skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> afro100 04.01.11 20:12:23: tomu filtru nič nechýba, mal som rovnaký asi 10tkm a v pohode....
-> T: Páku řízení nevyndávej. To vymlať čep podle rady a dej novej. A nazinkovat všechno co jde, kromě svisláku. Pokud budeš zinkovat a těhlice, musíš pak jemným smirkem očistit čep pro ložiska až zpátky na ocel, jinak je tam buď nedostaneš, nebo dostaneš a pak už nesundáš. A samozřejmě vyleštit plochu pro filc.
-> afro100: : takže jako ostatní díly 

-> afro100: omg pravda, nedočetl jsem to celé, omlouvám se
-> Minik03: lenze banan chcel vyrazit, lebo nevedel zhodit gulak ...
-> afro100: myslel jsem, že mu nejde o vyražení kuláku, ale o vyražení páky jako takové.
Co se týče trubek, myslím že pozinem jim neublížíš, ale myslím že tam stejně dlouho nevydrží
Co se týče trubek, myslím že pozinem jim neublížíš, ale myslím že tam stejně dlouho nevydrží
-> T: podloz to oko bananu velkym kladivom a druhym do toho poriadne tresni, on vyskoci ...
-> afro100: : no jsou vyrezle, ze to neni jel povrchovka,ale to snad neva,kdyz to vybrousim a pozinkuju, přeci to nemuze rupnout? :-O
a banan sjem chtěl, že mi nejde kulák, tak mam teď spojené obě strany řízením,ale to asi neva.....?
-> Minik03: : náprava byla koupena od místního člena, že je dělaná....takže za těch asi 1000km co sjem najel nikde nic nebouchá a nemlátí,ale když jsem koupil uložení od Pemita, tak jsem ji musel rozebrat, tak dělam to teď trošku jinak a sám,ale čepy nechám...a pozinkuju samo co jde, jen mě napadlo, jestli můžu ty futra(nebo jak se to jmenuje :-D ) taky pozinkovat :-)
a banan sjem chtěl, že mi nejde kulák, tak mam teď spojené obě strany řízením,ale to asi neva.....?
-> Minik03: : náprava byla koupena od místního člena, že je dělaná....takže za těch asi 1000km co sjem najel nikde nic nebouchá a nemlátí,ale když jsem koupil uložení od Pemita, tak jsem ji musel rozebrat, tak dělam to teď trošku jinak a sám,ale čepy nechám...a pozinkuju samo co jde, jen mě napadlo, jestli můžu ty futra(nebo jak se to jmenuje :-D ) taky pozinkovat :-)
Udělej v pozinku co nejvíce dílů, pokud máš tu možnost. Liška na rozpěrných trubkách nevadí, pokud je to jen tak lehce lízlý. Trubky by měly být stejné od kila až po emko, ty kratší jsou do horních ramen. Pomocnou tyčku řízení bych nevyndával, je to jen starost na víc.
EDIT: ještě k těm čepům, dal bych rovnou nové, když už to děláš
EDIT: ještě k těm čepům, dal bych rovnou nové, když už to děláš
jo a měl sjem štěstí a i jsem v zásobách našel toto
jen z čeho to je? že tam je liška a rád bych to taky pozinkoval...nevadí to tomuhle?

-> T: tycky stacia stare, pokial su OK a budes ich zinkovat ... a banan nemusis vytahovat ...
jo a jak se vyndavá tenhle "banán" ?
jen matku sundat a rána? nebo šroubovat, nebo to nejde vyndat?

tak a teď to všechno obrosoust a na pozink.....jen se zeptam....našel sjem doma nový ty 4 tyčky, má cenu je dávat nové( mam je shcované na horší časy....)
tak horní ještě chybí, ale spodní už jsou komplet a nebylo to tak hrozný.....a jen jsem se přesvědčil, že co si neuděláš sám, tak nemáš....a nebo jsem už asi puntičkář, lae tak i tak jsem rád, že sjem to rozebral...
-> Eidy: : nojo chybama se člověk učí a když ne, tak se musí poučit jiný člověk 

-> T: Tak vidíš. Jako ona ta náprava moc lehká není. Polovina by šla ušetřit, kdyby soudruzi udělali uchycení ramen na kastli jako u žigula.
-> Eidy: : no 120 jsem jednou uz nahazoval sam
tak teda nebyla tak těžká no
ale sám ji tahat z auta a na ponk nic moc
občas se nějaká ruka hodí no....


tak teda nebyla tak těžká no



-> T: Musíš posilovat no 
Až uneseš celej motor s litinovou hlavou, tak budeš velkej kluk

Až uneseš celej motor s litinovou hlavou, tak budeš velkej kluk

-> VeTeV: : teď jsi to trefil přesně 

-> T: naděláš - mě už vyletěl přívod od AC pumpy a chcalo to na blok, chcalo mě to na karbu u přívodu - jasně je to o průser a hlavně o štěstí 
