skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
22:08:07
12.07.2023
12.07.2023
Eidy
-> pavucina 12.07.23 22:03:28: Z týhle fotky je prdlajs poznat. Kde se ta klika načala? Od kraje nebo u čepu?
22:03:28
12.07.2023
12.07.2023
pavucina
-> Petr Urban: Nechám to jak to je, je to funkční celek, přověřený léty i kilometry, přesuny to jezdi 7-8l/100km, kdyz chci tak to jede, mám k tomu prevodovku, která je taky serie. Když to jede, tak to dostává strašnou čočku a hrubé zacházení, divím se, že to prasklo až teď.
K té tvě vačce, řešíš tam problém, který je duležitý 1s, než to nafouká, ve zbytku času je to naopak ztráta i na spotřebě.
Každá úprava, která me bude stat peníze a teoreticky sníží životnost, akorát sníží plnící tlak o 0,1b (možná méně), takže bych na stejných koních byl na 0,8-0,9b. Nevěřím tomu, že ten motor je schopný jezdit přes 300Nm a 220hp, tak proč se za tím hnát, nikdy jsem nebyl na maximální čísla, ale na to, aby to byl jeden z nejsilnejsich OHV, který ale vydrží jezdit.
-> Dušan: Však souhlas, nebudu se pouštět do nečeho na co vlastne ani nemám díly.
Dneska jsem to rozebral, jediná vada na kráse je lehce chycená šála u setrvačníku. Dostane novou kliku a šály a jedeme dál.
K té tvě vačce, řešíš tam problém, který je duležitý 1s, než to nafouká, ve zbytku času je to naopak ztráta i na spotřebě.
Každá úprava, která me bude stat peníze a teoreticky sníží životnost, akorát sníží plnící tlak o 0,1b (možná méně), takže bych na stejných koních byl na 0,8-0,9b. Nevěřím tomu, že ten motor je schopný jezdit přes 300Nm a 220hp, tak proč se za tím hnát, nikdy jsem nebyl na maximální čísla, ale na to, aby to byl jeden z nejsilnejsich OHV, který ale vydrží jezdit.
-> Dušan: Však souhlas, nebudu se pouštět do nečeho na co vlastne ani nemám díly.
Dneska jsem to rozebral, jediná vada na kráse je lehce chycená šála u setrvačníku. Dostane novou kliku a šály a jedeme dál.
13:03:52
12.07.2023
12.07.2023
Dušan
-> Petr Urban: návrhy jsou fajn, ale ta investice vs to jak to už nyní jede je asi zbytečná. Moje subjektivní zkušenosti říkají, že je na takovým motoru lepší výkon nahoře podobně jako atmosféra.
-> pavucina: Ta deci navíc asi poznat nepůjde, ale motor jako takový určitě vydrží. Zkušenosti jsou pozitivní. Na druhou stranu proč si komplikovat život když můžeš aplikovat nový železo a užívat.
-> pavucina: Ta deci navíc asi poznat nepůjde, ale motor jako takový určitě vydrží. Zkušenosti jsou pozitivní. Na druhou stranu proč si komplikovat život když můžeš aplikovat nový železo a užívat.
11:55:11
12.07.2023
12.07.2023
Petr Urban
-> pavucina: Já ti nechci oponovat Pokud ti nevadí rozsah otáček a rád točíš, tak vše ok. Písty Fabia při nedotování také něco vydrží, samozřejmě však méně než Feliciové, dají se však použít i jiné písty jako jsme například našli Milanovi (kdyžtak s ním info)
Vačku ok, jen máš pro atmo vačku na turbu, ale dle grafu jede hezky. Já si studoval konfigurace turbo vaček na 2ventilové maloobjemové motory a upravuji prostě časování palců na vačce, na několika motorech se mi to ověřilo už. Je možné upravit takto i delší vačku ...
Vačku ok, jen máš pro atmo vačku na turbu, ale dle grafu jede hezky. Já si studoval konfigurace turbo vaček na 2ventilové maloobjemové motory a upravuji prostě časování palců na vačce, na několika motorech se mi to ověřilo už. Je možné upravit takto i delší vačku ...
14:08:32
11.07.2023
11.07.2023
pavucina
Tak ono je tady dost velký turbo, jeste mam 2ks stejného turba, akorát mají jiné a/r, což bych asi i chtěl zkusit. Velké turbo má výhody i nevýhody, uplne to nepotrebuju posunout na 3000 a měl problém uchladit vzduch nahoře, nehlede na to co by tam pak mohlo být za krouták.
Jinak čemu to vadí jezdít v techto otáčkach ? Atmosfery jedou kde ? Jediné, kde jsem s tim měl problém nebo mi to vyslovene vadilo byl Písek, ale to jsem tam dokonce jeste jezdit s prasklou hadicí za turbem, jinak nikdy me to výrazně nevadilo a tento průbeh pokládám za pozitivum k té výdrži..
Je to 1. prasklá klika za 12 let co jezdim s turbem. Tahle klika tam je od 2018, kdyz jsem předchozí přidřel po odlití oleje na Mostě.
Nad vačkou jsem přemýšlel, ale asi to řešit nebudu, ty jsi se zaměřil nato, aby se dřív roztočilo turbo, ale co zbytek průbehu, když to už není třeba ?
1.4 klika vydrží více ? A 1,4 písty taky oproti 1,3 pístům ? 1,4 klika je určitě mekčí a více se prohýbá a to předpokládám, že brzo odserou hlavní šály.
Takže mi ta desetinka objemu za to nestojí, navíc opet krouták nahoru a to už bych rešil převodovku a poloosy (které tam jsou taky 12let). Už ted mám snížený tlak na 5tku protože jsem ji očesal.
Loni na pohofestu ten motor jel na sprintu o chlup lépe než chiplá 1,8T ve škodovce, a to je to předokolka.
A celou dobu tam mám vačku 270.
Neber tu jako buzeraci, ale zkus oponovat v čem nemám pravdu a co by mi 1,4 přinesla.
PS: Dneska je to přesně 12let co to vyjelo do ulic v dosti výrazné alfa verzi orpti dnešku
Jinak čemu to vadí jezdít v techto otáčkach ? Atmosfery jedou kde ? Jediné, kde jsem s tim měl problém nebo mi to vyslovene vadilo byl Písek, ale to jsem tam dokonce jeste jezdit s prasklou hadicí za turbem, jinak nikdy me to výrazně nevadilo a tento průbeh pokládám za pozitivum k té výdrži..
Je to 1. prasklá klika za 12 let co jezdim s turbem. Tahle klika tam je od 2018, kdyz jsem předchozí přidřel po odlití oleje na Mostě.
Nad vačkou jsem přemýšlel, ale asi to řešit nebudu, ty jsi se zaměřil nato, aby se dřív roztočilo turbo, ale co zbytek průbehu, když to už není třeba ?
1.4 klika vydrží více ? A 1,4 písty taky oproti 1,3 pístům ? 1,4 klika je určitě mekčí a více se prohýbá a to předpokládám, že brzo odserou hlavní šály.
Takže mi ta desetinka objemu za to nestojí, navíc opet krouták nahoru a to už bych rešil převodovku a poloosy (které tam jsou taky 12let). Už ted mám snížený tlak na 5tku protože jsem ji očesal.
Loni na pohofestu ten motor jel na sprintu o chlup lépe než chiplá 1,8T ve škodovce, a to je to předokolka.
A celou dobu tam mám vačku 270.
Neber tu jako buzeraci, ale zkus oponovat v čem nemám pravdu a co by mi 1,4 přinesla.
PS: Dneska je to přesně 12let co to vyjelo do ulic v dosti výrazné alfa verzi orpti dnešku
22:23:25
10.07.2023
10.07.2023
Petr Urban
-> pavucina: Doporučuji z toho udělat 14-ku, Fabia klika toho snese značně více dynamicky. Hodnoty velmi pěkné, i když bych u turba ocenil dřívější nástup, aby se to nemuselo držet jen 4000-6000ot. Foukáš kolik ? tipnu 1 až 1,2 když z toho leze takový krouťák. Jinak bych mohl udělat vačku přímo pro turbo s nižšími stupni než má Milan, aby to pomáhalo co nejdříve roztáčet turbo a tlačit zespod. něco kolem 270ti a jiné časování palců na vačce....
12:30:42
09.07.2023
09.07.2023
MVM
-> pavucina 08.07.23 22:12:42: TURBO je slovo mého dětství. Zetor Crystal,Liaz,Karosa,Tatra
. Všude byly samolepky turbo. Až neskutečný co tohle soustrojí udělalo za pokrok. Dokáže z průměrných motorů udělat výrazně lepší. Samozřejmě je to jen slovni hříčka. Ale z turbomotoru lezou vždycky hezčí čísla, než když se musí sám nadechnout.. (Kdo se na vojně aspoň chvilku prošel v plynové masce..ví o čen je řeč)
11:33:10
09.07.2023
09.07.2023
Eidy
08:14:53
09.07.2023
09.07.2023
Dušan
-> pavucina: letos můžou všichni ostatní trápit motory do nekonečna. Čtvrtá klika by byla sakra klika .
Taky bych chtěl jednou takovej motor.
Ty motory jsou technicky čistej zázrak.
Taky bych chtěl jednou takovej motor.
Ty motory jsou technicky čistej zázrak.
22:12:42
08.07.2023
08.07.2023
pavucina
Jeste graf z 10.6.2023.
To poslední měření, kdy jsme přidal předstih jsem blbec nedržel volant auto ujelo lehce do strany a proto je tam ten propad, takže nevím max krouták.
Ano měřilo se jen do 6000rpm, mekký omezovač mám 6200 a konečný 6400.
Spodek je seiová 1,3.
To poslední měření, kdy jsme přidal předstih jsem blbec nedržel volant auto ujelo lehce do strany a proto je tam ten propad, takže nevím max krouták.
Ano měřilo se jen do 6000rpm, mekký omezovač mám 6200 a konečný 6400.
Spodek je seiová 1,3.
22:07:33
08.07.2023
08.07.2023
pavucina
Jelikož nemám kartu vozu, dám to sem:
Vstupuju do klubu prasklých klik . Na pohofestu po slalomu prasknul již 3. šroub na vůli ventilů(je čas vyměnit koníky). A při zajíždění jiného šroubu, jsem zkusil 1145. ostrý start před sprintama a začlo to být slyšet, a po 2km hotovo, bežel normálne na 4, ale strašný zvuk.
Vstupuju do klubu prasklých klik . Na pohofestu po slalomu prasknul již 3. šroub na vůli ventilů(je čas vyměnit koníky). A při zajíždění jiného šroubu, jsem zkusil 1145. ostrý start před sprintama a začlo to být slyšet, a po 2km hotovo, bežel normálne na 4, ale strašný zvuk.
15:33:58
21.06.2019
21.06.2019
Aviatik93
Vyřešeno, nakonec to byl ucpaný filtr. Přišlo mi, že benzínu do karbecu teče dost, ale prostě žere to i trávu kolem silnice , takže to nestačilo , teď už to jede krásně
12:57:45
21.06.2019
21.06.2019
Eidy
-> Aviatik93: Tak jestli se směs ochuzuje, tak tam asi dost paliva nejde. To vypadá, že se vyjede plovákovka a zchudne to. Co trubky? Třeba jsou přicpaný.
12:20:42
21.06.2019
21.06.2019
Aviatik93
Ahoj všichni, mám problém, dával jsem teď turbo motor favorit se Solexem 32 DIS do nové kastle a od té doby, když jedu pod plným plynem, v otáčkách s tlakem, tak po cca 10-20 vteřinách jde AFR nahoru, takže se začne ochuzovat a následně to začne škubat, před tím ten motor fungová normálně, nevíte čím by to mohlo být? Paliva tam jde dost, dával jsem i novou pumpu. Díky
14:30:57
17.09.2018
17.09.2018
Majklsto
-> czechino: skus odpojit wastegate a skusit ako nabehne to turbo. Potom budeš vediet či je problem tam, alebo inde. Jednorazovo to motor vydrží.
20:55:44
13.09.2018
13.09.2018
Tomas S
-> czechino: Treba nechať pôvodný wastegate a použiť mechanický regulátor tlaku.
20:50:51
13.09.2018
13.09.2018
zabiakPUK
tažko takto radiť,čo z tým je, je to strieľanie od buka. ale je to jednoznače zle. oveľa väčšie turbo natlačilo na favo motore 0,8 pri 4000ot. skusil by som najskôr ten waste gate. uno mohlo mať menšiu klapku, prípadne iný pákovy prevod. tam by so m najskôr hľadal chybu. skús na skúšku predĺžiť tu páku, za ktorú ťahá wast. alebo tam cigánsky pribastliť nejakú pružinu. (nie z plynového lanka)
edit: tiahlo na waste máš dobre nastavene? (predpnuté)
edit: tiahlo na waste máš dobre nastavene? (predpnuté)
13:03:25
11.09.2018
11.09.2018
czechino
-> pavucina: 0,5 tak v 5500. Moc se tomu nechce, musi byt spise stoupani.
08:06:23
11.09.2018
11.09.2018
pavucina
V kolika to natlačí 0,5b, a jak rychle ?
22:35:38
10.09.2018
10.09.2018
czechino
-> Majklsto: Wastegate je daný z punta, leda ze by turbo pretlacilo membránu...?
15:35:12
10.09.2018
10.09.2018
Majklsto
-> czechino: treba sa pohrat s wastegate, musi to fungovat
13:43:12
02.09.2018
02.09.2018
czechino
Jedna technická.
Na Škodovku se dalo turbo výfuk a/r 0,64, sání 0,48 a turbo nechce natlačit více jak 0,5baru. Je možné že je turbo veliké? Jak to máte s turbama 1.8T? Může být někde chyba? S punťáckým to tlačilo v pohodě.
Dík za názory.
Na Škodovku se dalo turbo výfuk a/r 0,64, sání 0,48 a turbo nechce natlačit více jak 0,5baru. Je možné že je turbo veliké? Jak to máte s turbama 1.8T? Může být někde chyba? S punťáckým to tlačilo v pohodě.
Dík za názory.
20:38:09
20.08.2018
20.08.2018
zabiakPUK
nie je zač. čím viac hadíc,-tím viac rozvalených hub...
11:42:42
20.08.2018
20.08.2018
Majklsto
Ďakujem, vybavene. Už je tam hadíc ako v atomovej elektrarni.
09:03:58
17.08.2018
17.08.2018
zabiakPUK
Odtok vody z turba napoj do zásobnej nádobky na vodu. Do hadice: -z termostatu do nádobky, - cez "téčko". Alebo do spodnej hadice z nádobky.
21:58:22
13.08.2018
13.08.2018
Dušan
-> Majklsto: skodovka nema problem se uchladit. Problem je uchladit motor s chybou.
Vymenik jsem jezdil paralel na topeni a turbo od 136 termostatu k 136 pumpe. Tzn oboji paralel na topeni.
Vymenik jsem jezdil paralel na topeni a turbo od 136 termostatu k 136 pumpe. Tzn oboji paralel na topeni.
20:41:59
13.08.2018
13.08.2018
Majklsto
-> Dušan: priznam sa, že neviem ako to mam urorit, preto som to tu začal riešit. Škodovka ma sama dost čo robit aby sa uchladila na nie ešte chladit turbo. To je mi jasne.
12:51:28
13.08.2018
13.08.2018
Dušan
-> Majklsto: Osobne bych vodu z turba a chladic oleje nespojoval. Turbo je pri zatezi cerveny takze neni duvod posilat vodu o max teplote do vymeniku k oleji, kterej je rad, ze nema vic jak 120°C.
11:28:45
13.08.2018
13.08.2018
Majklsto
Otvoril by som diskusiu na tému chladič oleja, výmenník voda olej a vodou chladene turbo. Moja myšlienka je, že voda ktorá prejde turbom bude napojená na výmenník voda olej, takže dohreje olej vo výmenníku, ktorý do výmenníka príde vychladený z chladiča oleja. Rozmýšlam, správne? Prípadne ako kto zapojil vodu na turbo?
14:06:48
28.02.2018
28.02.2018
darabos
15:28:49
25.02.2018
25.02.2018
JRD McLAREN
..zacinal som byt z toho zmeteny...
takze je to teda tak ako som si myslel "napoprve" ..
takze ked rastuci tlak otvara wastegate...
tak "aby si znizil tlak turba" ..tak potrebujes viac otvorit wastegate..
... takze predlzit tycku .
( potom je tu este otazka, ze kolko este ten wastegate ide otvorit ... )
... a este upravit soft v BMM aby vedel davkovat palivo ..
.. a to teraz narychlo netusim, ze aky je tam MAP senzor...
takze je to teda tak ako som si myslel "napoprve" ..
takze ked rastuci tlak otvara wastegate...
tak "aby si znizil tlak turba" ..tak potrebujes viac otvorit wastegate..
... takze predlzit tycku .
( potom je tu este otazka, ze kolko este ten wastegate ide otvorit ... )
... a este upravit soft v BMM aby vedel davkovat palivo ..
.. a to teraz narychlo netusim, ze aky je tam MAP senzor...
11:12:45
24.02.2018
24.02.2018
RadovanSkodovkar
-> JRD McLAREN 24.02.18 09:21:46: Nie..? Tlak v bambule ti otvára wastegate.. Keď nemáš zapojenú hadičku tak je ventil zatvorený..
Neviem aký je to typ, z Mazdy 323 2.0DITD 66kw.
Neviem aký je to typ, z Mazdy 323 2.0DITD 66kw.
10:12:41
24.02.2018
24.02.2018
zabiakPUK
sranduješ? na "starých" mechanicky ovládaných turbách bol vždy wastegate otváraný nastaveným pretlakom (pružinou)
09:21:46
24.02.2018
24.02.2018
JRD McLAREN
..tlak (v bambule) ti priviera wastegate ..?? ano ..?
..
ked je hadicka odpojena, tak tak je wastegate stale otvoreny, a turbo by nemalo nic fukat ..
je to tak .?
Ake je to turbo ..?
daj typ, nech si to viem pozret ..
..
ked je hadicka odpojena, tak tak je wastegate stale otvoreny, a turbo by nemalo nic fukat ..
je to tak .?
Ake je to turbo ..?
daj typ, nech si to viem pozret ..
13:24:18
22.02.2018
22.02.2018
RadovanSkodovkar
-> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 22.02.18 10:55:35: To je geniálne! Z čoho si použil pružinu? Nápadne sa podobá na ventilovú
10:55:35
22.02.2018
22.02.2018
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> RadovanSkodovkar: kdysi jsem na TD04 turbu řešil omezení plnícího tlaku (z 0.9bar na 0.5bar) doplněním pružiny před baňku aktuátoru WG. Viz fotka...
10:11:17
22.02.2018
22.02.2018
RadovanSkodovkar
-> Dušan 21.02.18 21:13:31: regulačnú šróbu by som spravil lenže tam by skorej asi pomohlo keby v tlakovej banke bola slabšia pružina. Ono keď začne tlačiť tak opre a potom začne vynechávať v rámci chudobnej zmesy. Motor je 120ka s BMMkom Obohatenie zmesy na BMMku by bol asi problém. Dá sa tlaková banka rozumne rozobrať s tým, že by som zmenšil odpor pružiny?
21:13:31
21.02.2018
21.02.2018
Dušan
-> RadovanSkodovkar: musis si udelat sroub s matici na ovladaci tahlo. Pokud to neni ze serie tak to bez PWM ventilu nenastavis.
20:57:25
21.02.2018
21.02.2018
RadovanSkodovkar
-> JRD McLAREN 21.02.18 20:27:49: Takto to vyzerá. Hadička tlaku je zapojená medzi turbo a klapku. Žiadny ventil tam nie je.
20:27:49
21.02.2018
21.02.2018
JRD McLAREN
..este keby si tak vedel napisat, ze jak to mas teraz zapojene ...
ci tam mas aj nejaky PWM ventil .. (znamy aj ako N75)
..a pokial si dobre pamatam ...
tak na "bambule" je tycka co ide na wastegate ...
a ta je srobovatelna ...
ovsem, pokial mas regulaciu riesenu "pruzinkov" ... . . . . . ... .
ci tam mas aj nejaky PWM ventil .. (znamy aj ako N75)
..a pokial si dobre pamatam ...
tak na "bambule" je tycka co ide na wastegate ...
a ta je srobovatelna ...
ovsem, pokial mas regulaciu riesenu "pruzinkov" ... . . . . . ... .
20:18:22
21.02.2018
21.02.2018
RadovanSkodovkar
Chalani prosím vás neviete niekto ako by som vyriešil zníženie tlaku na turbe ktoré má tlakovú reguláciu wastegateu? (nie podtlak)
20:29:50
20.02.2018
20.02.2018
JRD McLAREN
..keby to len cele bolo take jednoduche a exaktne jak si napisal ...
13:37:53
13.02.2018
13.02.2018
Killme
Kompresor - 11
Turbo - 11.5
Atmosfera - 12,5
Turbo - 11.5
Atmosfera - 12,5
20:47:12
11.02.2018
11.02.2018
JRD McLAREN
..ja by som len chcel vediet, s akym AFR tie kalkulatory pocitaju ..
..a pripadne s akym AFR pocita do buducna upravca...
..a pripadne s akym AFR pocita do buducna upravca...
00:18:25
09.02.2018
09.02.2018
czechino
-> Killme: thanks!
09:38:06
07.02.2018
07.02.2018
Killme
23:24:31
05.02.2018
05.02.2018
czechino
Existuje nějaký vzorec obsah/výkon/vstřiky/paliv
o?
Jde o to jestli budou stačit vstřiky na E85.
Jde o to jestli budou stačit vstřiky na E85.
19:26:28
20.12.2017
20.12.2017
Matthes, záškodník z TechWebu
Kdyby nekdo chtel novy turbo, tak muzu nabidnout. Je pevny bez obtoku. Puvodne na diesel 6,8 l...
21:12:05
27.11.2017
27.11.2017
milanrejpid
ahoj ve spolek nemáte někdo na prodej solex 32 dis? nebo nejakou alternativu ? díky
22:00:59
22.10.2017
22.10.2017
bouchy
-> MVM: Jasně, ale v F1 už na tohle dávno přišli a zavedli "parc fermé"... i když asi olej se plní až před závodem normálně v garáži, každopádně ale motor musí bejt stejnej, jinak penalizace (po vyčerpání limitu na sezonu), ostatní části dtto. Takže už žádný krátkodobý kvali-motory. Jinak quali režim maj ty auta i dnes, je to zase něco na ECU, turbo, baterky, spotřeba... stačí cvaknout na volantu.