Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 27.01.25 19:58 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

09:37:36
01.12.2024
Bukaj
-> Eidy: Tak, tak. Zatímco u hadice bez výztuže určitá deformace nemá vliv na životnost, tak u hadice s výztuží může sebemenší deformace mít destruktivní účinek...

Ta nová hadice -> Eidy 29.11.24 20:27:53: vypadá, že jakoukoli provozní deformaci vylučuje 5
20:39:01
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Tak tlak je jedna věc a teplota druhá. Za studena ta hadice asi vydrží víc, si myslím. A nebo je to tím opletem. Guma je vlastně přerušená a může tam vznikat únavová vada. On je ten fabrický oplet taky dost řídký.



-> minno: Vysokou provozní teplotu nemám. Ten motor na to nebyl konstruovaný. Ale vyšší tlak samozřejmě zvyšuje bod varu a taky snižuje riziko lokálních varů. Takže když bych musel zastavit s roztopeným motorem třeba z důvody nehody na okruhu, tak mám rezervu.
19:22:20
30.11.2024
minno
-> Eidy 30.11.24 10:27:04: Načo tak vysoký tlak? Máš aj nejako špeciálne vysokú prevádzkovú teplotu?



Inak nová hadica pekná.
12:28:02
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy: To skoro vypadá, že to prořízlo nějaké vlákno výpletu hadice.

Mám ozkoušené, že starší varianta hadic bez textilní výztuže vydrží opakované namáhání desetinásobkem jejich pracovního tlaku - používal jsem jeté škodovácké hadice na výrobu redukcí pro zazimování automatických zavlažovacích systémů pomocí stavebního kompresoru. Ta hadice se nafoukne jako balonek3

Časem tedy hadice prdne, když se to přežene s tlakem (většinou se řízla o sponu při opakovaném nafukování na 4 atmosféry), ale do dvou atm. je to naprosto bezproblémové.

U těch novějších hadic se zalitou textilní mřížkou vidím větší riziko výrobních vad - chyba mřížky či bublinka v gumě. Ale na těch škodováckých 0,4 atm. až 1 atm je to naprosto spolehlivé a neslyšel jsem zatím o případu, že by na sériovém voze někomu hadice selhala...
10:27:04
30.11.2024
Eidy
-> Bukaj: Mělo by tam být 1,3 baru. Prasklina vypadala tak, jo kdybys tam píchnul nabroušeným šroubovákem/dlátem. Nic velkýho, tak na velikost oka výpletu, a ne u spony. Naposledy uprostřed ublouku za termostatem.

-> SO545: Nejlíp teda asi tunelem. Na servis opruz, ale nejčistší řešení.
09:57:27
30.11.2024
SO545
Kade tahat vodu...este dodnes netusim. Aby to bolo pekne -vyzehlene-8
07:59:59
30.11.2024
Bukaj
-> Eidy 29.11.24 20:27:53: Jaký máš tlak v chladicím systému? Nezdá se mi, že by při nějakém představitelném tlaku praskla origo hadice - leda, že by se třeba při montáži o něco nařízla (o hranu trubky či o hranu spony...)9
21:00:17
29.11.2024
Syny
-> Eidy: To je slušnej rozdíl :)
20:27:53
29.11.2024
Eidy
Letos mi zase praskla jedna hadice a zrovna v Mostě. Naštěstí jsem si toho rychle všimnul a nevznikla škoda na novém motoru. Hadice sice dávám nové, ale přesto cca 40 let staré. Teď budou opravdu nové.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 29.11.2024 20:27:53
20:25:48
29.11.2024
Eidy
Stále je co dělat. Momentálně tu mám nový chladič a hadice.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 29.11.2024 20:25:48
19:39:28
04.11.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Eidy 01.11.24 21:39:56: Já dnes najel 148,2 km s Volvánem, sice jsem se pobavil a byl po delší odstávce skutečně nadšený, ale spálil jsem benzín za necelých 1000,-. 3
upraveno 1x, naposled 04.11.2024 19:40:15
21:39:56
01.11.2024
Eidy
Dneska najeto 150 km, spáleno 3/4 nádrže a velká spokojenost. A taky studený nohy. 1
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 01.11.2024 21:39:56
15:55:22
19.07.2024
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Eidy: sedačky budou dělat hrozně moc, to co tebe drží na místě , musim já vyrovnávat přez volant, což je hrozně znát když potřebuješ v nějaký táhlý odřadit a jednu ruku musíš dát z volantu....a taky se pořád někde bojim, ikdyž po tvé instruktáži už je to mnohde lepší
13:35:43
19.07.2024
Eidy
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Pocitově jsem byl přesvědčený, že jezdíš stejně rychle. Ale to bude těma sedačkama, že tam člověk lítá. Ale jelikož mám pořád asi 40 vteřin náskok, tak jsem v klidu. A taky mám vymyšlený nějaký vylepšení na příští sezonu. 1

Ale na takhle starý sériový auto to funguje úžasně. Ferdinand prostě věděl, jak se staví pořádný auto. 4
11:55:03
19.07.2024
Apple STS Chvojkovice-Brod
-> Eidy: jsem rád že to dáváš dohromady a nezapálil si to jak si řikal po svezení v seriovce1
20:59:07
18.07.2024
-> pavucina 18.07.24 14:13:20: minulý týden jsem to zase zkoušel a asi se tam nikdy nepodívám 3



-> Bery 18.07.24 06:32:46: končí cílovka v Mostě a mě dochází velikost vlastních koulí 4 3
17:20:07
18.07.2024
Qwak
-> Eidy: naopak ... 3
14:49:27
18.07.2024
Eidy
-> Qwak: Panečku, ty se nebojíš. 5

-> pavucina: 3
14:13:20
18.07.2024
pavucina
-> Bery: Bojí se... To jenom já používám omezovač, od toho tam je a má to tam dobrý zvuk... Kdybych ho Tčkovi vypnul, tak to ani neví. 3
13:38:58
18.07.2024
Qwak
Na cestě z pohofestu jsem byl taky nebezpečně blízko omezovače na 5tku 1 3.9tka převodovka na 15tkach.. ale vzhledem k negeometirii a víc věcem špatně to bylo už fakt moc...3 ale ten Passat na mě bliknul... Takže sem měl vážně duvod 3
Extreme Tyres