-> Eidy: opotrebene zuby 5 koveho sukolia.
Vacsinou sa to stane ked prevodovka jazdila s axialnou volou predlohoveho hriadela a pri zábere sa kolesa na 5 stupni krizili voci sebe a opotrebila sa stycna plocha zubov. Po vymedzeni vole hornej hriadele piskot ako svina
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
23:05:17
14.07.2024
14.07.2024
MOLSO
21:17:22
14.07.2024
14.07.2024
Eidy
-> MVM 14.07.24 18:11:03: Přesně tak. Ještě to zvládlo válcovku a Běšiny i Pohofest po ose.
Proč převodovka piští pouze na pětku? Na 1-4 to můžu točit jak chci a všechno je krásně tichý. Mrsknu tam pětku (všechny kvalty tam padají krásně) a začně to strašně kvičet. Pod záteží míň než při brzdění motorem. Když pustím plyn, tak to kvičí až do volnoběhu. Sešlápnutí spojky nic neřeší, stačí vyřadit a je ticho. Ale když tam pětku dám do 100 km/h, tak to můžu táhnout nahoru a nic. Je tam nový SP a 1.a 2. stupeň. Nějaký tip?
Proč převodovka piští pouze na pětku? Na 1-4 to můžu točit jak chci a všechno je krásně tichý. Mrsknu tam pětku (všechny kvalty tam padají krásně) a začně to strašně kvičet. Pod záteží míň než při brzdění motorem. Když pustím plyn, tak to kvičí až do volnoběhu. Sešlápnutí spojky nic neřeší, stačí vyřadit a je ticho. Ale když tam pětku dám do 100 km/h, tak to můžu táhnout nahoru a nic. Je tam nový SP a 1.a 2. stupeň. Nějaký tip?
18:11:03
14.07.2024
14.07.2024
MVM
-> vhml: Jak jsem pochopil tak po montáži zapomněl nalít olej,ujel na sucho 10km. Pak si vzpomněl,vyplachnul špóny,nalil olej a vyrazil vstříc lepším zítřkům..
17:34:43
14.07.2024
14.07.2024
vhml
-> Eidy 13.07.24 20:42:04: a tys teda vyrazil na NS bez oleje v převodovce?
15:33:10
14.07.2024
14.07.2024
MVM
-> Eidy 13.07.24 23:01:39: Ale třeba převodovka Hewland ve formuli F3 přežila jednu zavodni jizdu do vrchu,taky bez oleje. A bez úhony. Jelikož tam vždycky dvě deci zůstanou a jizda trvá minutu ( To mi zase přiznal jeden můj kolega)
08:15:18
14.07.2024
14.07.2024
Bery
ja tátovi nedávno dovezl udělaný motor na jawetu. táhne to, chytá to, super...ale pořád víc v tom chroupe...víme kde se stala chyba:-) málem jsem ještě dostal vynadano ze to prevazim bez náplně. to jen na odlehčení...
00:10:52
14.07.2024
14.07.2024
MVM
-> Eidy 13.07.24 23:01:39: Tohle se stane.. Spíš záleží kdy a nebo jestli si člověk zavčas vzpomene..
23:01:39
13.07.2024
13.07.2024
Eidy
-> MVM 13.07.24 21:54:46: A víš, co je vtipný? Před jízdou jsem si říkal "Zkontroluj olej v převodovce. Nejsi debil, olej tam je." No, a nebyl. Byl jsem debil.
21:54:46
13.07.2024
13.07.2024
MVM
-> Eidy 13.07.24 20:42:04: Ouuu. Tak to je draze zaplacená chybka.
20:42:04
13.07.2024
13.07.2024
Eidy
-> MVM: Musím se tu ale veřejně naprášit, že tohle je zcela jednoznačně moje vina. Ne kvůli zacházení, ale kvůli děravé hlavě. Podařilo se mi ujet asi 10 km bez oleje v převodovce. Vždycky to naleju hned po vypuštění nebo si dám nálepku na budíky. Tentokrát jsem neudělal ani jedno. Po propláchnutí jsem z toho vypustil bordel, jako když zameteš pod soustruhem. Nicméně nějak nebyl čas na výměnu a tajně jsem doufal, že to ještě chvíli vydrží. No a vyšlo to. Ale skutečně jen na chvíli. Za blbost se platí. A to můžu být rád, že to neroztrhlo obal a navychcal z toho olej na trať.
Posuďte sami, kolik tloušťky zubu zmizelo. Ale Kóča už stojí na kolech s novou převodovkou.
Posuďte sami, kolik tloušťky zubu zmizelo. Ale Kóča už stojí na kolech s novou převodovkou.
15:43:11
13.07.2024
13.07.2024
MVM
-> SO545: Vydrží to náhodou strašný zlo. Na to,že nikdo nepředpokládal že za 60let to bude muset snášet takový namáhání a zacházení.
A co jsem jich "závodníkům" poskládal. Nicméně ano,ty závady se často opakují. Na druhou stranu, často se to skládá z dílů o kterých nikdo neví kolik toho mají za sebou. A někdy i přístup jezdců ke stáří techniky je zbytečný komentovat.. (Eidy neni ten pripad, to jen upresňuju)
A co jsem jich "závodníkům" poskládal. Nicméně ano,ty závady se často opakují. Na druhou stranu, často se to skládá z dílů o kterých nikdo neví kolik toho mají za sebou. A někdy i přístup jezdců ke stáří techniky je zbytečný komentovat.. (Eidy neni ten pripad, to jen upresňuju)
15:34:38
13.07.2024
13.07.2024
SO545
-> Eidy 11.07.24 23:09:07: a sakra....ta polena prevodovka je ciste zlo
Ale ja budem jadit ako turista....tak snad bude v pohode.
Ale ja budem jadit ako turista....tak snad bude v pohode.
09:39:48
12.07.2024
12.07.2024
MVM
-> Bery: Taky jsem jednou "klonoval"serio
vý stálý převod a Hewlad od Kalmara. A nikdy už to nechci dělat
08:59:53
12.07.2024
12.07.2024
Bery
Kalousek umí klonovat Kalmar a serii - SP .Ale je otázkou jestli tomu dáte důvěru, když se řešily ty popraskaný hřídele.
pokud bys nešel do nejakého dog kitu, nebo rovnou do celý jiný skříně...
Nebo kluci vozí na takový "větší akce" víc převodovek:-)
pokud bys nešel do nejakého dog kitu, nebo rovnou do celý jiný skříně...
Nebo kluci vozí na takový "větší akce" víc převodovek:-)
07:13:38
12.07.2024
12.07.2024
CHIP
-> Eidy: Nooo .. je to pěkně oholený ..
11:21:30
11.07.2024
11.07.2024
Eidy
-> m8rinek: To ještě ne, mluvili jsme spolu asi 2 dny před odjezdem.
07:39:41
10.07.2024
10.07.2024
m8rinek
-> Eidy: tyjo, když jsme spolu mluvili, tak jsem netušil, že máš za sebou takovouhle akci
06:53:49
10.07.2024
10.07.2024
Bery
beru si z tebe příklad a začnu to taky aspoň rozdělávat.
06:25:05
10.07.2024
10.07.2024
MATTESS
-> Eidy: jsem si říkal, že ta Tesla má pěkný zvukový projev