: podle mne je to zrovna nedostatkove zbozi.. na aukru jsem to jeste nevidel, ja jsem ho sehnal jednou na motoburze za vic nez peknou cenu..
13:29:21
18.02.2012
18.02.2012
PAV-PO
-> Kabal: Nesledoval jsem celou diskuzi ohledne plovaku, ale rad bych pripomenul ze shanim kompletni novy, anebo pouzity ve 100% stavu HBV. Nemate nahodou nekdo tento dil k mani?
10:36:51
18.02.2012
18.02.2012
Kabal
jinak k tomu plovaku jestli to pomuze.. je to komplet nova cela brzdospojka je necistěna je na tom nejakej uskladnovaci vosk nebo neco..
10:30:39
18.02.2012
18.02.2012
Kabal
-> Jozka: tak nevim podle toho cisla motoru.. protoze pozicky mam
17:05:10
17.02.2012
17.02.2012
Bukaj
-> Jozka:
To s tou kastlí je docela možný, ale nezdá se mi, že by zrovna na MBG dávali nějakou "opravenou" kastli. A když juknete na čísla vašeho motoru a kastle, kolik vám vychází rozdíl? U mého vozu je to přesně 1400, což by bylo docela reálné, i když možná dost vysoké číslo výměn karoserií za několik let výroby MB
Jinak právě jsem se vrátil z nákupu a kromě nových válců do "kostky" jsem si přinesl i starý domeček termostatu - co kdyby
A plechový plovák brzdovky jsem ještě naživo neviděl, jen jsem o něm četl, že existoval.
To s tou kastlí je docela možný, ale nezdá se mi, že by zrovna na MBG dávali nějakou "opravenou" kastli. A když juknete na čísla vašeho motoru a kastle, kolik vám vychází rozdíl? U mého vozu je to přesně 1400, což by bylo docela reálné, i když možná dost vysoké číslo výměn karoserií za několik let výroby MB
Jinak právě jsem se vrátil z nákupu a kromě nových válců do "kostky" jsem si přinesl i starý domeček termostatu - co kdyby
A plechový plovák brzdovky jsem ještě naživo neviděl, jen jsem o něm četl, že existoval.
12:42:07
17.02.2012
17.02.2012
Jozka
-> Bukaj: Když kastli někde na překládce zrasili, dali jinou a původní po opravě prodali posléze později.. plnění plánu.. A třeba do Anglie čachrovali s číslama vždycky, tamní dovozce nechtěl nikdy vadnej kus stejný identity nazpět..
Velkej budník termostatu nevím jistě, to jsem nikdy moc nezkouma - ale i tak mám dva údaje: buď od čísla motoru 266 123, čili zhruba leden 68 - což u mýho auta souhlasí, nebo od 248 885, což je tak nějak ten 11/67 a 15. série. Ale třeba je to v katalogu..
Jinak malejch hadic jsem měl hafo (jestli jsem je ještě nerozdal), ale nechal bych to, jak to je. Taky mám mít ještě plechovej plovák na brzdovou kapalinu a mám korkovej..
Velkej budník termostatu nevím jistě, to jsem nikdy moc nezkouma - ale i tak mám dva údaje: buď od čísla motoru 266 123, čili zhruba leden 68 - což u mýho auta souhlasí, nebo od 248 885, což je tak nějak ten 11/67 a 15. série. Ale třeba je to v katalogu..
Jinak malejch hadic jsem měl hafo (jestli jsem je ještě nerozdal), ale nechal bych to, jak to je. Taky mám mít ještě plechovej plovák na brzdovou kapalinu a mám korkovej..
10:49:42
17.02.2012
17.02.2012
Bukaj
-> Jozka:
Nějak nechápu, co má společného reklamace s číslováním? Vždyť do prodeje šlo už auto kompletní, s číslama a s TP a reklamace nezmění čísla, ne? (leda, že by se měnila celá kastle, nebo motor)
Takže jsme se dopracovali k tomu, že ke změně poziček za blinkry došlo někdy v průběhu 15. serie Můj vůz byl (dle TP) expedován k prodeji 25.10.67, prodán 3.11.67 a registrován 7.11.67 na úřadě v Pardubicích.
Ještě by mne zajímalo, jakou máte zkušenost s výskytem širšího hrdla termostatu u jednotlivých modelů? Na Prekladysu je sice tabulka s vymezením dle čísla motoru, ale vzhledem k tomu, že na mém voze je již široký domek termostatu a měl by být úzký, tak by mne zajímalo, co tam mohu dát, abych dodržel originalitu. Přiznám se, že bych raději široký domek, mám tu asi 6 nových termostatů a 15 hadic k nim
Na úzký tu mám jen pár hadic a dva funkční termostaty - a ani jeden domek
Nějak nechápu, co má společného reklamace s číslováním? Vždyť do prodeje šlo už auto kompletní, s číslama a s TP a reklamace nezmění čísla, ne? (leda, že by se měnila celá kastle, nebo motor)
Takže jsme se dopracovali k tomu, že ke změně poziček za blinkry došlo někdy v průběhu 15. serie Můj vůz byl (dle TP) expedován k prodeji 25.10.67, prodán 3.11.67 a registrován 7.11.67 na úřadě v Pardubicích.
Ještě by mne zajímalo, jakou máte zkušenost s výskytem širšího hrdla termostatu u jednotlivých modelů? Na Prekladysu je sice tabulka s vymezením dle čísla motoru, ale vzhledem k tomu, že na mém voze je již široký domek termostatu a měl by být úzký, tak by mne zajímalo, co tam mohu dát, abych dodržel originalitu. Přiznám se, že bych raději široký domek, mám tu asi 6 nových termostatů a 15 hadic k nim
Na úzký tu mám jen pár hadic a dva funkční termostaty - a ani jeden domek
07:58:34
17.02.2012
17.02.2012
Jozka
-> PAV-PO: Do Gerega jsem ani nekoukal, ale jeho popisy změn mi při prvním čtení "seděly", v tý knize se vůbec moc chyb najít nedá..
Pozičky u 15. série můžou taky znamenat jen to, že jim tam to auto chvíli zakyslo někde v koutě, což by se asi kdysi na novým dalo dohledat (světýlko nebyla jediná změna).. Vím třeba o Oktávce, která je dokonce o rok mladší číslováním oproti skutečnýmu provedení, protože visela v Boleslavi kvůli reklamaci..
Pozičky u 15. série můžou taky znamenat jen to, že jim tam to auto chvíli zakyslo někde v koutě, což by se asi kdysi na novým dalo dohledat (světýlko nebyla jediná změna).. Vím třeba o Oktávce, která je dokonce o rok mladší číslováním oproti skutečnýmu provedení, protože visela v Boleslavi kvůli reklamaci..
22:57:57
16.02.2012
16.02.2012
PAV-PO
Belous je 15. serie a ma (mel z vyroby a ma opet znovu) bocni blinkry v prednich blatnikach. Tudiz originalni provedeni ktere souhlasi s literaturou - mimo jine knihou pana Grega na 72. strance
09:11:54
16.02.2012
16.02.2012
Jozka
-> Kabal: Buď jsem předtím špatně četl, nebo to bylo mezitím zeditovaný, to je fuk, aktuálně jsou všechny tři příspěvky "starší-mladší" (už?) v pořádku.
Aby bylo u tebe jasno v pozičkách, musíš zveřejnit číslici na 3 pozici, jen dvě nestačí !
15. sérii jsem nikdy neměl v ruce, ale ten údaj, že od 09/67 (15. série, od motoru 232570) je úplně všude, v katalogu, ve veškerý literatuře.. Co vím naopak na 100%, je že 16. už měla blatníkový blinkry..
-> Bukaj: Tvoje pozičky u 15. série můžou znamenat kdoví co, když je to Géčko, nemám tušení, v kterým okamžiku se na auta dávaly štítky.. Měl jsem třeba auto 196xx/1 z 07/1967, kde byl rozdíl mezi motorem a kastlí skoro 8 tisíc pozic, ty máš u novějšího jen 1500, což je taky divný..
Aby bylo u tebe jasno v pozičkách, musíš zveřejnit číslici na 3 pozici, jen dvě nestačí !
15. sérii jsem nikdy neměl v ruce, ale ten údaj, že od 09/67 (15. série, od motoru 232570) je úplně všude, v katalogu, ve veškerý literatuře.. Co vím naopak na 100%, je že 16. už měla blatníkový blinkry..
-> Bukaj: Tvoje pozičky u 15. série můžou znamenat kdoví co, když je to Géčko, nemám tušení, v kterým okamžiku se na auta dávaly štítky.. Měl jsem třeba auto 196xx/1 z 07/1967, kde byl rozdíl mezi motorem a kastlí skoro 8 tisíc pozic, ty máš u novějšího jen 1500, což je taky divný..
17:13:20
13.02.2012
13.02.2012
doking
-> Bukaj: Já mám 16 serii,nebo tomu aspoň všechno nasvědčuje :-) a pozičky nemám,mám blinkry v blatníku.
14:44:17
13.02.2012
13.02.2012
Bukaj
-> Jozka:
Podle čeho soudíš, že 14. serie? Já mám 15tou a taky mám pozičky. Myslím, že až 17. serie měla sloupek holej, nebo uý od 16.?
Podle čeho soudíš, že 14. serie? Já mám 15tou a taky mám pozičky. Myslím, že až 17. serie měla sloupek holej, nebo uý od 16.?
14:33:26
13.02.2012
13.02.2012
Kabal
-> Jozka: nn ty to pletes bukaj ma pravdu.. mam starsi.. jednak mam cislo motoru 23 a cislo karoserie 2408...
ale s tema pozickama je to divny protoze cislo motoru jak pises mam vyssi a pozicky mam
ale s tema pozickama je to divny protoze cislo motoru jak pises mam vyssi a pozicky mam
10:48:03
13.02.2012
13.02.2012
Jozka
-> Bukaj: My to zas pletem.. on má od nějakých 10 tisíc aut mladší kus, než ty, ne? A já přečetl 22 místo 23.., navíc dvě numera nestačí ani na určení série (14. nebo 15. čistě dle čísla). Ale dle poziček 14., která jela do 08/1967 (do čísla motoru 232569).
10:32:02
13.02.2012
13.02.2012
Bukaj
-> Kabal:
Můj štítek: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
V TP Výroba 25.10.67 :)
Takže Ty máš (podle čísla motoru) o pár dní/týdnů starší vůz ;-)
Můj štítek: bukajovofoto.rajce.idnes. cz/1000_MBG_-_Levandulka
V TP Výroba 25.10.67 :)
Takže Ty máš (podle čísla motoru) o pár dní/týdnů starší vůz ;-)
09:44:58
13.02.2012
13.02.2012
Jozka
-> Kabal: Čísla nemají s datumem nic společnýho, označovali průběžně.. Takže plus mínus datum vystavení techničáku, máš-li origo, nebo to muzeum. Dle mejch poznatků je 22xxxx srpen 1967... z posledních pár set kusů s pozičkama.
21:00:22
11.02.2012
11.02.2012
Fifa
-> Kabal: Napiš do muzea koncem měsíce,tam ti zjistí přesný měsíc možná i den expedice.Podle čísla motoru.