Autoko/130 RS Autoko/130 RS

komentáře | popis | fotky | autoko | 17.09.16 12:49 | 61x v oblíbených
Ahoj všem.

Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.

Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.

Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.

Prozatím lehké shrnutí.



Pracovní deník:



10/2014 - zakoupení auta



11/2014-5/2015

- převaření karoserie

- odstranění špatného rámu

- opravené vnitřní prahy

- nové držáky sedačky dle přílohy J

- uchycení pásů dle přílohy J

- dodělání držáku palubky a motorku stěračů

- nové držáky zadních tlumičů

- zadní stabík

- předělání pedálovky včetně přepákování

- nové výztuhy zadních nosníků

- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)

- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek

- nová kola ARC

- několik Michelin slicků (2 sady)

- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))



6/2015

- kontrola na stolici

- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec

- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)

- zinkování všeho možněho

- vyvaření a vyztužení přední nápravy



7/2015

- auto zpět z vyrámování

- výroba a montáž držáku převodovky

- vyztužení podlahy pro držák převodovky



8/2015

- dodělání držáků pásů

- nová podlaha kufru

- předělaný držák na volantovou tyč

- dokončení brzdičů

- zkouška ARC ráfků (nehází)



9/2015

- dorazila čtyřklapka

- sání se již vyrábí

- objednání výfuku a brzdových kotoučů



10/2015

- započaty práce na stavbě a úpravách motoru

- skládání přední nápravy

- zadání výroby nádrže



11/2015

- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor

- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )

- nové budíky VDO



12/2015

- dorazily kotouče

- čidla na budíky

- setrvačník odlehčen

- hlava na opracování

- dodělaná přední náprava

- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)

- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)



9/2016

- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)

- pasování periferií motoru

- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm

- hotová nádrž





Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)



motor:

- 1400 v max úpravě

- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)

- 2x pumpy Facet

- výfuk 4/2/1



převodovka:

- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((

- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)

- keramická spojka



podvozek:

- tlumiče Protlum

- ramena od Wlada

- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech

- zadní vlečka netuším od koho

- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)

- pumpy Willwood

- strmé řízení

- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby



karoserie:

- rám p. Grabiec

- lamino netuším kdo spáchal

- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady

otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))

- okna makrolon

- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)



Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))



Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.

Nebo email autoko@volny.cz























Autoko/130 RS - komentáře:

19:50:58
17.09.2016
MVM
Pěkný výfuk 5
20:49:24
23.11.2015
autoko
-> Pavell 18.11.15 22:36:16:

Děkuji,

Já se taky moc těším.5
22:36:16
18.11.2015
Pavell
Těším se konečný vysledek. Moc pěkná práce.4
00:02:18
25.06.2015
autoko
Děkuji za upozornění na některé "drobnosti" ohledně nápravnice.

Při vaření byla dána rozpěra.

Co se týká děr na tlumiče, jsou zvětšeny.

Přesto děkuji za připomínky.
21:16:47
24.06.2015
-> Tuner#2: : nezapomeň nit, rozebereme osobně 4
21:11:32
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 24.06.15 21:08:14: Není to jako rozpěra. Rozpěra drží ty tenké plechy (boule) kde je uchycený tlumič. Jinak jak tu už padlo, zrovna nápravnice je jedna z nejpevnějších věcí na Škodovce, kterou stačí ovařit, vyztužit držáky řízení a obrousit rohy aby nedrhlo horní rameno.
21:08:14
24.06.2015
-> havlik: : neříkám, že je to lepší jako rozpěra v kufru, ale smysl v tom vidím...uzavřu nápravcnici a po našroubování je to jako rozpěra, ne ? ikdyž nad tím tak přemýšlím, tak budou ale asi o to více namáhány šrouby uchycení nápravnice ? :-/
20:52:38
24.06.2015
havlik
-> T: ale rozpěra rozpírá uložení tlumičů né nápravnici. a jelikož tlumič nápravnicí jen prochází tak je to uplně jedno. Navíc bych řekl že nápravnice je zrovna nejpevnější věc na celym autě.
20:42:29
24.06.2015
-> Tuner#2: , -> havlik: : třeba kvůli alespoň částečnému nahrazení rozpěry v kufru ? uzavře to vlastně profil nápravnice, pokud se nepletu...
20:34:19
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 24.06.15 19:20:24: To mě taky, tohle je to poslední co se na škodovce kroutí... Nápravnici stačí ovařit a do kufru udělat rozpěru protože to pomůže na zesílení úchytů tlumičů.
19:20:24
24.06.2015
havlik
-> radekp: mě spíš uniká k čemu je to dobrý taková výztuha nápravnice
18:47:42
24.06.2015
radekp
-> autoko: Pěkná stavba. Při shlédnutí fotek mě napadá, jestli jste při vaření výztuhy měli našroubovanou výztuhu horního uchycení. Já se takhle jednou vypekl (aniž bych si ji vyztužoval sám - vyztuženou nápravnici jsem už dostal)- stáhlo se to vrchem a nešlo to přišroubovat...zkontroluj si rozteč šroubů
16:43:15
24.06.2015
Toušík
-> Bery: Tohle musíš psát dřív hele :D Já taky po Vltavě koukla že ten závit dost trpí :)
15:32:42
24.06.2015
-> autoko: : tady to vypadá moc hezky 4
15:23:05
24.06.2015
Bery
probrali jste nápravnici aby se tam vešly Jindřicha tlumiče? jen se ptám že vidim jak ji máte politou...
13:32:46
20.06.2015
m8rinek
-> autoko: Tak to jo :))) Jsem zvědav na postup..
10:21:04
20.06.2015
autoko
Sloupek se bude kompletně předělávat výškově, stranově i délkově. Jakmile usadím na 100% sedadlo.

Zatím je tak jak ho přibastlili předešlí "tuneři" ?!
00:51:40
20.06.2015
m8rinek
-> autoko: To není problém, problém je to, že ho máš namířenej do stropu, bude chtít ho ještě trochu sklopit ať si nepřipadáš jako v TIRáku...
21:53:49
19.06.2015
autoko
Ten panel jsem zkoušel a také nedosáhnu. musím vytvořit něco jiného.

Volant mě netrápí. Daleko od palubky ho mají skoro všechny závoďáky.

Kluci ze sousedství doskládali Renault R3T (hezká stavebnice za spoustu dukátů)

a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
11:17:06
19.06.2015
castrol
pekna praca ,radost sledovat
Extreme Tyres