skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: cerna barva se zlatejma kolama je super. Leda to rozbit chromovanejma naraznikama
-> Martin136COUPE: : no vidíš a zrovna o barvě si občas říkám, jestli neměla být jiná
jojo ty pneu jsou na tuhle šířku akorát, až bude auto venku, tak to nafotim pořádně...

jojo ty pneu jsou na tuhle šířku akorát, až bude auto venku, tak to nafotim pořádně...
-> T: Auto určitě, hlavně barva
ale měl jsem na mysli šířku pneu vs. disk že to je akorát tj. ani banán ani našponovaný a s rozchodem si klidně pohraj. 


-> Martin136COUPE: : pokud myslíš, že celé auto vypadá akorát, tak děkuji a pokud myslíš kola, tak ještě polezou ven asi 

-> T: Vypadá to úplně "akorát". Máš to pěkný. 

-> vhml: : už dávno ne...řemen mam díky Tobě a vrtule je zase od m8
teď to asi hodně dělá ta převodovka, netušil jsem, jaký to bude rozdíl... :-/
takže musim někde ty koníky nahnat...
teď to asi hodně dělá ta převodovka, netušil jsem, jaký to bude rozdíl... :-/
takže musim někde ty koníky nahnat...
-> T: v tom případě asi jo. Myslel jsem že tam ještě máš origo řemen a 9 listů
-> vhml: : myslím, že 1075 a listů 5
edit : chlazení je jedna věc a druhá je, kolik jsem ubral motoru koní...svody mi kvůli chladiči ležej ve sklepě, vrtule bere koně a v nepolední řadě mam tak 100 kg nadváhu :-D
takže jestli byl odhad 85 koní, tak snad radši teď na brzdu jít ani nechci :-D :_(
edit : chlazení je jedna věc a druhá je, kolik jsem ubral motoru koní...svody mi kvůli chladiči ležej ve sklepě, vrtule bere koně a v nepolední řadě mam tak 100 kg nadváhu :-D
takže jestli byl odhad 85 koní, tak snad radši teď na brzdu jít ani nechci :-D :_(
Stovka v který neřve větrák je divná stovka :-)
Kolik máš listů vrtule a jak velkou řemenici/dlouhej řemen?
Kolik máš listů vrtule a jak velkou řemenici/dlouhej řemen?
nojo na jiný SP jsem zapomněl, asi pravda :-/ :-(
-> Eidy: : no tak nějak, jen bych chtěl s chladičem trošku hnout,abych mohl rovnou nasadit svody, když už.....
a spíš bych dozadu viděl radši původní řešení, co jsem měl....mam to na foto č.54 + na předek něco , no....
-> Eidy: : no tak nějak, jen bych chtěl s chladičem trošku hnout,abych mohl rovnou nasadit svody, když už.....
a spíš bych dozadu viděl radši původní řešení, co jsem měl....mam to na foto č.54 + na předek něco , no....
-> T: Takže místo pomocného chladiče budeš řešit rovnou hlavní? Teda já jezdil svýho času se zadním bez vrtule a vpředu náporák. Ten co mám na starejch fotkách. Nikdy žádnej problém. On se tam ten vzduch u motoru nějak točí a něco málo to ochladí i bez vrtule. Dej dozadu elektriku a dopředu druhej a mělo by bejt vystaráno.
-> matoo: ok, ale i tak mam pravdu, dlouhej špajz se hodí ke spoďáku motoru, tohle je na malorážku prostě moc dlouhý... Nicméně neříkám, že bez vrtule se motor netočí radostněji...
-> matoo: Ano, ale protože tam má suchej 5q, kde je SP 3,9.
-> m8rinek: citaj poriadne, nepise o 5. stupni ale o 5tis. otaciek
-> T: na 5° bude trn motor mrtvej vždy, vzhledem k tomu, že nenavazuje na ostatní kvalty...
-> minno: : převodovka byla jen otevřená a po zjištění nových synchronů se jen vyčistila a přetěsnila a nová gufera, olej mam tenhle maziva.heureka.cz/mogul-s
yntrans-75w-90-1l
a hučení není pořád, jen při brždění motorem a při přeřazování mi tam občas chroupne :-/ podle kamaráda SP, tak nevím...
a hučení není pořád, jen při brždění motorem a při přeřazování mi tam občas chroupne :-/ podle kamaráda SP, tak nevím...
-> T: Auto vyzerá parádne.... Čo sa týka prevodovky, už si nepamätám, ale nemal si ju otvorenú a nerepasovala sa? Na to hučanie z mojich skúseností hustejší olej nepomôže.... Mal som jednu hučiacu 5q prevodovku a hučala rovnako na PP80 aj na PP90.... Naopak na terajšej prevodovke hučala mierne 5ka ale ozaj len slabučko a len za moc nízkych otáčok, iné rýchlosti tiché a prešiel som z obyčajného oleja neznámeho výrobcu PP80 na moderný olej Valvoline 75W90 a to slabučké pohučovanie zmizlo..... Takže skôr sa prikláňam ku kvalitnému modernému oleju. Aký olej tam máš teraz ty?
no hurá...konečně první kilometry....konkrétně kolem 40 km dneska....a poznatky z nové nápravy :-)
obavy, že je zadek moc tvrdý se nepotvrdily, přišlo mi to v pohodě, náprava mi přijde oproti kyvce o dost čitelnější , takže to vypadá na spokojenost :-)
a teď převodovka, pětku jsem našel na kulise, jak jsem již psal...jen to vypadá na vůle na SP, dle kamaráda a pomoci by mohl snad hustější olej...což hučení při brždění motorem nějak přežiju,ale díky tomuhle táhlu řazení mi přijde, že to moc ta převodovka nedává...chroupy chroup to dělá při rychlejším řazení :-/ takže zkusím ten olej a v horším případě zpět "gumové" táhlo, že převodovku se mi moc vyndavat nechce :-/
no a zjišťuju, že ta zadní vrtule musí pryč co nejdřív :-/ od 5t. je to auto úplně mrtví :-/
toť pro dnešek shrnutí....
obavy, že je zadek moc tvrdý se nepotvrdily, přišlo mi to v pohodě, náprava mi přijde oproti kyvce o dost čitelnější , takže to vypadá na spokojenost :-)
a teď převodovka, pětku jsem našel na kulise, jak jsem již psal...jen to vypadá na vůle na SP, dle kamaráda a pomoci by mohl snad hustější olej...což hučení při brždění motorem nějak přežiju,ale díky tomuhle táhlu řazení mi přijde, že to moc ta převodovka nedává...chroupy chroup to dělá při rychlejším řazení :-/ takže zkusím ten olej a v horším případě zpět "gumové" táhlo, že převodovku se mi moc vyndavat nechce :-/
no a zjišťuju, že ta zadní vrtule musí pryč co nejdřív :-/ od 5t. je to auto úplně mrtví :-/
toť pro dnešek shrnutí....