
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Pro odborníky: Špéra
ještě že neodrazuju a nemám blbý kecy.A těším se na výsledek

ja ti rikal nedavej to sem, ptz kdo tomu nerozumi odrazuje, a ten kdo by mohl poradit ma blby kecy a je mistr sveta, jako vsude
, Viz. muj bilej nesmysl


-> Qwak: já to myslel vážně,přál bych ti to.musím komentář omezit,dle reakce to povede k oblíbené hádce) ale pokud neplánuješ vývoj,my víme jak to vypadá i v reálu.nebo...hezký to máš,to ty sám?
Qwak 15.01.12 23:55:31 napsal:
→ Bery: … tvrdím tady snad něco takovýho?…
že já sem něco vubec dával.. přesně tyhle reakce sem čekal .. vyser sa nato len kludne skuste urobit nejaky vyvoj ja sa tesim na vysledok
→ Bery: … tvrdím tady snad něco takovýho?…

že já sem něco vubec dával.. přesně tyhle reakce sem čekal .. vyser sa nato len kludne skuste urobit nejaky vyvoj ja sa tesim na vysledok

-> Bery: .... tvrdím tady snad něco takovýho?...
že já sem něco vubec dával.. přesně tyhle reakce sem čekal ..

nemáme řídící jednotky.
jinak vám přeju ať samosvor vyrobíte a otestujete k životnosti a kvalitě kalmarovic,nebo sixtovic výrobků a cena je poloviční ať si to můžeme v klidu koupit
konec snění,jdu chrápat.
jinak vám přeju ať samosvor vyrobíte a otestujete k životnosti a kvalitě kalmarovic,nebo sixtovic výrobků a cena je poloviční ať si to můžeme v klidu koupit
konec snění,jdu chrápat.
-> Bery:
... tak takhle to funguje? já myslel že to tam nahraju přes řídící jednotku 


-> m8rinek: tenhle obrázek nacpeš dírou pod spojkovým válcem do převodovky a je to.
co stojí ten obrázek?
co stojí ten obrázek?
-> Qwak: Copak, že ,,know how,, zmizelo? :D
-> Qwak: a to je jen obal, nebo i něco uvnitř? :D
-> havlik: je to dost možný...
zatím to s klukama promejšlíme na kolik by to vyšlo atd atd...

-> Qwak: budes vyrabet?
-> vhml: Tak nic tady nemám šupleru a nejsem doma takl sorry.
-> Toušík: mezi dosedacím plochama ložisek.
-> vhml: -> vhml: Jakej rozměr chceš?? A co jsem si psal s kašparama, tak oni sami neřeší na kolik je to v % to asi docela blbě určí oni to řeší podle utažení momentovým klíčem.
To je docela rozdíl :-(
A šířku difu někdo změřit může? Díky
A šířku difu někdo změřit může? Díky
-> vhml: seriove samosvory od bmw maju 25%
-> darklord: proto se ptám. Jaká je tak rozumná hodnota?
-> vhml: 45% to uz je tak na sprinty jedine nie? 

Kluci dva dotazy. Svornost 45% už je moc co?
A můžete mi někdo změřit diferák na šířku? Tj vzdálenost dosedacích ploch ložisek. Díky
A můžete mi někdo změřit diferák na šířku? Tj vzdálenost dosedacích ploch ložisek. Díky
-> Toušík: to znám ze slalomů :-D Chci ject doleva, přidám, a točím doprava :-D
Aneb hláška loňský sézony: Řídíš jednou rukou, nebo oběma? Já řídím pravou nohou :-D
Aneb hláška loňský sézony: Řídíš jednou rukou, nebo oběma? Já řídím pravou nohou :-D
Ach jo tak to bude zas učení :D Zatáčet doprava a přitom jet doleva...
-> Tuner#2: Jo nějak tak je to vždycky. my když dali před rokem do auta špéru, tak jsme v kostelci namísto do leva jeli rovně, skoro až mírně do prava mezi diváky 

-> Tuner#2: jj přesně,já jsem si to zkusil v autě Maxxe tady z virtu a říkám to je něco úplně jiného,on právě testoval dvě převodovky na letišti a byl to mazec,hlavně mu dost poradil p.Krejčí,takže maxx by vám o tom mohl říci více....
-> Eidy: no s tvoji budouci motorizaci by to byl asi dobrej napad ....
co sme zkouseli na letisti porsche bez samosvoru vs jag se samosvorem tak se sperou to bylo paradni jen si auto hazelo prdeli a krasne slo bokem
proti tomu bez spery melo auto furt tendenci se naklonit odlehcit kolo a pak jen kour a nechtelo se nechat vodit (i kdyz realne bylo samo rychlejsi)
co sme zkouseli na letisti porsche bez samosvoru vs jag se samosvorem tak se sperou to bylo paradni jen si auto hazelo prdeli a krasne slo bokem
proti tomu bez spery melo auto furt tendenci se naklonit odlehcit kolo a pak jen kour a nechtelo se nechat vodit (i kdyz realne bylo samo rychlejsi)
-> ondřej.mareček, Tuner#2: Takhle se jezdí se špérou? To by mě vyhovovalo 

-> ondřej.mareček: Přední část převodovky je hotová... Ano se samosvorem začínám ale jak jinak mám začínat :D Bez ně a pak to najednou budu umět? Pravda do převodovky bych měl asi investovat víc a pořídit rovnou od kašparů. Zatím mám jen odstupňovanoou. Je mi jasný že se to hned asi nenaučím ale máme ve vesnici uzavřené letiště tak mám kde začínat. Už je to rozumné?
-> ondřej.mareček 20.12.11 20:46:08: JJ přesně tohle mě vyprávěl Dipi. První jízda v tamním JZD a málem se nevešel mezi dvě haly kde je placu jak na fotbalovém hřišti 

-> Toušík: počítám že teprve začínáš že? a budeš začínat na samosvoru? tak počítej že hned v první ostré pudeš...ono stejně když si koupíš novej tak ti ho povolí na maximum aby sis hned nerozbil hubu,časem ho začněš přitahovat postupně,být tebou pořádně si to rozmyslím ty peníze co za něj dáš bych radši pustil do přední části převodovky,já jsem měl možnost zkusit si závodní škodovku na letišti s normálním diferákem a se samosvorem,nebe a dudy se samosvorem musíš letět do zatáčky na plno jakoby ve smyku jakmile ubereš všecko špatně 

na babetě to tak funguje:-)
Aha já myslel právě že když nebudu držet plyn že se lameli povolí a tjadá budeme zatáčet. Já ji vezmu od kašparů. protože si nedokážu představit že se někdo dostane o moc nižší finanční hranici. Už jsme tenkrát řešily takhle hewlanda a nikde nic.. A cena +- stejná a ještě neodzkoušená..
-> vhml:
Ale to uz jsme financne trosku jinde:)
Ale to uz jsme financne trosku jinde:)
-> Sejki: tj. torsenka ?
Pak jedine aktivni dif a naprogramovat mapy

Pak jedine aktivni dif a naprogramovat mapy



-> Zazaa: jo dobry, ja jen aby to nevyznelo ze takoveho nic neni...
Kamarád by si rád vyprojektoval špéru, lamelovou ... je to vysokoškolák ale potřebuje k tomu rozměry diferáku ... nemá někdo výkres? okotovanej? seriovýho škodováckýho difu?
tak pise ze se bavi o lamelove spere do skodovky
-> Zazaa: a vsak i takove jsou spery, ze fungujou jen pri akceleraci...
to si pochopil spatne
ta svornost je kolik je prenaseno trvale na obe kola, zadne spinani ani rozpinani
ta svornost je kolik je prenaseno trvale na obe kola, zadne spinani ani rozpinani
Zajímalo by mě co znamená svornost špéry. A jakou zvolit. Jak a kdy se rozpíná? Je to počítám tak, že pokud pojedu do zatáčky pod plným tak špéra sepnutá, pustím plyn a špéra se rozepne. Jaká se volí svornost na asfaltu? Asi to bude lepší konzultovat rovnou s kašparama ale pro pročtení tady jsem tu svornost nepochopil, ani tím jak snadno se dá přestavit. Bavím se o lamelové. Díky
-> Climber: tak přeci tam nabudu jezdit pro srandu králikům.
-> Jarin-22: nemáš mít tak vostrej motor, pak ti praská stálák

Já bych taky potřeboval SP 4,5 na 5q ale ty ceny sou strašný. A navařit 4,44 na 5q hřídel se mi zdá jako nesmysl. To nemůže vydržet.
-> Bery: Ja chci nechat zkratit 3 a 4 na 4qaltu pro rallye.
A ta převodovka-co mám já od něj-spokojenost krátký 5ti kvalt na rally (A) 5rychl.st. 3000 ot - cca 80 km/h, trochu přez 6000ot 160km/h.Ale zadarmo to není.Zase když je převodovka od něj,je na zuby záruka-pokud teda neprořadíš a nevorveš celý kolo.A ty mašiny ve fabrice nemá doma asi každý...
Rikal mi, ze mu to delaj ve fabrický kalírně, takže je jistý, že to nebude žádnej aušus.
Jinak cena prace se odviji podle toho jestli dava i novy synchrony, ložiska, atd...
Zkrati klidne jen 2 rychlosti a neni prej problem vyrobit libovolny kola.
Všechny prevodovky pro WRC dela on, takze je potreba se predbezne domluvit kdy, aby stihal
Jinak cena prace se odviji podle toho jestli dava i novy synchrony, ložiska, atd...
Zkrati klidne jen 2 rychlosti a neni prej problem vyrobit libovolny kola.
Všechny prevodovky pro WRC dela on, takze je potreba se predbezne domluvit kdy, aby stihal
Na muj dotaz odpovedel pan Sixta takto
Sada jednotlivých kol stojí 3 000Kč ( t.j 4°převodovka 12 000Kč)a ( 5°15 000Kč)
stálý převod 4,5 pro 4°převodovku stojí 11 000Kč a pro 5° převodovku 12 000Kč
Samosvorný diferenciál pouze lamelový stojí 25 000Kč
Cena práce při opravě převodovky stojí od 1 400Kč - 2 400Kč.
S pozdravem
Ivan Sixta
SKODA Auto a. s
Péče o výrobek - Převodovka, spojka
tel. +420-326816097
fax. +420-326816313
e-mail: ivan.sixta@skoda-auto.cz
Sada jednotlivých kol stojí 3 000Kč ( t.j 4°převodovka 12 000Kč)a ( 5°15 000Kč)
stálý převod 4,5 pro 4°převodovku stojí 11 000Kč a pro 5° převodovku 12 000Kč
Samosvorný diferenciál pouze lamelový stojí 25 000Kč
Cena práce při opravě převodovky stojí od 1 400Kč - 2 400Kč.
S pozdravem
Ivan Sixta
SKODA Auto a. s
Péče o výrobek - Převodovka, spojka
tel. +420-326816097
fax. +420-326816313
e-mail: ivan.sixta@skoda-auto.cz
-> jate-line: Jo a taky seriový šikmý zub je povrchově upravovaný a vydrží dýl, než dělaný rovný, ale to je jasný, při extrémním zatížení. Viděl jsem jen jednu profi převodovku z WRC focus99 a to mi stačilo
a taky ta dutá poloosa mě docela dostala


-> tina: To bych netvrdil, že rovné zuby snesou větší zátěž! U šikmých spolu zabírá několik zubů najednou(2-3páry), tudíž přenese velké výkony, má tišší klidnější chod, ale je obtížnější na výrobu proto je jejich výroba dražší!!