T/Éro T/Éro

komentáře | popis | fotky | T | 06.06.24 12:44 | 412x v oblíbených
PODVOZEK :

->Přední náprava

- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )

- předělaný doraz + miska dorazu na rovno

- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm

- tvrdé uložení ramen od Pemita

- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž

- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2

- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"

- tlumiče HP

- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice

- odlehčené náboje + štefty vlečka

- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita

- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku



-> Převodovka

- 5Q se SP 4,22

- startér felicie

- tvrdé silenbloky

- carbonová krytka spojkového válečku

- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení



-> Zadní náprava

- ramena Molčan

- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN

- tlumiče HP

- sbíhavost cca 1mm

- odklony - 1° 55´

- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice

- dlouhé štefty



kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva

- Nankang AR-1 175/50, R5

- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu



INTERIÉR :

dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč

zadní sedačky pryč

přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení

čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )

palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama

trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,

shift light

natahal jsem novou elektriku



EXTERIÉR :

přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )

nárazníky - lamino v barvě auta

zadní blatníky - lamino

přední blatníky - lamino

přední lízátko - vlastní výroba podle originálu

zadní haubna - lamino

zadní čelo - lamino

přední haubna - lamino RS

barva - černá metalíza black panter

kromě předního okna všude makrolon

zrcátka - carbon





MOTOR :



- blok 781.

- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4

- odlehčený setrvák

- duralové řemenice

- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny

- vačka 282/282

- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery

- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC

138 HP, 164 Nm



váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D



Most 13.4.2022

Most 29.5.2024




nej čas - 2:12,89 - sucho









jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D

- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)

T/Éro - komentáře:

22:16:09
22.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.03.11 21:37:27: Ano kotouč od Kašpara jen nasadíš a jedeš pokud budeš mít jak píšeš upravený náboj na průměru jak jsem psal. Sadu na rozšíření buď známej frézař a nebo na skodateamu chodí kolem 600,- ale bez gumiček a šroubů což jde ale sehnat, nebo lépe řečeno, šlo když jsem to dělal já.



-> havlik 22.03.11 21:38:59: To je sice pravda, ale kvalitní dlouhý štefty sehnat je problém, nestojí zrovna málo a k tomu matky s kuželovbou plochou. Pak dáš jiný kola a čumí Tě štefty 3cm přes matku ven a je to hnus. Na závody OK, ale mě se to řešení nelíbí, raději šrouby do náíboje a za nábojem místo aby šroub volně prošel. Vzadu to u Sakyho řešešní problém není a v předu mám provrtané kotouče a nemusím na nic myslet a vypadá to hezky. JJ to mám taky, ono je to logické, když to má 4 x 100 tak proč by bylo kolem tolik masa? 4
upraveno 1x, naposled 22.03.2011 22:17:23
21:41:41
22.03.2011
havlik
-> T: koupíš rozšiřovací sadu i za 600 otázkou je co všechno je v tej od kalmara
21:40:56
22.03.2011
-> Tuner#2: : no náboj mám v plánu udělat dle L/A tak i tak a to by mi mělo teda stačit při zanechání původních šteftů ne?



jo pravda,cenu za kus jsem přehlídl 8 to radši v tom případě od Kašpara oskoušené, jen jak jsem psal...ta rozšiřovací sada je za 2t.? 8
21:38:59
22.03.2011
havlik
-> Tuner#2 22.03.11 21:33:59: A proto bych dal štefty jako má většina závodáku atd přesně kvůli tomu že jen vyměníš kola a dáš matky.



Oboje moje kola 4x100 co sem zkoušel maj kupodivu mnohem menší dosedací plochu nežli kola 4x130
21:37:27
22.03.2011
-> havlik: : teď sjem se do toho zamotal 40 jen mě zajímá, jestli je ten kotouč....ať už jakýkoliv... jen nasadit a jet, při zachování šteftů na 4x130





-> Eidy: : rozumim,vzhledem k tomu, že ty víš co děláš, tak bych si to taky rád poskládal sám 4a bude 8-mi kanál?



nojo sedí mi to na dorazech, líbí co? 40 3



no celkově s brzdama vím,co jis říkal že jsou skoro nový, ale nějak mi ta logika říká, že ta teorie o menší brzdné ploše a o menší ploše pro roztažení tepla pravdivá 8



-> Eidy: : myslím, že to byla ta Tvoje, mám od začátku problém jen s tou pravou stranou...ale na guferu jsem nic nenašel,ale podle mě to je ještě pozůstatek z výletu do Želiv...po cestě se mi zaseknul samostav 8 a jak to teď stálo dlouho, tak se to nahromadilo a bylo to patrnější, než když se s tím jezdilo....8
21:33:59
22.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.03.11 21:14:11: Náboj musíš upravit na průměru tak jako tak, to je popsané mám pocit i v L/A dokumentaci ne? Prostě brzdič jak je rozšířený vyleze víc do náboje. Já mám, náboj stejně zmenšený kvůli úspoře hmotnosti přesně na dosedací plochu kola, která je u 4x100 logicky menší než u 4x130. Co se týče šteftů, tak pokud tam dáš štefty tak se ničeho nemusíš bát, ale pokud máš šrouby, tak si musíš ohlídat jeho délku aby nenarazil na kotouč a bude problém, že to bude držet třeba jen za 2/3 náboje a to se mě nelíbí a druhý problém je že přehodíš kola, dáš jiné, ty budou mít jinak zapuštěnou hlavu v kolu a jsi zas v prdeli. Proto mám raději šroub přes celý náboj v závitu a čumí ještě skoro 1cm dovnitř a tak není problém ladit podložky, dát jiná kola atd. atd.



Kotouče na typ-motorsport jsou buď ještě stará zásoba od Kábrta a nebo přeprodávají kašparovo, ale díky tomu, že tam má i vrtané, tak to bude stará zásoba Kábrt a do toho bych za tu cenu nešel. Je to totiž za kus.
21:26:15
22.03.2011
Eidy
-> T: Sehnat řádné komponenty, aby byla stavba snazší. Jeden člen mi udělá hlavu a písty a zbytek si složím sám. Ne snad, že bych mu nevěřil, ale vyjde mě to levněji, ale hlavně to tak chci.



No teda, ty ses do toho snižování pustil slušně. To jsou snad větší štafle než u mě.



A co se týká děrovaných kotoučů tak vyšší hlučnost nepozoruju (ani v dobách sériového motoru 120LS) a desky mi to taky nežere. Už mají najeto kolem 15000km a pořád je jich tam dost. Tipuju tak 3/4.



A co to gufero? Bylo nějak poničený, když jsi ho vyndal? A tekla tvoje poloosa nebo ta ode mě?
21:25:16
22.03.2011
havlik
-> T: neřikam že spasí stejně tak jako když uděláš správně dlouhý šrouby nemusíš se bát že by ti prasknul kotouč i když ho nenavrtáš. na druhou stranu si myslim že zbytečně plašíš s těma kotoučema asi bych se nebál a dal tam klidně tu podložku pod kotouč jakejkoliv jinej kterej bude mět příznivé rozměry
21:23:37
22.03.2011
co říkáte na tohle? www.tym-motorsport.cz/cz/ .../Brzdove-kotouce-Ferodo -Skoda-130-Rapid



-> havlik: : nestrašte mě pořád s tou roztečí 8 3 jinak teda co píšeš, tak mě spasí upravené(a odlehčené) náboje na šrouby 4x100? ty se mi tu totiž kdyby někdy něco válí...5
21:20:16
22.03.2011
havlik
-> T: kvůli rozšířeným brzdičům musíš upravit náboj, ale na 4x100 není nic jednoduššího ne udělat štefty třeba použít origo a nemusíš mít strach z nějakého dalšího vrtání kotoučů
21:14:11
22.03.2011
-> Tuner#2: : no cena je stejná a něco se tam o nábojích píše skoda-upravy.wz.cz/main/i ndex.php?co=16 takže by to znamenalo, že bych tam měl teda 4x130 a pak ještě něco a nemohl do budoucna tam dát další? no strašíš mě a já mam obavym že budeš mít možná jednou pravdu,ale zatím budu říkat, že se pleteš 40

jen mě zaráží cena rozšiřovací sady u Kašpara 8 a jinak je to teda p & p ? a i u něj je třeba použít podložka díky rozšíření brzdiče?
20:51:05
22.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.03.11 20:21:17: Saky předělával Bremba z Opelu Rekord a tam je problém, že ty kotouče mají už nějakou svou rozteč Opláckou (myslím 4 x 108), do toho musíš navrtat rozteč na šrouby co drží kotouč na náboji a už tam nezbyde nikde místo na případnou rozteč 4 x 100 když máš v náboji závity a nechceš aby Tě šroub při utažení kola narazil na kotouč. Pro toho kdo má origo štefty v náboji to problém není, ale Ty stejně skončíš jednou na kolech 4 x 100mm to vím 40 Petr kašpar ty kotouče přímo nechal odlít a obrobil, takže rozměrově to sedí přesně na 130 a díry to má jen origo na přichycení na náboj, takže do něj můžeš vesele vrtat. Jo a ještě není potřeba spešl imbusy, ale ty k tomu Saky nějak dával mám pocit.
20:21:17
22.03.2011
-> Tuner#2: : tak jsem si to přečetl a dokonce celé 40 a dle logiky bych se k tomu asi taky přikláněl a vzhledem k tomu,že nevím co bude erko jednou pohánět nebo ne, tak mi přijde asi lepší to udělat na maximum už teď a asi to dopadne na ty 4p s chlaďákama 8 jinak vim které myslíš od Kašpara,ale nedělal je i Saky?
19:54:24
22.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.03.11 18:58:03: Už jsem to sem dával několikrát. Vrtané kotouče jsou k prdu, snižuješ jejich účinost, zvyšuješ tepelné nasycení protože jsi ubral materiál a při brzdění to dělá hroznej kravál a rychlejš je zkroutíš. Měl to kdysi TUNER na Zlatce a jeden kamarád na 130 a bylo to peklo. Tady si můžeš přečíst proč ne: skoda-virt.cz/cz/.../1339 80-brzdy-brzdy-ladenie?got opost=2...



Další věc je ta, že to co přeprodává speedpro je práce Renovaku a jsou to vrtané série...



To co jsem napsal já tak není moje knfigurace, bubny už nemám, já se bavil o předku a tam chlaďák je prostě poznat nejvíc. Nezažil jsem hučení ani na dálnici ze 190 na 110km/h, kotouč se nekřívá a funguje to stále. Kotouče koupíš myslím 3500,- 4P nějaký zrepasuješ a budeš mít vystaráno. Na zadek klidně pak 22mm prasátka, taky jsem to tak měl když jsem měl ještě bubny a jediný důvod proč jsem dal kotouče je že bubny začli vybrovat což to je bolest vlečky a než hledat origo bubny, tak jsem šel do kotoučů. Brzdit to brzdí trochu lépe, ale ne nějak zásadně, když jsou dobrý bubny a obložení, tak to brzdí srovnatelně.
upraveno 1x, naposled 22.03.2011 19:55:23
19:48:24
22.03.2011
afro100
-> T: v kliduu
19:46:59
22.03.2011
-> afro100: : jen se ujišťuju,aby mě jednou nepředběhlo kolo 40 8 3
19:37:14
22.03.2011
afro100
-> T: moc to riešiš ... 4
19:36:25
22.03.2011
-> jerrom: : aha 8 takže na 2p jedině Ds2500 jinak nic lepšího už neni, pak už jen 4p? 40
19:34:05
22.03.2011
jerrom
-> T: jsou to série a jen provrtané a při brždění je to dost hlučné a žere to desky.
19:24:50
22.03.2011
-> afro100: : a délka taky? jsou jen takhle zároveň matky se šroubama 8 ikdyž tady by to nemělo bát namáháno do stran ne?
Extreme Tyres