skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Úprava Řj motoru Alfa Romeo
Včera lilo, takže nic. Snad dneska. Měl jsem to jen nadrážděný v garáži a je to o lepší. Snese to ještě upravit, takže se tomu budu chvíli věnovat. Ale proti předchozímu stavu je to lepší tak o 2/3.
-> Petkar1: To zjistím dnes odpoledne.
-> Eidy: Tak co, už ti to frčí, jak má?
ECM jsem stáhnul a spustil a z toho jsem nějakej levej
-> Eidy: Stahoval jsem to podle čísla řídící jednotky a XDF spolupracovalo a s origo mapou nechce spolupracovat. Bych do toho praštil. Spíš by mě zajímalo, pokud bych nahrál tu staženou mapu (za předpokladu, že je správná) do epromu a dal do ECU, jestli by to jelo?
-> Petkar1: Haha, vítej do klubu. A jak víš, že to co jsi stáhnul je správný? Teď musíš hledat xdf soubor pro svojí mapu. A to se těžko hledá. Proto jsem skončil u ECM.
Tak jsem vyndal čip a nechal ho přečíst programátorem. Uložil bin soubor a otevřel ho. XDF ale nechce spolupracovat a ukazuje nesmysly. Přitom když jsem stáhnul bin z internetu přesně podle čísla ŘJ, tak ten to otevře....
-> Eidy: To je škoda.
Ten TunerPRO je takový klikací program pro všechny, takže se v něm krásně dělá.

-> Petkar1: No jo, ty to děláš v TunerPRO. Ten by se mi líbil víc a něco takovýho tam je pro moji ŘJ taky. Jenže se mi nepodařilo sehnat ovladač pro Alfu 75.
-> Eidy: Možná by to chtělo live diagnostiku a kouknout, co to dělá. Případně wideband sondu.
Já mám v tom bin souboru přímo tohle - MAF air flow table a vyjede toto:
Já mám v tom bin souboru přímo tohle - MAF air flow table a vyjede toto:
-> Petkar1: Přímo v ovladači nic není. Airflow lze přidat, ale neznám adresu, kde to je umístěný. Možná by to vyřešilo vše. Zkoušel jsem i ovladače z dalších Alf a bez úspěchu.
-> Eidy: bin soubor BMW má tabulku MAF sensor, tak by jí mohla Alfa mít taky.
-> Petkar1: Kde se s tím dá pracovat? Někde v ECM2001?
-> Eidy: Tam asi záleží, jak hodně jsou ty hodnoty jiný. Pak by to asi šlo ošudlit v mapě, ale není to asi úplně nejlepší řešení. Co jsem koukal, tak s hodnotama z váhy se dá taky pracovat.
-> m8rinek: Origo snímač je právě ve váze vzduchu (tu mám). Na klapce je jen spínač volnoběhu a max. zatížení. Ten má tedy 3 piny. Já mám jen spínač volnoběhu se 2 piny. Jak to pozná max zátěž? Netuším. Váha má 5 pinů, je tam včleněn i teploměr, který nějak mění hodnoty potenciometru zátěže (piny jsou ještě jaksi propojený navzájem přes odpory). Já mám kabeláž rozdělenou zvlášť pro teploměr a zvlášť pro snímač přímo na klapce. A navíc mi před klapkou nezbývá moc místa ( asi 5cm) pro váhu.
No jsem z toho docela mimo.
No jsem z toho docela mimo.
-> Eidy: sehnat origo snímač nejde?
No, další "pokrok" v tomhle bádání. Asi už vím, proč se to chová, jak se to chová. Příčina je v samotném snímači zátěže/otevření klapky. Je to ten snímač z BMW. Hodnoty jsou jiný, než jsem naměřil na origo váze vzduchu. Čili hezkým řešením je přepsat v ŘJ hodnoty snímače (jak na to, ptám se) nebo mapu pro vstřik v dolním spektru řádně osolit. Snímač se kolem 4000 ot. tak nějak potkává s origo hodnotama a proto to začíná fungovat. Je vlastně div, že to vrčí.
-> Eidy: Když ono je to těžký to dělat jinak, než "halabala" bez brzdy :/ V podstatě mi to přijde jako ladění škodovky - přendavání trysek, kroucení rozdělovačem a jízdy do kopečka 

-> Petkar1: Jop.
Na volnoběh to má jen jeden sloupec, tam není co, stejně jako na plnej hřebík. Pak jsou tam 2 mapy na částečné zatížení (netuším, dle čeho to rozhoduje) a u obou jsem zvýšil vstřik v oblasti do 4000 ot a nižší zátěže. Od půl plynu to funguje dobře.
Ještě mě napadlo, že je tam snímač zátěže z BMW, čili je možný, že má jiný hodnoty odporu a proto ten spodek nemaká.
-> darklord: Na můj halabala styl zrovna pyšnej nejsem, ale když se změní chování, budu vědět jakou cestou se ubírat a budu moct ladit detailněji.
Na volnoběh to má jen jeden sloupec, tam není co, stejně jako na plnej hřebík. Pak jsou tam 2 mapy na částečné zatížení (netuším, dle čeho to rozhoduje) a u obou jsem zvýšil vstřik v oblasti do 4000 ot a nižší zátěže. Od půl plynu to funguje dobře.
Ještě mě napadlo, že je tam snímač zátěže z BMW, čili je možný, že má jiný hodnoty odporu a proto ten spodek nemaká.
-> darklord: Na můj halabala styl zrovna pyšnej nejsem, ale když se změní chování, budu vědět jakou cestou se ubírat a budu moct ladit detailněji.
-> Eidy: Co jsi měnil za mapu? částečné zatížení?
-> Eidy: no ono chce hlavne vediet ako sa ta jednotka k tym mapam stavia, nie len halabala menit hodnoty
ona kazda mapa moze byt pre ine podmienky behu jednotky

-> havlik: Jo. v práci.
Tááákže, mapy jsem zkusil a žádná změna. Sakra. A to jsem to u té poslední přidal vstřik asi o 20%. To by muselo být znát. Ale co jsem koukal na mapy předstihu, tak ty jsou sériový. Hlavně jsou tam takový velký skoky. Tak zkusím poladit tohle. Má někdo radu?
Ještě otázka: Jak je možný, že ve třech mapách na vstřik jsou při 100% zátěži pokaždé jiné hodnoty? Ne o moc, ale stejný nejsou.
Tááákže, mapy jsem zkusil a žádná změna. Sakra. A to jsem to u té poslední přidal vstřik asi o 20%. To by muselo být znát. Ale co jsem koukal na mapy předstihu, tak ty jsou sériový. Hlavně jsou tam takový velký skoky. Tak zkusím poladit tohle. Má někdo radu?
Ještě otázka: Jak je možný, že ve třech mapách na vstřik jsou při 100% zátěži pokaždé jiné hodnoty? Ne o moc, ale stejný nejsou.
-> Eidy: ty už si splašil nějaký ten programátor?
Je to s podivem, ale všechny upravený mapy jsou ok. Zkoušel jsem WinOLS a háže to chyby, seká se a padá mi.
Vyzkoušel jsem i všech 117 rodin ECM2001 a nic. S Kóčou holt nejsme rodinný typy.
No a nakonec jsem splašil tohle www.ulozto.cz/xJpLNtE/che cksum-corrector-rar . Jednoduchý SW, který dělá co má. Teď jdu zkoušet v reálu
Vyzkoušel jsem i všech 117 rodin ECM2001 a nic. S Kóčou holt nejsme rodinný typy.
No a nakonec jsem splašil tohle www.ulozto.cz/xJpLNtE/che cksum-corrector-rar . Jednoduchý SW, který dělá co má. Teď jdu zkoušet v reálu
-> havlik: Jojo, bylo by blbý mít programátor čipu na p*ču 

-> Eidy: hlavně se ho optej co to umí za čipy
-> havlik: Dobrý, hodil jsem si to do sledování.
-> Petkar1: Doma to zkusím prohnat ještě přes TunerPRO. V práci to nemaká. Zkoušel jsem to kontrolovat v programu, který ovládá programátor. Nějaký hodnoty to vyhodilo, ale ani zdejší elektronici nevěděli co s tím. Chybová hláška nevyskočila, ale vím já jak to funguje?
Každopádně mapy mám nahraný. Nejdřív to ještě proženu doma v PC. ˇKdyž to bude špatný, tak znova a lépe, když to bude náhodou dobrý nebo se mi to nepodaří zkontrolovat, budu startovat.
Každopádně mapy mám nahraný. Nejdřív to ještě proženu doma v PC. ˇKdyž to bude špatný, tak znova a lépe, když to bude náhodou dobrý nebo se mi to nepodaří zkontrolovat, budu startovat.
-> havlik: Hej, libovec! 

-> Eidy: aukro.cz/programator-data
-i-o-288a-i2395250118.html nechceš to rozjet ve velkým:D
-> Eidy: Ten TunerPRO dělá checksum asi automaticky. Je tam pí a vedle napsáno checksum, nesahat!
jinak zítra už mi dorazí programátor

jinak zítra už mi dorazí programátor

-> pavucina: Jsem v práci a na služebním noťasu mi to nepovolí spustit.
Ale včera jsou zkoušel vybírat náhodně family a nic, ale všechny jsem nezkoušel.
Ale včera jsou zkoušel vybírat náhodně family a nic, ale všechny jsem nezkoušel.
Chcecksum delam v ECM, ve Winols mi nesle udelat :/. V ECM das utilities a tam chcecksum, pak musis vybrat spavnou "familii" a ono ti to hodi ze chcecksum je ok a az potom ukladej a nahravej, bez neho to behat nebude. Tu familii hledej naprosto nahodne, ja na simos 2P pouzivam nakou pojmenovanej pro bosch systemy
. Jak to najdes tak uz je to legrace :)

Stáhnul jsem ještě WinOLS, cracknul a nevím co dál. Už je moc pozdě. Zítra nahraju mapy a buď to půjde nebo ne. Pak budu zjišťovat dál.
Jedine sa skusit opytat na tento konkretny pripad na checksum.cz/ tam je to samy ciptuner, su sice skupi na slovo ale ked uvidia ze sa v tom trochu rypes aj sam mozno poradia. Inak ostava jedine googlit. Ja sa rypem len v simose a na to mam speci utilitu len pre simos 2p (fel mpi)
-> Eidy: s tymto bohuzial skusenost zatial nemam, ja som checksumy robil v tunerpro cvicne, skus hodit compute a nejak to prepisat na spravny. Bez toho jednotka totiz bude mysliet ze ma poskodene data a nenabehne.
-> darklord: na CheckSum mi to háže chybu.
Funguje jen tohle, ale nevím, co mám porovnat.
Funguje jen tohle, ale nevím, co mám porovnat.
-> Eidy: hlavne bacha na checksum, myslim ze ECM ho samo nepocita automaticky. Az ti to potom aj obzivne...
-> darklord: Tak jsem vytvořil 4 různý mapy a zítra to nahraju do pamětí. Děj se vůle boží.
Ale přijít na ukládání mi taky chvíli trvalo. Je to banální, ale nějak mi to nedocvaklo, takže jsem přišel o 3 mapy, než se mi to podařilo.
Ale přijít na ukládání mi taky chvíli trvalo. Je to banální, ale nějak mi to nedocvaklo, takže jsem přišel o 3 mapy, než se mi to podařilo.
-> Eidy: 

A z Eidyho je najednou čiptuner 

Twl! Ani nevím jak jsem to udělal. Ale najednou to maká 

Otevřu žádanou část jenž ikona na 3D mapu je mrtvá.
-> havlik: jen rozbalíš rar a pustíš exáčem.
Ovladač mám správnej.
-> darklord:
Ovladač mám správnej.
-> darklord:
-> darklord: no já sem nepřišel jak ten program pustim:D:D
-> havlik: jop ty, len je treba vyskusat ktory otvori mapy.
-> Eidy: já sem stáhnul nějakou verzi, a jsou tam nějaký *.DRV i pro alfu 75 ale nevim jestli to pomůže nečemu:)
-> Eidy: no jo ked ty priamo editujes binarne data a nie mapu 
mapy su tu:
skoda-virt.cz/cz/.../1619 30-uprava-rj-motoru-alfa-r omeo?gotopost=2...
Akurat musis otvorit spravny driver a ten ti teraz z hlavy nepoviem lebo som v praci

mapy su tu:
skoda-virt.cz/cz/.../1619 30-uprava-rj-motoru-alfa-r omeo?gotopost=2...
Akurat musis otvorit spravny driver a ten ti teraz z hlavy nepoviem lebo som v praci
zkusil jsem 6.3 a taky nic 
