skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
15:05:14
10.04.2013
10.04.2013
T
-> vhml: : už dávno ne...řemen mam díky Tobě a vrtule je zase od m8
teď to asi hodně dělá ta převodovka, netušil jsem, jaký to bude rozdíl... :-/
takže musim někde ty koníky nahnat...
teď to asi hodně dělá ta převodovka, netušil jsem, jaký to bude rozdíl... :-/
takže musim někde ty koníky nahnat...
13:24:50
10.04.2013
10.04.2013
vhml
-> T: v tom případě asi jo. Myslel jsem že tam ještě máš origo řemen a 9 listů
13:01:06
10.04.2013
10.04.2013
T
-> vhml: : myslím, že 1075 a listů 5
edit : chlazení je jedna věc a druhá je, kolik jsem ubral motoru koní...svody mi kvůli chladiči ležej ve sklepě, vrtule bere koně a v nepolední řadě mam tak 100 kg nadváhu :-D
takže jestli byl odhad 85 koní, tak snad radši teď na brzdu jít ani nechci :-D :_(
edit : chlazení je jedna věc a druhá je, kolik jsem ubral motoru koní...svody mi kvůli chladiči ležej ve sklepě, vrtule bere koně a v nepolední řadě mam tak 100 kg nadváhu :-D
takže jestli byl odhad 85 koní, tak snad radši teď na brzdu jít ani nechci :-D :_(
07:39:15
10.04.2013
10.04.2013
vhml
Stovka v který neřve větrák je divná stovka :-)
Kolik máš listů vrtule a jak velkou řemenici/dlouhej řemen?
Kolik máš listů vrtule a jak velkou řemenici/dlouhej řemen?
13:03:23
09.04.2013
09.04.2013
T
nojo na jiný SP jsem zapomněl, asi pravda :-/ :-(
-> Eidy: : no tak nějak, jen bych chtěl s chladičem trošku hnout,abych mohl rovnou nasadit svody, když už.....
a spíš bych dozadu viděl radši původní řešení, co jsem měl....mam to na foto č.54 + na předek něco , no....
-> Eidy: : no tak nějak, jen bych chtěl s chladičem trošku hnout,abych mohl rovnou nasadit svody, když už.....
a spíš bych dozadu viděl radši původní řešení, co jsem měl....mam to na foto č.54 + na předek něco , no....
12:44:29
09.04.2013
09.04.2013
Eidy
-> T: Takže místo pomocného chladiče budeš řešit rovnou hlavní? Teda já jezdil svýho času se zadním bez vrtule a vpředu náporák. Ten co mám na starejch fotkách. Nikdy žádnej problém. On se tam ten vzduch u motoru nějak točí a něco málo to ochladí i bez vrtule. Dej dozadu elektriku a dopředu druhej a mělo by bejt vystaráno.
12:33:34
09.04.2013
09.04.2013
m8rinek
-> matoo: ok, ale i tak mam pravdu, dlouhej špajz se hodí ke spoďáku motoru, tohle je na malorážku prostě moc dlouhý... Nicméně neříkám, že bez vrtule se motor netočí radostněji...
12:31:19
09.04.2013
09.04.2013
Eidy
-> matoo: Ano, ale protože tam má suchej 5q, kde je SP 3,9.
12:17:12
09.04.2013
09.04.2013
matoo
-> m8rinek: citaj poriadne, nepise o 5. stupni ale o 5tis. otaciek
11:58:30
09.04.2013
09.04.2013
m8rinek
-> T: na 5° bude trn motor mrtvej vždy, vzhledem k tomu, že nenavazuje na ostatní kvalty...
11:12:34
09.04.2013
09.04.2013
T
-> minno: : převodovka byla jen otevřená a po zjištění nových synchronů se jen vyčistila a přetěsnila a nová gufera, olej mam tenhle maziva.heureka.cz/mogul-s
yntrans-75w-90-1l
a hučení není pořád, jen při brždění motorem a při přeřazování mi tam občas chroupne :-/ podle kamaráda SP, tak nevím...
a hučení není pořád, jen při brždění motorem a při přeřazování mi tam občas chroupne :-/ podle kamaráda SP, tak nevím...
10:03:52
09.04.2013
09.04.2013
minno
-> T: Auto vyzerá parádne.... Čo sa týka prevodovky, už si nepamätám, ale nemal si ju otvorenú a nerepasovala sa? Na to hučanie z mojich skúseností hustejší olej nepomôže.... Mal som jednu hučiacu 5q prevodovku a hučala rovnako na PP80 aj na PP90.... Naopak na terajšej prevodovke hučala mierne 5ka ale ozaj len slabučko a len za moc nízkych otáčok, iné rýchlosti tiché a prešiel som z obyčajného oleja neznámeho výrobcu PP80 na moderný olej Valvoline 75W90 a to slabučké pohučovanie zmizlo..... Takže skôr sa prikláňam ku kvalitnému modernému oleju. Aký olej tam máš teraz ty?
18:14:01
08.04.2013
08.04.2013
T
no hurá...konečně první kilometry....konkrétně kolem 40 km dneska....a poznatky z nové nápravy :-)
obavy, že je zadek moc tvrdý se nepotvrdily, přišlo mi to v pohodě, náprava mi přijde oproti kyvce o dost čitelnější , takže to vypadá na spokojenost :-)
a teď převodovka, pětku jsem našel na kulise, jak jsem již psal...jen to vypadá na vůle na SP, dle kamaráda a pomoci by mohl snad hustější olej...což hučení při brždění motorem nějak přežiju,ale díky tomuhle táhlu řazení mi přijde, že to moc ta převodovka nedává...chroupy chroup to dělá při rychlejším řazení :-/ takže zkusím ten olej a v horším případě zpět "gumové" táhlo, že převodovku se mi moc vyndavat nechce :-/
no a zjišťuju, že ta zadní vrtule musí pryč co nejdřív :-/ od 5t. je to auto úplně mrtví :-/
toť pro dnešek shrnutí....
obavy, že je zadek moc tvrdý se nepotvrdily, přišlo mi to v pohodě, náprava mi přijde oproti kyvce o dost čitelnější , takže to vypadá na spokojenost :-)
a teď převodovka, pětku jsem našel na kulise, jak jsem již psal...jen to vypadá na vůle na SP, dle kamaráda a pomoci by mohl snad hustější olej...což hučení při brždění motorem nějak přežiju,ale díky tomuhle táhlu řazení mi přijde, že to moc ta převodovka nedává...chroupy chroup to dělá při rychlejším řazení :-/ takže zkusím ten olej a v horším případě zpět "gumové" táhlo, že převodovku se mi moc vyndavat nechce :-/
no a zjišťuju, že ta zadní vrtule musí pryč co nejdřív :-/ od 5t. je to auto úplně mrtví :-/
toť pro dnešek shrnutí....
12:46:15
08.04.2013
08.04.2013
T
-> TTomas: : díky
-> De&coN: : děkuji pane, taky jsem koukal, že se něco chystá u tebe, tak jsem zvědav
-> De&coN: : děkuji pane, taky jsem koukal, že se něco chystá u tebe, tak jsem zvědav
11:31:23
08.04.2013
08.04.2013
Deacon
-> T: Pěkná práce šéfe
20:02:15
07.04.2013
07.04.2013
TTomas
-> T: Jo to sroubeni co jde do chladice.
19:51:51
07.04.2013
07.04.2013
T
-> stika87: : kde mňam ? něco k jídlu ?
19:43:59
07.04.2013
07.04.2013
stika87 - Maschinenführer
krasa mnam