skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
21:20:16
22.03.2011
22.03.2011

havlik
-> T: kvůli rozšířeným brzdičům musíš upravit náboj, ale na 4x100 není nic jednoduššího ne udělat štefty třeba použít origo a nemusíš mít strach z nějakého dalšího vrtání kotoučů
21:14:11
22.03.2011
22.03.2011

T
-> Tuner#2: : no cena je stejná a něco se tam o nábojích píše skoda-upravy.wz.cz/main/i
ndex.php?co=16 takže by to znamenalo, že bych tam měl teda 4x130 a pak ještě něco a nemohl do budoucna tam dát další? no strašíš mě a já mam obavym že budeš mít možná jednou pravdu,ale zatím budu říkat, že se pleteš 
jen mě zaráží cena rozšiřovací sady u Kašpara
a jinak je to teda p & p ? a i u něj je třeba použít podložka díky rozšíření brzdiče?

jen mě zaráží cena rozšiřovací sady u Kašpara
a jinak je to teda p & p ? a i u něj je třeba použít podložka díky rozšíření brzdiče?20:51:05
22.03.2011
22.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.03.11 20:21:17: Saky předělával Bremba z Opelu Rekord a tam je problém, že ty kotouče mají už nějakou svou rozteč Opláckou (myslím 4 x 108), do toho musíš navrtat rozteč na šrouby co drží kotouč na náboji a už tam nezbyde nikde místo na případnou rozteč 4 x 100 když máš v náboji závity a nechceš aby Tě šroub při utažení kola narazil na kotouč. Pro toho kdo má origo štefty v náboji to problém není, ale Ty stejně skončíš jednou na kolech 4 x 100mm to vím
Petr kašpar ty kotouče přímo nechal odlít a obrobil, takže rozměrově to sedí přesně na 130 a díry to má jen origo na přichycení na náboj, takže do něj můžeš vesele vrtat. Jo a ještě není potřeba spešl imbusy, ale ty k tomu Saky nějak dával mám pocit.
Petr kašpar ty kotouče přímo nechal odlít a obrobil, takže rozměrově to sedí přesně na 130 a díry to má jen origo na přichycení na náboj, takže do něj můžeš vesele vrtat. Jo a ještě není potřeba spešl imbusy, ale ty k tomu Saky nějak dával mám pocit.20:21:17
22.03.2011
22.03.2011

T
-> Tuner#2: : tak jsem si to přečetl a dokonce celé
a dle logiky bych se k tomu asi taky přikláněl a vzhledem k tomu,že nevím co bude erko jednou pohánět nebo ne, tak mi přijde asi lepší to udělat na maximum už teď a asi to dopadne na ty 4p s chlaďákama
jinak vim které myslíš od Kašpara,ale nedělal je i Saky?
a dle logiky bych se k tomu asi taky přikláněl a vzhledem k tomu,že nevím co bude erko jednou pohánět nebo ne, tak mi přijde asi lepší to udělat na maximum už teď a asi to dopadne na ty 4p s chlaďákama
jinak vim které myslíš od Kašpara,ale nedělal je i Saky?19:54:24
22.03.2011
22.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 22.03.11 18:58:03: Už jsem to sem dával několikrát. Vrtané kotouče jsou k prdu, snižuješ jejich účinost, zvyšuješ tepelné nasycení protože jsi ubral materiál a při brzdění to dělá hroznej kravál a rychlejš je zkroutíš. Měl to kdysi TUNER na Zlatce a jeden kamarád na 130 a bylo to peklo. Tady si můžeš přečíst proč ne: skoda-virt.cz/cz/.../1339
80-brzdy-brzdy-ladenie?got
opost=2...
Další věc je ta, že to co přeprodává speedpro je práce Renovaku a jsou to vrtané série...
To co jsem napsal já tak není moje knfigurace, bubny už nemám, já se bavil o předku a tam chlaďák je prostě poznat nejvíc. Nezažil jsem hučení ani na dálnici ze 190 na 110km/h, kotouč se nekřívá a funguje to stále. Kotouče koupíš myslím 3500,- 4P nějaký zrepasuješ a budeš mít vystaráno. Na zadek klidně pak 22mm prasátka, taky jsem to tak měl když jsem měl ještě bubny a jediný důvod proč jsem dal kotouče je že bubny začli vybrovat což to je bolest vlečky a než hledat origo bubny, tak jsem šel do kotoučů. Brzdit to brzdí trochu lépe, ale ne nějak zásadně, když jsou dobrý bubny a obložení, tak to brzdí srovnatelně.
Další věc je ta, že to co přeprodává speedpro je práce Renovaku a jsou to vrtané série...
To co jsem napsal já tak není moje knfigurace, bubny už nemám, já se bavil o předku a tam chlaďák je prostě poznat nejvíc. Nezažil jsem hučení ani na dálnici ze 190 na 110km/h, kotouč se nekřívá a funguje to stále. Kotouče koupíš myslím 3500,- 4P nějaký zrepasuješ a budeš mít vystaráno. Na zadek klidně pak 22mm prasátka, taky jsem to tak měl když jsem měl ještě bubny a jediný důvod proč jsem dal kotouče je že bubny začli vybrovat což to je bolest vlečky a než hledat origo bubny, tak jsem šel do kotoučů. Brzdit to brzdí trochu lépe, ale ne nějak zásadně, když jsou dobrý bubny a obložení, tak to brzdí srovnatelně.
19:48:24
22.03.2011
22.03.2011

afro100
-> T: v kliduu
19:46:59
22.03.2011
22.03.2011

T
-> afro100: : jen se ujišťuju,aby mě jednou nepředběhlo kolo


19:37:14
22.03.2011
22.03.2011

afro100
-> T: moc to riešiš ... 

19:36:25
22.03.2011
22.03.2011

T
-> jerrom: : aha
takže na 2p jedině Ds2500 jinak nic lepšího už neni, pak už jen 4p? 
takže na 2p jedině Ds2500 jinak nic lepšího už neni, pak už jen 4p? 
19:34:05
22.03.2011
22.03.2011

jerrom
-> T: jsou to série a jen provrtané a při brždění je to dost hlučné a žere to desky.
19:24:50
22.03.2011
22.03.2011

T
-> afro100: : a délka taky? jsou jen takhle zároveň matky se šroubama
ikdyž tady by to nemělo bát namáháno do stran ne?
ikdyž tady by to nemělo bát namáháno do stran ne?19:07:13
22.03.2011
22.03.2011

afro100
-> T 22.03.11 19:04:32: stačí, origo tiež tak je ..
19:04:32
22.03.2011
22.03.2011

T
jo a koupil jsem krátký šrouby asi, tak jsem to dal úplně bez podložek a jen na pérovky, to snad stačí nebo ne? 

19:02:17
22.03.2011
22.03.2011

T
a na zadek tohle s prasátkama 22mm? :-)
jinak tady mam něco pro áčkaře
jsem snižoval konečně podle Eidyho

jinak tady mam něco pro áčkaře
jsem snižoval konečně podle Eidyho

18:58:03
22.03.2011
22.03.2011

T
-> Eidy: : a v čem je problém s motorem teda?
někde koupit samotný motor? nebo komponenty? a můžu se zeptat ještě kdo ho má mít na starosti ten motor?
-> Tuner#2: : a proč né děrované? neí to dělané, tak že to pasije k sobě? nebo jsou děrované jen série a nic víc, jen vrtané?
jinak to co říkáš Ty za sestavu, což je myslím i Tvoje sestava, to už je o level jinde a asi top do toho výkonu třeba 90 koní?
a ty lehké vím, že nepoznám a jsou mi k prdu na moje ježdění, to já jen tak kdyby náhodou

někde koupit samotný motor? nebo komponenty? a můžu se zeptat ještě kdo ho má mít na starosti ten motor?-> Tuner#2: : a proč né děrované? neí to dělané, tak že to pasije k sobě? nebo jsou děrované jen série a nic víc, jen vrtané?
jinak to co říkáš Ty za sestavu, což je myslím i Tvoje sestava, to už je o level jinde a asi top do toho výkonu třeba 90 koní?
a ty lehké vím, že nepoznám a jsou mi k prdu na moje ježdění, to já jen tak kdyby náhodou

11:16:13
22.03.2011
22.03.2011

Tuner#2 - zrušená registrace
-> T: Co se týče brzd, tak bych si odpustil ty vrtaný kotouče a dal jen lepší desky což je výhoda 2P že stojí litr, zatímco D2500 na 4P je raketa... To je první cesta kterou se vydat. Druhá cesta chlaďáky od Kašpara, 4P s rozpěrkama a desky ATE a bude to brzdit taky moooc dobře a nebude se vlnit kotouč. Myslím si, že řešit lehké brzdiče, kde je úspora 1 - 1,5kg na brzdiči tak to na neodpružené hmotě nepoznáš. Daleko víc je poznat rotační hmota s narůstajícím průměrem, takže kolo, potažmo váha gumy tam už třeba 2kg na kole poznáš...
09:40:10
22.03.2011
22.03.2011

Eidy
Tak není žádný tajemství, že pokukuju po přeplňování. No a tím směrem to pořád nějak směřuju. Doma by se našlo něco málo dílů resp. příslušenství na takovej motor a teď zbývá to nejdůležitější a sice motor samotný. Na ten nemám ještě nic. Zatím. Ale snad se to začne hejbat.
09:37:28
22.03.2011
22.03.2011

Eidy
-> T: Koukám, že destičky zlevnily. To je príma.
Já bych řekl, že za studena je to jako série 2p a za tepla lepší než série 4p.
A ty kotouče jsou taky ty co mám.
Já bych řekl, že za studena je to jako série 2p a za tepla lepší než série 4p.
A ty kotouče jsou taky ty co mám.
09:36:47
22.03.2011
22.03.2011

vhml
-> Eidy: žádná SZ o motoru, já chci taky vědět co chystáš :-d
09:31:50
22.03.2011
22.03.2011

T
-> Eidy: : takže už za studena se Tvoje přední brzdy chovají třeba jako 2p série a po zahřátí jako 4p....blbý přirovnání,ale jen pro moji představu se ptam....
a Ty máš asi něco takového + děrovaný kootuč, co je tam dole na obrázku ? speedpro.cz/ferodo-racing -2500-zavodni-desticky-sko da-100120-p-1967.html
a prozradíš víc o motoru? klidně sz
a Ty máš asi něco takového + děrovaný kootuč, co je tam dole na obrázku ? speedpro.cz/ferodo-racing -2500-zavodni-desticky-sko da-100120-p-1967.html
a prozradíš víc o motoru? klidně sz

T/Éro

