pokial mas na remenici jednu "vyvazovaci diru", tak imf ti dokaze snimat polohu aj z nej..
na vrakaci vymontuj lubovolne HALL cidlo ... a je to..
samozrejme plati, cim viac zubov, tym vacsia presnost...
ale ked skutocne nemas nikoho, kto by ti do remenice dokazal nafrezovat zuby, tak nic lepsie nevymyslis...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Imfsoft a jiné programovatelné RJ
Chlapy neměl by někdo výkres na snímací desku která se montuje na řemenici a držák snímače?
-> JRD McLAREN: klučik nie ale nechce sa mi otvárať padák pri brzdení.Som z toho zufalí.

-> elbacil:
mohli, mam sa stavit pomoct natiahnut klucik ..??
mohli, mam sa stavit pomoct natiahnut klucik ..??
-> JRD McLAREN: a mohli by sme trebárs spolupracovať

-> elbacil: igen 

-> JRD McLAREN: Ti si distributor alebo vyrábaš tie produkty?Už som počul o tebe kdečo.

myslim si, ze by sa teda hodilo zverejnit funkcnu linku na IMF forum, ktore ma vdaka hrnousovi domenu.
imfsoft-forum.eu/
imfsoft-forum.eu/
Tykrávo, nový stránky!
-> darklord: Hehe 10tkč... to asi nechám DCOE :D.
-> m8rinek: www.ignitech.cz/cz/vyrobk
y
Uměj v ignitechu zapalko co umí řídit vstřikování pro 4klapku?
-> TechniX: bolo to dobré ale v konečnom dosledku som použil snímač na remenici.
-> elbacil: Na tuto úpravu tady máš určitě někdy i článek že jo ? Jinak jak se ti to osvědčilo a jaký je závěr ?
Když by někdo chtěl, tak tu mám navíc Imfsoft Master 4TCI...kdyžtak do zpráv
-> pavucina 04.12.13 23:08:17: Na zotvacniku je to viac chranene podla mna. Niektore auta maju aj za remenicou uzubene kolesa 120-4 zubove, aj viac. Snimanie nie je problem, skor je to na konstrukterovi, co uzna za vhodne riesenie.
-> pavucina: Kdo si hraje, nezlobí :)
Jasny u rozdelovace mechanicky vacky to chapu, hur se to vyrebi, driv se to optrebuje, u hallu to taky chapu kdyz tam bude urcite pomer velikosti snimace a obvodu kotouce(uz jen treba kvuli velkemu zakriveni, ktere by mohlo zkusobit spatnou detekci), ale od 100mm je to urcite zanedbatelny, ptz uhlova rychlost se s prumerem nemeni, takze je to v zasade jedno na jak velkym kotouci bude snimat. Zalezi co se mu bude chtit resit, remenice dobra, ale u fava problem s mistem, s vyrobou drzkaku na prsa atd. u setrvaku je zas problem to nechat nadelit, nechat to vyvazit, ale velka vyhoda v seriovym ulozeni snimace.
ja to na 136 chtel cpat na remenici, pak se rozlitnul pritlacak, tak jsem tam dal mpi setrvak, a myslim, ze jsem si hodne starosti se snimacem na prsou usetril.
uvidime co vymysli, jsem na to zvedav.
ja to na 136 chtel cpat na remenici, pak se rozlitnul pritlacak, tak jsem tam dal mpi setrvak, a myslim, ze jsem si hodne starosti se snimacem na prsou usetril.
uvidime co vymysli, jsem na to zvedav.
-> pavucina: Dobrá otázka - vycházím z toho, že čidlo snímá "značku" na rotující součásti a řekněme, že generuje impulzy v rozsahu plácnu +-1mm na obvodu součásti. Na menším průměru součásti je pak imho větší úhlová chyba snímání, než např. na velkým věnci strváku. Myslím, že to možná byl i důvod, proč se v MB přešlo na větší průměr rozdělovače v Š100 - ten malej rozdělovač je háklivější na vůle apod. co se týče přesnosti zapalování.
-> King: Nechci rejpat nb cokoli v tomto duchu, jen me to zajima(spis co mi unika), ale proc je lepsi na vetsim polomeru, bral bych kvuli vyrobe, ale uhlova rychlost je prece vsude stejna a je jedno jestli mam prumer 100mm nb 300mm. Jeste bych bral kdyby tam bylo 60 zubu(kvuli velikosti snimace), ale u pul kruhu ?
Je lepší, když se to snímání dělá na co největším poloměru tzn. ten setrvák. Ale i ten zářez na řemenici je proti snímání na rozdělovači vrchol přesnosti :)
-> TechniX: jo tak to jsem nevedel za tato verze neumi snimat vice poloh (zubu ) setrvacniku. V tom pripade viz pavucina.
trigger na remenici ;) asi nejjednodussi reseni,. Pripadne jak se tu psalo nechat to vyfrezovat na setrvak, mel by to byl vlastne pul mesic. A mas to presne snimac uchycenej jak má...
Chapu ze rozdelovace, lepe receno snimani v rozdelovaci, se chces zbavit.
Chapu ze rozdelovace, lepe receno snimani v rozdelovaci, se chces zbavit.
-> Dušan: Jak jsem již psal někde níže, mám tento model Direct Ignition TCI, více odkaz imfsoft.com/hardware/dire
ct-ignition-tci
-> TechniX: jaky model tak chces davat ?
Škoda, mohl jsem si ulehčit práci a použít to co je už vymyšlené, ale zas na hovno ... Měl jsem to v úvahu tak že bych nasadil BMM setrvák + hall snímač na převodovce z BMM a zapojit to do jednotky. Rozdělovač použít krátký z BMM favorita, nové se dají koupit za pár šlupek.
Jinak na oficiálních stránkách toho výrobku od IMF je psáno že se může použít klasický ETZ Rozdělovač .. Zapojit cívku jako snímač a odstředivou regulaci zadělat na pevno, aby se nehýbala, čili vyřadit .. Podtlakovka může být zapojená..
Jen mě štve že po čase se na rozdělovači projeví vůle a je to spojeno i s pohonem rozdělovače, včetně rovozdů a už je to nepřesné a může to lítat jak se tomu chce a toho bych se rád vyvaroval ...
Jinak dobře, budu muset hold řešit jinou variantu ..
Jinak na oficiálních stránkách toho výrobku od IMF je psáno že se může použít klasický ETZ Rozdělovač .. Zapojit cívku jako snímač a odstředivou regulaci zadělat na pevno, aby se nehýbala, čili vyřadit .. Podtlakovka může být zapojená..
Jen mě štve že po čase se na rozdělovači projeví vůle a je to spojeno i s pohonem rozdělovače, včetně rovozdů a už je to nepřesné a může to lítat jak se tomu chce a toho bych se rád vyvaroval ...
Jinak dobře, budu muset hold řešit jinou variantu ..

Volitenlne by to nemelo umet nic, musis dat hranu na nejvyssi predstih, ktery zadas do jednotky, MPI ani BMM setrvak nepripada v teto jednovce v uvazu, spis bych se optal (dle me to jde) VR sensor z civky co ma favorit v rozdelovaci a rozdelovac pouzit, akorat zasekla regulace.
Bmm setrvak by asi sel pouzit po uprave segmentu. ALe opet musi byt rozdelovac.
Pripadne kdyz nekam nacpes segment pul kola zub pul bez zubu, tak by sla pouzit MPi lista s wasted spark... (pokud mas spravne zapalovani).
Bmm setrvak by asi sel pouzit po uprave segmentu. ALe opet musi byt rozdelovac.
Pripadne kdyz nekam nacpes segment pul kola zub pul bez zubu, tak by sla pouzit MPi lista s wasted spark... (pokud mas spravne zapalovani).
-> TechniX: pokud bys chtěl co hrana to zápal, tak bys to musel mít po 90°, což myslím ani BMM ani MPi nemá viz moje čmáranica na fcb scontent-b-ams.xx.fbcdn.n
et/hphotos-prn1/225964_521
472261200470_387210232_n.j
pg ... MPi a BMM jsou podobné úhlově (pouze podobné, ne stejné), MPi má navíc zub pro rozeznání úvratí... myslím, že volitelnost zubů má až jednotka Master, takže buďto, pokud bys chtěl setrvačník a hall v převodovce, musel bys vzít holej fávovej setr, nechat vysoustružit věnec, (podobný věnci setrvačníku, ale bez zubů), nahřát ho a natáhnout na setrvačník na stejný místo jako jsou ,,zuby" na MPi/BMM setru a rovnoměrně přivařit/přibodovat. Následně po 90° nechat na děličce naznačit řezy a odfrézovat/odřezat přebytečný materiál. No a potom vyvážit celek... Výsledek by byl, že bys dostal za poměrně dost práce setr, kterej by měl na obvodu značky, které by fungovaly s tvojí jednotkou. Nebo, pokud to podporuje 36-1 trigger wheel, tak použít setr z fábky, což by byl taky docela opruz - 5díra... Pak zbývá jedině rozdělovač, nebo kolečko na klice a držák Hallu nebo VR snímače na prsách. Takže teď si jen vybrat podle času a technologických možností a nebo si vymyslet své vlastní řešení....
-> Dušan: Počkej, ale MPi setrvák má těch zubů po obvodě více ne ? Beru zatím v úvahu co impulz to zapálení .. a nebo je tam možnost nastavení že po nějakém počtu impulzů do má pak hodit jisrku ?
Díky za vysvětlení, včera mi přišla jednotka, tak se v tom teprve učím.
Díky za vysvětlení, včera mi přišla jednotka, tak se v tom teprve učím.
-> TechniX: neni lepsi tam dat ten MPI setrvak a vic neresit ?
Tal co dokáže někdo poradit ? Zajímalo by mě, jak by to bylo když použiju setrvák z BMM a HALL snímač na převodovce ?
-> darabos: Jako spoléhám na to že to je kvalitně vymyšlené a že s tím nebudou problémy :) .. jen mě tak napadlo až za několik let by to odešlo tak nebude co vzít do ruky, ale ono po pravdě kdo ví co bude za několik let .. ropná krize a auta s obsahem 0.5 Turbo s cenou benzínu 100kč za litr a v usa jen za 2,1USD.
Ohledně toho snímání co zvolit za alternativu ?
- Snímání od klikové hřídele ? Využít hall snímač co byl na BMM a nasadit setrvák co má výřezy v horní a dolní úvrati, snímač na převodovce ? Rozdělovač mít klasika BMM jen palec a nic více.
- Snímání od pohonu rozdělovače ? Využít klasický ETZ rozdělovač v tom nejlepším stavu. Snímání půlzů díky cívce a hvězdici ? Odstranit odstředivou regulaci a komínek udělat na pevno. Samozřejmě počítám že tento hanácký způsob nese nepřesnost a vůle v pohonu rozdělovače + časem vytahané rozvody = nepřesné zapalování.
Ohledně toho snímání co zvolit za alternativu ?
- Snímání od klikové hřídele ? Využít hall snímač co byl na BMM a nasadit setrvák co má výřezy v horní a dolní úvrati, snímač na převodovce ? Rozdělovač mít klasika BMM jen palec a nic více.
- Snímání od pohonu rozdělovače ? Využít klasický ETZ rozdělovač v tom nejlepším stavu. Snímání půlzů díky cívce a hvězdici ? Odstranit odstředivou regulaci a komínek udělat na pevno. Samozřejmě počítám že tento hanácký způsob nese nepřesnost a vůle v pohonu rozdělovače + časem vytahané rozvody = nepřesné zapalování.
-> TechniX: Toho by som sa nembal, ze elektroinika tak lahko odide, su hodne otestovane, skor problem je okolo snimania, tam predsa kazdy robi podla svojho usudenia a vznikaju prototypy. A prave na prototypoch vznikaju problemy, robustnost uchytenia, samotny snimac, rezonancie, rusenie, vzdialenost snimaca, vplyv teplot...aby to snimalo aj v -20 aj +60 stupnoch a take blbosti...
-> Marcius: Aspoň uvidíme kolik ta jejich hračka za ty tisícovky vydrží v praxi :) samozřejmě že mě napadlo kdysi dávno že až to jednou odejde ta IMF a bude to v době kdy už nebude k sehnání tak to bude ztracený .. ale co, kdo se bojí nesmí do lesa a kdo nic nezkusil nic nezjistil .. pokud je to dobře vymyšlený což určitě je, tak si myslím že nebude čeho se bát.. To by se člověk musel bát i v BMM nebo MPi že mu odejde řídící jednotka, tak taky stojí .. nebo ono stačí už jen imobilizer ...
Třeba zhruba před měsícem ke mě přišel známej že jel s fávem a jako když utne a přestalo jet .. Samozřejmě problém bylo v zapalování .. ale že až takovej problém to bys nevěřil, kliková hřídel + pohon vačkové hřídele vše v pohybu, ale pohon na rozdělovač se netočil .. V rozdělovači se utrhla jedna pružinka a závažíčko odstředivé regulace strouhalo o hliníkové torzo a vyrábělo piliny, které se pak dostaly k osičce a totálně jí to přidřelo a rázem dole v pohonu rozdělovače, jaký to byl nápor to přetrhlo spodní čep v komínku rozdělovače ... Opravit to šlo, zrepasoval jsem rozdělovač, práce jak na kostele, spousta nových dílů a zase to funguje ... ale jen jsem tím chtěl řít že i rozdělovač, když se něco takového stane tak taky pěkně znemožní jízdu :(
Třeba zhruba před měsícem ke mě přišel známej že jel s fávem a jako když utne a přestalo jet .. Samozřejmě problém bylo v zapalování .. ale že až takovej problém to bys nevěřil, kliková hřídel + pohon vačkové hřídele vše v pohybu, ale pohon na rozdělovač se netočil .. V rozdělovači se utrhla jedna pružinka a závažíčko odstředivé regulace strouhalo o hliníkové torzo a vyrábělo piliny, které se pak dostaly k osičce a totálně jí to přidřelo a rázem dole v pohonu rozdělovače, jaký to byl nápor to přetrhlo spodní čep v komínku rozdělovače ... Opravit to šlo, zrepasoval jsem rozdělovač, práce jak na kostele, spousta nových dílů a zase to funguje ... ale jen jsem tím chtěl řít že i rozdělovač, když se něco takového stane tak taky pěkně znemožní jízdu :(
-> TechniX: já ti nevím, jako záměr máš dobrej, je fajn mít tam to zápalko už jen kvůli "naučení" se na něčem, ale s několika kamarády jsme se shodli na tom, že nejlepší "daily car" je bez výrazných úprav (motoru a jeho řízení)... protože pak jen sedneš a jedeš a když sebou vozíš nějaké ty kritické ND tak vždycky dojedeš, kdežto když ti nějakým způsobem odejde IMF jednotka, tak prostě stojíš, protože tomu přizpůsobíš všechno a na rozdělovači pak nejsi schopen rychle motor sladit a jet dál... nebo né tak dobře, abys furt nemusel přemejšlet co se vysere dál... Jako je to hezký, taky po tom skrytě toužím, ale na běžný ježdění radši ne. Jsem rád za tu sériovou 1.3MPi.
-> TechniX: A forman je podle tebe co? :-)
-> King: Tak samozřejmě v dnešní době ta příprava směsy plynu je už uplně někde jinde než to co se montovalo na šunkové vykodrcané škodovky ...
-> vhml: To bohužel nelze, tady v okolí jsou 95 a jezdit speciálně někam daleko pro stovku ztrácí smysl. Takže proto musím udělat nějaký kompromis.
-> vhml: To bohužel nelze, tady v okolí jsou 95 a jezdit speciálně někam daleko pro stovku ztrácí smysl. Takže proto musím udělat nějaký kompromis.
-> vhml: Neraď, to už je uzavřený :)
-> TechniX 19.11.13 07:42:36: tak tam lej 100oktan ne?
-> TechniX: Aha, tak to sorry, lehce upravenej fávomotor to hned posouvá do vyšší střední třídy, to je jasný. Jenom si tak matně vzpomínám, že dálkový jízdy s LPG škodivkou jsem řešil vyloženě nevědecky - když docházel plyn, dotankoval jsem ho. Možná bych se u takovýho motorovýho skvostu nezahazoval ani s hromadou kompromisů v podobě podtlaku či sekvence a rovnou implementoval vstřik kapalný fáze do válců 

-> King: a kdo říkal že to bude na sociálním motoru ?
Motor bude po přestavbě, s vyšším kompresním poměrem, jiné časování vačkové hřídele a spousty jiných a jiných úprav.
Že se nastaví vyšší předstih od základu bude v určitých rozmezích otáček uplně k hovnu.. LPG potřebuje daleko větší předstih než benzín.
Důvod bude takovej že auto bude po kompletní přestavbě a jezdí denně dálkové jízdy, takže v případě že dojde LPG tak zbytek cesty se pojede na nádrž s benzínem a zbytečně vysokej předstih na benzín nebude to pravé ořechové
Jinak bych do toho více nešťoural, když do toho ostatní nevidí. Odpověď a pomoc jsem dostal a díky za ní

Že se nastaví vyšší předstih od základu bude v určitých rozmezích otáček uplně k hovnu.. LPG potřebuje daleko větší předstih než benzín.
Důvod bude takovej že auto bude po kompletní přestavbě a jezdí denně dálkové jízdy, takže v případě že dojde LPG tak zbytek cesty se pojede na nádrž s benzínem a zbytečně vysokej předstih na benzín nebude to pravé ořechové

Jinak bych do toho více nešťoural, když do toho ostatní nevidí. Odpověď a pomoc jsem dostal a díky za ní

-> King: Mas pravdu, ale co vime co ho k tomu vede... Ptal se dostla odpoved.
-> TechniX: Nerad bych zasíral učenou debatu, ale problematika předstihu LPG vs. benzín se u sociálního přibližovadla typu Fofrmana s karbem, se řeší od nepaměti nastavením vyššího zákl. předstihu, tak aby to vyhovovalo dominantnímu typu paliva (LPG). Benzín se obvykle užívá na studený starty a prních pár km, kde vyšší předstih nevadí. Nedělal bych z toho za každou cenu "rocket science".
-> pavucina: Právě mi to přijde divné přes tlačítko, jako sw to přepínat jde u konstrukcí s atmelama atd..... Jinak jsem četl FaQ na oficiálních stránkách v pdf návodu a tam je skutečně psáno o přepínání 2 map režimů a to buď přikostření a nebe přivedení napětí (záleží jakou verzi máte zapalování).
Řekl bych že je to přesně co potřebuji :) Dokonce i u toho modelu TCI se nepodporuje cívka z Favorita, tu podporuje model CDI .. Jinak na model TCI se dá použít cívka ze Š120, ale nebude třeba jiskrou slabší při vyšším kompresním poměru ?
Řekl bych že je to přesně co potřebuji :) Dokonce i u toho modelu TCI se nepodporuje cívka z Favorita, tu podporuje model CDI .. Jinak na model TCI se dá použít cívka ze Š120, ale nebude třeba jiskrou slabší při vyšším kompresním poměru ?
Urcite by to mel byt spinac kdyz je to na DI, pres tlacitko by to snad cech takhle debilne
nevymyslel...
nevymyslel...
-> Nwkt: počkej psal tu někdo níže tlačítko .. a tlačítko nebo spínač je rozdíl :) Každopádně jestli půjde o spínač pro mě lepší.
-> TechniX: Zapojíš ke spínači ne
-> Nwkt: Zajímalo by mě, jestli existuje nějaká signalizace třeba přes ledku, abych věděl jaká mapa je právě přepnutá ..
DI1 - Přepínání Křivka 1 / Křivka 2
Umožňuje snadné přepínání křivek předstihu kdykoli za běhu motoru. Není-li funkce aktivována je pro řízení vždy použita Křivka 1.
CO myslis ?
Vim ze to tyhle zapalovani umely, ale urcite neumi favoriti civku ;) Budes ji muset nahradit jinou
Ja mel az to, ze uz je prestali vyrabet, ale koukam asi po nich byla poptavka.
Umožňuje snadné přepínání křivek předstihu kdykoli za běhu motoru. Není-li funkce aktivována je pro řízení vždy použita Křivka 1.
CO myslis ?
Vim ze to tyhle zapalovani umely, ale urcite neumi favoriti civku ;) Budes ji muset nahradit jinou
Ja mel az to, ze uz je prestali vyrabet, ale koukam asi po nich byla poptavka.