Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 19.06.23 19:47 | 400x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix

Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).

Vyroba : 1988-1989

Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151

Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5

Hodnoty pro emise :

otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-

Barva vozu : Apollo red (8302)

Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka

Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu

Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.5159...

Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.5640...

Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy

T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400...

Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.

Škoda 135 GLi připojená na XR25 Bluetooth s ASUS Zenbook

Richard / 135GLi - komentáře:

19:32:43
04.03.2010
Shatter
-> rsvancara: snáď to prežijem 1 ..zaujímalo by ma ako má GLi vyriešený snímač otáčok, na zotrvačníku? Na jednej fotke vidím nejaké diery v zotrvačníku, to sú snímacie "zuby"?
17:48:09
04.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: jj, budeš se muset spokojit s Peťulíkem nebo čekat a čekat (na moji GLi) :-)
upraveno 1x, naposled 04.03.2010 17:48:33
19:39:54
03.03.2010
Shatter
-> rsvancara: mno tak aspoň s Petuliho RiC1
04:54:14
03.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: Mě to hned tak nepojede 1 1 1
21:57:42
02.03.2010
Shatter
-> rsvancara: -> Petuli: povozíme sa na Hrocháči a porovnáme vaše GLi s mojím "GLi" 1
21:11:32
02.03.2010
Petuli
ten motor lze krásně vytáčet,o tom to je,je jen škoda,že při 5500 se spustí omezovač otáček
21:06:43
02.03.2010
Petuli
můžem to klidně vyzkoušet někdy,já jen,ikdyž mám auto na 15kách,se spoilery a desky s hudbou vzadu,místo sedaček,takže auto je o dost těžší než vaše originály,můžu za sebe říct,že to jede luxusně,do kopce na 3.stupen to táhnu kolem 120-130 a blíží se omezovač,tak přeřazuji na 4st.Když bude chlapi možnost na slušné cestě,klidně Vás svezu:-)a pokud bude SU-TECH chtít to řídit sám,svolení ode mě má,za to co pro mě sehnal:-)
20:17:43
02.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: No mě by to srovnání (i když jen teoretické) zajímalo...

- nedosáhneme sice optima - nevím kolik má najeto -> Petuli: Rapid. Můj má najeto 14.000 km takže můžeme říct, že je ve slušné kondici. Nikdy ho moc nehoním - když jedu po dálnici tak do 90 - 100 - 110. Jednou jsem ho sice protáhl víc až někam ke 160-ti, ale na to že jsem viděl, řídil a jezdil několik Rapidů a to i různých motorizací se tento samozřejmě dle mě chová a jezdí nejlépe. Ono to srovnání by bylo fakt teoretické, ale pocitově by mě ten rozdíl mezi karburací a GLi/RiC zajímal.4
20:10:10
02.03.2010
rsvancara
-> su.tech: mě by to prosím taky zajímalo protože ve 136tce (karburátor) jsem jel jen ve Favoritu a tomu se moc nechtělo (a to mělo to auto najeto od novoty 50 tisíc km) :-)
U GLi mi přijde, že poleví někde okolo 120km/h (to co ten motor umí před dozažením téhle rychlosti se s tím, co ukazuje nad 120 km/h nedá srovnat ...) ... když jsem ji rozebíral, tacho ukazoval 108 tisíc (a docela bych tomu i věřil podle kastle) ...
19:48:06
02.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Petuli: Hm, zajímavé... až spolu někam pojedem tak porovnáme tu mojí 136-tku s tou tvojí GLi... ne kvůli tomu že si potřebuju něco dokazovat, ale jen tak pro zajímavost a porovnání.4
15:38:28
02.03.2010
Petuli
-> Bc. Shatter: spousta aut na dálnici nestíhá:-)))),kdo nezažil,neuvěří.Mě někdo říkal už kdysi,že tyto motory mají 51kw a 70k,pač je k neuvěření,že těch 41kw dokáže s autem,to ,co dokazuje.
07:58:28
02.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: taky jsem nevěřil .... 4
21:48:27
01.03.2010
Shatter
-> Petuli: musím sa zviesť lebo nechápem1 ..čítal som aj inde, že to auto na to že má mať 41kW vraj IDE..ale sa mi tomu proste nechce veriť 40
20:37:11
01.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: Co na to říct... hluboce se klaním a můj obdiv patří tobě... Krásná práce, asi brzo vyrazím do garáže... (ne že bych to stejně nedělal...)3 4
19:49:52
01.03.2010
rsvancara
-> Pavel P..: jj, tam je natírají stříbřenkou zbabělci :-)
19:35:53
01.03.2010
Petuli
rsvancara 15.02.10 21:24:53 napsal: → Kapřík 13.02.10 09:30:50: (omlouvám se předem za subjektivní pocit) … takže :

vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku …)
studený to jede jako teplý
trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo „stejně rychle“) – aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)
díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii
spotřeba – jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2× a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)
a jedna fajn věc na závěr – nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)Ovšem neměl jsem na tom katíkPodtrženo, sečteno … těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
musím jen souhlasit,to auto prostě JEDE,koho jsem svezl-nechápal!!!
19:03:30
01.03.2010
Pavel P..
motor hezčí než ty vystavené ve škoda muzeu105
18:45:07
01.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: jen vzhledová studie (složené díly, některé nové, další repasované, jiné na repas ještě čekají - např. alternátor)
18:05:22
01.03.2010
Shatter
-> rsvancara: nádherný motor..krása...závidím1
Extreme Tyres