-> gabo000000: Gemini 19.11.09 14:41:49 napsal:
→ Marcius: wideband sonda nie je taka jednoducha, ze
zosnimas napatie a hotovo.....je tam ionove cerpadlo molekul kyslika a podla
toho ktorym smerom cerpa dava vystup v + – mA, ak necerpa – netecie tade
ziadny prud a zmes je stechiometricka......
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ach to turbo (aneb už zase nějaký otázky)...
prohledat
534 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 24.06.2008 do 14.04.2022, založil/a Bagrr- máma mele Emu
17:05:08
20.11.2009
20.11.2009
Gemini
16:39:40
20.11.2009
20.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Gemini: wideband je nieco celkom ine?
16:36:14
20.11.2009
20.11.2009
Gemini
-> gabo000000: dik ale to viem, myslel som to inak, no nic.....
16:33:13
20.11.2009
20.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Gemini:
toto mi pisal COL
K sirokopasmove lambde je treba ridici jednotka. Nejlip je to sehnat jako komplet. dej si do google treba AFR meter nebo wbo2.
toto mi pisal COL
K sirokopasmove lambde je treba ridici jednotka. Nejlip je to sehnat jako komplet. dej si do google treba AFR meter nebo wbo2.
14:36:46
20.11.2009
20.11.2009
Jarda/felda
pistaa 10.11.09 10:26:08 napsal:
→ Gemini:
→ Saky:
dam foto a poprosim vyadrenie co bolo zle :)ja sam neviemwww.cimbu.cz/index.php?pa ge=whole...
→ Gemini:
→ Saky:
dam foto a poprosim vyadrenie co bolo zle :)ja sam neviemwww.cimbu.cz/index.php?pa ge=whole...
06:50:37
20.11.2009
20.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: pouziju cerpadlo co uz dlouho mam... BOSCH 0 580 453 911 12V/6Bar. taky budu dělat vratku do nádrže.
-> Gemini: no mohla by být popraskaná membrána, takhle mám jistotu.
-> Gemini: no mohla by být popraskaná membrána, takhle mám jistotu.
02:06:42
20.11.2009
20.11.2009
Peopas
-> Gemini: ja ho mam a spokojenost... muzes bude jen budik s lambdou ale doporucuju cely set LM1.... natahas si signaly z cidla otacek,TP,teplot a krasne na grafech vidis,kde kolik obohatit
00:07:49
20.11.2009
20.11.2009
Gemini
-> Marcius: na takom ventile nema co nefungovat......je to skor nesmrtelna vec
-> Alenka: mam return do nadrze, inac to nejde pri takom regulatore.....
-> gabo000000: da sa kupit nejaky modul na spracovanie signalu ? mas link ?
chcel som kupit komplet set za 220 $ od Innovate (lambada, budik s elektronikou, kable....)
-> Alenka: mam return do nadrze, inac to nejde pri takom regulatore.....
-> gabo000000: da sa kupit nejaky modul na spracovanie signalu ? mas link ?
chcel som kupit komplet set za 220 $ od Innovate (lambada, budik s elektronikou, kable....)
21:28:00
19.11.2009
19.11.2009
gabo000000 - zrušená registrace
-> Marcius: ked k tomu O2 senzoru kupis origo elektriku tak by si s tym nemusel mat velke problemi nie? ja som o tom s col om pisal a vraj je to na nete na predaj komplet zo vsetkym...tak to uz len dat dohromady s ostatnou elektrikou a jedem
21:15:51
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Marcius: ja fim :)
Jake pouzijes benzinove cerpadlo?
EDIT: jeste me napadlo, mas to provedeni s vratkou, nebo nez vratky?
Je u toho nekde napsano, kolik to snese maximalni tlak?
Jake pouzijes benzinove cerpadlo?
EDIT: jeste me napadlo, mas to provedeni s vratkou, nebo nez vratky?
Je u toho nekde napsano, kolik to snese maximalni tlak?
20:41:37
19.11.2009
19.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: jestli muzu do toho vstoupit, tak ja sem si koupil na engitec.cz za 1608,- i s postovnym novej nastavitelnej regulator tlaku paliva. Z R5 sem mel taky moznost, ale za 650 a majitel nerucil, ze pujde.
-> Gemini: kontaktuju COLa a pozjistim podrobnosti.
-> Gemini: kontaktuju COLa a pozjistim podrobnosti.
17:08:41
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
-> Alenka: tak tak....vybral som vsetky potrebne veci z R5 GTT.......je to najschodnejsia cesta.....
17:00:47
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Gemini: ja vim co potrebuju, ptam se, co mas ty :)
Predpokladam, ze asi regulator z R5 stejne jako karbec, mozna i cerpadlo, takze pro me nedosazitelny veci.
Asi holt budu muset pockat na kolegu Marciuse, jestli mu to vubec bude fungovat, pripadne za jak dlouho se to rozpadne a pak uvidim.
Predpokladam, ze asi regulator z R5 stejne jako karbec, mozna i cerpadlo, takze pro me nedosazitelny veci.
Asi holt budu muset pockat na kolegu Marciuse, jestli mu to vubec bude fungovat, pripadne za jak dlouho se to rozpadne a pak uvidim.
16:55:19
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
-> Alenka: potrebujes boost regulator, ktory sa nachadzal iba v niekolkych autach......reguluje tlak paliva v zavislosti na booste
16:39:49
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Gemini: psal jsi neco o Porscheti a babete ... asi jsem zase neco spatne pochopil
No, ale prestanme se handrkovat, stejne to nikam nevede.
Muzu se zeptat, jaky regulator tlaku paliva pouzivas a cim ho krmis?
Ja mam v planu pouzit komplet nadrz s cerpadlem a cast palivoveho vedeni z Feldy MPI (vzhledem k tomu, ze mam predohrab), ale tim regulatorem si nejak porad nejsem jisty.
No, ale prestanme se handrkovat, stejne to nikam nevede.
Muzu se zeptat, jaky regulator tlaku paliva pouzivas a cim ho krmis?
Ja mam v planu pouzit komplet nadrz s cerpadlem a cast palivoveho vedeni z Feldy MPI (vzhledem k tomu, ze mam predohrab), ale tim regulatorem si nejak porad nejsem jisty.
15:55:28
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
Alenka 19.11.09 15:27:58 napsal:
→ Gemini: porad nechapu, proc by pekny kanaly, ventily, a
nevybagrovany antidetonacni sterbiny mely necemu uskodit, pokud bude k.p. jak
ma byt. netvrdim ze to uskodi, napisal som nieco take ?
→ Gemini: porad nechapu, proc by pekny kanaly, ventily, a
nevybagrovany antidetonacni sterbiny mely necemu uskodit, pokud bude k.p. jak
ma byt. netvrdim ze to uskodi, napisal som nieco take ?
15:27:58
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Gemini: jezdil jsem vselijakymi turbomotory, takze zhruba tusim, co od toho cekat, ale porad nechapu, proc by pekny kanaly, ventily, a nevybagrovany antidetonacni sterbiny mely necemu uskodit, pokud bude k.p. jak ma byt.
15:23:54
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
-> Alenka: musis sa previest a sam pochopis o com to je.......ked robis motor na turbo tak ho rob stym ze 80 % pojde pod tlakom......
15:14:02
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Gemini: a zase.
Jak to, co jsi napsal, odporuje tomu, co pisu ja? Odpovim si sam, nijak :)
Ja chapu zavislost boostu na zatizeni motoru, jen jsem se asi spatne vyjadril.
Presne toho, co tu pises, chci dosahnout. Tedy na petku pridat trochu plyn a jedeme, zadne podrazovani do kopce a podobne kratochvile.
A kdyz se k samotnemu preplnovani pridaji jeste dalsi upravy, ktere zvysi celkovou efektivitu motoru bez ohledu na to, jestli na nem visi turbo nebo ne (samozrejme ne zvyseni statickeho k.p,), nevidim zadny duvod, proc by to z Porsche melo udelat babetu :)
Jak to, co jsi napsal, odporuje tomu, co pisu ja? Odpovim si sam, nijak :)
Ja chapu zavislost boostu na zatizeni motoru, jen jsem se asi spatne vyjadril.
Presne toho, co tu pises, chci dosahnout. Tedy na petku pridat trochu plyn a jedeme, zadne podrazovani do kopce a podobne kratochvile.
A kdyz se k samotnemu preplnovani pridaji jeste dalsi upravy, ktere zvysi celkovou efektivitu motoru bez ohledu na to, jestli na nem visi turbo nebo ne (samozrejme ne zvyseni statickeho k.p,), nevidim zadny duvod, proc by to z Porsche melo udelat babetu :)
14:41:49
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
-> Marcius: wideband sonda nie je taka jednoducha, ze zosnimas napatie a hotovo.....je tam ionove cerpadlo molekul kyslika a podla toho ktorym smerom cerpa dava vystup v + - mA, ak necerpa - netecie tade ziadny prud a zmes je stechiometricka......viac by o tom vedel napisat COL, ktory to spravil....
14:37:48
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
-> Alenka: cim ma zaradenu vyssiu rychlost, tym je to citlivejsie na boost (vacsia zataz (load) motora).....je problem udrzat napr 100km/h, staci trosicka pridat a budik zacne ukazovat a ono to ide
na dvojke musim dat pol plynu, na trojke tretinu, na stvorke - 1/4 plynu a uz to tlaci
ked teda robis preplnany motor, preco to nevyuzivat ? ved to je ako by si mal v garazi Porsche a chodis na babete....
na dvojke musim dat pol plynu, na trojke tretinu, na stvorke - 1/4 plynu a uz to tlaci
ked teda robis preplnany motor, preco to nevyuzivat ? ved to je ako by si mal v garazi Porsche a chodis na babete....
12:14:07
19.11.2009
19.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
no a pak jsem našel tento a vypadá to, že by to šlo i zanedbat. takže se asi spokojíme s tímto. jako dodělat měření teploty znamená přidat jedno čidlo a upravit program, což samozřejmě je možné kdykoliv potom. udělám si simulaci té lambdy a udělám program vyhodnocení. Pak ji zkusím někde sehnat.
12:11:41
19.11.2009
19.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Gemini: no já našel právě dva grafy. v tom prvním je zdůrazněná změna napětí v závislosti na teplotě, v automobilkách si myslím, že to mají vyzkoušený, jaká je teplota těch plynů v různých režimech a podle toho upravujou soft.
11:22:14
19.11.2009
19.11.2009
pistaa
-> Gemini: nepochopi to nik pokial to neuvidi resp neodvezie sa
10:45:34
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Gemini: nectes poradne, co pisu, proto si nerozumime :)
Nerikam, ze chci postavit atmosku s k.p. 10.5:1 a pak pak tam neco fouknout, to by byla samozrejme blbost.
Rikam, ze to chci postavit jako atmosku, tzn. poradne udelane kanale, ventile, potrubi, a hlavne antidet. sterbiny jak maji byt, to vsechno s k.p. kolem 8 - 8,5:1.
A jak jezdit v off boost rezimu? Jednoduse, boost jen od pul plynu nahoru.
Pri udrzovani nejake konstantni rychlosti kolem 100km/h prece nemuze prijit ke slovu boost, protoze to i ted na atmosfere jenom tak lechtam plyn a pochybuju, ze se na tom neco vyrazne zmeni srazenim k.p. o dva stupne.
I kdyz me od toho porad odrazujete, porad chci postavit silnicni motor, takze zadna zavodni bestie, ktera se bez boostu posunuje jen po depu a na start :)
Nerikam, ze chci postavit atmosku s k.p. 10.5:1 a pak pak tam neco fouknout, to by byla samozrejme blbost.
Rikam, ze to chci postavit jako atmosku, tzn. poradne udelane kanale, ventile, potrubi, a hlavne antidet. sterbiny jak maji byt, to vsechno s k.p. kolem 8 - 8,5:1.
A jak jezdit v off boost rezimu? Jednoduse, boost jen od pul plynu nahoru.
Pri udrzovani nejake konstantni rychlosti kolem 100km/h prece nemuze prijit ke slovu boost, protoze to i ted na atmosfere jenom tak lechtam plyn a pochybuju, ze se na tom neco vyrazne zmeni srazenim k.p. o dva stupne.
I kdyz me od toho porad odrazujete, porad chci postavit silnicni motor, takze zadna zavodni bestie, ktera se bez boostu posunuje jen po depu a na start :)
10:28:01
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
-> Marcius: auta ktore maju seriovo wide band O2 sensor, neviem ci meraju teplotu vyf. plynov termistorom..........
-> Alenka: mas to zle vymyslene......akonahle chces pouzit boost (aj ked jeden krat za behu motora), musis ist s KP dole......co zas nie je dobre pre atmo rezim.....stracas na tepelnej ucinnosti a vtedy ta vobec nemusia trapit spalovaky, lebo to su len percenta oproti mensiemu KP......
priklad :
atmo KP 10,5 - vacka 265/265 - 140 Nm
turbo KP 8:1 - vacka 265/265 - 110-120 Nm (v off boost rezime)
bud robis jedno alebo druhe ale nie kombinaciu......
ked do naladenej atmosky fuknes, co i len 0,2-0,3, mas po motore......
a este jedna vec......neviem ako chces jazdit v off boost rezime to je ked nastartujes a ked mas 1/4 plynu.....ostatne je boost (pridi sa odviest a pochopis)
-> Alenka: mas to zle vymyslene......akonahle chces pouzit boost (aj ked jeden krat za behu motora), musis ist s KP dole......co zas nie je dobre pre atmo rezim.....stracas na tepelnej ucinnosti a vtedy ta vobec nemusia trapit spalovaky, lebo to su len percenta oproti mensiemu KP......
priklad :
atmo KP 10,5 - vacka 265/265 - 140 Nm
turbo KP 8:1 - vacka 265/265 - 110-120 Nm (v off boost rezime)
bud robis jedno alebo druhe ale nie kombinaciu......
ked do naladenej atmosky fuknes, co i len 0,2-0,3, mas po motore......
a este jedna vec......neviem ako chces jazdit v off boost rezime to je ked nastartujes a ked mas 1/4 plynu.....ostatne je boost (pridi sa odviest a pochopis)
08:56:00
19.11.2009
19.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
Gemini 19.11.09 00:29:36 napsal:
ono to nejako pojde, dost bude absentovat boost obohacovat, co by vsak vedel
Marcius spravit ako doplnok k tej elektronike s vystupom na jeden, dve
vstrekovacie ventily.....zapojene do sania....
Ano, už mě to taky napadlo použít přídavné vstřikovače a od určitého nárustu tlaku by se pomocí PWM řídily, ale v takovém případě už mě napadlo, jestli není lepší vstřikování jako celek. mám doma čtyři vstřikovače 300cc coz do 180ti koni vystaci. ale realizovatelny to je. jinak jsem koukal na tu lambdu LSU 4, nasel jsem i charakteristiky apod. a nebude to až takový problém, ale chtělo by to měřit i teplotu výfukových plynů, abych mohl udělat korekci, ta charakteristika se větví pro různé teploty.
ono to nejako pojde, dost bude absentovat boost obohacovat, co by vsak vedel
Marcius spravit ako doplnok k tej elektronike s vystupom na jeden, dve
vstrekovacie ventily.....zapojene do sania....
Ano, už mě to taky napadlo použít přídavné vstřikovače a od určitého nárustu tlaku by se pomocí PWM řídily, ale v takovém případě už mě napadlo, jestli není lepší vstřikování jako celek. mám doma čtyři vstřikovače 300cc coz do 180ti koni vystaci. ale realizovatelny to je. jinak jsem koukal na tu lambdu LSU 4, nasel jsem i charakteristiky apod. a nebude to až takový problém, ale chtělo by to měřit i teplotu výfukových plynů, abych mohl udělat korekci, ta charakteristika se větví pro různé teploty.
01:29:44
19.11.2009
19.11.2009
Alenka
-> Gemini: vzhledem k tomu, ze se budu vetsinu casu pohybovat v off boost rezimu, musim brat ohled i na ten.
Ty sterbiny bych chtel nechat tak jak jsou na atmosfere a snizeni statickeho k.p. dosahnout vydlabanim spalovaciho prostoru kousek do pistu.
Materialu na to bude dost a pokud navic bude pist zespoda chlazny olejem, nemuselo by to skoncit zle.
Jakou bys ty navrhoval odlisnost pro turbo?
Podle mne ty deje, ktere tam probihaji kolem horni uvrate, jsou stejne jak na atmosfere, tak na turbu, jenomze u turba je tam smesi vic, cili mozna budou vetsi ztraty, ale o to vetsi bude turbulence, a o to prece jde.
Dokud se netlaci tolik, aby tam zacaly vznikat nejake detonacim podobne tlakove spicky, nevidim rozdil mezi atmo a turbo aplikaci, az na rozdilny staticky k.p.
Ty sterbiny bych chtel nechat tak jak jsou na atmosfere a snizeni statickeho k.p. dosahnout vydlabanim spalovaciho prostoru kousek do pistu.
Materialu na to bude dost a pokud navic bude pist zespoda chlazny olejem, nemuselo by to skoncit zle.
Jakou bys ty navrhoval odlisnost pro turbo?
Podle mne ty deje, ktere tam probihaji kolem horni uvrate, jsou stejne jak na atmosfere, tak na turbu, jenomze u turba je tam smesi vic, cili mozna budou vetsi ztraty, ale o to vetsi bude turbulence, a o to prece jde.
Dokud se netlaci tolik, aby tam zacaly vznikat nejake detonacim podobne tlakove spicky, nevidim rozdil mezi atmo a turbo aplikaci, az na rozdilny staticky k.p.
00:29:36
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
k tym karburatorom asi tolko ze chyt si do ruky Solex DIS a Jikov BS a najdi 30 rozdielov
ono to nejako pojde, dost bude absentovat boost obohacovat, co by vsak vedel Marcius spravit ako doplnok k tej elektronike s vystupom na jeden, dve vstrekovacie ventily.....zapojene do sania.................tla k tam bude, pretoze je nutnost pouzit 2-3 bar cerpadlo
ono to nejako pojde, dost bude absentovat boost obohacovat, co by vsak vedel Marcius spravit ako doplnok k tej elektronike s vystupom na jeden, dve vstrekovacie ventily.....zapojene do sania.................tla k tam bude, pretoze je nutnost pouzit 2-3 bar cerpadlo
00:23:32
19.11.2009
19.11.2009
Gemini
Alenka 18.11.09 20:28:56 napsal:
→ Marcius: me ale nejde o to, ze by se mi s tim nechtelo
delat.
Jde mi o to, ze pokud to tam vydlabes, ztratis urcitou cast „mechanicke“
odolnosti toho motoru vuci detonacim a snizi se jeho tepelna, potazmo
i mechanicka ucinnost, takze v konecnem dusledku sice budes moct tlacit vic
vzduchu, ale nespalis ho tak efektivne jak bys mohl a budes mit k danemu
vykonu zbytecne vyssi spotrebu.
Jsou to vsecko sice jednotky procent, ale babka k babce a mame motor, ktery
jede a nezere :)
hlava je odolna az az , ked su tam tie strbiny co tam maju byt.........a cim vacsie tym lepsie na turbo motor........rozmysli si ci robis atmosferu alebo turbo......atmo s tym ze tam trocha pustis je riadna blbost.....bud to robis tak alebo tak
dlabanim neznizis tepelnu ucinnost, mechanicku mozno....ale iba pri atmo motore, preplnovanemu je to uplne jedno.
→ Marcius: me ale nejde o to, ze by se mi s tim nechtelo
delat.
Jde mi o to, ze pokud to tam vydlabes, ztratis urcitou cast „mechanicke“
odolnosti toho motoru vuci detonacim a snizi se jeho tepelna, potazmo
i mechanicka ucinnost, takze v konecnem dusledku sice budes moct tlacit vic
vzduchu, ale nespalis ho tak efektivne jak bys mohl a budes mit k danemu
vykonu zbytecne vyssi spotrebu.
Jsou to vsecko sice jednotky procent, ale babka k babce a mame motor, ktery
jede a nezere :)
hlava je odolna az az , ked su tam tie strbiny co tam maju byt.........a cim vacsie tym lepsie na turbo motor........rozmysli si ci robis atmosferu alebo turbo......atmo s tym ze tam trocha pustis je riadna blbost.....bud to robis tak alebo tak
dlabanim neznizis tepelnu ucinnost, mechanicku mozno....ale iba pri atmo motore, preplnovanemu je to uplne jedno.
21:19:10
18.11.2009
18.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: tak to je jasny, ale ja vpodstate nemam kde jinde ten k. p. stáhnout... mám rovný písty a vyndávat se mi je nechce na úpravy.
*edit* no a nechávat to jenom na tlustým těsnění se mi to taky nechce. hlavu a těsnění vyměním kdykoliv, ale klikovej systém rozebírat nechcu... zatím. je to zajetý, kroužky sou OK, nemám momenťák na pánve a víka ojnic, nechci do toho hrabat.
*edit* no a nechávat to jenom na tlustým těsnění se mi to taky nechce. hlavu a těsnění vyměním kdykoliv, ale klikovej systém rozebírat nechcu... zatím. je to zajetý, kroužky sou OK, nemám momenťák na pánve a víka ojnic, nechci do toho hrabat.
20:28:56
18.11.2009
18.11.2009
Alenka
-> Marcius: me ale nejde o to, ze by se mi s tim nechtelo delat.
Jde mi o to, ze pokud to tam vydlabes, ztratis urcitou cast "mechanicke" odolnosti toho motoru vuci detonacim a snizi se jeho tepelna, potazmo i mechanicka ucinnost, takze v konecnem dusledku sice budes moct tlacit vic vzduchu, ale nespalis ho tak efektivne jak bys mohl a budes mit k danemu vykonu zbytecne vyssi spotrebu.
Jsou to vsecko sice jednotky procent, ale babka k babce a mame motor, ktery jede a nezere :)
Jde mi o to, ze pokud to tam vydlabes, ztratis urcitou cast "mechanicke" odolnosti toho motoru vuci detonacim a snizi se jeho tepelna, potazmo i mechanicka ucinnost, takze v konecnem dusledku sice budes moct tlacit vic vzduchu, ale nespalis ho tak efektivne jak bys mohl a budes mit k danemu vykonu zbytecne vyssi spotrebu.
Jsou to vsecko sice jednotky procent, ale babka k babce a mame motor, ktery jede a nezere :)
20:21:46
18.11.2009
18.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: to je jedno ae sou tam proste ctyri jako mas recht ze se ti nechce dlabat spalovaky... ja s tim bojuju od prazdnin o prazdninach sem zacal jeden spalovak, pak sem na to az do minulyho patku nesahl (minulej patek sem byl frezovat ve skole, ae na prd vybaveni mame... secko je rozkradeny), nemeli vubec velkej sverak, takze sem to nemohl hodit na frezku s XY stolem, ale už sem to vyřešil a tenhle pátek to dofrézuju a pošlu ti fotku teďka to totiž nevypadá tak vábně, tak to radši ani fotit nebudu
20:15:47
18.11.2009
18.11.2009
Alenka
-> Marcius: tak, ty ctyrkomoraky jsou jen dva dvoukomoraky vedle sebe v jednom odlitku, to se nepocita :)
Jinak, jsem zvedavej, jak ti bude fungovat ten tvuj regulator tlaku paliva.
Porad premyslim, jestli ho koupit, nebo objednat Aeromotive spolecne s dalsima drobnostma z US a nemuzu se rozhodnout.
Jake budes pouzivat cerpadlo? Nejake specialni aftermarket, nebo klasika BMM/MPI cerpadlo?
Jinak, jsem zvedavej, jak ti bude fungovat ten tvuj regulator tlaku paliva.
Porad premyslim, jestli ho koupit, nebo objednat Aeromotive spolecne s dalsima drobnostma z US a nemuzu se rozhodnout.
Jake budes pouzivat cerpadlo? Nejake specialni aftermarket, nebo klasika BMM/MPI cerpadlo?
20:08:12
18.11.2009
18.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: tak srandu si delat ,to urcite ne !! jako bude jen dobre, kdyz kazdej to udelame trochu jinak, aspon se vyzkousi co na co ma vliv hej taky me napadl Lekr, ale jeste sem ho v ruce nemel. jinak cos psal s tim ze je to kus hlinikove slitiny s dvema klapkama atd... tak bacha na to, ze Holley sou spiss 4 komoraky. ae toe jen detail
19:51:29
18.11.2009
18.11.2009
Alenka
-> Marcius: ja to ale nebudu stavet na SEDRU, ale na LEKRu, ktery obohacovac na prvni komore ma a na druhe ho netreba.
Porad nepadl zadny konkretni argument, proc by to nemelo chodit, a to, ze nemuzu srovnavat Holley, Demony a buhvi co s Jikovy, neberu.
Porad je to jen koule hlinikove slitiny, se dvema klapkami a nekolika dirami, ktere plni u vsech stejne funkce, takze dokud to sam nevyzkousim, neuverim :)
Co se tyce tech spalovaku - nepopiram, ze se to da udelat ruznymi zpusoby, ale ja chci ten motor postavit jako co nejucinnejsi atmosferu a pak jen pridat trochu boostu.
K ucinne atmosfere urcite patri kompaktni spalovak a velka plocha antidet. sterbin s temi spravnymi rozmery, takze toho se vzdam, az kdyz opravdu nebude zbyti.
Jestli to bude fungovat, nevim.
Za pokus to ale urcite stoji, a kdyz to chodit nebude, aspon si budete mit z koho delat srandu :)
Porad nepadl zadny konkretni argument, proc by to nemelo chodit, a to, ze nemuzu srovnavat Holley, Demony a buhvi co s Jikovy, neberu.
Porad je to jen koule hlinikove slitiny, se dvema klapkami a nekolika dirami, ktere plni u vsech stejne funkce, takze dokud to sam nevyzkousim, neuverim :)
Co se tyce tech spalovaku - nepopiram, ze se to da udelat ruznymi zpusoby, ale ja chci ten motor postavit jako co nejucinnejsi atmosferu a pak jen pridat trochu boostu.
K ucinne atmosfere urcite patri kompaktni spalovak a velka plocha antidet. sterbin s temi spravnymi rozmery, takze toho se vzdam, az kdyz opravdu nebude zbyti.
Jestli to bude fungovat, nevim.
Za pokus to ale urcite stoji, a kdyz to chodit nebude, aspon si budete mit z koho delat srandu :)
19:19:11
18.11.2009
18.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: jinak k tomu těsnění, já sem si nechal vyrábět zakázkový těsnění tloušťky 2,5 mm celoplech. stálo to 650 s poštou, ale aj tak sem dlabal hlavu. sice moc z te velke antidetonační štěrbiny nezbylo, ale to se uvidí až to nakopnu, jestli to bude dělat bordel nebo ne. každopádně na UNU turbo taky nejsou skoro žádný antidetonační štěrbiny, ale tam se to určitě kompenzuje zapalováním + čidlo klepání. v tomhle ti vesměs nikdo neporadí - už mi to jednou psal i pišta, že stavba takovýhodle motoru není čistá cesta, ale křoví, kterým se musíš prosekat sám.
19:14:29
18.11.2009
18.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Alenka: ale gemini má pravdu, nepujde to tak jako by to mělo jít, nemůžeš naše Jikovy srovnávat s Holley karbem,... jako určitě to bude fungovat i s normál karbem (já na něm budu taky jezdit), ale ten nemá obohacovač podle plnícího tlaku, což solex 32 DIS turbo supplied má ... a má toho i víc. proto se dávaly do těchhle R5 a ne jinam... oni to měli dobře promyšlený, nemysli si ale co by sehnat šlo je karburátor weber 32 DAT z prvnich lancii HF Turbo 1.6 . ten je dvoukomorák, ale osobně jsem radši pro jednokomorák, ladit přechody na dvoukomoráku bych nechtěl, ale každopádně se nevyhneš použití lambdy, aby to šlo solidně nastavit. toť bych k tomu řekl já no. sice nemám tolik zkušeností, ale něco už taky vím a normální karbec prostě není to pravý ořechový, ale vystačí mi to. (bude muset )
-> Gemini: řekl bych že se to do provozu hodí právě proto, protože máš velkej krouťák odpodu a nemusíš na motor tak šlapat. proto to všichni chceme osobně bych rád ukázal oktávkám apod. že i Rapid umí jet do kopců na pětku rychlejc
-> Gemini: řekl bych že se to do provozu hodí právě proto, protože máš velkej krouťák odpodu a nemusíš na motor tak šlapat. proto to všichni chceme osobně bych rád ukázal oktávkám apod. že i Rapid umí jet do kopců na pětku rychlejc
19:00:29
18.11.2009
18.11.2009
Alenka
-> Gemini: proc by mi to nemelo jit?
Utesnim nepotrebne diry, utesnim osicky klapek, na odvetrani plovakovky pitotka, pripadne upravim obohacovac a musi to jit.
Kdyz na pretlak funguji velke americke ctyrkomoraky, webery, dokonce i soupatkove motorkove karburatory, vsechno puvodne na atmosfericke pouziti, musi chodit i to moje.
Co se tyce tech antidet. sterbin, tak mam nekolik moznosti.
Muzu z nich kus odfrezovat, cili zustanou rovnobezne s pistem, ale jejich plocha bude vuci vrtani mensi. To by bylo asi nejschudnejsi, ale prilis se mi do toho nechce.
Nebo z nich muzu kus odbagrovat, takze sice se jejich absolutni plocha zvetsi, ale vzdalenost mezi pistem a hlavou se bude smerem ke stredu vrtani zvetsovat - to se mi taky moc nelibi, protoze tim snizim efektivitu "squishe" a muzu tam zrovna vybagrovat neco jako pulkouli a doufat, ze si to 100oktan nejak pobere.
No, a nebo muzu pouzit nejake tluste tesneni, cimz ale dostanu vzdalenost mezi pistem a hlavou do sfer
Utesnim nepotrebne diry, utesnim osicky klapek, na odvetrani plovakovky pitotka, pripadne upravim obohacovac a musi to jit.
Kdyz na pretlak funguji velke americke ctyrkomoraky, webery, dokonce i soupatkove motorkove karburatory, vsechno puvodne na atmosfericke pouziti, musi chodit i to moje.
Co se tyce tech antidet. sterbin, tak mam nekolik moznosti.
Muzu z nich kus odfrezovat, cili zustanou rovnobezne s pistem, ale jejich plocha bude vuci vrtani mensi. To by bylo asi nejschudnejsi, ale prilis se mi do toho nechce.
Nebo z nich muzu kus odbagrovat, takze sice se jejich absolutni plocha zvetsi, ale vzdalenost mezi pistem a hlavou se bude smerem ke stredu vrtani zvetsovat - to se mi taky moc nelibi, protoze tim snizim efektivitu "squishe" a muzu tam zrovna vybagrovat neco jako pulkouli a doufat, ze si to 100oktan nejak pobere.
No, a nebo muzu pouzit nejake tluste tesneni, cimz ale dostanu vzdalenost mezi pistem a hlavou do sfer
18:23:58
18.11.2009
18.11.2009
Gemini
-> Alenka: je to zverina aj s 0,5........zozen si turbo karbec z renaultu alebo lancie, inac ti to nikdy nepojde.....resp nepojde tak ako by malo.....
a na normalne jazdenie to neni, na to stacia ine motory......
este mi nakresli tie antidet. strbiny a co by si na nich mohol pokazit.....to ma zaujma velmo
a na normalne jazdenie to neni, na to stacia ine motory......
este mi nakresli tie antidet. strbiny a co by si na nich mohol pokazit.....to ma zaujma velmo
18:03:14
18.11.2009
18.11.2009
Alenka
-> Gemini: to jsou dobre zpravy, skutecne na 0,5 baru na plny plyn hrabes i na suchu?
Ja planuju pouzit dvoukomorovy karbec, tak jsem zvedavy, jak to bude fungovat, protoze s tim chci jezdit normalne po silnici a jednokomorak, byt s power ventilem, by me nejspis sezral.
Jinak jsem velmi dlouho premyslel nad upravami spalovaciho prostoru a po dlouhem uvazovani jsem dosel k tomu, ze na nem krome povrchovych uprav neni co vylepsit
Rysuji se mi ted ale pouzitelne pisty na 75,5mm vrtani, tak snad se mi podari snizit staticky k.p. a zaroven zachovat funkcni obe antidet. sterbiny, tak snad to vyjde.
Ja planuju pouzit dvoukomorovy karbec, tak jsem zvedavy, jak to bude fungovat, protoze s tim chci jezdit normalne po silnici a jednokomorak, byt s power ventilem, by me nejspis sezral.
Jinak jsem velmi dlouho premyslel nad upravami spalovaciho prostoru a po dlouhem uvazovani jsem dosel k tomu, ze na nem krome povrchovych uprav neni co vylepsit
Rysuji se mi ted ale pouzitelne pisty na 75,5mm vrtani, tak snad se mi podari snizit staticky k.p. a zaroven zachovat funkcni obe antidet. sterbiny, tak snad to vyjde.
17:47:39
18.11.2009
18.11.2009
Gemini
-> Alenka: IC je zapojeny, aj ked je dost maly zatial nie je v kapote privod vzduchu takze ako by tam nebol.....
jazdi sa stym zaujmavo......da sa zrychlovat na stvrt plynu bez boostu, ako nahle dam viac a je tam min 2300 otacok , tlak ide hore a opiera do sedacky a pri 3000 radim dalsiu rychlost (to trva tak 1 sekundu), takto zaradim 5q a stale to zrychluje aj do prudsieho kopca a pritom staci aby som "lechtal" plyn
na pol plynu je to uz riadna zabava, na plny ten pozitok klesa, kolesa hrabu....
a ked niekto neveri, nech pride a odvezie sa
jazdi sa stym zaujmavo......da sa zrychlovat na stvrt plynu bez boostu, ako nahle dam viac a je tam min 2300 otacok , tlak ide hore a opiera do sedacky a pri 3000 radim dalsiu rychlost (to trva tak 1 sekundu), takto zaradim 5q a stale to zrychluje aj do prudsieho kopca a pritom staci aby som "lechtal" plyn
na pol plynu je to uz riadna zabava, na plny ten pozitok klesa, kolesa hrabu....
a ked niekto neveri, nech pride a odvezie sa
17:27:05
18.11.2009
18.11.2009
Alenka
-> Gemini: tak co, jak to jezdi, zapojil jsi uz IC?
A jak ti to funguje pri castecnem zatizeni?
Da se v nejakych rozumne nizkych otackach zrychlovat na pul plynu pri atmosferickem tlaku v sani, nebo jen pul plynu -> podtlak, plny plyn -> boost?
A jak ti to funguje pri castecnem zatizeni?
Da se v nejakych rozumne nizkych otackach zrychlovat na pul plynu pri atmosferickem tlaku v sani, nebo jen pul plynu -> podtlak, plny plyn -> boost?
20:39:02
17.11.2009
17.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Borin - Král tuzerů: OK vpohodě, jsem rád, že to má úroveň, ale je to hodně strávenýho času.
-> Gemini: no já byl teďka projet rapida a i s obycejnou 130 se da pekne jet. nedokazu si ani predstavit, jak pojede motor s turbem kdyz citim zatah naseho escorta 1.8 16v (165 Nm / 4000 , 85kW), tak me brni cely telo. nedokazu si to ani dobre predstavit v rapidu, ale tesim se na to
-> Gemini: no já byl teďka projet rapida a i s obycejnou 130 se da pekne jet. nedokazu si ani predstavit, jak pojede motor s turbem kdyz citim zatah naseho escorta 1.8 16v (165 Nm / 4000 , 85kW), tak me brni cely telo. nedokazu si to ani dobre predstavit v rapidu, ale tesim se na to
18:36:46
17.11.2009
17.11.2009
Gemini
-> Marcius: si macher, to si ma teda prekvapil....klobuk dolu......
dnes som sa trosku povozil, ale kedze bolo mokro, lahko to stracalo trakciu.....a Pistu sme boli pozret :D
dnes som sa trosku povozil, ale kedze bolo mokro, lahko to stracalo trakciu.....a Pistu sme boli pozret :D
17:50:07
17.11.2009
17.11.2009
Borin - Král tuzerů
-> Marcius: Krabička byla jen obrazně řečena... to pole sem viděl DPS je zpracovaná luxusně...profi práce
17:32:26
17.11.2009
17.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Borin - Král tuzerů: no ještě to v krabičce není (ta elektronika je zatím jen na poli) ale krabička bude samodomo hliníková. takhle bude vypadat ta deska
17:28:04
17.11.2009
17.11.2009
Borin - Král tuzerů
-> Marcius: To jo no...sice jsem slaboproudař, o programování atp jsem něco málo taky věděl, ale tohle bych nespáchal nikdy...takže to vidím i z technickýho hlediska a né jen že to je hezká krabička
17:01:32
17.11.2009
17.11.2009
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Borin - Král tuzerů: díky, doufám že za to maturitu dostanu ne tak, jako snažím se. baví mě to, snažím se udělat si do toho co nejvíc potřebnejch věcí pro moje pohodlí. Chtěl bych ten motor dovést ke spolehlivosti, abych nemusel mít strach, že z hrocháče pojedu na odtahovce jo holt něčím se musíme bavit. znáš to.
16:54:29
17.11.2009
17.11.2009
Borin - Král tuzerů
-> Marcius: Kontrolér docela luxusní