-> Mates: tak potom napíš, ako si dopadol. Btw. sem nájdeš rozmery keby bolo treba:
skoda-virt.cz/cz/.../2593
-stresny-tapec-105-136-sed
an
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
22:32:40
23.11.2010
23.11.2010
minno
17:44:35
23.11.2010
23.11.2010
Mates
-> minno: Dík za odpověd.Včera se stavil čalouník a předělá ji,je kratší nevím jak to měřil.
Nabídl že ji nandá do auta.
Ohledně tlouštky taky mám okolo 2mm.Na stropě jsem neměl zádný tlumení,před tím tam byl vrstvený papír protože to není origo kastle,jak ji měnili v 91 tak to pěkně ošidili.
Nabídl že ji nandá do auta.
Ohledně tlouštky taky mám okolo 2mm.Na stropě jsem neměl zádný tlumení,před tím tam byl vrstvený papír protože to není origo kastle,jak ji měnili v 91 tak to pěkně ošidili.
13:51:18
23.11.2010
23.11.2010
minno
-> Mates: nejakú fotogalériu starších fotiek z pred 3 rokov z naťahovania originál stropnice si môžeš pozrieť aj sem, to som sa vtedy na tom ale len učil, tak s tým bolo väčšie sranie a nepostupoval som úplne správne:
skoda120.inetbox.sk/skoda .php?id=foto&am...
skoda120.inetbox.sk/skoda .php?id=foto&am...
13:43:21
23.11.2010
23.11.2010
minno
-> Mates: -> Mates: tak to ma mrzí, že ti to dobre nejde. Strop (plech) máš zospodu niečim polepený? Originál tam bol taký tenký polystyrén aby sa nedotýkali pruty kov na kov. Ja som tento polystyrén vytrhal a nahradil som ho mirelonom 15 mm silným. Stropnicu mám ušitú z koženky hrúbky asi 2 mm. Neviem teda či tá tvoja koženka je ešte silnejšia, alebo je podobnej hrúbky ako mám ja. Ale ak ti to nejde dobre vyšponovať, nebude to naozaj len zle ušité? Podľa čoho ste to šili? Pretože ja som veru problém s natiahnutím koženky dopredu / dozadu ako píšeš ty, nemal. Tá stropnica musí sedieť +/- tak, že to ani netreba nejako extra moc španovať, aby to bolo dobre z tej "predozadnej" línie vyšpanované. Skrz toho môjho podlepeného tlstého 15 mm mirelonu som však mal podobný "problém" ako píšeš ty a to taký, že niektoré pruty neostali po vyšpanovaní úplne kolmo k streche, ale ostali mierne vybočené do strany. Konkrétne myslím, že mi takto ostal mierne prehnutý len posledný zadný prut. Respektíve ani nie že ostal prehnutý v bok, ale nie je z neho pekný oblúk ale zostal ohnutý trochu "na plocho". Tiež som sa obával, aby mi to nevypadlo časom z uchytenia, no myslím, že to je nemožné, pretože ten prut dokáže vypadnúť z tých zarážiek v kasni len keď je úplne vychylený do strany, čo za stavu že je tá koženka vyšpanovaná a prilepená, nehrozí ani náhodou.
S "C" stĺpikmi je boj. Raz som už španoval aj originál stropnicu, tam šli tie C stĺpiky veľmi ťažko, ale ono záleží celkovo ako tú koženku správne na streche "vycentruješ" lebo potom mne sa napríklad stalo, že na jednej strane mi to sedelo pekne a na druhej strane mi ten C stĺpik nesedel vôbec a musel som ho narezať v časti kde je steh a zalomiť a zošiť nanovo Originál stropnica je ale zas dosť tvrdý materiál a ťahšie sa naťahuje. Stropnicu čo mám teraz je naopak zas hrubší materiál ale ľahšie naťahovateľný a s C stĺpikmi nebol problém.
S "C" stĺpikmi je boj. Raz som už španoval aj originál stropnicu, tam šli tie C stĺpiky veľmi ťažko, ale ono záleží celkovo ako tú koženku správne na streche "vycentruješ" lebo potom mne sa napríklad stalo, že na jednej strane mi to sedelo pekne a na druhej strane mi ten C stĺpik nesedel vôbec a musel som ho narezať v časti kde je steh a zalomiť a zošiť nanovo Originál stropnica je ale zas dosť tvrdý materiál a ťahšie sa naťahuje. Stropnicu čo mám teraz je naopak zas hrubší materiál ale ľahšie naťahovateľný a s C stĺpikmi nebol problém.
18:21:16
20.11.2010
20.11.2010
Mates
-> minno: Čau minno,tak dneska jsme se pokusili našponovat stropnici.
Vubec to nejde ,nespíž ji ušil kratší na zadní části.
Zkusili jsme ji našponovat,dopředu jsme ji vytahli o cca 4-5cm(To jsme ji napnuly co to šlo,ale asi to neudrží lepidlo),ale v zadu max o 2cm a to už se začly poslední 2 pruty ohýbat k zadnímu oknu,že nejsou kolmo ke střeše.
Nedělaly ti to taky ty pruty,nebo jsi je měl rovně.Mám strach aby mi to za jízdy nespadlo,to bych musel vše rozebrat.
Další problém je že na C sloupku to dělá vlny.Nezkoušel jsem to tedy nařezávat.
Ty máš taky ze silnější koženky,nebo je jako originál?
V pondělí se na ní koukne čalouník,ale nevím jestli ji tam napasujem.Nebo snad udělá novou,ale to asi bude stejné.
Vubec to nejde ,nespíž ji ušil kratší na zadní části.
Zkusili jsme ji našponovat,dopředu jsme ji vytahli o cca 4-5cm(To jsme ji napnuly co to šlo,ale asi to neudrží lepidlo),ale v zadu max o 2cm a to už se začly poslední 2 pruty ohýbat k zadnímu oknu,že nejsou kolmo ke střeše.
Nedělaly ti to taky ty pruty,nebo jsi je měl rovně.Mám strach aby mi to za jízdy nespadlo,to bych musel vše rozebrat.
Další problém je že na C sloupku to dělá vlny.Nezkoušel jsem to tedy nařezávat.
Ty máš taky ze silnější koženky,nebo je jako originál?
V pondělí se na ní koukne čalouník,ale nevím jestli ji tam napasujem.Nebo snad udělá novou,ale to asi bude stejné.
19:55:02
16.11.2010
16.11.2010
Mates
-> minno: Dík za návod i za fotky z tvé karty,o víkendu ji zkusím nandat,abych se hnul.
Musím ji udělat co nejdřív,abych mohl udělat koberec a zadní plato.
Musím ji udělat co nejdřív,abych mohl udělat koberec a zadní plato.
19:35:54
16.11.2010
16.11.2010
minno
-> Mates: tak s podobne hrubej koženky mám ušitý strop aj ja a vyšpanovať to šlo dobre - ako vravím v jednom človeku za 1 popoludnie to bolo hotové :) Na podlahu auta si rozprestri nejakú deku aby sa ti neušpinila koženka, na deku pekne polož rozprestretú stropnicu a pekne od konca začni s prevliekaním španovákov a postupne to fixuj o strop. Prevleč si dole španovák a šup s tým hore, jeden koniec zastrčiť, oblúk dohora, druhý koniec a je to. Len si treba dávať pozor aby si potom poťahovaním tej stropnice dopredu dozadu nespôsobil, že ti to celé spadne :)
Ak by ti to pomohlo, tak nejaké fotky z nahadzovania stropu mám v mojej karte auta medzi príspevkami:
skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l?x=1&of...
Ak by ti to pomohlo, tak nejaké fotky z nahadzovania stropu mám v mojej karte auta medzi príspevkami:
skoda-virt.cz/cz/.../326- minno-s120l?x=1&of...
17:54:08
16.11.2010
16.11.2010
Mates
-> petr s: Dík za radu,já jsem si říkal ty pruty jsou ale pevný .Tak doufám že se o víkendu zadaří.
17:52:37
16.11.2010
16.11.2010
petr s
-> Mates: Oblouk musí jít nahoru
17:51:16
16.11.2010
16.11.2010
Mates
-> petr s: Takže ji dám jako je střecha a pak šponovat??Zkoušeli jsme to jen s jedním drátem,víc už jsme nedělělali a pak nás to nas*alo a dělali jsme jiný věci,než se tam s tím mordovat.
17:33:45
16.11.2010
16.11.2010
petr s
-> Mates: pleteš se
17:31:27
16.11.2010
16.11.2010
Mates
-> minno: Stropnice je nová z nějaké koženky o tlouštce asi 2 až 3mm.Je docela těžká oproti origo.
Ocelové pruty jsou origo i ty čepičky plastové.
Ty pruty než se daj do kastle musí být opačně prohnuté než je střecha a pak se prohnou podle střechy???Nebo se pletu.
Nedali jsme to ani ve dvouch ,origo by se možná dala natahnout v jednom,ale tahle ne.
Ocelové pruty jsou origo i ty čepičky plastové.
Ty pruty než se daj do kastle musí být opačně prohnuté než je střecha a pak se prohnou podle střechy???Nebo se pletu.
Nedali jsme to ani ve dvouch ,origo by se možná dala natahnout v jednom,ale tahle ne.
22:17:19
15.11.2010
15.11.2010
minno
-> Mates: čo to máš potom za stropnicu a čo za oceľové pruty? stropnicu musí ísť natiahnúť a vyšpanovať jedným človekom. máš nejaké iné tie prúty ako boli z výroby?
19:54:40
15.11.2010
15.11.2010
Mates
O víkendu jsme nadnali převodovku,hrdlo nádrže,palubku a natahli jsme elektriku dozadu.
Chtěli jsme dělat stropnici,ale ve dvou to nemáme šanci.Ocelové pruty se nedaly prohnout .
Nemáte někdo radu jak na to.Ty plastové čudlíky mi pořád přejížděly přes ten náběh na drátu,takže se nedalo moc na něj tlačit.
Chtěli jsme dělat stropnici,ale ve dvou to nemáme šanci.Ocelové pruty se nedaly prohnout .
Nemáte někdo radu jak na to.Ty plastové čudlíky mi pořád přejížděly přes ten náběh na drátu,takže se nedalo moc na něj tlačit.
19:06:02
15.11.2010
15.11.2010
pitrs-84@
rob cosik
08:52:16
08.11.2010
08.11.2010
Lubes - zrušená registrace
-> Mates: len to hlavne neoškri :-D
08:43:51
08.11.2010
08.11.2010
Petrson
-> Mates: Pěkná pěkná
20:04:57
07.11.2010
07.11.2010
Mates
-> Péďa17: Jasně kdyby něco tak dej vědět,vím že jsi myslel že my jedeme Já to jen napsal,aby si každý nemyslel,že na tom makám jen já.Velký kus práce odvádí táta.Divím se,že se mi na to někdy nevykašlal,protože jsem už byl tak protivný.
-> Shader: To tedy jo
-> Shader: To tedy jo
20:04:20
07.11.2010
07.11.2010
Shader
-> Mates: Nooo čekáni se vyplatilo
20:00:03
07.11.2010
07.11.2010
Mates
-> Shader: Leksne se opravdu pěkně.Taky se dočkáš,já musel čekat 4 měsíce a pokeždé kdy mi řeknul,že bude tak do dvou týdnů,jsem nemohl ani pořádně spát,ale pořád to prodlužoval.Nakonec jsem se dočkal .