skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj všem.
Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.
Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.
Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.
Prozatím lehké shrnutí.
Pracovní deník:
10/2014 - zakoupení auta
11/2014-5/2015
- převaření karoserie
- odstranění špatného rámu
- opravené vnitřní prahy
- nové držáky sedačky dle přílohy J
- uchycení pásů dle přílohy J
- dodělání držáku palubky a motorku stěračů
- nové držáky zadních tlumičů
- zadní stabík
- předělání pedálovky včetně přepákování
- nové výztuhy zadních nosníků
- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)
- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek
- nová kola ARC
- několik Michelin slicků (2 sady)
- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))
6/2015
- kontrola na stolici
- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec
- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)
- zinkování všeho možněho
- vyvaření a vyztužení přední nápravy
7/2015
- auto zpět z vyrámování
- výroba a montáž držáku převodovky
- vyztužení podlahy pro držák převodovky
8/2015
- dodělání držáků pásů
- nová podlaha kufru
- předělaný držák na volantovou tyč
- dokončení brzdičů
- zkouška ARC ráfků (nehází)
9/2015
- dorazila čtyřklapka
- sání se již vyrábí
- objednání výfuku a brzdových kotoučů
10/2015
- započaty práce na stavbě a úpravách motoru
- skládání přední nápravy
- zadání výroby nádrže
11/2015
- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor
- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )
- nové budíky VDO
12/2015
- dorazily kotouče
- čidla na budíky
- setrvačník odlehčen
- hlava na opracování
- dodělaná přední náprava
- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)
- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)
9/2016
- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)
- pasování periferií motoru
- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm
- hotová nádrž
Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)
motor:
- 1400 v max úpravě
- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)
- 2x pumpy Facet
- výfuk 4/2/1
převodovka:
- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((
- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)
- keramická spojka
podvozek:
- tlumiče Protlum
- ramena od Wlada
- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech
- zadní vlečka netuším od koho
- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)
- pumpy Willwood
- strmé řízení
- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby
karoserie:
- rám p. Grabiec
- lamino netuším kdo spáchal
- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady
otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))
- okna makrolon
- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)
Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.
Nebo email autoko@volny.cz
Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.
Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.
Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.
Prozatím lehké shrnutí.
Pracovní deník:
10/2014 - zakoupení auta
11/2014-5/2015
- převaření karoserie
- odstranění špatného rámu
- opravené vnitřní prahy
- nové držáky sedačky dle přílohy J
- uchycení pásů dle přílohy J
- dodělání držáku palubky a motorku stěračů
- nové držáky zadních tlumičů
- zadní stabík
- předělání pedálovky včetně přepákování
- nové výztuhy zadních nosníků
- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)
- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek
- nová kola ARC
- několik Michelin slicků (2 sady)
- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))
6/2015
- kontrola na stolici
- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec
- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)
- zinkování všeho možněho
- vyvaření a vyztužení přední nápravy
7/2015
- auto zpět z vyrámování
- výroba a montáž držáku převodovky
- vyztužení podlahy pro držák převodovky
8/2015
- dodělání držáků pásů
- nová podlaha kufru
- předělaný držák na volantovou tyč
- dokončení brzdičů
- zkouška ARC ráfků (nehází)
9/2015
- dorazila čtyřklapka
- sání se již vyrábí
- objednání výfuku a brzdových kotoučů
10/2015
- započaty práce na stavbě a úpravách motoru
- skládání přední nápravy
- zadání výroby nádrže
11/2015
- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor
- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )
- nové budíky VDO
12/2015
- dorazily kotouče
- čidla na budíky
- setrvačník odlehčen
- hlava na opracování
- dodělaná přední náprava
- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)
- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)
9/2016
- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)
- pasování periferií motoru
- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm
- hotová nádrž
Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)
motor:
- 1400 v max úpravě
- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)
- 2x pumpy Facet
- výfuk 4/2/1
převodovka:
- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((
- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)
- keramická spojka
podvozek:
- tlumiče Protlum
- ramena od Wlada
- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech
- zadní vlečka netuším od koho
- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)
- pumpy Willwood
- strmé řízení
- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby
karoserie:
- rám p. Grabiec
- lamino netuším kdo spáchal
- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady
otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))
- okna makrolon
- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)
Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.
Nebo email autoko@volny.cz
Autoko/130 RS - komentáře:
21:16:47
24.06.2015
24.06.2015
T
-> Tuner#2: : nezapomeň nit, rozebereme osobně
21:11:32
24.06.2015
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> T 24.06.15 21:08:14: Není to jako rozpěra. Rozpěra drží ty tenké plechy (boule) kde je uchycený tlumič. Jinak jak tu už padlo, zrovna nápravnice je jedna z nejpevnějších věcí na Škodovce, kterou stačí ovařit, vyztužit držáky řízení a obrousit rohy aby nedrhlo horní rameno.
21:08:14
24.06.2015
24.06.2015
T
-> havlik: : neříkám, že je to lepší jako rozpěra v kufru, ale smysl v tom vidím...uzavřu nápravcnici a po našroubování je to jako rozpěra, ne ? ikdyž nad tím tak přemýšlím, tak budou ale asi o to více namáhány šrouby uchycení nápravnice ? :-/
20:52:38
24.06.2015
24.06.2015
havlik
-> T: ale rozpěra rozpírá uložení tlumičů né nápravnici. a jelikož tlumič nápravnicí jen prochází tak je to uplně jedno. Navíc bych řekl že nápravnice je zrovna nejpevnější věc na celym autě.
20:42:29
24.06.2015
24.06.2015
T
-> Tuner#2: , -> havlik: : třeba kvůli alespoň částečnému nahrazení rozpěry v kufru ? uzavře to vlastně profil nápravnice, pokud se nepletu...
20:34:19
24.06.2015
24.06.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 24.06.15 19:20:24: To mě taky, tohle je to poslední co se na škodovce kroutí... Nápravnici stačí ovařit a do kufru udělat rozpěru protože to pomůže na zesílení úchytů tlumičů.
19:20:24
24.06.2015
24.06.2015
havlik
-> radekp: mě spíš uniká k čemu je to dobrý taková výztuha nápravnice
18:47:42
24.06.2015
24.06.2015
radekp
-> autoko: Pěkná stavba. Při shlédnutí fotek mě napadá, jestli jste při vaření výztuhy měli našroubovanou výztuhu horního uchycení. Já se takhle jednou vypekl (aniž bych si ji vyztužoval sám - vyztuženou nápravnici jsem už dostal)- stáhlo se to vrchem a nešlo to přišroubovat...zkontroluj si rozteč šroubů
16:43:15
24.06.2015
24.06.2015
Toušík
-> Bery: Tohle musíš psát dřív hele :D Já taky po Vltavě koukla že ten závit dost trpí :)
15:32:42
24.06.2015
24.06.2015
T
-> autoko: : tady to vypadá moc hezky
15:23:05
24.06.2015
24.06.2015
Bery
probrali jste nápravnici aby se tam vešly Jindřicha tlumiče? jen se ptám že vidim jak ji máte politou...
13:32:46
20.06.2015
20.06.2015
m8rinek
-> autoko: Tak to jo :))) Jsem zvědav na postup..
10:21:04
20.06.2015
20.06.2015
autoko
Sloupek se bude kompletně předělávat výškově, stranově i délkově. Jakmile usadím na 100% sedadlo.
Zatím je tak jak ho přibastlili předešlí "tuneři" ?!
Zatím je tak jak ho přibastlili předešlí "tuneři" ?!
00:51:40
20.06.2015
20.06.2015
m8rinek
-> autoko: To není problém, problém je to, že ho máš namířenej do stropu, bude chtít ho ještě trochu sklopit ať si nepřipadáš jako v TIRáku...
21:53:49
19.06.2015
19.06.2015
autoko
Ten panel jsem zkoušel a také nedosáhnu. musím vytvořit něco jiného.
Volant mě netrápí. Daleko od palubky ho mají skoro všechny závoďáky.
Kluci ze sousedství doskládali Renault R3T (hezká stavebnice za spoustu dukátů)
a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
Volant mě netrápí. Daleko od palubky ho mají skoro všechny závoďáky.
Kluci ze sousedství doskládali Renault R3T (hezká stavebnice za spoustu dukátů)
a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
11:17:06
19.06.2015
19.06.2015
castrol
pekna praca ,radost sledovat
07:24:33
19.06.2015
19.06.2015
m8rinek
-> autoko: Tak panel ala RS by to mohl řešit, ne? skoda110r.eu/140rr/cerven
ec1120002.jpg
Až dáš pod volant pořádnou nábu, tak zas bude trčet do vzduchu jako v trucku, takže to bude chtít pořešit ještě jeho polohu...
Až dáš pod volant pořádnou nábu, tak zas bude trčet do vzduchu jako v trucku, takže to bude chtít pořešit ještě jeho polohu...
07:16:10
19.06.2015
19.06.2015
autoko
Děkuji,
sedačku mám dost daleko, trochu jsem vyrostl a vzadu snad nikdo nepojede.
Na volant po přidání náby dosáhnu v pohodě ale musím nějak inteligentně vyřešit ovládací panel na palubce. Na tu opravdu nedosáhnu.
sedačku mám dost daleko, trochu jsem vyrostl a vzadu snad nikdo nepojede.
Na volant po přidání náby dosáhnu v pohodě ale musím nějak inteligentně vyřešit ovládací panel na palubce. Na tu opravdu nedosáhnu.
06:52:01
19.06.2015
19.06.2015
m8rinek
Super práce, sedačku máš ještě dál než já, což mě potěšilo (nenašel jsem snad nikoho kdo by ji měl tak daleko :D), nicméně co volant? Takhle na něj asi nedosáhneš, což?
05:57:12
19.06.2015
19.06.2015
Kadelus
Ahoj, vypadá to pěkně. Držím palce a lehce závidím