
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> T: já bych řekl že se všim se hrozně drběš a moc všechno řešíš:) musíš bejt mainstreamovej koupit 4 písty a chladáky a honit si triko a nebo bejt undergroundovej a jezdit 2písty s DS2500 a brzdit uplně stejně bez problémů vzádu s bubnama

-> Eidy: , -> Tuner#2: : no jestli se nepletu, tak rozdíl ceny je mnohem větší k nutnosti rozšiřovací sady a ještě úpravy náboje, popřípadě podložka...nebo ne? 
jinak ty bremba se mi líbí,ale trošku mě zarazila zkušenost, co psal Honza po zkušenosti s rapidem na okruhu
takže zatím budou 4p a než je zrepásnu, tak musím rozmyslet jaké kotouče no
ale vzhledem k tomu, že mam pořád seriový motor, tak mam zatím čas na rozmyšlenou 

jinak ty bremba se mi líbí,ale trošku mě zarazila zkušenost, co psal Honza po zkušenosti s rapidem na okruhu



-> Tuner#2: já to složený s origo deskama měl a vyšlo to. Váha je snad dokonce obdobná jako 20mm chlaďák (má je ode mě Venni), 23mm jsou o chlup těžší.
Bohužel chlaďáky neumim komplet (rozšíření), otázka je cena kotouče, tam to je kolem 1500kus, nebo to chce pátrat po nějaký slevě...
Bohužel chlaďáky neumim komplet (rozšíření), otázka je cena kotouče, tam to je kolem 1500kus, nebo to chce pátrat po nějaký slevě...
-> Eidy 30.03.11 12:20:43: JJ přesně a té váhy bych se zas tak nebál, není to drastický rozdíl: skoda-virt.cz/cz/.../6818
-rozdil-v-hmotnosti-kotouc
u-na-predek
Škoda že jsem tenkrát nezvážil i ty 12,5mm, ale byli znatelně těžší než origa a dle mě to určitě leze výrazně přes 4kg.
Škoda že jsem tenkrát nezvážil i ty 12,5mm, ale byli znatelně těžší než origa a dle mě to určitě leze výrazně přes 4kg.
-> m8rinek 30.03.11 12:02:09: Radil jsem mu u skládání: skoda-virt.cz/cz/.../5200
-mousebird-jerry a bez ubroušení desek o 1mm na každé straně to tam nedostaneš. Desky byli ATE je možné, že třeba Lucas nebo Ferodo jsou i fous nižší to jsem nezkoumal.
-> T: Já bych šel raději do chlaďáků. Hmotnost bude u obou kotoučů stejná, cena je sice skoro dvojnásobná, ale zase je to jenom 1500 rozdíl a funkce je u chlaďáků daleko lepší.
-> Tuner#2: je to 12,5mm, ubrušovat nemusíš, ale vůle je minimální, takže musíš přesně vystředit brzdič, na což dost lidí peče, to je ten důvod....
-> T: 12mm kotouče má bratránek na Rapidu už nějaký ten čas, ale v Mostě je měl po jedné jízdě total fialový a dle mě jestli dát dvojku a nebo 3,5 už není takový rozdíl a v chlazení a výdrži brzd je to rozdíl pořád drastickej. Navíc nemusíš ubrušovat nový desky, což je prostě škoda.
-> T: to, že to je Brembo není výhoda.... výhodou je větší tloušťka, tedy větší tepelná kapacita kotouče...
-> m8rinek: : aha :-/ no a výhody? kromě toho, že to je Brembo
větší tloušťka a nemá se to zkroutit, nebo ještě něco?
-> vhml: : no já vím jak, ale nevim jak s kyvkou
jinak sjm dneska dolíval olej do převodovky asi půl litru a asi čtvrt mi vyteklo a ještě by teklo...mam nechat kontrolní šroub kapat třeba půl hoďky, nebo jak? teď sjem ho nechal asi 10 minut a pořád by klidně tekl :-/

-> vhml: : no já vím jak, ale nevim jak s kyvkou

jinak sjm dneska dolíval olej do převodovky asi půl litru a asi čtvrt mi vyteklo a ještě by teklo...mam nechat kontrolní šroub kapat třeba půl hoďky, nebo jak? teď sjem ho nechal asi 10 minut a pořád by klidně tekl :-/
-> T: áčka ze stovkový kastle dostaneš horko těžko. Nevím proč, ale 120tková to umí líp
-> T: dělal jsem to za 2ku celkem, problém je, že dáš li nový desky tak je to moc na těsno, takže jsem nový desky sundával o 0,7mm
áčka pořád nikde, ale níž to dávat nechci
už teď jsem koukal jak nízko mam zadní stabík 


konečný snížení....asi
poslední snížení o 1cm na obou nápravách...předek čekám, že ještě sedne a zadek až asi tak bude...zítra na geometrii snad a připraveno na sezonu...
jinak mam najeto prd,ale sedlo to o kousek vpředu, neva, že se uďelá teď geometrie a bude to sedat ještě?


jinak mam najeto prd,ale sedlo to o kousek vpředu, neva, že se uďelá teď geometrie a bude to sedat ještě?

-> Vojťas: : ee, stejně se mi asi moc do chlaďáků nechce
a taky pro poštu nejsem, při dražších věcech si na ně radši sáhnu




-> m8rinek: : takže je tohle místo série prostě? tohel a k tomu desky ATE a to by mohlo stačit
cena? 


-> T: co tohle? www.skoda110r.eu/erse/...
/5%20(1).JPG stačí seriovej držák, náboje, jen dodám kotouče a šroubky.
-> T: zavolej a uvidis, treba se domluvite
-> havlik: : sakra to je lákavé
ale poštou neposílá a mam to 300 km
jinakale rozhodnuto a budou 4p, od kamaráda je rapásnu a mezi tím sde rozhodnu jestli necham zatím normál kotouč a nebo chlaďák, když nemam ten motor pořád :-D



jinakale rozhodnuto a budou 4p, od kamaráda je rapásnu a mezi tím sde rozhodnu jestli necham zatím normál kotouč a nebo chlaďák, když nemam ten motor pořád :-D