Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

21:02:01
11.02.2024
Eidy
V sobotu bylo hezky, tak jsem po dlouhé době vytáhnul holku z garáže. Bylo na čase lehce vyzkoušet nový motor. Na startér to natlačí 5 barů, za běhu pak maximálně 6. Test dopadl na výbornou.

First start


First start 2




Vystříhal jsem starý svazek motoru, přidal pojistkovku pro novou jednotku a začal tahat kabely.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 11.02.2024 21:02:01
06:41:19
29.01.2024
kpt.Budha
Já jen zírám, to je přesnější strojírenství než v leckteré automobilce 1
20:16:47
27.01.2024
Eidy
-> MVM, SO545: Tak přeměření po sezóně je v plánu. Ze zkušenosti vím, že si to maličko sedne. Co se týká tolerance, tak jsem po diskuzi z Urbim trochu pod, protože nám oběma přišlo, že půlmilimetrová vůle je u OHC trochu moc.
09:58:55
27.01.2024
SO545
-> MVM 27.01.24 09:17:17: stale to bude v tolerancii.

A to hranie sa asi bavi.,1
09:17:17
27.01.2024
MVM
-> Eidy 26.01.24 22:33:14: Počítal jsi s nějakymi setinami na zaklepání/sednuti sedel po opravě předpokládám.. Tim chci říct že setinová preciznost po GO se po sednuti mírně změní.
22:33:14
26.01.2024
Eidy
-> m8rinek 26.01.24 20:40:34: Alfa má předepsané romezí 0,05. Mě se to podařilo v rámci 0,02 na sacích a na výfukových dokonce v jedné stovce.



Chtěl jsem použít odpruženou keramickou lamelu, ale zjistil jsem, že tangenciální pružiny kolidují se šrouby setrváku a nějak se mi nechce snižovat hlavy šroubů na 5 mm.
20:40:34
26.01.2024
m8rinek
-> Eidy 19.01.24 16:48:07: nevím jak alfa, ale rozpětí dané výrobcem u pevného zdvihátka bývá +/-0,03 a tam jsou prostě měrky po 0,05 moc, tam jen hádáš :)
14:52:56
23.01.2024
minno
-> SO545: Hydroštel nemá. Áno, podobné. Predpis je každých 60tkm to kontrolovať/nastavovať. Ale "nik" to nerobí.
21:33:55
22.01.2024
SO545
-> minno 22.01.24 14:07:51: isto ? nema nahodou hydrostel ???

Ak ano je to podone...ale nie to iste.
14:07:51
22.01.2024
minno
-> Eidy 19.01.24 13:12:39: Aha. Jeden taký motor s rovnakým princípom nastavovania ventilových vôlí mám aj ja (Punto), ale ešte sa mi do toho za posledných 10 r. nechcelo 3
16:49:05
20.01.2024
MVM
-> Petrson: Žádná mechanicky nastavitelná ventilová vůle není nikdy striktně definována. Pokud je to například zapsáno jako 0,22mm až 0,28mm. Potom to je hodnota 0,25 [ + - 0,03]

Stejně tak jako třeba můze být 0,18 až 0,23 =0,20 [+0,03 -0,02]
14:48:56
20.01.2024
Eidy
-> Petrson 20.01.24 13:41:58: Ty tam jsou. Listy jsou 0,03 až 0,1 po setině a dál jsou po 2 stovkách až do 0,5. Takže když chceš třeba 0,25, tak si složíš 0,22 a 0,03.
13:41:58
20.01.2024
Petrson
-> Eidy 19.01.24 01:09:04: je v těch měrkach taky hodnota 0,22 a 0,28?
09:38:47
20.01.2024
MVM
Hrníčkovy zdvihatka bez hydrauliky se strašně komplikovaně vymezují. V podstatě je nutný téměř vždycky vyhodit ven vačky a ještě předtím si zapsat vůle. Takže vzhledem k pracnosti se zrovna tady vyplatí to udělat co nejvic přesně.
09:18:35
20.01.2024
Milan 136
08:24:46
20.01.2024
SO545
-> Milan 136 19.01.24 13:39:29: takto jemne nastavenie ventilov je bezne aj u moto...
17:33:38
19.01.2024
Milan 136
16:48:07
19.01.2024
Eidy
-> Milan 136 19.01.24 13:39:29: Tak určitě by to ničemu nevadilo. Ale mě trochu jo. 1

Dřív jsem to taky skládal s obyč měrkama, ale když už jsem do toho teď nasypal tolik nových dílů a peněz, tak jsem to chtěl mít v topu.
14:49:19
19.01.2024
Jozka
-> minno 19.01.24 12:28:52: Rusové dávali podobný do výbavy T-72..4
13:39:29
19.01.2024
Milan 136
-> Eidy 19.01.24 13:12:39: Taky bych to chtěl mít perfektně, ale na funkci to asi úplně vliv mít nebude, jestli bude ta vůle jiná o pár setin, ne?
Extreme Tyres