skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
22:07:49
15.11.2021
15.11.2021
Eidy
-> vhml: Tak až to budu řešit, půjčím si od tebe kola.
21:52:55
15.11.2021
15.11.2021
vhml
-> Eidy 15.11.21 21:32:25: protože na Mazdě 13" jezdím a to má 255mm kotouče. Ale ten plovoucí brzdič je na prostor asi milostivější než pevnej Wilwood.
21:40:53
15.11.2021
15.11.2021
Syny
-> Eidy: Ja jsem zvyklej, dneska to taky bude dlouha noc, pred chvili jsem zacal delat do prace
21:32:25
15.11.2021
15.11.2021
Eidy
-> vhml: To se mi určitě nevejdou. Možná tak ARC.
-> Syny: Ale je. Vždyť si na tom dělal vždycky od půlnoci do 3, místo abys spal.
-> Syny: Ale je. Vždyť si na tom dělal vždycky od půlnoci do 3, místo abys spal.
21:24:29
15.11.2021
15.11.2021
Syny
-> Eidy 14.11.21 22:13:23: Vsak neni vubec za co. Jestli to pomohlo k odstraneni (respektive k nalezeni) problemu, jsem rad :)
21:15:23
15.11.2021
15.11.2021
vhml
-> Eidy 15.11.21 21:09:54: a tobě se tam vejdou 13" kola? Protože mírně jetý formulový sliky jsou docela dostupný a ten rozdíl oproti semislicku ( především ze zkušenosti na časech ze slalomů ) je znát.
21:09:54
15.11.2021
15.11.2021
Eidy
-> MVM: No vidíš, a přitom třeba v Brně ani v Mostě jsem pětku nikdy nepotřeboval. Co se týká okruhů, tak tam padne jen asi 2x na Ringu a jinak všude 4 kvalty stačí. Ale chápu. Já to nechtěl řezat a vařit na jezdícím pěkným autě. Chtěl jsem to nechat až na renovaci. Neumím si představit, jak to udělat kvalitně a současně nezničit okolí bez velkého rozebírání.
V budoucnu nemůžu vyloučit vůbec nic, včetně slicků. Nicméně zatím to v plánu nemám.
V budoucnu nemůžu vyloučit vůbec nic, včetně slicků. Nicméně zatím to v plánu nemám.
18:06:04
15.11.2021
15.11.2021
MVM
-> Eidy: Vidíš jaky jsi udělal velký skok. Je to uz par let co jsem virt a hlavne Tvy auto sledoval, a dost mi ten dojem "kazil" 4 kvalt. Přišla změna a teď tu jsou i jiny kvalty. Ten podil má ta převodovka kdykoliv šlápneš na plyn. Dokonce to ma vliv i na tu šperu jak jsem psal. Pořád je to o nějaké rovnováze momentů a dif na ty momenty právě reaguje.
Stejně dospěje doba, kdy si ssebou na okruh ty 4 slicky vezmeš. věř mi..
Stejně dospěje doba, kdy si ssebou na okruh ty 4 slicky vezmeš. věř mi..
22:44:10
14.11.2021
14.11.2021
Eidy
-> ZdrubT: Jo takhle. Pak ano.
22:37:28
14.11.2021
14.11.2021
ZdrubT
-> Eidy: Psal jsem převodovka, jelikož její součástí je i novej dif a pár koleček.
22:13:23
14.11.2021
14.11.2021
Eidy
-> Syny: Jelikož bude zase více změn zároveň, tak asi nebudu schopný říct, co a jaký má vliv. Popravdě největší očekávání mám od přenastaveného difu. Ale to si všechno povíme až na jaře. Ale i kdyby nic jiného, dovedl jsi mě na správnou stopu a teď vím, že je o jedno místo, kde se to může hýbat, méně. Díky.
-> ZdrubT: Převodovka bude mít vliv spíš v přímce. Pokud nepovolí svary od Freiů, mělo by to pomoct všude.
-> Venca.: Ale to neříkám. Ale přeci jen bude lepší, pokud si tu možnost budu moct určit sám.
Pneu bude stejné. Zase Nankang AR-1.
-> ZdrubT: Převodovka bude mít vliv spíš v přímce. Pokud nepovolí svary od Freiů, mělo by to pomoct všude.
-> Venca.: Ale to neříkám. Ale přeci jen bude lepší, pokud si tu možnost budu moct určit sám.
Pneu bude stejné. Zase Nankang AR-1.
21:45:53
14.11.2021
14.11.2021
Venca.
-> Eidy: Takže s driftovánim je konec a od ted už jen stopa?
Co dáváš za pneu?
Co dáváš za pneu?
21:42:13
14.11.2021
14.11.2021
ZdrubT
-> Syny: Podle mého to nepozná, protože velký rozdíl bude v převodovce a to je to hlavní.
21:36:15
14.11.2021
14.11.2021
Syny
-> Eidy: To jsem zvedav, jak to potom v praxi bude znat, to ulozeni ramen :)
21:12:00
14.11.2021
14.11.2021
Eidy
Vyztužené držáky jsou nazinkované a namontované. Po odlehčení agregátu heverem se s odklonem nic neděje, čili nějaké zlepšení tam je. Taktéž je doma upravený samosvor od pana Kašpara, který vyměnil rampy za jiné s menším úhlem záběru a omezil maximální přítlak a pohyb talířové pružiny. Teď už jen poskládat novou převodovku a vyzkoušet to. Dále čekám na nové pneu a v plánu ještě pár drobných úprav, které nestojí za zmínku.
18:06:05
12.11.2021
12.11.2021
Eidy
-> MVM: Dohodnuto.
17:54:35
12.11.2021
12.11.2021
MVM
-> Eidy: V Brně Ti toho řeknu o trati vic.. Most znáš zase lip, to zas pojedeš se mnou Ty..
15:46:41
12.11.2021
12.11.2021
Eidy
-> MVM: Samozřejmě tě svezu, pokud bude možnost. Třeba bych na jaře vyrazil zase do Brna. Dám vědět.
15:21:41
12.11.2021
12.11.2021
MVM
-> Eidy: Doufám že se někdy potkáme v některým z Paddocků. Asi to hrozi vic v Mostě, ale tam uz moc nejezdime ani testy ani zavody. I kdyz 2022 tam bude TCR... Byla éra kdy jsme tam byli kazdy mesic,skoro bydleli a z Brna ( lépe řečeno z Mostu domů) se jelo doslova naslepo. Taky bys mě třeba svezl, ať to citim doslova co to auto dělá
21:37:58
10.11.2021
10.11.2021
Eidy
-> milanrejpid: Dodělal jsem to večer a druhá den ráno jsem to musel vézt do zinkovny. Ale máš pravdu. Pár strategických děr bez vlivu na pevnost by se tam vešlo. Ale nestíhal jsem. Tak příště.