skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava Řj motoru Alfa Romeo
19:15:32
26.06.2012
26.06.2012
Petkar1
lambda KO, po nalití benzínu jede OK
16:53:03
25.06.2012
25.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Tak mi to kleklo a začal jsem to mít taky chudý. Vypadá to, že asi lambda přestala regulovat a přidávat palivo, tak mi to poskakuje na E85 jak škodovka bez sytiče.
13:59:06
24.06.2012
24.06.2012
kamikaze
-> Eidy: Takže jsi se hnul kousíček z místa
12:40:17
24.06.2012
24.06.2012
Petkar1
-> Eidy: je tam ještě vstřikovací konstanta, v TunerPRO je ve skalárech
11:49:06
24.06.2012
24.06.2012
Eidy
-> Petkar1: To lze měnit jen v mapě pro vstřikování, že jo? A to je okrmený dost. Teď tam mám čip, na kterém jezdil Karel Berger. Tam bude chyba jinde.
11:29:02
24.06.2012
24.06.2012
Petkar1
-> Eidy: A co zvýšit dobu otevření vstřiků?
01:21:34
24.06.2012
24.06.2012
Eidy
Dneska jsem měl krátkou testovací jízdu a poznatky jsou v podstatě pozitivní. Zvednul jsem tlak paliva z 3 na 3,8 baru, což má za následek 12% navýšení dávky paliva. Motor je při konstantní zátěži o něco lepší (pořád to má do spořádaného motoru daleko) a za tepla se nachal točit k 6000. To je o cca 1000 víc a ono cukání, které pak přichází je mnohem jemnější. Zjištění tedy je, že zmíněné potíže souvisí pouze s palivem, resp. bohatostí směsi. Čerpadlo dává dost, ale přes vstřiky jde málo. Za "studena" to jede až do 7800. Musím proměřit teplotní čidlo, protože buď vysílá blbosti a nebo je tepelná korekce v jednotce špatná. Zkusím místo čidla rezistor odpovídající studenému motoru a projedu to. Tak jak navrhoval kamikaze.
19:46:05
20.06.2012
20.06.2012
darklord
-> Eidy: lambda nova, ja uz mam skorej podozrenie ze umiera jednotka uplne
18:26:01
20.06.2012
20.06.2012
Eidy
-> darklord: Myslím to cukání coby omezovač, né cukání při konstantní zátěži. Takže u tebe to bude jiná věc. Co lambda nebo něco dalšího?
-> Tuner#2: Snad ano. Mluvil jsem s člověkem co ten motor kdysi oživoval. Zvednu tlak a uvidím. Mluvil jsem i s Karlem a ten mi řekl, že kdyby byla přeskočená vačka, tak by to šlo do pístu, protože vačice je ostřejší. A když vezmu v potaz ještě natáčení...
-> Tuner#2: Snad ano. Mluvil jsem s člověkem co ten motor kdysi oživoval. Zvednu tlak a uvidím. Mluvil jsem i s Karlem a ten mi řekl, že kdyby byla přeskočená vačka, tak by to šlo do pístu, protože vačice je ostřejší. A když vezmu v potaz ještě natáčení...
18:06:24
20.06.2012
20.06.2012
darklord
-> Eidy: a nebol by problem potom hlavne vo vyssich otackach? pretoze cosi podobne mi robi spotrebak a neviem ani za boha prist na to cim to je (uz som menil aj vstreky aj regulator tlaku paliva aj cerpadlo + palivovy filter, napada ma este nepriechodzia hadica nejaka)
17:51:51
20.06.2012
20.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 20.06.12 17:37:56: To rád slyším, tak snad to pomůže.
17:37:56
20.06.2012
20.06.2012
Eidy
Tak jsem mluvil s jedním šikovným člověkem a ten mi hned řekl, že ono cukání po zahřátí motoru je chudá směs, čili musím zvednout tlak paliva nebo dát větší vstřiky.
21:16:04
19.06.2012
19.06.2012
Eidy
-> ZdenoR: Šel bych na to budíkem a čidlama od KMGY. Přesný typ ti nedám, ale tip jo.
21:01:05
19.06.2012
19.06.2012
ZdenoR
-> Eidy: Aha, řešil jsem nedávno co použít na měření tlaku paliva a doufal jsem že dostanu typ. Nevadí ...
20:34:51
19.06.2012
19.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 19.06.12 19:55:30: Tak se zítra připomeň taky toho má hodně
19:55:30
19.06.2012
19.06.2012
Eidy
-> Tuner#2: Včera ještě neměl a dnes se neozval.
11:54:55
19.06.2012
19.06.2012
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy: Kontakt od Marka nevyšel?
09:38:41
19.06.2012
19.06.2012
Zazaa
-> Eidy: bohuzel kontakt na nikoho nemam ...
ja mel boxer a znamej 75ku, ale vsecko to bylo na karbcich
ja mel boxer a znamej 75ku, ale vsecko to bylo na karbcich
08:58:55
19.06.2012
19.06.2012
Eidy
-> ZdenoR: No, ve skutečnosti jsem regulátory vyndal a zkoušel stlačeným vzduchem. Jsou na 3 bary a ukazovalo to 3,1. Otázkou je přesnost budíku. Zkoušel jsem je i v horký vodě, ale teplem se nic nezměnilo. Bohužel. To byl taky jeden tip, ale nevyšel. Stejně jsem namontoval druhý.
08:38:25
19.06.2012
19.06.2012
ZdenoR
-> Eidy: Co používáš za tlakoměr na palivo ?
00:23:16
19.06.2012
19.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Zkoušel jsi hýbat taky s předstihem? Podle mně by mohl mít taky na to cukání vliv...
23:57:39
18.06.2012
18.06.2012
Eidy
-> Petkar1: Tak to ti gratuluju.
Já dnes zkoušel vstřikovače. 2 lehce propouštěly (netekly, jen byly po chvilce vlhký) tak jsem vyměnil za lepší. Odpor je od 16,3 do 16,5 Ohm, což je ok a taky jsem měřil průtok. Nějakých 380ml nadojí všechny za 1:29 a nějaký desetinky vteřiny, takže to je taky ok. Taky jsem zkoušel ještě jednou regulátor tlaku paliva. Oba dva držely dle budíku shodně 3,1 baru, ale ten druhý byl tišší, měl hladší chod, tak jsem ho tam cvičně hodil. No a nakonec ještě předělal konec vratky do nádrže. Místo Téčka na odpěňovací (nebo jak bych to nazval) hadici jsem to napojil rovnou do hrdla pod uzávěr a nátrubek z nádrže ucpal. Jen dodám, že odvzdušnění samotné nádrže mám zkrz víčko 3mm dírou. To by mělo být dostatečné. Nebo si někdo myslí, že ne?
Já dnes zkoušel vstřikovače. 2 lehce propouštěly (netekly, jen byly po chvilce vlhký) tak jsem vyměnil za lepší. Odpor je od 16,3 do 16,5 Ohm, což je ok a taky jsem měřil průtok. Nějakých 380ml nadojí všechny za 1:29 a nějaký desetinky vteřiny, takže to je taky ok. Taky jsem zkoušel ještě jednou regulátor tlaku paliva. Oba dva držely dle budíku shodně 3,1 baru, ale ten druhý byl tišší, měl hladší chod, tak jsem ho tam cvičně hodil. No a nakonec ještě předělal konec vratky do nádrže. Místo Téčka na odpěňovací (nebo jak bych to nazval) hadici jsem to napojil rovnou do hrdla pod uzávěr a nátrubek z nádrže ucpal. Jen dodám, že odvzdušnění samotné nádrže mám zkrz víčko 3mm dírou. To by mělo být dostatečné. Nebo si někdo myslí, že ne?
19:47:10
18.06.2012
18.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Tak už mám konečně čipnuto. Udělal jsem mapu předstihu pro E85. V částečném zatížení to jde teď fakt PĚKNĚ za plynem. Vypadá to, že možná klesne v tomto režimu i spotřeba. V částečném zatížení jsem zvedl předstih o 2-4 stupně. V plném kotli mám o 6 stupňů víc oproti benzínu a možná je to moc, přemýšlím, že dva uberu. Nahoře to jede tak nějak stejně, ale je možný, že to je i tím počasím, přecijen je 30st.
13:42:03
18.06.2012
18.06.2012
Eidy
-> Zazaa: Spíš špatně nastavený. Ale ne od Karla Bergera.
Jinak mi neříkáš nic nového jenže zatím se na to lidi tváří divně. Ale nepolevuju a sháním dál. Když jsi měl AR motor, máš nějaký kontakt na Alfistu? Myslím motoráře.
Jinak mi neříkáš nic nového jenže zatím se na to lidi tváří divně. Ale nepolevuju a sháním dál. Když jsi měl AR motor, máš nějaký kontakt na Alfistu? Myslím motoráře.
15:34:36
17.06.2012
17.06.2012
Zazaa
-> Eidy: jako umyslne posunuty seriovy vacky aby se to posunulo do vyssich otacek nebo jako spatne nastaveny ?
v kazdem pripade vzhledem k tomu ze se vacky casujou vselijakejma stavitelnejma rozvodovejma kola to budes tezko ladit nejakym stylem pokus omyl, ale spis by to chtelo nekoho kdo temhle motorum rozumi a nejlip i to odmerit aspon na valcich
v kazdem pripade vzhledem k tomu ze se vacky casujou vselijakejma stavitelnejma rozvodovejma kola to budes tezko ladit nejakym stylem pokus omyl, ale spis by to chtelo nekoho kdo temhle motorum rozumi a nejlip i to odmerit aspon na valcich
23:58:20
16.06.2012
16.06.2012
Eidy
-> Petkar1: vačky, ventily a kanály.
Dneska na srazu se však objevila další teorie, že jsou posunutý vačky nebo vačka proti klice.
Dneska na srazu se však objevila další teorie, že jsou posunutý vačky nebo vačka proti klice.
16:32:23
15.06.2012
15.06.2012
Petkar1
-> Eidy: docela velký spektrum :( Co je vlastně na tom motoru jinak, že originální mapa nefunguje a je to chudý?
01:56:53
15.06.2012
15.06.2012
Eidy
-> Petkar1: od 2000 do 4000. Asi tak.
11:40:41
14.06.2012
14.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Ve kterých otáčkách ti to škube?? Nízké kolem 2000?
13:02:56
13.06.2012
13.06.2012
Eidy
-> darklord: Jenomže je rozdíl mezi "jet špatně" a "škubat". U mě se to odvíjí od zátěže a ne od otáček..
Karel je Karel Berger, který ten motor kdysi dělal.
Karel je Karel Berger, který ten motor kdysi dělal.
12:00:38
13.06.2012
13.06.2012
darklord
-> Eidy: tam pisu ze ked to nefunguje/je to vyradene tak to bud ide dobre dolu alebo hore, ale nikdy nie vsade... Neviem kto je karel a ako s tym jazdi, ale pokial mu to jazdi vsade ako ma, tak potom bude neico spatne u teba a jednotkou to najskorej nebude.
11:57:19
13.06.2012
13.06.2012
Eidy
-> darklord: Natáčení dle mě funguje. Jak říkám, když jedu flat out, tak to frčí. Pak jsem to zkoušel odpojit jen v garáži, jestli třeba nedělá bordel tohleto. Chová se to úplně stejně jako s připojenými kabely. Navíc Karel říkal, že jeho táta to po nastartování sepne natvrdo a jezdí jen se stále natočenou vačkou. A jezdí mu to. Tak mi řekni co s tím.
E: samotný selenoid 100% funguje. To jsem zkoušel. Spínání, tedy +- v kabelech jsem tedy neměřil, ale podle toho jak se motor kolem 5000 rozvášní, bych řekl, že tohle je ok.
E2: Rozvášnenej je pořád, kolem 5000 spíš zešílí. To je správnej výraz.
E: samotný selenoid 100% funguje. To jsem zkoušel. Spínání, tedy +- v kabelech jsem tedy neměřil, ale podle toho jak se motor kolem 5000 rozvášní, bych řekl, že tohle je ok.
E2: Rozvášnenej je pořád, kolem 5000 spíš zešílí. To je správnej výraz.
11:45:36
13.06.2012
13.06.2012
darklord
-> Eidy: ide o to ci to natacanie vacky tam mas v poriadku a tiez ci funguje, mna to vobec nenapadlo zeby to ten motor mohol mat, ak je to pravda tak pes u teba bude zakopany najskorej tam... a co sa tyka toho simosu, uz vyse roka sa v tom vrtam ked mam naladu... budem rad ak to vsetko zvladnem kym vyjdem na cestu (hadam ze buducu sezonu)
11:37:40
13.06.2012
13.06.2012
Eidy
-> havlik: Videa jsem viděl, vlákno neznám, ale zabávají se tam natáčením vačky. Nicméně přečtu si to doma.
-> Zazaa: nee. Jestli tam původně byla, to nevím, ale teď tam prostě není a první TS byly taky bez lambdy.
-> darklord: Tak až se ti to podaří rozklíčovat, můžeš začít s Alfou.
-> Zazaa: nee. Jestli tam původně byla, to nevím, ale teď tam prostě není a první TS byly taky bez lambdy.
-> darklord: Tak až se ti to podaří rozklíčovat, můžeš začít s Alfou.
11:26:40
13.06.2012
13.06.2012
Zazaa
-> Eidy: ty tam nemas nikde lambdu ? ten motor ji normalne mel ne ?
11:26:32
13.06.2012
13.06.2012
havlik
www.alfabb.com/bb/.../190
352-what-stock-75-ts-motro
nic-can-cannot-do.html
btw:
třeba by to k nečemu bylo
mapy zminuje tady: latest' XDF and '181 bin downloadable zip:
www.festy.org/ml41/AlfaTS _191.zip
ale třeba už si to koukal.
btw:
třeba by to k nečemu bylo
mapy zminuje tady: latest' XDF and '181 bin downloadable zip:
www.festy.org/ml41/AlfaTS _191.zip
ale třeba už si to koukal.
11:21:05
13.06.2012
13.06.2012
darklord
-> Eidy: ono ty ovladace na mapy vacsinou robi nejaky nadsenec sposobom ze proste rozobera tu mapu na dielcie casti... dokumentacia od vyrobcu jednotky/auta je nerealna takze ostava len skusat alebo sa v tom rypat naplno, myslis ze preco ja stale hrabem v tej blbej felde? furt nie a nie prist na vsetky detaily co ma zaujimaju
11:18:28
13.06.2012
13.06.2012
Eidy
-> Petkar1: Mít vlastní lambdu je fajn. Zůstane doma a lze ji kdykoliv použít.
Zaplatit si brzdu a někoho zkušenýho je o něco dražší, je to jen na jeden den, ale výsledek bude zase lepší a u elektroniky se časem nic nerozhodí. Čili by to mělo stačit. Ještě budu dělat pokusy.
Porovnával jsem mapy a v nejvyšších oblastech je to nakrmený řádným způsobem. Fakt se toho nebáli. Taky je tam velká klapka a to všechno může způsobovat chudou směs při nízkých zátěžích. Dost mě štve, že jsem ten motor nebral přímo od Karla. Mohl bych si některý věci pořádně prohlídnout.
Jo a ten omezovač otáček je taky zajámavej. Karel mi říkal, že je nastavenej na 7800 a podle všeho tomu tak opravdu je. Ale třeba v ECM mi to píše 6804, TunerPRO nějakých 6600. Obojí je nesmysl. Nechci do toho zasahovat, ale pořád mi přijde, že žádný program nedokáže s mapou komunikovat 100%.
Zaplatit si brzdu a někoho zkušenýho je o něco dražší, je to jen na jeden den, ale výsledek bude zase lepší a u elektroniky se časem nic nerozhodí. Čili by to mělo stačit. Ještě budu dělat pokusy.
Porovnával jsem mapy a v nejvyšších oblastech je to nakrmený řádným způsobem. Fakt se toho nebáli. Taky je tam velká klapka a to všechno může způsobovat chudou směs při nízkých zátěžích. Dost mě štve, že jsem ten motor nebral přímo od Karla. Mohl bych si některý věci pořádně prohlídnout.
Jo a ten omezovač otáček je taky zajámavej. Karel mi říkal, že je nastavenej na 7800 a podle všeho tomu tak opravdu je. Ale třeba v ECM mi to píše 6804, TunerPRO nějakých 6600. Obojí je nesmysl. Nechci do toho zasahovat, ale pořád mi přijde, že žádný program nedokáže s mapou komunikovat 100%.
10:25:07
13.06.2012
13.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Ono kdybys mohl být na brzdě, tak si to odladíš stylem pokus/omyl sám. Jen mít ty peníze zaplatit si na celý den brzdu. Tobě mi možná pomohl nějaký lambda měřič. Abys to viděl přímo za jízdy, jak ti to tam při tom lechtání lítá.
10:23:17
13.06.2012
13.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Mám podezření, že jsem si to udělal tím, když jsem hýbal s omezovačem. Chtěl jsem si ho dát výš a pak jsem si to rozmyslel a tím posouvátkem mi nešlo trefit těch cca 6950 ot, tak jsem to tam naťukal ručně a to byla možná ta chyba. Místo toho jsem mám omezovač v 5600.
To je divný, že u tebe nepomohlo ani přidávání na vstřikách. A na plný koule ti to jede líp než předtím?
To je divný, že u tebe nepomohlo ani přidávání na vstřikách. A na plný koule ti to jede líp než předtím?
08:40:19
13.06.2012
13.06.2012
Eidy
-> Petkar1: Dělá to a nevíš proč. To mám nejradši. Přemýšlím o tom, že si snad zaplatím brzdu s kompletním doladěním motoru. Při velké a plné záteži ten motor jede od 1500 ot/min naprosto v pohodě, ale jek to chci jen tak šudlat, tak se mu to nelíbí.
Je to pravej Ital. Buď na plný koule nebo nic. Dělat věci napůl prej není zábava .
Je to pravej Ital. Buď na plný koule nebo nic. Dělat věci napůl prej není zábava .
23:44:52
12.06.2012
12.06.2012
Petkar1
-> Eidy: Nejsi v tom sám, já dnes nahrál svoji mapu a kupodivu auto nastartovalo. Jede, nahoře jede i líp, ale v 5600 otáčkách mi přestane vstřikovat, jakoby tam byl omezovač... Co je ale pozitivní, že se mi povedlo do PC nahrát origo mapu z epromky, která byla v ECU. Jenže jsem vyplácal všech svých 5 prázdných epromek, tak musím sehnat mazačku...
22:34:29
12.06.2012
12.06.2012
Eidy
Gufero na klice je vyměněný a víc jsem neudělal neb počasí motoristům nepřálo.
22:19:14
12.06.2012
12.06.2012
Dušan
-> pavucina: jj urcite to pujde dolu, ale neni cas. To je porad spojka, prevodovka, chlazeni atd
15:50:24
12.06.2012
12.06.2012
pavucina
-> Dušan: Co to zkusit doladit ? Pri bezne jizde je 15l nesmysl a to jezdim cisty Ecko.
14:14:47
12.06.2012
12.06.2012
Dušan
-> Eidy: a pak se me divte ze neprijedu treba na vesiny . Pri bezne jizde 15L
13:16:54
12.06.2012
12.06.2012
pavucina
Tak si udelas cestovni chip :)
12:14:23
12.06.2012
12.06.2012
Eidy
-> vhml: No a teď si představ, že pojedeš na sraz, který máš 150km od baráku . Asi začnu pořádat vlastní srazy, abych ušetřil .
11:56:19
12.06.2012
12.06.2012
vhml
-> Eidy: nám si to pod zátěží umí vzít 40litrů a ty máš o víc jak půllitru větší objem. Buď rád za 20, bude hůř :-) Koním musíš dát nažrat aby tě povozili...
11:43:25
12.06.2012
12.06.2012
Eidy
Takže, byl jsem to 2× projet a žádná sláva teda. Poprvé to bylo úplně tragický. Vespod to cukalo jen o trochu míň, ale celkově bylo cítit, že to nemá sílu. Jelo to o dost hůř než v Mostě, výkon nikde a motor nešel dostat přes 5000 bez ohledu na kvalt a ani po odložení, což v Mostě fungovalo. Zpátky do garáže a bolavá hlava z toho všeho. Dále jsem zjistil, že kolem řemenice na klice olej nekape, ale teče a to doslova. Gufero je v pytli. Budu muset rozebrat zadek a vyměnit.
To jsem jel s ŘJ kde byla epromka venku na deklu, aby šla snadno měnit.
Dal jsem teda zavřenou ŘJ a přetáhnul svazek dál od VN kabelů. Původně byly přisponkovaný k rozdělovači. Na snímače ani nic jinýho jsem nešahal. Jen přemístil svazek a zavřel epromku dovnitř, do Faradayovy klece. Ještě jsem znovu proměřil průtok až u vratky do nádrže a dává to cca 170l/hod čili dost. Jel jsem to znovu projet a samozřejmě to dole cukalo stejně, ale najednou měl motor zase svůj výkon a vynechávání přišlo „až“ v 6000 nebo tak nějak a neměnilo se to. Pořád na 6000. Napadlo mě teda, jestli nemůže být ŘJ rušená indukcí z VN kabelů. Setkal jste se s tím někdo? Je to horká stopa.
Zkoušel jsem jet minimální konstantní rychlostí, kde to neškube. Měl jsem na tacho přes 120 a pořád to zrychlovalo. S tím se nedá moc jezdit. Ale doteď jsem ladil snímač zátěže a v garáži se to tvářilo mnohem líp, uvidíme zítra.
No a nakonec jsem zjistil, že to žere jako ruskej tank. Najel jsem maximálně 50km, spíš 40 a zmizela skoro čtvrtka nádrže . To dělá odhadem 20l/100km. No panečku, jenže když to člověk drtí naplno, no proč by ne.
Takže, kdo poradí. Potřebuju zkusit zaizolovat svazek ve stylu koaxiálu. Jak na to? Alobalem?
To jsem jel s ŘJ kde byla epromka venku na deklu, aby šla snadno měnit.
Dal jsem teda zavřenou ŘJ a přetáhnul svazek dál od VN kabelů. Původně byly přisponkovaný k rozdělovači. Na snímače ani nic jinýho jsem nešahal. Jen přemístil svazek a zavřel epromku dovnitř, do Faradayovy klece. Ještě jsem znovu proměřil průtok až u vratky do nádrže a dává to cca 170l/hod čili dost. Jel jsem to znovu projet a samozřejmě to dole cukalo stejně, ale najednou měl motor zase svůj výkon a vynechávání přišlo „až“ v 6000 nebo tak nějak a neměnilo se to. Pořád na 6000. Napadlo mě teda, jestli nemůže být ŘJ rušená indukcí z VN kabelů. Setkal jste se s tím někdo? Je to horká stopa.
Zkoušel jsem jet minimální konstantní rychlostí, kde to neškube. Měl jsem na tacho přes 120 a pořád to zrychlovalo. S tím se nedá moc jezdit. Ale doteď jsem ladil snímač zátěže a v garáži se to tvářilo mnohem líp, uvidíme zítra.
No a nakonec jsem zjistil, že to žere jako ruskej tank. Najel jsem maximálně 50km, spíš 40 a zmizela skoro čtvrtka nádrže . To dělá odhadem 20l/100km. No panečku, jenže když to člověk drtí naplno, no proč by ne.
Takže, kdo poradí. Potřebuju zkusit zaizolovat svazek ve stylu koaxiálu. Jak na to? Alobalem?