skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> bouchy 18.10.17 09:14:08: Ty oleje na kvalifikaci se někde používají dodnes(např ELF .. ale nejvíc ten výkon regulovali přeplňovacím tlakem. Myslím že až 6 Bar. A tím že nebyla brzda na měření přes 1400HP,tak odvozovalu už jen odhadem z plnícího tlaku. Pak to FIA začla řešit limitem přeplňění,a výkon klesnul.
auto.idnes.cz/formule-1-m
otor-bmw-m12-0ti-/automoto
.aspx?c=A140319_...
zajímavé je i chlazení turba kbelíkem vody.
zajímavé je i chlazení turba kbelíkem vody.
-> MVM: Zřejmě zlatá doba (možná začátek), kdy existovaly ryze "kvalifikační" motory (kde to šlo, omezilo se tření, motor těch pár desítek km vydržel a na závod šel nový)...krom mechanických změn se tam dávaly taky nízkoviskozní oleje, netuším jaké, ale možná i míň jak 0W20
On se sice přepálil, ale na těch pár kval. kol to stačilo, na dlouhý závod se dávaly ty obvyklé, už tehdy asi s tou "ohřívací" procedurou... jinak o blocích přirozeně kalených(kalení škrtám, vytvrzovaných) venku na dešti a moči
jsem taky četl...aneb trik kovářů, kdy nový matroš šel nejprve na sklad a až za nějakou dobu na zpracování.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Blok je z puvodniho motoru M10 (e21,e30,e28), ktery musel miet najęte minumum 100tisic km, co znamelo że był bez vad materialu, a potem lezel pol roku na zevnitr co by se jeszcze lip vysezonoval
Brzdu mieli do ~ max 1500hp - na kvalifikace motor mel jeste vetsy vykon ale nikdo ne vedel kolik, bo se tego ne dalo zmerit![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Brzdu mieli do ~ max 1500hp - na kvalifikace motor mel jeste vetsy vykon ale nikdo ne vedel kolik, bo se tego ne dalo zmerit
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> havlik: Ano přesně tak. Původně Mpower BMW,potom přejmenovaný na Megatron
1,5 až 1500HP Jeden z nejvýkonnějších motorů F1 od BMW (Foceno v muzeu Spa Francorchamps)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM 16.10.17 19:48:31: v tom případě asi bmw m12 vypadá podobne dle obrázku
-> Eidy 16.10.17 19:40:28: 037 měla kompresor
-> MVM: BMW nějaké?
-> Eidy: Jsi blízko
Hodně napovím "turboéra F1" ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Nemám tušení. Jen, že je to R4 DOHC, Zřejmě větší objem, něco kolem 2l? Mate mě ten výfuk. Jako kdyby byl motor uprostřed podél. A podle kabelů a víčka rozdělovače něco staršího. Něco ze starýho Béčka? Lancia 037?
-> Vojťas:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Tomas S: pekna praca, len tak dalej :)
Tak trochu aj môj projekt. Nejakú tu 100ku kilometrov máme za sebou a môžem povedať že to funguje ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Majklsto 27.07.17 21:44:31: 1,15 baru, píše to v kartě.
-> Killme: Super. Aky bol tlak turba?
-> Killme: Nice job!!! ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Myslim ze bude te 210-220km. Vaha to 910kg.
Vim ze vaha/vykon, że focus tezsi,a le w mojej opini vaha+vs vykon to tak do 140-150km/h je dulezity, potom już vaha już ni tak moc, jenom aerodynamika. Ford mel standardni paket RS, a aerodynamika je minumum 5x epok przed skodovkom. Co mi se najbardziej libi to to że bylo to do +/-200kmh(4 kvalt/7000rpm=175kmh), i że ford przi każdej rychlosti pomalicku zostaval v zadu.
Gdy ten motor dat do rapida to bylo by to moc lepsi
Vim ze vaha/vykon, że focus tezsi,a le w mojej opini vaha+vs vykon to tak do 140-150km/h je dulezity, potom już vaha już ni tak moc, jenom aerodynamika. Ford mel standardni paket RS, a aerodynamika je minumum 5x epok przed skodovkom. Co mi se najbardziej libi to to że bylo to do +/-200kmh(4 kvalt/7000rpm=175kmh), i że ford przi każdej rychlosti pomalicku zostaval v zadu.
Gdy ten motor dat do rapida to bylo by to moc lepsi
Vis kolik koní máš s novým setupem ? Výkon/hmotnost je mocná zbran...
-> LUKAS: tak to je k nicomu, do 300 eur kupis standalone riadiacku ktora bere sirokopasmovu sondu a naladis to vdaka tomu......kamos oturbil BMW 1.8 a aby sa pohol dalej, budem robit riadiacku aj kablovackou
-> darklord: Jasně. Zadarmo na Měsíc.
-> Eidy 16.02.17 15:04:08: myslim, ze pokial si nemoze do rozpoctu dovolit ani sirokopasmovu lambdu, bez ktorej to aj tak nenaladi, tak babracka s prehadzovanim motoru asi bude tiez nad rozpocet...
-> LUKAS: Bylo by to mnohem blíž potřebným hodnotám. Nejde to nastavit přesně od stolu. Nebo si najdi někoho v Čechách, kdo to umí a domluvit se s ním. Poradit ti neporadí, každej si to nechává pro sebe, protože ono to trvá to vyladit a ozkoušet. A pár motorů se třeba zničí. To se pak nikdo nechce dělit.
Ale upřímně, přijde mi divný turbit 1,6 motor, když tam lze dát sériovou 2,5. Výkon bude stejný a spolehlivost jinde.
Ale upřímně, přijde mi divný turbit 1,6 motor, když tam lze dát sériovou 2,5. Výkon bude stejný a spolehlivost jinde.
-> LUKAS: Já jsem nepsal nic o oblbnutí. Jen že v tom bude rozdíl mezi L a LE Jetronic. Jinak pokud je k dispozici čtečka a zapisovačka, tak se to dá přepisovat dokola. A ano, Epromka je ta věc vsazená v patici. Vše ostatní je připájené k desce. A co takhle objednat čip z Německa?
Příklad www.ebay.com/itm/.../2523 25283097?_trksid=p2...
Příklad www.ebay.com/itm/.../2523 25283097?_trksid=p2...
-> LUKAS: vsetko sa da, to urcite, len ci sa oplati, len bacha na zmes a predstih, radsej to sledujte wideband sondou ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> LUKAS: tiez si myslim, ze cesta vedia pri takych upravach cez nejaku standalone jednotku, v opacnom pripade pravdepodobne polievka bude drahsia, ako maso...a vysledok stale otazny. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> LUKAS: Já jsem v L Jetronicu drobné úpravy dělal a jde to. LE bude rozdílná jen asi v akčních členech, jinak je to to samý. Je tam Eprom paměť, kterou musíš přepsat. Ale chápu, že zapisovačku a mazačku má málokdo. Buď MegaSquirt nebo jinou ECU. IMF atd. jinak se nikam nehneš.
-> Gemini: ahoj,no ja mam bosch motronic.
-> LUKAS: Regulátor klidně nech, jen to musíš ochudit na volnoběh. Snížením tlaku to ochudíš v zátěži. Samotnej regl nic neřeší. Musíš se pošťourat v mapách.
-> LUKAS: nie je riesenie dat velke vstreky ale poriesit manazment....taky LE jetronic zvladne turbo s miernymi korekciami, ak mas nieco novsie, programovatelna jednotka bude nevyhnutna
První otázka by měla být jeslti ej to na karbec nebo ne...
Já jezdím na vstřikování tento www.fusion1.cz/katalog/.. ./293636?gclid=CNCc... (akorát v jinym prebalu, takze čína jako čína) neměl jsme s ním nikdy problém, tlak drzi dobre celou sezonu. Jezdím E85, stejný jsem dával na m20b20 s 210kW a taky fungoval na driftech celou sezonu dobre...
Já jezdím na vstřikování tento www.fusion1.cz/katalog/.. ./293636?gclid=CNCc... (akorát v jinym prebalu, takze čína jako čína) neměl jsme s ním nikdy problém, tlak drzi dobre celou sezonu. Jezdím E85, stejný jsem dával na m20b20 s 210kW a taky fungoval na driftech celou sezonu dobre...
Pouštím nějaké díly ze svého projektu.. Kdyby měl někdo zájem o stavbu kompresor škodovky, tak tady je základ
skoda-virt.cz/cz/.../1888 05-kompresor-eaton-remenic e-1-3-1-4-mpi
skoda-virt.cz/cz/.../1888 05-kompresor-eaton-remenic e-1-3-1-4-mpi
-> Killme: Hello :) Congratulation to new record, do you have actual dyno result ?
-> Killme: To jsou ty prudke rozjezdy ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Prevodovka przi 202/268 byla dlouho w pohode, ale jak tam se zvetsilo na ~220/290 stalo se to
-> U-Geen: nezavřeš kapotu, páč by musel být pod uhlem vykloněný dozadu, leda upravit tu díru v kapotě.
-> czechino: a cooler bys do toho kridla nedostal?
-> Tuner#2: tohle provedeni se mi libi, ovsem jde o to chlazeni cooleru...
-> Tuner#2: Jasný, oba mluvíme o tom samém. Máš recht. ...tu zadní díru zalaminovat, udělat tam nějakej náběh aby z tohohle otvoru zepředu šel vzduch na cooler + děravý zadní čelo?
-> ochoda 12.10.16 19:31:41: Jaký tahokov myslíš? Asi dám foto aby to bylo k pochopení, LR/H kapotou se do motoru dostane nad cooler jen minimum vzduchu, vše letí rovnou otvorem vzadu ven a slouží to chladič oleje a nic jiného... Tohle moc dobré řešení není.