Richard / 135GLi Richard / 135GLi

komentáře | popis | fotky | rsvancara | 24.11.20 16:10 | 392x v oblíbených
Typ vozu : Škoda 135 Bendix

Popis : Jedná se o 400 kusovou malosérii sedanů vyrobenou na základě objednávky v zámoří, tak aby byla schopna splňovat americké exhalační předpisy EPA 75 (US 83). Motor je opatřen řízeným třícestným katalyzátorem S2 s lamda sondou, v hlavě válců byla nalisována tvrzená sedla ventilů umožňující spalování předepsaného, výhradně bezolovnatého benzínu BB 91 (nebo vyšší).

Vyroba : 1988-1989

Motor : 746.135 (Bendix), benzín
Řadový 4-válec, 1 289 ccm
8-ventil, komprese 8.8 : 1
Vrtání x zdvih: 75.5 mm x 72 mm
Výkon motoru: 41 kW (56 PS) při 5000 ot./min.
Točivý moment: 92 Nm při 3500 ot./min.
Svíčky : Bosch F7DC, KLG FC52LS, Champion C281YC
Filtr paliva: Alco SP-2109, BOSCH BO 0450905985
Tlak paliva: Walbro NO.5611 / MAGNETI MARELLI 313011300058
Lambda sonda: NTK 23502 + úprava ECU
Řídící jednotka: S100817101A Bendix/Renix
Zapalovací cívka: 7700749146
Snímač teploty nasávané směsi: Renault 7700737572
Snímač otáček motoru: S100540015, Lucas SEB1038
Snímač teploty motoru: Renault 7700737571
Krokový motor klapky volnoběhu: Jeep 83502375
Zásuvky diagnostiky: Molex 03-09-1064 / 03-09-1062 a Molex 03-09-2151

Vůle sacích ventilů: 0,25 mm
Vůle výfukových ventilů: 0,20 mm
Tlak paliva: 0,75 barů (tlak regulátoru na vstrikovači seřídit na 0,75 baru při 2000 otáčkách (zahřátý motor), v případě alternativního čerpadla i přemostit předřadný odpor)
Předstih: 14 +/- 5

Hodnoty pro emise :

otáčky motoru......Volnoběžné (900~950)...Zvýšené (2700~2900)
obsah CO (%)......0.5............. ..................0.3
lambda (1).......... -........................ ..........0.97~1,03
obsah HC (ppm)...100.............. .................-

Barva vozu : Apollo red (8302)

Koupena tady na Virtu : skoda-virt.cz/cz/.../7796 9-dotaz-na-origo-13o-strik acka

Pro zájemce, pokusy s výfukem : skoda-virt.cz/cz/.../1236 02-for-robi135gli-hu

Víc fotek zde: www.facebook.com/media/se t?set=a.515952058442680.10 73741825.100000836714936&a mp;type=1&l=f9e436c732

Letáky k Bendix Škodovkám: www.facebook.com/media/se t?set=a.564057096965509.10 73741826.100000836714936&a mp;type=1&l=1a0c0ebd76

Z tisku:
www.autoforum.cz/fascinac e/cech-renovuje-vzacnou-sk odu-135-gli-je-fantasticky -peclivy

T613-3: www.facebook.com/media/se t?set=a.1400001320037745.1 073741833.100000836714936& amp;type=1&l=08b56b3e0 f

Dne 21.2.2011 nás opustil člověk, kterého jsem tu (ač jsem jej neznal osobně) měl fakt rád. Dovolte tedy, abych toto auto věnoval pamáce pana Petra S.

Richard / 135GLi - komentáře:

17:48:09
04.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: jj, budeš se muset spokojit s Peťulíkem nebo čekat a čekat (na moji GLi) :-)
upraveno 1x, naposled 04.03.2010 17:48:33
19:39:54
03.03.2010
Shatter
-> rsvancara: mno tak aspoň s Petuliho RiC1
04:54:14
03.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: Mě to hned tak nepojede 1 1 1
21:57:42
02.03.2010
Shatter
-> rsvancara: -> Petuli: povozíme sa na Hrocháči a porovnáme vaše GLi s mojím "GLi" 1
21:11:32
02.03.2010
Petuli
ten motor lze krásně vytáčet,o tom to je,je jen škoda,že při 5500 se spustí omezovač otáček
21:06:43
02.03.2010
Petuli
můžem to klidně vyzkoušet někdy,já jen,ikdyž mám auto na 15kách,se spoilery a desky s hudbou vzadu,místo sedaček,takže auto je o dost těžší než vaše originály,můžu za sebe říct,že to jede luxusně,do kopce na 3.stupen to táhnu kolem 120-130 a blíží se omezovač,tak přeřazuji na 4st.Když bude chlapi možnost na slušné cestě,klidně Vás svezu:-)a pokud bude SU-TECH chtít to řídit sám,svolení ode mě má,za to co pro mě sehnal:-)
20:17:43
02.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: No mě by to srovnání (i když jen teoretické) zajímalo...

- nedosáhneme sice optima - nevím kolik má najeto -> Petuli: Rapid. Můj má najeto 14.000 km takže můžeme říct, že je ve slušné kondici. Nikdy ho moc nehoním - když jedu po dálnici tak do 90 - 100 - 110. Jednou jsem ho sice protáhl víc až někam ke 160-ti, ale na to že jsem viděl, řídil a jezdil několik Rapidů a to i různých motorizací se tento samozřejmě dle mě chová a jezdí nejlépe. Ono to srovnání by bylo fakt teoretické, ale pocitově by mě ten rozdíl mezi karburací a GLi/RiC zajímal.4
20:10:10
02.03.2010
rsvancara
-> su.tech: mě by to prosím taky zajímalo protože ve 136tce (karburátor) jsem jel jen ve Favoritu a tomu se moc nechtělo (a to mělo to auto najeto od novoty 50 tisíc km) :-)
U GLi mi přijde, že poleví někde okolo 120km/h (to co ten motor umí před dozažením téhle rychlosti se s tím, co ukazuje nad 120 km/h nedá srovnat ...) ... když jsem ji rozebíral, tacho ukazoval 108 tisíc (a docela bych tomu i věřil podle kastle) ...
19:48:06
02.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> Petuli: Hm, zajímavé... až spolu někam pojedem tak porovnáme tu mojí 136-tku s tou tvojí GLi... ne kvůli tomu že si potřebuju něco dokazovat, ale jen tak pro zajímavost a porovnání.4
15:38:28
02.03.2010
Petuli
-> Bc. Shatter: spousta aut na dálnici nestíhá:-)))),kdo nezažil,neuvěří.Mě někdo říkal už kdysi,že tyto motory mají 51kw a 70k,pač je k neuvěření,že těch 41kw dokáže s autem,to ,co dokazuje.
07:58:28
02.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: taky jsem nevěřil .... 4
21:48:27
01.03.2010
Shatter
-> Petuli: musím sa zviesť lebo nechápem1 ..čítal som aj inde, že to auto na to že má mať 41kW vraj IDE..ale sa mi tomu proste nechce veriť 40
20:37:11
01.03.2010
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> rsvancara: Co na to říct... hluboce se klaním a můj obdiv patří tobě... Krásná práce, asi brzo vyrazím do garáže... (ne že bych to stejně nedělal...)3 4
19:49:52
01.03.2010
rsvancara
-> Pavel P..: jj, tam je natírají stříbřenkou zbabělci :-)
19:35:53
01.03.2010
Petuli
rsvancara 15.02.10 21:24:53 napsal: → Kapřík 13.02.10 09:30:50: (omlouvám se předem za subjektivní pocit) … takže :

vyšlápneš spojku, zapneš klíčky, zavrčí čerpadlo, na nic víc nešaháš, nastartuje (jaro, léto, zima, mráz, teplo, studený i na slabší baterku …)
studený to jede jako teplý
trochu polechtáš plyn, zrychluje, trochu pustíš, zpomaluje (dost těžko se hledá poloha aby auto jelo „stejně rychle“) – aneb trochu šlápneš a tahá (je to fakt cítit, je jedno jaká tam je rychlost)
díky lehké převodovce to do rychlosti 100 km / h (subjektivně) napráská mé Octavii
spotřeba – jel jsem s tím i dálnici (a ne pomalu) a ať jsem dělal co jsem dělal, nedostaneš se přes 8 litrů (nehlídal jsem to, tankoval jsem 2× a vycházelo to k sedmi litrům, jezdit takhle s GLSem, tak jsem na 12 l / 100 km)
a jedna fajn věc na závěr – nesmrdí benzínem (a to tak že vůbec)Ovšem neměl jsem na tom katíkPodtrženo, sečteno … těhle aut být víc, tak má škodovka jinou pověst :-)
musím jen souhlasit,to auto prostě JEDE,koho jsem svezl-nechápal!!!
19:03:30
01.03.2010
Pavel P..
motor hezčí než ty vystavené ve škoda muzeu105
18:45:07
01.03.2010
rsvancara
-> Bc. Shatter: jen vzhledová studie (složené díly, některé nové, další repasované, jiné na repas ještě čekají - např. alternátor)
18:05:22
01.03.2010
Shatter
-> rsvancara: nádherný motor..krása...závidím1
06:07:01
17.02.2010
rsvancara
-> Kapřík Mě se podělala jedna jediná věc, úchyty zadních podélných ramen v kastli (z kulaté díry se udělal ovál a skončilo to tak, že se to opřelo až o kastli). Takže ačkoli to mělo ještě víc jak rok STK, tak to šlo na rozebrání a už se s tím nejezdí. Teď se shání ještě nějaké díly a pomalu se připravuje vyvařování kastle. To je úkol pro tenhle rok (vyvařit, opískovat, našopovat)
Extreme Tyres
pá 17. - ne 19.09. 36. Škoda sraz Doksy | pá 24. - ne 26.09. 7. Škoda sraz ve Vyskytné u .. | další akce...