skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
21:15:28
10.11.2021
10.11.2021
milanrejpid
-> Eidy 05.11.21 20:30:55: kamo to ale musí být strasne těžké. Nevidím tam nikde ani jednu díru na víc. To mi k tobě nějak nejde
19:09:37
07.11.2021
07.11.2021
MVM
-> Eidy 07.11.21 18:40:15: Klidne i vepředu. Ja tady nemůžu rozepisovat setupy aut uplne do detailů, ale když řeknu ze se sbihavost i rozbihavost na jedno kolo může pohybovat od nuly do 3mm.
Ale ať ze slušnosti odpovím, ano,u nejmenovanýho zavodniho auta s pohonem zadnich kol, muze byt vzadu klidně od 3 do 6mm. sbihavost celková..
Ale ať ze slušnosti odpovím, ano,u nejmenovanýho zavodniho auta s pohonem zadnich kol, muze byt vzadu klidně od 3 do 6mm. sbihavost celková..
18:40:15
07.11.2021
07.11.2021
Eidy
-> MVM: Jakože na zadní nápravě je sbíhavost 6mm?
18:34:54
07.11.2021
07.11.2021
MVM
-> Eidy: To víš jen se ptám, protože na závodních autech jsou na jednom kole klidne 3..
08:46:28
07.11.2021
07.11.2021
Eidy
-> MVM: Celková.
08:28:36
07.11.2021
07.11.2021
MVM
-> Eidy 06.11.21 22:11:29: Celková 3mm nebo na jednom kole?
22:11:29
06.11.2021
06.11.2021
Eidy
-> MVM 06.11.21 17:23:12: původní díry maji obrovský rozsah. Teď je to udělaný cca -1 až +3mm. Víc než dost, si myslím.
19:42:23
06.11.2021
06.11.2021
T
-> MVM: v celku velká si myslím... V podstatě jak vidíš ty oválné díry....
-> Eidy: takhle ty uši chycene bude ok určitě
-> Eidy: takhle ty uši chycene bude ok určitě
17:23:12
06.11.2021
06.11.2021
MVM
-> Eidy 05.11.21 21:42:04: V jakym rozsahu je možný vzadu u téhle nápravy seřídit sbihavost?
14:06:11
06.11.2021
06.11.2021
Bery
-> Eidy 06.11.21 09:36:00: tak na druhý kastli už to bude napoprvé
09:36:00
06.11.2021
06.11.2021
Eidy
-> Bery: Jirka to má vymyšlený dobře. Tady je to daný snahou o montáž do sériový kastle. Kdyby se to upravilo va stylu RS, tak to váží půlku a pevný je to stejně. Měl jsem to vědět před renovací.
09:24:17
06.11.2021
06.11.2021
Bery
v to je geniální a funkční ta LR zástavba od Jirky Kroba, kde jak říkám- tam vytrhnes buď celý zadek a stěnu i s ramenama , který prevařím do nové kastle- když to přežiju. nebo se to prostě nehne.
21:42:04
05.11.2021
05.11.2021
Eidy
-> Milan 136: Předtím jsem to chytnul do svěráku a takovou rozumnou silou jsem to ohnul. Teď to chytím za roh, pověsím se na to a kdyby ten ponk neměl s výbavou pár metráků, tak ho převrhnu. A ten svařenec se při tom šťourá v nose.
-> T: Uši nejsou moc potřeba. To by se hýbalo jen v ose kývání, takže by se jen nepatrně měnil rozchod. Jenže jak je uchycený daleko od šroubů do podlahy, tak se to kroutilo nahoru a dolu. To je daný tím, že tlumič a pružina nejsou svisle nad hřídelí kola. Pak tam vzniká páka. Ale ucha jsem trochu vyztužil taky, jak jsem prodloužil tu plotnu.
-> MVM: Jen odklon. Sbíhavost možná jen v neměřitelných hodnotách. Bohužel jsem si nevyfotil, jak to bylo zohýbané u zadních šroubů. Ale z fotky je vidět, jak daleko je uchycený rameno od uchycení do podlahy. Díky přepákování od pružiny s tím rameno hýbalo nahoru a dolů. Proto jsem měl tak velkou změnu odklonu při změně zatížení a v zatáčce to naopak ještě táhlo předek ramene dolu.
-> T: Uši nejsou moc potřeba. To by se hýbalo jen v ose kývání, takže by se jen nepatrně měnil rozchod. Jenže jak je uchycený daleko od šroubů do podlahy, tak se to kroutilo nahoru a dolu. To je daný tím, že tlumič a pružina nejsou svisle nad hřídelí kola. Pak tam vzniká páka. Ale ucha jsem trochu vyztužil taky, jak jsem prodloužil tu plotnu.
-> MVM: Jen odklon. Sbíhavost možná jen v neměřitelných hodnotách. Bohužel jsem si nevyfotil, jak to bylo zohýbané u zadních šroubů. Ale z fotky je vidět, jak daleko je uchycený rameno od uchycení do podlahy. Díky přepákování od pružiny s tím rameno hýbalo nahoru a dolů. Proto jsem měl tak velkou změnu odklonu při změně zatížení a v zatáčce to naopak ještě táhlo předek ramene dolu.
20:59:56
05.11.2021
05.11.2021
MVM
-> Eidy: Co všecko se kroucenim měnilo? Odklon a předpokládám že utíkala i sbihavost. Potom mi napiš SZ až to budeš mit poskládané co jsi naměřil?
20:52:34
05.11.2021
05.11.2021
T
-> Eidy: takže jenom spodek? Já myslel právě hlavně ty "uši".... Jinak jsem strašně zvědav na pokrok..... Je pravda, že každá vteřina potěší
20:46:52
05.11.2021
05.11.2021
Milan 136
-> Eidy 05.11.21 20:30:55: To už by mohlo držet
20:30:55
05.11.2021
05.11.2021
Eidy
Co se týka zpevnění, tak jestli nevydrží tohle, tak už nic. Od pohledu je to ingot.
S tlakem pneu jsem si hrál a přední gumy dokážu ohřát ukázkově. Na zadku to nebylo vidět, protože byl driftováním stále čistý. A když uvážím, že celý auto bylo schopný “viset” jen na předku, tak co by to muselo dělat, kdyby držely všechny 4 gumy. Že to nebude dokonalý, to je jasný. Ale ukrojit si z toho zbylého koláče aspoň půlku, by bylo super.
V pondělí to vezu na zinkování.
-> SO545: Přesně. Kdyby nás to nebavilo, tak to nedělám. Jedinou výjimkou je zaměstnání. Ale když mi za to platí, tak se přemůžu.
S tlakem pneu jsem si hrál a přední gumy dokážu ohřát ukázkově. Na zadku to nebylo vidět, protože byl driftováním stále čistý. A když uvážím, že celý auto bylo schopný “viset” jen na předku, tak co by to muselo dělat, kdyby držely všechny 4 gumy. Že to nebude dokonalý, to je jasný. Ale ukrojit si z toho zbylého koláče aspoň půlku, by bylo super.
V pondělí to vezu na zinkování.
-> SO545: Přesně. Kdyby nás to nebavilo, tak to nedělám. Jedinou výjimkou je zaměstnání. Ale když mi za to platí, tak se přemůžu.
17:47:52
05.11.2021
05.11.2021
SO545
Je to hra...ak nas to bavi tak lezat pod karou je to najmenej ze ???
Ja idem menit celu podlahu...a aj ta zadna priecka nieje nic moc...ale to v podstate cela rosolovita karoseria tychto deduskov.
Ja idem menit celu podlahu...a aj ta zadna priecka nieje nic moc...ale to v podstate cela rosolovita karoseria tychto deduskov.
17:43:55
05.11.2021
05.11.2021
MVM
Ona je vždy nějaká cesta naučit auto poslušnosti, ale v případě těchto konkrétních Škodovek je "problém" v tom že jde málo s čím "hýbat". Takže některé resumé končí tim že to není "závada" ale vlastnost. Proto je hrozně těžký nastavit funkčni prototyp a potom vše odladěný se udělá napevno a nahotovo.
Další věcí /dost podstatnou/ je nastavenim vyhovět požadavkům pnezmatik. Tzn.jednak tlak a teplota. Pokud nefunguji gumy, je marny cokokiv dělat s podvozkem...
Co se náprav týká, tady Eidy zapracoval a snaží se to zpevnit, někdy je nutny udelat vicero měření a ziskat představu co vzájemně dělají všechny měřitelny hodnoty. V závislosti ještě na změně světle výšky nebo propruzeni.
Dost casto si taková naprava žije svým životem
Takže měřit a zkoušet furt dokola ...
A nebo konstatovat ze je to vlastnost.
Další věcí /dost podstatnou/ je nastavenim vyhovět požadavkům pnezmatik. Tzn.jednak tlak a teplota. Pokud nefunguji gumy, je marny cokokiv dělat s podvozkem...
Co se náprav týká, tady Eidy zapracoval a snaží se to zpevnit, někdy je nutny udelat vicero měření a ziskat představu co vzájemně dělají všechny měřitelny hodnoty. V závislosti ještě na změně světle výšky nebo propruzeni.
Dost casto si taková naprava žije svým životem
Takže měřit a zkoušet furt dokola ...
A nebo konstatovat ze je to vlastnost.
10:06:58
05.11.2021
05.11.2021
Eidy
-> Bery: Vysvětluju si to tak, že na tom bordelu to drží míň, takže svor nesvírá tolik a funguje to tak akorát.
Dif jsem tam vezl minulé pondělí a včera mi volal, že hotovo. Takže za mě dobrý.
Dif jsem tam vezl minulé pondělí a včera mi volal, že hotovo. Takže za mě dobrý.