
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
muze mi někdo vysvětlit JAK? zaklánite ty nápravy? 

-> vhml: to je dobré vědět, jestli bude někdy volné odpoledne, pustím se do toho
-> Eidy: : aha, no já myslel, že o ten kousek se nějak někde podá...takže prodloužit volantovku.....no tak to si ještě rozmyslím :-/ že ta bude taky na řadě, až budou sedačky...chtěl bych volant níž a blíž k sobě....
-> vhml: : hřeben...
kouknu na volantovku, jestli by s ní šlo nějak hýbat...ale už takhle mam krátký ruce, takže to asi neklapne...
-> vhml: : hřeben...
kouknu na volantovku, jestli by s ní šlo nějak hýbat...ale už takhle mam krátký ruce, takže to asi neklapne...
-> T: máš matici nebo hřeben? U 120 jde zaklonit náprava o 3mm bez úprav. U 100 s maticí TTomas tvrdil, že to jde o trochu taky bez úpravy
-> T: No když zakloníš nápravu, tak v místě uchycení do kufru zůstane, ale spodek jde logicky dopředu. Takže tisícihran z převodky řízení taky. Hřídel musíš malinko prodloužit. Nebo bys musel volantovku o drc posunout pod palubkou dopředu.
-> Eidy: : no právě :-) ikdyž vzhledem k počasí mám pořád asi dost a dost času na větší áčka
ale letos už nee....
jak upravit hřídel řízení?

jak upravit hřídel řízení?

-> T: Zaklonit nápravu je otázka popracovního odpoledne. A pak už jen upravit hřídel řízení.
-> vhml: : toho se trošku bojim a přemýšlím, jestli by alespoň nepomohlo zaklonit nápravu pro začátek...že do geometrie už se mi sahat nechce....
-> T: hlavně je třeba hnout s tím předkem, nebo budeš dost smutnej jak to nezatáčí
-> Tuner#2: : jasný,ale já mám zase na předku jen asi 35 minut, takže po doladění předku se to třeba přendá na těch 2,2 

-> T: Já mám přes 2° na předku, vzadu o chlup víc dle zatížení a gumy se sice při jízdě dovně a baleko trochu hoblujou na vnitřku, ale to bohatě srovná Most jednou za rok, kde i přes ty odklony dostane víc zabrat venek gumy. 

-> radekp: : no já uvidím...kdyžtak to můžu vrátit zpět na těch 2,2, ale zatím to nechám, a kolik už jsi s tim najel ? 

www.google.cz/imgres?imgu
rl=htt...
otázkou je co je moc
já mám 2,5 a na gumě není poznat, že by byla sjetá nestejnoměrně
otázkou je co je moc

já mám 2,5 a na gumě není poznat, že by byla sjetá nestejnoměrně
doupravil jsem celkový popis...nějak jsem na to asi kašlal poslední dobou 

-> radekp: : mam to v popisu...1mm a max, když jsem přijel na geo, tak bylo
2° 20´ a tak se to trošku stahlo....nevim jestli to dělají ty menší kola nebo čim,ale přijde mi, že i teď to jsou štafle, jak prase
2° 20´ a tak se to trošku stahlo....nevim jestli to dělají ty menší kola nebo čim,ale přijde mi, že i teď to jsou štafle, jak prase

-> T: super, konečně to máš za sebou. Maximální odklony znamenají kolik stupňů? a jakou jsi udělal sbíhavost?
-> Eidy: : no bolelo, nebolelo....na geometrii to bolelo dost...dělá někdo geometrii 2 hodiny ? já jo, když musim sehnat jiný kola ( nebo spíš gumy ),aby šla vůbec udělat
jinak takhle by to mělo být, co jsem koukal, nemá to nic najeto ještě,ale vidim to max možná na 1cm dolu, taky jsem se divil poloosám :-/ až bude hezky, tak to projedu a udělám fotku venku....

jinak takhle by to mělo být, co jsem koukal, nemá to nic najeto ještě,ale vidim to max možná na 1cm dolu, taky jsem se divil poloosám :-/ až bude hezky, tak to projedu a udělám fotku venku....
-> T: No vidíš. A ani to nebolelo. Skoro
. A držáky tlumičů máš nakonec otočený
. To už máš auto sedlý nebo je to ještě podložený? Podle zlomených poloos.


-> sikula: , -> minno: : díky
jinak pro zajímavost jak jsem přijel na geometrii : rozbíhavost jako prase, tak proto se to asi nedalo udržet na silnici
ale áčka jsem nastavil na max a mil tam rozdíl jen setina minuty
každopádně 5-ku jsem našel pomocí kulisy...ale ještě nepřestává divný hučení nebo dření, nevim,ale dělá to jen při brzdění motorem....

jinak pro zajímavost jak jsem přijel na geometrii : rozbíhavost jako prase, tak proto se to asi nedalo udržet na silnici


každopádně 5-ku jsem našel pomocí kulisy...ale ještě nepřestává divný hučení nebo dření, nevim,ale dělá to jen při brzdění motorem....
