
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto bylo rozebrané do posledního šroubku.Většina dílu je nových nebo zrenovovaných.Pracovalo se na ní přes 2 roky a i nadále se vylepšuje
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Karoserie:
-Barva ze vzorníku škoda,červená rallye 8180 od Standoxu.
-B sloupek a rámy dveří matný lak.
-Spodek práhů a hrany zadní lemů stříknuto schutzem
-kompletně vyvařená a opískovaná
-Vyvýšené úchyty předních tlumičů o 50mm z jeklu 100x60x50
-v zadní části u tlumičů jsou udělány patky na výztuhu z 3 plechu
-vyztuženy úchyty přední nápravy z 2 plechu
-vyztuženy úchyty podélných ramen z 2 plechu
-nový most kompletně ovařený,vyztužený a pobouchaný pro stabilizátor
-předělány úchyty na sedačky z jeklu 30x20mm
-Uchycení pásů z 3mm plechu
-spodek auta nalakován Epoxidovou barvou EPS 620 a 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
Přední náprava:
-vyztužená dle L/A
-pružiny 220mm tuhost 80 kN by Tunera#2 v červeném komaxitu
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (22 poloh) v držáku z 3mm nerezového plechu.nastavena 11 poloha
-odklon -2°05'' sbíhavost 0mm
-nové 4 pístkové brzdiče natřené Galvinolem a červeným Alkytonem
-strmé řízení od pana Kalouska
-štefty 68mm
-nápravnice a ramena jsou ve žlutém komaxitu,ostatní díly v černém komaxitu
-ovařená nápravnice
-tvrdé silentbloky uložení horních i spodních ramen a stabilizátoru od Pemita
-Tvredé silentbloky svislých čepů
-10mm Alu podložka pod stabilizátorem
-20 mm stabilizátor v červeném komaxitu
-vzpěra mezi tlumiči
Zadní náprava:
-příčka,podélná a šikmá ramena ve žlutém komaxitu
-štíty bubnů a náboje v černém komaxitu
-štefty 68mm
-upravené zadní náboje se středícím kroužkem
-podélná ramena vyztužená dle L/A
-šikmá ramena vyztužená dle L/A
-příčka převodovky,ovařené úchyty šikmých ramen
-tvrdý silentblok převodovky, podélných ramen a šikmých ramen
-tlumiče GAZ s možností nastavení tuhosti (40 poloh) nastavena 18 poloha
-kyvkové pružiny v červeném komaxitu a Kyvkové domky
-vzpěra mezi tlumiči
Interier:
-Palubní deska z rapida a tunel z felicie
-štít na kulaté přístroje,plech na přepínače vše z hliníku a přeleštěno
-hliníkový plech na budík tlaku oleje polepen carbonovou folii
-Budík tlaku oleje 52mm značky KMGY
-Budík Teploty oleje a vody JFperformance
-Budík Lambda sondy
-Páka sytiče slouží pro odpojovač baterie
-centrál, el.stahování předních oken renault 19
-Sportovní sedačky Jom Sport Style 1 a 3bodové pásy Jom
-Sportovní volant, semiš odsazeni 70mm a posazen níž o cca 6cm
-pedály sparco
-zkrácená ruční brzda - Madlo z duralu
-řadící páka vyhnutá dozadu - hlavice řadící páky z duralu s čísly
-Černá kožená manžeta červeně prošívaná ruční brzdy a řadičky
-stropnice a kryty C sloupků z bílé koženky
-černý koberec
-Plato udělané z 3mm hlinkového plechu potažené bílou koženkou,červeně prošívané
-Místo sedaček je 3mm hliníkový plech potažen černou koženkou,červeně prošívané.
-V kufru udělané dno z 3mm hlinkového plechu potažené koženkou s řemínky na výbavu
Exterier:
-Zrcátka Beskydy v barvě auta + vypodložené držáky na lepší štelování + Vypouklé skla
-Nové plastové nárazníky
-Nové zadní kryty světel,vnitřek vylepen chromovou lepenkou
-Boční blinkry z felicie
-Dvoudílná maska
-Tonovaná okna zn. LLUMAR s atestem
Kola:
-7'' Dělítka, barva Reflexní oranžová RS3200
-Pneu Nankang NS2R 185/60 R13
Přední brzdy:
Kotouče ATE 11mm, destičky Ferodo DS2500
Zadní brzdy:
- Beral obložení
-brzdova kapalina ATE 200
Převodovka:
-5q se stálým převodem 4,22
-jedno kloub na řadící tyči
-olej Millers oils CRX 75w90NT+
Motor:
Fabia 1.4 8v by Saky:
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP 4 a zapalovací lišta MPi
-Blok 742.136 v barvě 2K PUR AKZ v odstínu RAL 1015
-Hlava z fabie s kompresí 11,8 a zvětšené kanály a upravené spalováky
-ventilové vůle za tepla 0,40 - 0,45
-Klika,ojnice a písty z Fabie 1.4 8v
-nové kroužky NForm Geotze
-Vačka od Petra U. 280/280 zdvihy 7,05mm
-Svody 4v1 na podélný výfuk od Bohouše, svody našopované a natřené kov. alkytonem
-Odlehčeny setrvačník cca 1kg
-Nízkotlaké palivové čerpadlo Facet
-Tvrdé silentbloky
-Odvětrání ventilů vyvedené do CATCH TANKU
-Nádobka na vodu z fiat
-Olej Millers oils 10w60
-Lambda sonda Bosch
-palivo 100oktan
-nerezový výfuk burgess
-Chladič oleje
-Výkon: 67Kw při 6000ot, 123Nm při 4500ot. se starou vačkou
-Váha vozidla s půlkou nádrže, výbavou 935kg
Poděkování: Patří mému tátovi, že měl trpělivost se stavbou i když to bylo někdy o nervy. Velké dík panu Čáchovi, který byl vrchní mechanik (vášniví škodovák a motorista), škoda že už není mezi námi. Milanovi P. který už je taky nahoře. Pepovi (Peda 17) a Readymu.
Mates/Š136 1.4 - komentáře:
-> Eidy: To jo, mám záhadné auto
. Teď už nevypadne.

-> Pavell: To byla závada, kdybych chtěl dostat tam to kolečko, tak bych to nedokázal
.
Milan co mi dělal převodovku a teď mi to osobně zkontroloval a rozebral víko, tak povídal, jak se známému na závodech dostal do motoru na škodě 180rs kamen do rozvodů a potkal se
. Říkal, že kdyby chtěl, tak by se netrefil do otvoru kam vlítl.

Milan co mi dělal převodovku a teď mi to osobně zkontroloval a rozebral víko, tak povídal, jak se známému na závodech dostal do motoru na škodě 180rs kamen do rozvodů a potkal se

-> Mates: Tak to je vtipný.
-> Mates: to byla závadička jak vyšitá



Závada z Hnačova na převodovce opravena, taková blbost a co dokázala způsobit, že nešel první a druhý stupeň.
Museli jsme nakonec sundat víko převodovky a mezi vidličkou a zasouvací pákou (bičem) bylo zdemolovaný kolečko náhonu
, tak blbě se tam dostalo, proto mi hned nešel tachometr.
Nešla od začátku pořádně vyhnout řadící páka k pětce, myslel jsem, že je to tím kloubem z řízení. Teď jde parádně
.
Museli jsme nakonec sundat víko převodovky a mezi vidličkou a zasouvací pákou (bičem) bylo zdemolovaný kolečko náhonu

Nešla od začátku pořádně vyhnout řadící páka k pětce, myslel jsem, že je to tím kloubem z řízení. Teď jde parádně

-> Strycek Marty: To je možný
, projížděl jsem ji.

-> Mates: Tušim, že sem tě potkal v neděli v Horažďovicích. Prosvištěl si okolo mě, že sem zaregistroval jen ty oranžový kola :D
Včera jsem najel první kilometry a byl to nádherný pocit po zimě. Převodovka je super změna. Auto už konečně neplave, utrhané silentbloky byly příčinou. Krátké řazení je úplně boží, jen jednou jsem tam cpal v 90 zpátečku
, protože zpátečka je na podobném místě co čtyřka.

Silentbloky v podélný ramenech vyměněny, staré jsou dobré, tak se schovají.
-> Eidy: Ty jsem tehdy jediný neměnil, chybami se člověk učí
-> Pavel P..: No, to pak asi jo.
-> Eidy: to se stane když to utáhneš na zvedáku vyvěšený a pak to jezdí našponovaný...
-> Mates: Tys utrhal silenty v šikmých? Za těch pár km? S tvým způsobem ježdění? Co to bylo zač? Já měl vzadu silenty 10 let a byly ok.
Dneska mi dorazil balík ze Speedpra, objednal jsem silentbloky do šikmých a podélných ramen. Poslali mi jen do šikmých a místo podélných, poslali do přední nápravy. Hlavně, že jsem tam byl osobně, ještě si to napsal a zdůraznil jsem mu, že chci tyhle díly. Musím tam zase jet.
Jinak zadek krom těch podélných ramen je hotov. Silentbloky v šikmých ramenech byly utrhané.
Budu si muset zvyknout na krátké dráhy řazení.
Jinak zadek krom těch podélných ramen je hotov. Silentbloky v šikmých ramenech byly utrhané.
Budu si muset zvyknout na krátké dráhy řazení.
-> Pavel P@nkáč 25.02.17 18:12:49: Áno, to ja viem, že na jame, ale osobne sa mi viac páči bežný postup, t. j. vybrať motor - je to ale na každom, ako mu je to lepšie / výhodnejšie demontovať :-)
-> Tuner#2: Vím, že jsme to řešili, ale semisliky zatím nechci, měl bych podvozek opískovaný.
-> Milan 136: Vím, že jsem to s někým jednou probíral, tak právě proto je vyměním, když se vyndala převodovka.
-> Milan 136: Vím, že jsem to s někým jednou probíral, tak právě proto je vyměním, když se vyndala převodovka.
-> Mates 25.02.17 18:33:23: to vadi urcite, kdyz to dotahnes vyveseny
-> Mates 25.02.17 18:33:23: Plave to na tech balonech, s poradnou gumou by to nedelalo. Stejny pocit mam na Nokianech jak uz jsme resili. Sbihavot mam vzadu necely milimetr.
-> minno: Jak píše -> Pavel P@nkáč: je to dělané na jámě. Zábava to byla, ale motor jsem nechtěl vyndavat hlavně kvůli čelu, abych ho neodřel, pasuje dost natěsno. Motor do jámy přes kladkostroj už nechci spouštět. Silentbloky v podélných mají najeto 7tkm, ale nevím zda vadí hodně, že jsem je utáhnul do kastle nafest než byla na kolech, možná se poničily.
Do šikmých dát tvrdé ty jsem neměnil.
Auto mi po zatočení trochu plave a už nevím čím to může být, tak to zkusím a hlavně udělám pořádně geometrii. V zátáčkách ale sedí. Možná to dělají gumy, ale když už to mám rozhozené, tak to udělám pořádně.
Kolik má být sbíhavost 1mm nebo 0.
Do šikmých dát tvrdé ty jsem neměnil.
Auto mi po zatočení trochu plave a už nevím čím to může být, tak to zkusím a hlavně udělám pořádně geometrii. V zátáčkách ale sedí. Možná to dělají gumy, ale když už to mám rozhozené, tak to udělám pořádně.
Kolik má být sbíhavost 1mm nebo 0.
-> minno: Třeba dal staré. Tato varianta výměny má asi výhodu v tom, že se nemusí odpojovat voda od motoru.