
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: Asi moc ne
kdyžtak mam kabely

tak připraveno na zítra......jen teda na baterce mam těch 13 V jen bez světel, jak zapnu světla, tak jsem na 12,5 a na 13 se nedostanu i kdybych to točil až do omezovače....takže buď to bude OK a nebo pojedu bez světel...ještě uvidíme :-D nebo je to normální ?
-> Nwkt: Hele já když prvně rozjel svůj ex 1200ccm motor, tak to vůbec nejelo. Sotva se to převalovalo (pod AC pumpou byla slabá podložka), vyměnilo se vše a kondík až na konec, po prvním startu se to hned z lehoučka roztáčelo, no a když se to podívalo do otáček co předtím nikoli, tak to prostřelilo palivovou pumpu :D.
díky všem....
jak jsem viděl jeden "šlehanec" mezi altíkem a rozdělovačem, tak jsem myslel , jestli neni šluslej kabel od kondíku právě,ale auto startuje a vrčí normálně, takže kondík buď přežil nebo to nemělo s ním nic společného....kabel od něj vezmu teda raději smršťovačkou a kondík do nářadí s sebou :-)
zase jsem o něco chytřejší
ještě jednou dík
jak jsem viděl jeden "šlehanec" mezi altíkem a rozdělovačem, tak jsem myslel , jestli neni šluslej kabel od kondíku právě,ale auto startuje a vrčí normálně, takže kondík buď přežil nebo to nemělo s ním nic společného....kabel od něj vezmu teda raději smršťovačkou a kondík do nářadí s sebou :-)
zase jsem o něco chytřejší


ještě jednou dík

-> m8rinek: Mě když chcíp kondík, tak to nejdřív střelilo do vejfuku, pak to asi 4 km ještě jelo normálně, mělo problém nastartovat a po pár metrech to chcíplo úplně ani z kopce na kvalt to nechytlo. Tak jsem měnil v 10 večer kondík 

-> T: V kondíku ,,kondenzuje,, náboj, kterej pak vybiješ přes svíčku. Kdyby byl KO tak to třeba vůbec nejede, nebo si to pálí kdy chce, případně slabá jiskra, nebo závislost na teplotě. Nejjednodušší je ho vzít a vyzkoušet jinej, když se závada objevuje dál, tak kondík vrátit...
-> T: Jednoduše řečeno. Kondík s cívkou vytváří VN napětí zapalovacího impulzu.
Při poruše kondíku jsem zažil dva stavy.
1-Motor nastartuješ a při pokusu o jakékoli přidání plynu chcípne. (Na svíčkách je jen malá červená jiskra)
2- Motor tak tak chytne, ale pod tehdy myslím 3t ot/min zdechá i při mírném zatížení.
Asi záleží na štěstí.
Při poruše kondíku jsem zažil dva stavy.
1-Motor nastartuješ a při pokusu o jakékoli přidání plynu chcípne. (Na svíčkách je jen malá červená jiskra)
2- Motor tak tak chytne, ale pod tehdy myslím 3t ot/min zdechá i při mírném zatížení.
Asi záleží na štěstí.
ještě jeden drobný dotaz...k čemu je kondík na rozdělovači a co to udělá, když by byl KO ? dík :-)
-> radekp: : dík :-) taky jsem si říkal, že si asi vezmu jeden drát do interiéru a voltmetr s sebou 

-> T: Tak gratuluju k opravě a užij si víkend. Multimetr s sebou, pokud to má přes 13 V na baterce při chodu motoru tak to dobíjí...
tak jsem všechno vrátil zpět a jen ukostřil zvlášť altík...kontrolka naběhne hned jak zběsilá a krásně svítí....před tím se rozvěcela se spožděním a ještě nic moc svítila....takže baterku na nabíječku a snad najdu i chvilku na sprchu auta a hurá Běšiny a uvidíme jak to dopadne :-/
-> Eidy: : to nevím....ale tady mi za poslední dobu jen občas problikla kontrolka a to ještě na volnoběh a nic víc a to mi vymlátilo celou baterku jen díky té kostře aniž by svítila kotrolka ? pokud je to možné, pak je to tím, ale pokud to možné není, tak nevím už čím by to mohlo být....
naposledy jsem byl u T2 a to bylo 50 km k němu a u něj už jsem cítil, že ta baterka není úplně ono a před Příbramí už jsem cítil ztrátu výkonu, která se vracela po zhasnutí světel a doma po chcípnutí už to motorem ani neotočilo....a tohle všechno díky kostře na altíku bez jakéhokoliv náznaku nedobíjení ? já nevím :-/
naposledy jsem byl u T2 a to bylo 50 km k němu a u něj už jsem cítil, že ta baterka není úplně ono a před Příbramí už jsem cítil ztrátu výkonu, která se vracela po zhasnutí světel a doma po chcípnutí už to motorem ani neotočilo....a tohle všechno díky kostře na altíku bez jakéhokoliv náznaku nedobíjení ? já nevím :-/
-> T: Jedu a nápodobně, taky tvoje auto konečně uvidím 

-> T: Tak čím jiným už by to pro Boha mělo být?
-> Eidy: : já už budu mít teď na všem
ale opravdu doufám, že to je jen tímhle.... :-/


-> T: Proto mám třeba na altíku nataženou kostru přímo, ať nejsou pochyby.
-> m8rinek: : jasný, to všechno vim, ale nenapadlo mě, že tam bude lítat kostra na utaženym šroubu, když je při měření v garáži kostra OK...to mi vážně nenapadlo :-O a i tak jsem trošku na rozpacích.....ukostřím altík zvlášť ještě a pak se uvidí....
-> T: NJ ale jak už tu bylo mnohokrát napsáno komax nevede a pod těmahle šroubama je nutný ho oškrábat. Případně není od věci přikostřit třeba špajz přímo na baterku...
-> Eidy: , -> m8rinek: : nojo,ale když jsem altík měřil, tak kostra byla.....nenapadlo mě teda, že by se mohla kostra ztrácet na utaženym šroubu.....respektive 2 šroubech....čili si nejsem jist, že mám úplně vyhráno.....
-> T: O bože...