Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.

Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast


Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.

1) Podvozek:
Přední náprava:

* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.

Zadní náprava:

* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.

Převodovka:

* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.

Kola:

* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).

2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.

3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.

4) Motor:

* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.

5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.

6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.

Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.

Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3


Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00


Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55


Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3


Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

18:23:17
10.10.2021
Eidy
-> dragon_cb_cz: 3
18:03:34
10.10.2021
dragon_cb_cz
-> Eidy 10.10.21 17:27:51: Blbý je, že v tak gramařským autě není pro integrovaný blitlíky po vzoru Taxi místo 1
17:27:51
10.10.2021
Eidy
Dneska jsem využil studeného, ale slunečného počasí a Kóču vyvětral. Stavil se na rodinné oslavě a pár příbuzných svezl. Sice trochu koktali, ale prej dobrý. 1
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 10.10.2021 17:27:51
15:38:06
28.09.2021
Eidy
13:41:51
28.09.2021
vhml
Rád bych odvolal co jsem odvolal či tak nějak. O víkendu jsem jezdil s 309GTI, to má od výroby jedničku 2,9 a stálej převod 3,6 a tomu motoru je to fakt dostatečně jedno a rozjíždí se to úplně v pohodě. Jen si na to člověk musí přivyknout, že z křižovatky může držet jedničku do 70

Což mi zas dalo brouka do hlavy, jestli neříznou do Miatí převodovky a taky už to konečně nějak nevyřešit.
upraveno 1x, naposled 28.09.2021 13:42:54
22:18:40
25.09.2021
Eidy
-> MVM: Venca se nesral nikdy s ničím. 1
Jedna převodovka určitě nebude nikdy pasovat na všechno. Tak to je. Ale veškeré zkušenosti zatím naznačují, že 1ka a 2ka jsou krátké, proto to řeším takhle a současně s kratším SP to spadne všechno blíž k sobě a navíc je to pevnější soukolí. Jsem zvědavý na výsledek. Samozřejmě, že velký a točivý motor na celkem nízkou hmotnost tomu všemu pomáhá. To je bez diskuze. Když se mi to nebude líbit, můžu si vymyslet něco jinýho. Sériová převodovka má velkou mezeru mezi 1 a 2 a mezi 2 a 3. To teď nebude, odstupňování bude téměř stejné mezi všemi převody.
19:21:05
25.09.2021
MVM
-> vhml 21.09.21 22:09:14: Ty se s tim fakt nesereš 3 -> Eidy: Ideální napřevodování jde navrhnout . Ovšem nemusi to byt použitelný všude. Takže stejně bude člověk věčně nespokojenej. Pro sebe jsem si dělal asi už tři varianty. Stálo mě to nesmysl. A stejně jsem se vratil k ultra krátký. Dnes bych šel do Dog ringů "hewland" rovnou a k tomu stálý převod podle pneu. Synchronni převodovka zustane vždy jen taková sportovni varianta. Když jedeš agresivně, chtě/nechtě trpi,což je jakási daň... A ne každý komu to vysvětluji to chápe, když pak vidim co s tim dělá. Ty máš velkou vyhodu ve 2litru,jednak pružností, a celkově ma i dost rozsah otáček.. To se zase jinak jede..
Rovny zuby sice řvou, ale to k tomu patří. A na cestovani je TDI. 5
upraveno 1x, naposled 25.09.2021 19:25:06
08:18:13
22.09.2021
vhml
-> Eidy 21.09.21 22:32:41: možná, že to tomu motoru bude dostatečně jedno, ale s takhle dlouhou jednotkou jsem měl vždy problémy se rozjet nějak rychle i se 140LS. Na stovce která má 3,08 a SP3,9 a 14" kola je to úplně v prdeli jak to má nějakej směšnej výkon.
upraveno 2x, naposled 22.09.2021 08:19:25
22:32:41
21.09.2021
Eidy
-> vhml: Naopak si myslím, že na sprinty to bude lepší. Maximálka na 1. a 2. stupeň bude o pár km/h vyšší než teď a už teď je to hodně krátký. Řidič má mnohem větší vliv na celkový výsledek na časy než převody. Druhý nejhorší čas (celkově třetí měřený) jsem zajel sám, zatímco časy se závažím v podobě spolujezdce byly až na jednu výjimku lepší. Je dost těžký to přesně trefit. Samozřejmě nejlepší čas byl hned ten první, kdy bylo ráno ještě "chladno".
22:09:14
21.09.2021
vhml
-> Eidy 21.09.21 22:05:48: Jasný. Ale třeba na sprinty to bude úplně zabitý bych si myslel. Ale Janovickej slalom to defakto celý dá na jedničku, když je takhle dlouhá a 15" kola.
Já měl 2.92 a 540mm průměr kola. Někde od půlky je to na slikách.
140LS - Janovice 2014
upraveno 3x, naposled 21.09.2021 22:13:39
22:05:48
21.09.2021
Eidy
-> vhml: Jasně, ale kdy já pojedu s Kóčou rally? 1 To spíš sprinty, okruhy a občas nějakej ten slalom na Běšinech. Tam to bude dobrý. Jak jsi sám kdysi poznamenal, ten můj rumpál zvládne hodně. 1
22:00:04
21.09.2021
vhml
-> Eidy 21.09.21 21:31:18: Na tvoje použití to bude fajn. Ale třeba pro rally by to bylo nepoužitelný, protože taková dvojka není schopná se rozumně rozjet ze standartního retarderu.
21:31:18
21.09.2021
Eidy
-> vhml: 2,9 a 1,85 čímž budou rozdíly mezi všemi převody téměř identické. Navíc to bude na SP 4,22, takže to bude celkově nasekaný víc k sobě. Jsem na to zvědavý.
21:04:15
21.09.2021
vhml
-> Eidy 21.09.21 20:41:51: jak to budeš mít zpřevodovaný?
20:43:58
21.09.2021
Milan 136
20:41:51
21.09.2021
Eidy
Dorazil balíček od Freiů a v něm pár hezkých koleček. Delší 1. a 2. stupeň. 5
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 21.09.2021 20:41:51
09:44:37
19.09.2021
Milan 136
-> Eidy 18.09.21 22:40:53: Abys měl do čeho strčit trn a vystředit lamelu při montáži spojky 4
22:40:53
18.09.2021
Eidy
-> Milan 136 18.09.21 19:49:56: Ocelový kroužek, říkáš. Hmm, tak teď jsi mě znejistěl. A proč by tam byl? Když do toho mrkev nejde? Vypadalo to prostě jako futro, ale o materiálu si nejsem teď jistý.
Každopádně Alfy 164 a 155 tam stopro měly bronzový futra. Bohužel na jiný průměr, takže jsem si nechával dělat další díl na zakázku.4
19:49:56
18.09.2021
Milan 136
-> Eidy 18.09.21 13:57:29: Favomotorů mi prošlo rukama několik a nikdy jsem pouzdro neviděl 1
Byl tam vždy jen ocelový kroužek bez ničeho místo ložiska, co má zadohrab. Jen poslední MPi to má součástí kliky a nejde vyndat.
13:57:29
18.09.2021
Eidy
-> Milan 136 18.09.21 13:48:18: divný. Ten motor jsem vyndaval z pojízdnýho favorita, takže pouzdro tam muselo být z fabriky.
Extreme Tyres