-> SO545: No super.
-> Tuner#2: Jen ti šmejdi z DPD mi to hodili přes plot, když jsem nebyl doma. Ani nezavolali. Jim to zítra vytmavím.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
20:12:57
10.12.2017
10.12.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
20:02:38
10.12.2017
10.12.2017
SO545
-> Eidy 10.12.17 20:00:13: no nemam eRko ale ani klasika S100 nezostane povodna
20:00:13
10.12.2017
10.12.2017
Eidy
-> SO545: Cože? Na co?
19:36:34
10.12.2017
10.12.2017
SO545
-> Eidy 10.12.17 16:43:25: este tak rok dva a verim ze budem nakupovat nieco podobne
18:57:01
10.12.2017
10.12.2017
T
-> Eidy: :
21:56:06
16.10.2017
16.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 16.10.17 21:26:53: Na druhou stranu od Berouna je to taky super. Sice úzký, ale parádní cesta. Jeli jsme tam cestou z natáčení garáž.cz z Jíloviště za Burákem a parádně nás tam protáhnul. Sám bych tam potmě jako první tak nejel, ale bylo to moc pěkný.
21:26:53
16.10.2017
16.10.2017
Eidy
-> Tuner#2: No vidíš, to jsem netušil. Nevím, jak zbytek, ale tohle je fakt paráda. Příště zkusím teda i dál. Ono v Nižboru doprava na Křivoklát je taky krásná cesta, ale strašná silnice. Aspoň 2 roky dozadu to tak bylo. Rozbitý a hrozný valchy.
-> havlik: Kolem Tuchlovic je to takový rozbitější. Asi jako všude tady v okolí.
-> havlik: Kolem Tuchlovic je to takový rozbitější. Asi jako všude tady v okolí.
20:33:36
16.10.2017
16.10.2017
havlik
-> Eidy: jo tam je to fakt hezký škoda že dál na lány to pak začíná být rozbité
20:28:10
16.10.2017
16.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 16.10.17 19:47:24: Aháá, takže jeden úsek z té bájné silnice o které psali i ve speedu? Část už mám projetou, tohle prubnu asi až pojedu někdy k Tobě
skoda-virt.cz/cz/.../1680 80-to-eidy-radekp-t-a-dals i-carbon-positive
skoda-virt.cz/cz/.../1680 80-to-eidy-radekp-t-a-dals i-carbon-positive
19:47:24
16.10.2017
16.10.2017
Eidy
19:45:12
16.10.2017
16.10.2017
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 16.10.17 17:09:22: Ukaž trasu
Jinak já dneska koupal (už to po Běšinách, Mostě a slalomu za deště chtělo) a projel jsem to do vesnice a zpět. I to mě vykouzlilo úsměv na tváři.
Jinak já dneska koupal (už to po Běšinách, Mostě a slalomu za deště chtělo) a projel jsem to do vesnice a zpět. I to mě vykouzlilo úsměv na tváři.
17:09:22
16.10.2017
16.10.2017
Eidy
Dnes jsme se krásně svezli na křivoklátsku. Našel jsem super cestu s několika km zatáček bez vesnic a přerušení. Na pár místech lehká roleta, ale jinak paráda. Pár lidí zamávalo nebo zvedlo palec.
09:54:46
06.10.2017
06.10.2017
Eidy
-> minno: To netuším. Startér jsem koupil asi před 10 roky a nevím, z čeho je vyndaný. Jestli z taxíku nebo auta po důchodci. Já bych to normálně nezkoumal, kdyby to fungovalo. Když to zlobilo, vyměnil jsem tehdy cívku za čínskou a všechno fungovalo zase perfektně. Ale teď už nepomáhalo nic a přitom se všechno zdálo v pořádku a na pohled funkčně. Takže jsem začal řešit detaily a hledal cokoliv. Ono záleží i na tom zkřížení jádra. Když to máš jen na ponku, tak to běhá, ale ve startéru pak dovnitř nevidíš. A když to je venku, tak stačí lehce prstem zatlačit do strany a zaseknce se. A to vydření skříně pod pákou záleží i na tom, kolik špíny a prachu se tam dostane.
To co jsem udělal nebyla tak úplně oprava, ale spíš řešení problému a zprovoznění.
To co jsem udělal nebyla tak úplně oprava, ale spíš řešení problému a zprovoznění.
09:12:33
06.10.2017
06.10.2017
minno
-> Eidy: Hm, zaujímavé. A netušíš, koľko toho už má za sebou ten tvoj štartér, že už je takto opotrebený? Asi toho bude mať už hodne naštartérované.... Ten môj štartér som kupoval nový v 2010 (Magneton CZ), má nalietané cca 120 tkm (je však pravda že prevažne diaľky), pred 2 rokmi som štartér rozoberal, vyčistil a premazal a nič podobné som nepozoroval, alebo možno som si len nevšimol, každopádne po založení novej "EKO" cievky to fachá bez problémov bez potrebných úprav....
00:38:37
06.10.2017
06.10.2017
Eidy
Tak startér startuje. Ale bylo to peklo. Měl jsem ho rozebraný asi 100x. Samotná cívka funguje. Ve skříni startéru taky. Páka jde lehce i s pastorkem. Samotný pastorek funguje parádně. Všechno samostatně funguje lehce, ale dohromady to nemaká. Zjistil jsem několik věcí. Záleží hodně na skříni. Hliník pod pákou se časem vydírá a vršek skříně se vytlouká od jádra při rozepnutí cívky. Všechno dohromady pak způsobí, že jádro je o pár mm dál z cívky a ta už prostě nemá sílu. Takže jsem zkrátil vratnou pružinku v cívce a špičku jádra jsem o kousek prodloužil navařením. Funguje to i na můj zdroj. Mimochodem na autobaterii nebyl žádný rozdíl. Ještě bylo potřeba vyleštit jádro a namazat olejem. Z krabičky je lehce drsné a při zkřížení díky páce se přidírá.
Co je taky zajímavý, že existují 2 varianty origo cívky a k tomu čína. Čína je vpravo, je jakoby z masivu a chromovaná. Uprostřed jsou origo, červená úplně původní a současná zinkovaná. Všechny mají stejný výkon. Zdroj je krásně utáhne. Ale pak jsem vytáhnul jeden startér z Feldy a ten má cívku jinou. U skříně má oproti prostředním ostrou hranu, ale obal je taky z plechu. A taky má sakra větší sílu i spotřebu. Ta už jede jen na autobaterii. Takže pokud chcete řešit cívku, bude lepší obejít vrakáče a shánět tuhle verzi. Zřejmě nějaká starší, pozdější jsou asi nějaké EKO a nejsou tak výkonné.
Co je taky zajímavý, že existují 2 varianty origo cívky a k tomu čína. Čína je vpravo, je jakoby z masivu a chromovaná. Uprostřed jsou origo, červená úplně původní a současná zinkovaná. Všechny mají stejný výkon. Zdroj je krásně utáhne. Ale pak jsem vytáhnul jeden startér z Feldy a ten má cívku jinou. U skříně má oproti prostředním ostrou hranu, ale obal je taky z plechu. A taky má sakra větší sílu i spotřebu. Ta už jede jen na autobaterii. Takže pokud chcete řešit cívku, bude lepší obejít vrakáče a shánět tuhle verzi. Zřejmě nějaká starší, pozdější jsou asi nějaké EKO a nejsou tak výkonné.
11:05:50
05.10.2017
05.10.2017
minno
-> Eidy: Aj ja odporúčam otestovať štartér priamo v aute, ako píše Martin, ten 20A zdroj môže byť nedostatočný. Podľa mňa na autobaterke to bude fachať ako má a zbytočne si sa stresoval :)
09:55:45
05.10.2017
05.10.2017
Martin136COUPE
-> Eidy: Rozhodně bych Ti doporučil mnohem lepší zdroj ss proudu než nějaký síťoví nap. zdroj ať už je jakýkoliv. Zrovna na takovéto testy potřebuješ opravdu velkokapacitní tvrdý zdroj. Vezmi si ideálně klasický 12V olověný akumulátor z auta, který je fit a nabitý. Zároveň doporučuji dát na svorky akumulátoru paralelně voltmetr, aby si kontroloval pokles napětí pod zátěží, který by neměl být pod 10V. Čím menší pokles tím lépe standardně.
Proč? 20A, což je max. limit Tvého zdroje, je stále velmi nedostatečný, zejména na pokrytí počáteční proudové špičky, kdy cívky představují nejprve zkrat a až po uplynutí určitého času proud poklesne.
Andrt píše, že hodnota proudu 0.66kW startéru při běhu naprázno může být až 65A (chápu, že testuješ jenom cívku bez motoru) a má zkušenost je hodně přes 30A z pokusů mého mládí. Samozřejmě se to kus od kus liší dle stavu startéru.
Proč? 20A, což je max. limit Tvého zdroje, je stále velmi nedostatečný, zejména na pokrytí počáteční proudové špičky, kdy cívky představují nejprve zkrat a až po uplynutí určitého času proud poklesne.
Andrt píše, že hodnota proudu 0.66kW startéru při běhu naprázno může být až 65A (chápu, že testuješ jenom cívku bez motoru) a má zkušenost je hodně přes 30A z pokusů mého mládí. Samozřejmě se to kus od kus liší dle stavu startéru.