skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
11:28:50
06.04.2011
06.04.2011
vhml
V závodním litru byl ten tlak taky nějak zvyšovanej myslím. 100-110 byla běžná provozní teplota.
09:26:15
06.04.2011
06.04.2011
pistaa
-> T: nadobky si mozes vyrobit ak by sa ti nepacila ta co je serioo v novych autach, tlaky v koncerne vw su rozdelene na 3 skupiny a to podla farieb krytov expanznych nadobiek taktiez je tam varianta 1,3 bar, 1,6-1,7 bar a tretiu neviem. ale dolezite je ze su to seriove vycka na ktore ti staci spravit nadobku, s hadicami , ja som dal vsetko Samco a je to v pohode 4krat oplet a drzi to skvele i ked to ej pod tlakom je strach chytit ty hadicu :) treba mat 100pct spoje trubiek a hadic a 100% stav zaslepiek motora pozaistovane lebo to obcas streli a dojazdil si . treba to zaklepat a je to super a chladic samozrejme tiez. je to super vidie ze teplota stupne na 100C ci 120C a dojazdis v pohode bez vrenia ked prijdes o moznost dochladenia, tym ze voda nevrie otvori i zaseknuty termostat a dochladi sa.. boli asy ze som na okruhu jazdil okruh s 120C vodou a slo to v pohode v videach to ej aj vidiet.
21:55:14
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> T: Tvoje honění teploty má příčinu jinde. Tlak v systému má vliv pouze na teplotu varu, ale nikoliv na samotnou teplotu vody! Jakýkoliv auto se sériovým nebo rozumně posilněným motorem musí za běžných podmínek chladit i bez víčka expanzky. Chladící okruh je vždy konstruován s rezervou třeba kvůli chlazení v koloně při 40°C nebo na jízdu s naloženým autem do prudkého a dlouhého kopce. V tuto chvíli může přijít ke slovu zvýšená teplota varu kapaliny díky přetlaku a motor se neuvaří. Pokud se ale motor nechladí, je problém v chladiči, vodním čerpadle, trubkách nebo motoru, případně kombinace všeho.
Já třeba vím, že při stání na místě mi teplota leze nahoru. Jsem si toho vědom, kalkuluju s tím a žíly mi to netrhá. Je to prostě záležitost mezi nebem a Kóčou. Každopádně vím, že jakmile jedu (a je jedno jak a kdy a kde), teplota je stabilně tam kde má být a to je důležitý.
EDIT: Třeba Lamborghini Miura (mimo jiné) je známa problémovým chlazením. A to i při jízdě. To říkám spíš jen pro zajímavost, nikoliv jako příklad, aby někdo tvrdil, že mu škodovka chladí jako Miura. Čili blbě
Já třeba vím, že při stání na místě mi teplota leze nahoru. Jsem si toho vědom, kalkuluju s tím a žíly mi to netrhá. Je to prostě záležitost mezi nebem a Kóčou. Každopádně vím, že jakmile jedu (a je jedno jak a kdy a kde), teplota je stabilně tam kde má být a to je důležitý.
EDIT: Třeba Lamborghini Miura (mimo jiné) je známa problémovým chlazením. A to i při jízdě. To říkám spíš jen pro zajímavost, nikoliv jako příklad, aby někdo tvrdil, že mu škodovka chladí jako Miura. Čili blbě
21:22:06
05.04.2011
05.04.2011
T
-> Eidy: : chápu, dík za osvětlení situace a dík za nabídku,ale nejdřív zítra kouknu do pár krámů a uvidíme jak pochodim a pak kdyžtak řeknu a taky jsem asi pochopil, že by to mohl být důvod toho mojeho "honění" teploty co?
20:16:44
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> johaning: Jo, spokojenej jsem a nestěžuju si. Neboj. Stejnak bych na to neměl čas, jen vysvětluju. A díky
20:13:24
05.04.2011
05.04.2011
ochoda
KRÁSA .... tak tak Sici lidi sou blazen jen ja sem letadlo
20:03:46
05.04.2011
05.04.2011
johaning
-> Eidy: tak snad si s plechem spokojen,ale drive to vazne neslo,proto to mas takto zadarmiko
19:58:47
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> T: Tobě z tý trubky kape normálně voda? To je špatně. Pokud nevaříš, tak odtamtud nesmí nic jít. To je vidět, že víčko netěsní. Tudy právě odtéká voda/utíká přetlak, když je příliš velký, resp., když vaříš. To tám mám. Je to vidět na fotce.
Jinak víčko těsní chladící okruh spodní gumičkou a když je velký tlak, gumička se nadzvedne (tlak přemůže pružinku) a uteče to tou trubičkou, která je napojená mezi spodní a vrchní těsnící gumičku.
Jasný? Měl bych tu jedno hezký víčko 1,1 atm, který jsem koupil od známého sysla Škoda dílů
Jinak víčko těsní chladící okruh spodní gumičkou a když je velký tlak, gumička se nadzvedne (tlak přemůže pružinku) a uteče to tou trubičkou, která je napojená mezi spodní a vrchní těsnící gumičku.
Jasný? Měl bych tu jedno hezký víčko 1,1 atm, který jsem koupil od známého sysla Škoda dílů
19:40:32
05.04.2011
05.04.2011
T
-> Eidy: : a máš tam někde "díru" jako má originál erko z chladiče od víčka taková malá trubička bez uzavření ? že mě z toho kape voda při zahřátí, tak to já tam asi nedostanu takový tlak, když to má kde ucházet ne?
tak když by sjte něco kupovali, dej mi prosím vědět, jestli neva, že bych se možná svezl s váma...
tak když by sjte něco kupovali, dej mi prosím vědět, jestli neva, že bych se možná svezl s váma...
19:19:02
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> Tuner#2: To se uvidí. Já mám všude s opletem, tak snad jo.
-> T: Jo a rozumíš tomu dobře.
S pistou ještě nic. Teprve v pátek jsem dostal plech jako formu.
-> T: Jo a rozumíš tomu dobře.
S pistou ještě nic. Teprve v pátek jsem dostal plech jako formu.
18:56:41
05.04.2011
05.04.2011
T
-> Eidy: : takže jen přidání těsnění pod normální víčko expansky jo? a rozumim tomu teda dobře, že budík bude ukazovat přez 100°C a vařit pořád nebudeš jo?
jinak jak dopadlo laborování s nějakou tou výrobou s pistou? taky po něčem totiž pokukuju...
jinak jak dopadlo laborování s nějakou tou výrobou s pistou? taky po něčem totiž pokukuju...
18:55:55
05.04.2011
05.04.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 05.04.11 17:44:09: A vydrží to hadice? Já když dal 0,1Mpa, tak praskla hadice topení bez opletu.
17:45:27
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> T: Správně, prostě jen tu expanzku, resp. víčko, které udrží vysoký tlak.
No tajemství je naprosto obyčejný. Přidal jsem ještě jedno těsnění pod víčko.
No tajemství je naprosto obyčejný. Přidal jsem ještě jedno těsnění pod víčko.
17:44:09
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
Teď koukám, že jsem to blbě spočítal. Tlak v okruhu nebude 1,6 ale 2,6 absolutního tlaku, což činí teplotu varu obyčejné vody 141,6°C. Spolu s chladivkou je to skoro 170°C. No teda
17:25:29
05.04.2011
05.04.2011
T
-> Eidy: : takže jen prostě tu expansku? a jaký máš víško? nebo v čem je tajemství, že to vydrží 1,6 ?
16:05:33
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> T: Hadička, pumpička a měřák tlaku na pneu.
15:05:45
05.04.2011
05.04.2011
T
-> Eidy: : a to mě asi zajímá znáš mě, jsem starej chladič
jak jsi měřil tlak v oběhu?
jak jsi měřil tlak v oběhu?
11:34:18
05.04.2011
05.04.2011
Eidy
-> T: Tak to jsem odhadnul, ve skutečnosti je to trochu míň, teď jsem dohledával vzorečky a detaily. Při tlaku 1,6 atm je bod varu vody cca 116°C. Když si vezmu, že správně namíchaná chladící kapalina zvedne bod varu o cca 30°C, jsem téměř na 150°C. Takže takhle.
10:23:47
05.04.2011
05.04.2011
T
-> Eidy: : hezký jen mi zaráží ta teplota varu, sranda nebo fakt?
23:23:23
04.04.2011
04.04.2011
Pavel P..
-> Eidy: no jasně... jak strojvůdce