skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: hlavně sehnat víčko na kterym neni autopol
-> radekp: : spokojen se vším...kromě toho víčka jak jsem psal teď a moje ruce a nohy špatný
jejda ty relátky teď nevim co myslíš?

jejda ty relátky teď nevim co myslíš?
tak jsem taky konečně poupravil popis...bohužel až moc poupravil :-/ že z původního zmizely svody,jiný výfuk a ještě ta mechanická vrtule, takže myslím, že těch 85 koní daleko
nicméně cesta do Kladna a následně do Mostu super, bez poroblémů...na okruhu to šlo až do té doby, než si víčko chladiče řeklo, že nic neudrží a utekl mi asi 1L kapaliny...a bohužel tomu tak bylo i po cestě domu...teplota si lítala kolem 90st. a zase chyběla voda jsem dneska koukal...na víčku víka ventilů a na měrce oleje čistý olej, tak snad to bude jen víčkem...takže sehnat víčko pro větší tlak a jsem s funkčnosti chladiče spokojen
až na to kolik mi bere koníků :-( uvidíme co časem....brzdy okruh taky bez problémů...videa možná dám,ale krom hodin není co vidět 

nicméně cesta do Kladna a následně do Mostu super, bez poroblémů...na okruhu to šlo až do té doby, než si víčko chladiče řeklo, že nic neudrží a utekl mi asi 1L kapaliny...a bohužel tomu tak bylo i po cestě domu...teplota si lítala kolem 90st. a zase chyběla voda jsem dneska koukal...na víčku víka ventilů a na měrce oleje čistý olej, tak snad to bude jen víčkem...takže sehnat víčko pro větší tlak a jsem s funkčnosti chladiče spokojen


-> T: tak jak jsi byl spokojen s podvozkem, brzdama a motorem?
jsou rozdílnéé relé s označením vývodů 52 a 54?
jsou rozdílnéé relé s označením vývodů 52 a 54?
-> m8rinek: . OK, kouknu tam,ale asi nechám do Mostu zatím mechaniku a počkám, s čím přijde strejc, jak ho znám, tak se s tímhle řešením nesmíří
jinak díky všem za spolupráci a za trpělivost

jinak díky všem za spolupráci a za trpělivost

-> T: já nic neodpálil, ale chvíli se s reglerem taky pral... ale opravdu jen chvíli...
PS: maj to i v kelly
PS: maj to i v kelly
-> m8rinek: : no je pravda, že se zkoušely jen ty klasický plechový a to moje černé je možné, že jsem odpálil,když jsem vařil výztuhu mezi tlumiče...a říkáš, že jsi odpálil pár těch plechových a pak dal černou a OK?
-> T: timhle jsem si prošel, dej černou krabičku a nebudeš mít problem, jen ho zapoj dle přiloženého schematu...
takže dneštní laborování se strejcem dopadlo následně : odpáleny všechny 3 relé ( jednou odpod,jednou tranďák,...) ale jelikož to byly nálezové stavy, tak nevíme jistě jak na tom byly...nicméně ještě se zapojilo jedno relé od strejce, které fungovalo po nastartování a po zhasnutí motoru zase kontrolka mrtvá...takže jediné řešení zatím je, že tam mám mechanické relé a jezdím...záhada teda je stále ve hvězdách...altík proměřen, dobíjí a relé funguje,ale jen to mechanické no :-/
takže zítra dám projížďku a pokud to relé vydrží, tak snad jedu a pokud ne, tak nejedu...
takže zítra dám projížďku a pokud to relé vydrží, tak snad jedu a pokud ne, tak nejedu...

-> T: 54 - D+ - Df - M
-> Eidy: : aha, to jen klame...to není tak silnej ten kabel,ale je v bužírce...
-> m8rinek: : teď na to koukám a píšeš to správně a přijde mi, ž to mam stejně jako ty...
žlutej vlevo, rozdvojenej na cívku, a modrej se zelenym je opravdu třeba oproti plechovýmu prohozenej, jak píšeš...ale dělal jsem to podle toho schématu od tebe...takže M uprostřed ( ty máš D+ ) a zelenej R a ty máš DF, to je správně ne?
no dneska koupim nový relé a musim sehnat známého elektrikáře...pak se pochlubim, kde jsem co posral...
-> m8rinek: : teď na to koukám a píšeš to správně a přijde mi, ž to mam stejně jako ty...
žlutej vlevo, rozdvojenej na cívku, a modrej se zelenym je opravdu třeba oproti plechovýmu prohozenej, jak píšeš...ale dělal jsem to podle toho schématu od tebe...takže M uprostřed ( ty máš D+ ) a zelenej R a ty máš DF, to je správně ne?
no dneska koupim nový relé a musim sehnat známého elektrikáře...pak se pochlubim, kde jsem co posral...
-> T: myslim, že nejseš sakra smolař, ale pokud to máš stále špatně zapojené, tak bych se klidně myslel, že jsi ty reglery mohl odpravit všechny 3 :D.
-> Eidy: Myslim, že ten silnej vede uplně v levo, což je teda taky špatně, tam má jít rozdvojenej kabel, v mym případě modrej v Tho, řekl bych zelenej... + je asi ok, s tim že druhej fous vede na cívku a propojovací (můj žlutej) z Df má jít do prava na altíku....
Pochybuju, že by v Magnetonu měnili polohu kontaktů...
Pochybuju, že by v Magnetonu měnili polohu kontaktů...
-> T: To mi přijde, že vidím.
-> Eidy: : počkej, to vidíš nebo jsi to pochopil z toho mojeho popisu? pokud ano, tak to tak není 

-> m8rinek: přijde mi, že silovej je ten silnej zelenomodrej. Každopádně vidím jen 2 kábly.
-> T: kam vede ta modrá kostra? Jako do svazku? Nevidim, silovej na altík (asi přes lampu), jinak zřetelný a správný zapojení jsem ti postnul...
-> T: No protože z altíku ti jdou na regl 2 káble. Třetí (silnej na očko) jde z altíku na silovej kontakt na startéru a potažmo rovnou na plus baterie. Nikoliv do reglu. To je mi divný.
edit: viz. fotka od m8rinka
edit: viz. fotka od m8rinka
-> Eidy: : počkej, jak jsi na to přišel?
-> m8rinek: : co se ti nelíbí? ta pojistkovka tam nebo v zapojení?
-> m8rinek: : co se ti nelíbí? ta pojistkovka tam nebo v zapojení?
-> T: maj ho všude za 2 čenta, ale jak tak na to koukám, máš tu elektriku celou nějakou divnou, jak píše Eidy...
skoda110r.ic.cz/T/1911201 1210.jpg
skoda110r.ic.cz/T/1911201 1210.jpg