skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj všem.
Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.
Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.
Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.
Prozatím lehké shrnutí.
Pracovní deník:
10/2014 - zakoupení auta
11/2014-5/2015
- převaření karoserie
- odstranění špatného rámu
- opravené vnitřní prahy
- nové držáky sedačky dle přílohy J
- uchycení pásů dle přílohy J
- dodělání držáku palubky a motorku stěračů
- nové držáky zadních tlumičů
- zadní stabík
- předělání pedálovky včetně přepákování
- nové výztuhy zadních nosníků
- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)
- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek
- nová kola ARC
- několik Michelin slicků (2 sady)
- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))
6/2015
- kontrola na stolici
- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec
- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)
- zinkování všeho možněho
- vyvaření a vyztužení přední nápravy
7/2015
- auto zpět z vyrámování
- výroba a montáž držáku převodovky
- vyztužení podlahy pro držák převodovky
8/2015
- dodělání držáků pásů
- nová podlaha kufru
- předělaný držák na volantovou tyč
- dokončení brzdičů
- zkouška ARC ráfků (nehází)
9/2015
- dorazila čtyřklapka
- sání se již vyrábí
- objednání výfuku a brzdových kotoučů
10/2015
- započaty práce na stavbě a úpravách motoru
- skládání přední nápravy
- zadání výroby nádrže
11/2015
- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor
- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )
- nové budíky VDO
12/2015
- dorazily kotouče
- čidla na budíky
- setrvačník odlehčen
- hlava na opracování
- dodělaná přední náprava
- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)
- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)
9/2016
- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)
- pasování periferií motoru
- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm
- hotová nádrž
Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)
motor:
- 1400 v max úpravě
- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)
- 2x pumpy Facet
- výfuk 4/2/1
převodovka:
- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((
- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)
- keramická spojka
podvozek:
- tlumiče Protlum
- ramena od Wlada
- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech
- zadní vlečka netuším od koho
- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)
- pumpy Willwood
- strmé řízení
- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby
karoserie:
- rám p. Grabiec
- lamino netuším kdo spáchal
- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady
otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))
- okna makrolon
- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)
Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.
Nebo email autoko@volny.cz
Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.
Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.
Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.
Prozatím lehké shrnutí.
Pracovní deník:
10/2014 - zakoupení auta
11/2014-5/2015
- převaření karoserie
- odstranění špatného rámu
- opravené vnitřní prahy
- nové držáky sedačky dle přílohy J
- uchycení pásů dle přílohy J
- dodělání držáku palubky a motorku stěračů
- nové držáky zadních tlumičů
- zadní stabík
- předělání pedálovky včetně přepákování
- nové výztuhy zadních nosníků
- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)
- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek
- nová kola ARC
- několik Michelin slicků (2 sady)
- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))
6/2015
- kontrola na stolici
- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec
- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)
- zinkování všeho možněho
- vyvaření a vyztužení přední nápravy
7/2015
- auto zpět z vyrámování
- výroba a montáž držáku převodovky
- vyztužení podlahy pro držák převodovky
8/2015
- dodělání držáků pásů
- nová podlaha kufru
- předělaný držák na volantovou tyč
- dokončení brzdičů
- zkouška ARC ráfků (nehází)
9/2015
- dorazila čtyřklapka
- sání se již vyrábí
- objednání výfuku a brzdových kotoučů
10/2015
- započaty práce na stavbě a úpravách motoru
- skládání přední nápravy
- zadání výroby nádrže
11/2015
- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor
- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )
- nové budíky VDO
12/2015
- dorazily kotouče
- čidla na budíky
- setrvačník odlehčen
- hlava na opracování
- dodělaná přední náprava
- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)
- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)
9/2016
- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)
- pasování periferií motoru
- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm
- hotová nádrž
Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)
motor:
- 1400 v max úpravě
- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)
- 2x pumpy Facet
- výfuk 4/2/1
převodovka:
- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((
- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)
- keramická spojka
podvozek:
- tlumiče Protlum
- ramena od Wlada
- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech
- zadní vlečka netuším od koho
- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)
- pumpy Willwood
- strmé řízení
- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby
karoserie:
- rám p. Grabiec
- lamino netuším kdo spáchal
- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady
otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))
- okna makrolon
- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)
Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.
Nebo email autoko@volny.cz
Autoko/130 RS - komentáře:
19:50:58
17.09.2016
17.09.2016
MVM
Pěkný výfuk
20:49:24
23.11.2015
23.11.2015
autoko
22:36:16
18.11.2015
18.11.2015
Pavell
Těším se konečný vysledek. Moc pěkná práce.
00:02:18
25.06.2015
25.06.2015
autoko
Děkuji za upozornění na některé "drobnosti" ohledně nápravnice.
Při vaření byla dána rozpěra.
Co se týká děr na tlumiče, jsou zvětšeny.
Přesto děkuji za připomínky.
Při vaření byla dána rozpěra.
Co se týká děr na tlumiče, jsou zvětšeny.
Přesto děkuji za připomínky.
21:16:47
24.06.2015
24.06.2015
T
-> Tuner#2: : nezapomeň nit, rozebereme osobně
21:11:32
24.06.2015
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 24.06.15 21:08:14: Není to jako rozpěra. Rozpěra drží ty tenké plechy (boule) kde je uchycený tlumič. Jinak jak tu už padlo, zrovna nápravnice je jedna z nejpevnějších věcí na Škodovce, kterou stačí ovařit, vyztužit držáky řízení a obrousit rohy aby nedrhlo horní rameno.
21:08:14
24.06.2015
24.06.2015
T
-> havlik: : neříkám, že je to lepší jako rozpěra v kufru, ale smysl v tom vidím...uzavřu nápravcnici a po našroubování je to jako rozpěra, ne ? ikdyž nad tím tak přemýšlím, tak budou ale asi o to více namáhány šrouby uchycení nápravnice ? :-/
20:52:38
24.06.2015
24.06.2015
havlik
-> T: ale rozpěra rozpírá uložení tlumičů né nápravnici. a jelikož tlumič nápravnicí jen prochází tak je to uplně jedno. Navíc bych řekl že nápravnice je zrovna nejpevnější věc na celym autě.
20:42:29
24.06.2015
24.06.2015
T
-> Tuner#2: , -> havlik: : třeba kvůli alespoň částečnému nahrazení rozpěry v kufru ? uzavře to vlastně profil nápravnice, pokud se nepletu...
20:34:19
24.06.2015
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 24.06.15 19:20:24: To mě taky, tohle je to poslední co se na škodovce kroutí... Nápravnici stačí ovařit a do kufru udělat rozpěru protože to pomůže na zesílení úchytů tlumičů.
19:20:24
24.06.2015
24.06.2015
havlik
-> radekp: mě spíš uniká k čemu je to dobrý taková výztuha nápravnice
18:47:42
24.06.2015
24.06.2015
radekp
-> autoko: Pěkná stavba. Při shlédnutí fotek mě napadá, jestli jste při vaření výztuhy měli našroubovanou výztuhu horního uchycení. Já se takhle jednou vypekl (aniž bych si ji vyztužoval sám - vyztuženou nápravnici jsem už dostal)- stáhlo se to vrchem a nešlo to přišroubovat...zkontroluj si rozteč šroubů
16:43:15
24.06.2015
24.06.2015
Toušík
-> Bery: Tohle musíš psát dřív hele :D Já taky po Vltavě koukla že ten závit dost trpí :)
15:32:42
24.06.2015
24.06.2015
T
-> autoko: : tady to vypadá moc hezky
15:23:05
24.06.2015
24.06.2015
Bery
probrali jste nápravnici aby se tam vešly Jindřicha tlumiče? jen se ptám že vidim jak ji máte politou...
13:32:46
20.06.2015
20.06.2015
m8rinek
-> autoko: Tak to jo :))) Jsem zvědav na postup..
10:21:04
20.06.2015
20.06.2015
autoko
Sloupek se bude kompletně předělávat výškově, stranově i délkově. Jakmile usadím na 100% sedadlo.
Zatím je tak jak ho přibastlili předešlí "tuneři" ?!
Zatím je tak jak ho přibastlili předešlí "tuneři" ?!
00:51:40
20.06.2015
20.06.2015
m8rinek
-> autoko: To není problém, problém je to, že ho máš namířenej do stropu, bude chtít ho ještě trochu sklopit ať si nepřipadáš jako v TIRáku...
21:53:49
19.06.2015
19.06.2015
autoko
Ten panel jsem zkoušel a také nedosáhnu. musím vytvořit něco jiného.
Volant mě netrápí. Daleko od palubky ho mají skoro všechny závoďáky.
Kluci ze sousedství doskládali Renault R3T (hezká stavebnice za spoustu dukátů)
a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
Volant mě netrápí. Daleko od palubky ho mají skoro všechny závoďáky.
Kluci ze sousedství doskládali Renault R3T (hezká stavebnice za spoustu dukátů)
a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
11:17:06
19.06.2015
19.06.2015
castrol
pekna praca ,radost sledovat