Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

11:48:31
13.02.2024
Eidy
-> Tomáššš: To není mobil. To jsou kolečka od Freiů s velkou zubovou vůlí. 4
11:44:53
13.02.2024
Tomáššš
-> Eidy: pekne to brblá , otazocka , prečo to tak rachotí pred stlačením spojky ? Alebo to robí iba mobil skresľuje zvuk ?
10:10:42
13.02.2024
MVM
-> Eidy 13.02.24 09:54:44: Věřím, ofšem .. v tom celku a pojetí toho auta. To je jako když lokomotiva ztratí 5ku matičku..1
Ed: Stejně tak nepochopim když závodni poloosy GKN stoji cca 2500Eur a oni k tomu nedaji nový matice..
upraveno 1x, naposled 13.02.2024 10:12:27
09:54:44
13.02.2024
Eidy
-> MVM: Věř mi, že kdyby nestály takovej ranec, tak je tam mám. 1
09:19:46
13.02.2024
MVM
-> Eidy: Akorát se divím že jsi nepoužil letecký/závodní jističe místo tavných pojistek. Ne že by to nebylo technicky "jedno", ale je to takový víc zavodnický.. 1
08:34:13
13.02.2024
Eidy
-> SO545: Díky.
-> U-Geen: Třeba takovejhle kryt? 5 Ten tam teď nebyl, protože jsem tam potřeboval dělat. Ale jinak bych bez něj nejezdil. 4
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 13.02.2024 08:34:13
00:43:58
13.02.2024
U-Geen
-> Eidy 11.02.24 21:02:01: takle z videa me znervoznujou ty kabely blizko nohy, ja se svou sikovnosti bych se bal, ze to ukopnu :-) nebude tam nejaka krytka nebo stit?
20:36:17
12.02.2024
SO545
-> Eidy 11.02.24 21:02:44: co by som dal za cesanie....

Mas to pekne...paradne.
21:02:44
11.02.2024
Eidy
Zatím je to trochu čurbes, ale nějak to učešu.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 11.02.2024 21:02:44
21:02:01
11.02.2024
Eidy
V sobotu bylo hezky, tak jsem po dlouhé době vytáhnul holku z garáže. Bylo na čase lehce vyzkoušet nový motor. Na startér to natlačí 5 barů, za běhu pak maximálně 6. Test dopadl na výbornou.
First start

First start 2


Vystříhal jsem starý svazek motoru, přidal pojistkovku pro novou jednotku a začal tahat kabely.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 11.02.2024 21:02:01
06:41:19
29.01.2024
kpt.Budha
Já jen zírám, to je přesnější strojírenství než v leckteré automobilce 1
20:16:47
27.01.2024
Eidy
-> MVM, SO545: Tak přeměření po sezóně je v plánu. Ze zkušenosti vím, že si to maličko sedne. Co se týká tolerance, tak jsem po diskuzi z Urbim trochu pod, protože nám oběma přišlo, že půlmilimetrová vůle je u OHC trochu moc.
09:58:55
27.01.2024
SO545
-> MVM 27.01.24 09:17:17: stale to bude v tolerancii.
A to hranie sa asi bavi.,1
09:17:17
27.01.2024
MVM
-> Eidy 26.01.24 22:33:14: Počítal jsi s nějakymi setinami na zaklepání/sednuti sedel po opravě předpokládám.. Tim chci říct že setinová preciznost po GO se po sednuti mírně změní.
22:33:14
26.01.2024
Eidy
-> m8rinek 26.01.24 20:40:34: Alfa má předepsané romezí 0,05. Mě se to podařilo v rámci 0,02 na sacích a na výfukových dokonce v jedné stovce.

Chtěl jsem použít odpruženou keramickou lamelu, ale zjistil jsem, že tangenciální pružiny kolidují se šrouby setrváku a nějak se mi nechce snižovat hlavy šroubů na 5 mm.
20:40:34
26.01.2024
m8rinek
-> Eidy 19.01.24 16:48:07: nevím jak alfa, ale rozpětí dané výrobcem u pevného zdvihátka bývá +/-0,03 a tam jsou prostě měrky po 0,05 moc, tam jen hádáš :)
14:52:56
23.01.2024
minno
-> SO545: Hydroštel nemá. Áno, podobné. Predpis je každých 60tkm to kontrolovať/nastavovať. Ale "nik" to nerobí.
21:33:55
22.01.2024
SO545
-> minno 22.01.24 14:07:51: isto ? nema nahodou hydrostel ???
Ak ano je to podone...ale nie to iste.
14:07:51
22.01.2024
minno
-> Eidy 19.01.24 13:12:39: Aha. Jeden taký motor s rovnakým princípom nastavovania ventilových vôlí mám aj ja (Punto), ale ešte sa mi do toho za posledných 10 r. nechcelo 3
16:49:05
20.01.2024
MVM
-> Petrson: Žádná mechanicky nastavitelná ventilová vůle není nikdy striktně definována. Pokud je to například zapsáno jako 0,22mm až 0,28mm. Potom to je hodnota 0,25 [ + - 0,03]
Stejně tak jako třeba můze být 0,18 až 0,23 =0,20 [+0,03 -0,02]
Extreme Tyres