skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
1.8t 20v a vše kolem tohoto motoru
-> Tuner#2: Tak ono vždycky se musí těžký věci umístit co nejblíž těžiště. Celková dynamika auta je dána použitým druhem náprav a umístění těžiště. (osa klopení) Auta (a všechny prototypy a formule) s motorem uprostřed se mi krásně vážily a nastavovaly. Porsche je v tomto těžšší) Caymann oproti GT3 má vynikající (možná i lepší,čitelnější) jízdní vlastnosti.
-> Fifa 27.10.15 14:55:32: Něco na tom může být
nicméně má pravdu i Jiřík a uvedl krásné příklady auta, které zrovna moc nefungujou.

-> Jirik_Tuňák1983: a co třebas auta z B group ? R5maxi turbo a většina co jich jezdila ? nebo se mílím toto bych uzavřel , je to to samé jako otázka bylo vejce nebo slepice ( jedni toho názoru druzí opačného)
nic jdeme řešit věci dále
nic jdeme řešit věci dále
-> Fifa 27.10.15 14:55:32: Ale když vezmeš např. Clio V6, nebo Toyotu MR2, tak obojí motor vprostřed, ale na technické trati žádná hitparáda.
-> Fifa: přesně tak souhlasím
Napíšu tady mojí menší úvahu o 2000MI. Každý kdo se zajímá o staré závodní Škodovky určtě slyšel něco o 2000 MI a co se říká jeho jízdních vlastnostech. Záleží kdo o tom ale mluví a jaké má předchozí zkušenosti. Pokud to byl někdo kdo předtím jezdil auta s motorem vzadu, řekněme i postaršího věku může to mít na posouzení auta vliv. Třeba o sobě auto s motorem vzadu dává vědět dlouho dopředu, že se kola utrhnou od asfaltu. U koncepce s motorem veprostřed tomu tak nebývá a celek letí bez varování. Kdyby třeba někdo v současnosti začal jezdit s podobným autem s motorem uprostřed bez předchozích zkušeností s něčím jiným, nemusel by mu třeba vyhovovat vůz s motorem vzadu.
O spolehlivosti motoru atd nepíšu záměrně. Nehaním ani jednu koncepci, každá má něco do sebe a i pro mě by bylo zajímavý zkusit si rozdíl.
O spolehlivosti motoru atd nepíšu záměrně. Nehaním ani jednu koncepci, každá má něco do sebe a i pro mě by bylo zajímavý zkusit si rozdíl.
-> Milan 136 26.10.15 20:51:49: On mu moc nefungoval motor (pořád nějaké technické problémy) ale právě i po stránce jízdních vlastností to auto nebylo žádná hitparáda.
-> Milan 136: -> Tuner#2: jestli fungovalo nebo ne je to jedno , vše je o tom jak to bude nastavené, jak bude tuhá kastle a jak to sedne :)
-> Tuner#2: co ta 2000 MI turbo? Fungovalo to?
-> palinator 22.10.15 00:33:56: Nějak jsem ten dotaz přehlédl. U škodovky už to pár lidí dobově zkoušelo a nikdy to nebyl přínos, ba naopak to začlo mít kousané/nepředvídatelné jízdní vlastnosti. Škodovka perfektně funguje tak jak je rozvržená...
-> palinator 22.10.15 00:33:56: Každy auto má nějakou "vrozenou" vlastnost která je při jízní dynamice buď výhodou a nevýhodou. Pod slovem naladit něco nějak se dnes schová uplně vše. Můžeš tu či onu vlastnost auta pouze potlačit,posunout do jiných hranic,ulidnit a naopak. Na okruhu jsme s Porsche vyhráli republiku na okruzích mnohokrát. Je to přesně o stylu jízdy s tím či oným autem/koncepcí. Umístění všeho "těžkýho do prostřed" je vždy výhoda a záměr.
-> palinator: svatá pravda - jak to celou dobu řeší ferrari , že A ty mají miliardy na výzkum. Dokonce jsem mluvil s Vojáčkem, co si od nás koupil okruhovou F430( tu jsme mu odlehčili a nastavili na vrchy) a nemůže si to vynachválit. Vše je o tom jak ti to sedne ( někomu se líbí zrzky, jinému zas bloncky atd atd atd
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.10.15 16:35:39:
Sorry že se pletu do něčeho do čeho se plíst nemám, ale nějak mi nejde na rozum, proč zrovna právě na okruhy by měla bejt koncepce motoru za zadní nápravou lepší, než před ní. A zrovna tak proč by tato neměla jít naladit. Tak nějak bych si to doved představit u rally v kategorii 4x2, možná v závodech do vrchu, ale okruhy?
Sorry že se pletu do něčeho do čeho se plíst nemám, ale nějak mi nejde na rozum, proč zrovna právě na okruhy by měla bejt koncepce motoru za zadní nápravou lepší, než před ní. A zrovna tak proč by tato neměla jít naladit. Tak nějak bych si to doved představit u rally v kategorii 4x2, možná v závodech do vrchu, ale okruhy?
-> djmaso: Říkal jsem si, že už jsem to u těch profíků viděl na facebooku. Ten taky práskne všechno :-) Jinak držím palce a fandím. Baví mě sleovat přastavby šikovných lidí 

-> Jirik_Tuňák1983: ja konstrukci a tuto slitinu nechav vařit profíkum ze skodamotor.cz
-> exwrcteam: a jak se stavějí všechny homade auta. ;)
ta octa jede pekne kdyz zrovna nechytne:)) ale ne maka mu to slusne ale pozor neplist si soutezni octafku auto svareny na kolene:) i kdyz na podbabe to bouchali taky lidove :D
-> Tuner#2: jop :) ten má to samé turbo :)
-> Tuner#2: díky :) víš , kterou octavu myslím ? jezdí carbonia cup atd.
-> djmaso: OK, počkám si na výsledek a fandím 

-> Tuner#2: mimochodem, proč s tím jak píšeš- nafouklí - jsem si nechal složit turbo na to co potřebuji :)
-> Tuner#2: myslet si můžeš :) realita ukáže , máš spatné info Víta měl v poslední verzi +400 :) mimochodem viděl jsi I octavu modro bílo červená ? ta má to samé :) a dost čtu na USA a tam upravují hodně a hodně to mají zmáknuté. Tam radí :) ps: s víto jsou v kontaktu :) a na poslední mimoni co vyhrál tak měl 400+
-> havlik 13.10.15 18:07:14: To ala jsem přehlédnul, sorry.
-> djmaso 13.10.15 18:00:41: Já si stále myslím, že to není úplně ideální volba. Přes 300HP tam má Víťa ze Sudet a že by ten jeho motor měl vydržet 6 hodin vytrvalostního závodu na okruhu a byl nějak extra vhodný na okruh (jede to jen nafouklý) si nemyslím.
-> djmaso 13.10.15 18:00:41: Já si stále myslím, že to není úplně ideální volba. Přes 300HP tam má Víťa ze Sudet a že by ten jeho motor měl vydržet 6 hodin vytrvalostního závodu na okruhu a byl nějak extra vhodný na okruh (jede to jen nafouklý) si nemyslím.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 13.10.15 16:35:39: jo to jsem měl na mysli, dokonce i píšu ala LR
-> Tuner#2: ale víš jak to je , když můžeš a víš , proč s to neudělat sám :D (to z ní blbě co ? :D) hele budu spokojen i za 350 koní :)
-> djmaso 13.10.15 16:43:55: V posledním konfigu měl 600+ a vlečka držela. Přední ramena tu už v nabídce jsou a u těch zadních bacha na konstrukci, ty pistovo moc dlouho nefungovaly 

-> Tuner#2: neboj výztuhy nejsou poslední :) klásek měl necelejch 600 , s tím turbem v klídku 350 :) když bude čas , nebo příští rok , se udělá pochyst a bude se dělat veřené chromomolibd ramena :) - viz pišta -ale začnu přední
-> havlik 13.10.15 13:16:45: Tak ony ty auta nemají kdovíjak v dobrém stavu (několikrát na SH viděno) + tady se prostě udělala díra v obalu a tím šly výfukové plyny do nárazníku a ten se spekl a schořel.
-> djmaso 13.10.15 13:06:46: Pochybuju, že se přiblížíš jen na půlku toho co měl Klásek z 5ti válu 2,2l
Navíc na okruhy dost výrazně pochybuju i koncepci, kdy chceš dát motor před zadní nápravu. Ze zkušeností to zabije výborné jízdní vlastnosti Škodovky a bude to dost problém nějak kloudně nastavit.
-> djmaso 13.10.15 13:10:33: Zrovna to šikmé není moc šťastně vyztuženo...
-> Jirik_Tuňák1983 13.10.15 13:08:13: NJ jen blbý keci, co čekat...
-> havlik 13.10.15 13:06:40: LR náprava je na okruhy těžký nesmysl, ne nadarmo jí měl Rapid RH odvrtanou. Když už bych něco řešil na auto typu co páchá djmaso, tak klasiku Molčan svařenec a nebo spíš kvůli kinematice L/A MTX svařenec.

Navíc na okruhy dost výrazně pochybuju i koncepci, kdy chceš dát motor před zadní nápravu. Ze zkušeností to zabije výborné jízdní vlastnosti Škodovky a bude to dost problém nějak kloudně nastavit.
-> djmaso 13.10.15 13:10:33: Zrovna to šikmé není moc šťastně vyztuženo...
-> Jirik_Tuňák1983 13.10.15 13:08:13: NJ jen blbý keci, co čekat...

-> havlik 13.10.15 13:06:40: LR náprava je na okruhy těžký nesmysl, ne nadarmo jí měl Rapid RH odvrtanou. Když už bych něco řešil na auto typu co páchá djmaso, tak klasiku Molčan svařenec a nebo spíš kvůli kinematice L/A MTX svařenec.
-> havlik: ostatní asi věděli proč sundat ten nárazník :D
-> havlik: -> Sejki: mazec asi teplíčko
-> havlik: zadecek si uprd
-> djmaso: tihle taky měli natestováno naježděno a při závodě jim vyhořel výfuk a kus zadku:) www.speedhunters.com/2015
/.../the-speedhunters-go-r
acing-idlers-12-hour
-> havlik: neblázni - to bude rok testování :)
-> djmaso: no uplně bych během vytrvalostní závodu nechtěl měnit půl nápravu vlečky a pak nějak doladovat geometrii.
-> czechino: ono i na těch vrchách s tou 1,3 po 5km zápřahu v min 5000 ot , už bylo dost
-> havlik 13.10.15 13:06:40: Já jen čekal kdo se chytí. 

-> havlik: když povolí, tak se vymění :) a uníky už jsou v řešení
-> Tuner#2: časem :D nikdy nevíš :D
-> Jirik_Tuňák1983: tak ona vydržet vydří jak říká tuner, ale jestli by nestálo za to porozmýšlet třeba aspon nad ala LR nápravou idealně na unibalech kde bude mín možností že něco povolí nebo tak.
-> Jirik_Tuňák1983 13.10.15 12:14:22: Proc by to jako nemela vlecka vydrzet??? Tunerovi to drzi uz leta, Vita ze Sudet na RS s 300+ HP taky a pochybuju, ze djmaso tam bude mit 600HP+ jako Klasek na v podstate seriove vlecce...
-> djmaso: Jo tak 24 hodin le mans bych také s oturbenou 1.3 nejel, to pak ano.
-> djmaso 13.10.15 12:08:37: Ta vlečka to vydrží? Já bych měl strach. 

-> djmaso: 
