TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2520 příspěvků (zobrazeno 151 až 200) od 16.01.2005 do 12.07.2023, založil/a Fjoo
řadit dle data
07:01:33
19.04.2016
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Majklsto: dik tohle téma znám, ten co tam je v současnosti je VALEO a na ten stejné poznávací znaky neplatí, nicméně nejspíš objednám sachs pro 1.6 z cc-autodílů a až přijde, tak zkontroluju.



-> Dušan: díky za odpověď, pokud máš nějaké zajímavé řešení, napiš do SZ, rád popřemýšlím nad inovací4



-> pavucina 18.04.16 21:01:19: taktéž děkuji za reakci a když vidím tu fotku přítlačáku, obávám se podobného stavu, protože packy tam jsou všechny, šroubky také, pružina je vidět že se stlačuje.... Doufám že o víkendu to vyhodím ven, pak dám fotku co se stalo.
21:11:08
18.04.2016
pavucina
-> Dušan: Okej dik ;)

Jo se spojkama na shade to je problem... s prevodovkou.. a to byl jeden z mnoha duvodu proc jsem od 742 zbavil...
21:07:24
18.04.2016
Dušan
-> pavucina: ja nemel problem s motorem jako takovym. Ten jezdil porad. Jediny co dojelo bylo zdvihatko :) a pak jsem to dal bokem a zkusil neco jine. Nevim co by jsi chtel slyset. Za me turbo na Favu vydrzi vse. PS: pist me praskl snad jednou v zacatcich s turbem. Pak uz nikdy.



Edit: jestli reagujes na tu zivotnost tak ta se tykala spojek.
upraveno 1x, naposled 18.04.2016 21:08:58
21:01:19
18.04.2016
pavucina
Počítam ze najdes neco takového galerie.turborit.cz/var/. ../IMG_20131013_163454.jpg a vyjetou lamelu galerie.turborit.cz/var/. ../IMG_20131013_163459.jpg ?m=14610052...

Toto je ze 136GL co jsem chvili mel.

Na turboritu jsme jezdil vzdy 1,6 naky stary zasoby. Kdyz jsem davál keramiku, tak jsem daval nový z kelly LUK, ktery se nechal premerit pritlacnou silu, která vysla docela dobre na dnesni pomery, stocil se setrvák, aby byla lehce pred vrcholem a jezdim...

Nikdy jsme na favoritu nemel problem se spojkou...



-> Dušan: Dusane prozrad nám, nebo aspon me, kolik jsi na tech motorech pri jakém vykonu najel ? Tyhlety reci, ze to nic nevydrzi. Dokad z toho motoru neuvidim vybehlou ojnici, prasklou kliku pripadne blok (a dalsi s tim spojené veci), tak nereknu, jo melo to náky kone nevydrzelo to mechanicky, cokoli dalsiho prasklé písty jsou ve vetsine pripadu spatném nastevení motoru, ale to uz bych se tady opakoval. Tak se pochlub s kilometry a na co ti ten motor dojel.. To není doufám žadná tajná vec, kterou by jsi nemohl napsat... Trosku ten názor na necem psotav aspon

4
upraveno 1x, naposled 18.04.2016 21:02:06
19:58:48
18.04.2016
Dušan
-> Tunerláďa #2: ja pouzival SACHS na 1.3 setrvaku a LUKAS na 1.4 setrvaku. Oboji normalne fungovalo. Problem byla pokazde lamela. Za me je to na tyto motory uplne jedno. Zivotnost miziva. Mam pro tebe navrh co by se ti mohl hodit :) Ten strci tyhle veci do kapsy....
18:14:05
18.04.2016
Majklsto
17:25:32
17.04.2016
MOLSO
-> Tunerláďa #2: s úspechom jazdím SACHS, pred niekolkými rokmi bola nejaka nepodarková séria, ale prítlačák kupovaný v 2011 - 2012 jazdí v zelenej dodnes. S valeom nemám skúsenosť, ale LUK by som si už do auta nedal - spojka prešmykovala po chvíli ostrejšej jazdy. Odkedy je tam sachs, spojka spojkuje bez problémov
17:19:04
17.04.2016
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
chlapci mám problém. nevím, zda to způsobil "krouťák" turba nebo jen shitový díl, ale chtěl jsem se včera jet projet a najednou nejde zařadit žádnej kvalt, když to tam na sílu dostanu, auto poskočí a stojím. Jednoduše řečeno - spojka nespojkuje... Zkoušel jsem s pomocí druhé osoby, která tam ve vypnutém stavu dostala kvalt a sešlápla pedál spojky otáčet motorem přes 30ku ořech na klice a auto se hrne vpřed, jako kdyby spojkový pedál nebyl sešlápnutý. Hydraulika neteče a chodí plynule - přítlačák se stlačuje. Zkoušel jsem dnes odvzdušnit a nic. Kamarád mě trochu nandal brouka do hlavy, že mě nejspíš prasknul přítlačák a spojka je pořád přitlačená, v současnosti je tam VALEO (Made in Korea) pro 1.6 feldu, který jsem kdysi koupil na škoda-dílech jakožto "Německá prvovýroba" a moc tisíc nenajel...



Ještě jsem to nerozebral což nevím kdy ve stížených časových podmínkách provedu, ale než to udělám a zjistím co se stalo, chci koupit nějaký přítlačák, abych to případně hned vyměnil.



A teď k hlavní otázce. Co koupit, aby to ku*va vydrželo.... Je dneska SACHS záruka kvality? Nebo je to pokus/omyl ? Na CC-autodílech je k mání SACHS pro 1.6, ale je to SACHS Slovensko, ne že bych slovákům nevěřil, ale vím jak to chodí ve velkých fabrikách, kde lidi nedostanou slušné výplaty a nechci se stát obětí špatně odvedené práce, že mi někde na sraze rupne přítlačák znovu....



Další otázkou je na ty co mají už leccos s turbem naježděno a vyzkoušeno (Pavučina, Dušan...) jaký přítlačák vydrží jaký moment... Na spoustě obchodů totiž házejí přítlačák pro 1.6 a 1.3 do jednoho pytle, takže pokud někdo vyzkoušel, zajímají mě zkušenosti případně rady co teda koupit.



Ne že by to byla složitá práce hodit motor ven (mám vozejček, ...všechno na konektorech), ale už mě to moc nebaví...
upraveno 1x, naposled 17.04.2016 17:22:05
08:44:19
16.02.2016
Killme
Kompresory je dobrze davat na motory o vetsim objemu(>3L), ktere są moc efektivni, to znamena dobre hlavy ktere pusti moc vzduchu, np. Bmw serii S, gde tlak jenom 0,5-0,6b prinosi +200-250ps, a bez negativiych efektov jak turbo = lag, mensi lub vetsi, ale zawsze tam je, charakteristika kroutaku - na kompresorze odstredivym(vortech atd.) je linearna, a co ma vliv na trakcje auta.

Motor ktery ma jeszcze ITB, a dolozime do tego kompresor ma velmi rychlom reakce na plyn.



Kompresory sroubove(eatony..) to je minulost - som moc neefektivni, a te ich "UUUUUU" je pro moc lidi neakceptovalne.

Na skoda motorze ohv w zadu, dat tam kompresor Eaton mela by mieć viz wad niż zalet - żeby ten motor generowal vykon to trzeba moc tlacit przez halve(0,8-1b) a vtedy sam kompresor robilby moc velki odpor - lozisko od strany remenice by moc rychle reklo "bye,bye", kolejny problem to je teplota vzduchu - te kompresory przi takim tlaku ogrivaji vzduch 2x vixc nez turbo = treba moc efektivni intercooler na to..
20:29:34
15.02.2016
m8rinek
-> Tuner#2: A v tom jsi přispěchal Ty a nastalil řád světa :D:D:D.
18:46:32
15.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> m8rinek 15.02.16 12:12:39: Naopak konstatuju fakta a pokud někdo chtěl rozpoutat flame, tak 100% někdo s tímto komentářem: -> m8rinek 14.02.16 08:42:00:
12:12:39
15.02.2016
m8rinek
-> pavucina: ne-e válí se to tu, věnuji se m65...



-> Tuner#2: nikdo se do nikoho nenaváží, jenom Ty jsi si přišel rozpoutat flame? Nudíš se? Kup si medvídka Mývala....
11:56:27
15.02.2016
Gemini
-> MISCHO: skor tu ludia pisu, ktory typ nie je vhodny......napr. tento odstredivy je horsi ako klasicke turbo
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Gemini vložen 15.02.2016 11:56:27
14:17:58
14.02.2016
djmaso
-> pavucina: jojo tak to mam stejnej názor, vezmi si co vezme ten kompresor za výkon kdyz je roztocen cca na 14000 ot
13:23:14
14.02.2016
pavucina
Ja bych si jeste dovolil poupravit, ze co se tyce zkusenosti a rozumu na tomto foru se vyjadruji pouze k tematu preplnovani a elektroniky...



-> djmaso: Já jsem toto vubec nechtel rozebirat.. Ale pohybuji se lehce okolo driftu a kdyz v nasich podminkách zacala velká era preplnovaní, tak dost aut melo kompresor nejen nasi jezdci... No o dva roky pozdeji kompresor zustal snad jen na motoru z corvetty 1
11:46:47
14.02.2016
djmaso
-> pavucina: SOUHLASÍM , u takového objemu to prostě nemá cenu viz ZR1 má kompresor v sérii má tusím 620 koní dá se s ním udělat i cca 1100 , ale jakmile zahodili tuto motorovou brzdu a dali Goorooosee turbo začínali na hranici 1800 koníků .



můj názor kompresor ok, ale s vypínatelnou el spojkou a doplnit turbem. - toto jsem chtěl realizovat, ale rozhodl jsem se jít jiným směrem
11:34:14
14.02.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
Naopak na tomto foru se najde rada funkcnich reseni az se divim kolik lidi to dela porad blbe - uz jen obycejne navareni vyztuh na vlecku jako priklad za vsechno...



Nicmene navazet se do cloveka a jeho znalosti, ktery zde postavit jeden z nejlepsich turbomotoru navic s elektronikou MPi me prijde prinejmensim hloupe abych byl v ramci mezi slusny...
upraveno 2x, naposled 14.02.2016 11:37:59
11:19:18
14.02.2016
MISCHO
Toto forum vzdy hlada ako nieco nefunguje, neda sa , nejde WTF???? Cest vynimkam. Uz mi tu chyba len komentar osoby xy.
09:55:44
14.02.2016
pavucina
Ja tu nepsal, že to nejde? ;) Jen, ze bych u skodováckeho motoru neplejtval silama neco takoveho vymejslet...



-> m8rinek: Uz jsi to aspon prodal ?
upraveno 1x, naposled 14.02.2016 16:25:34
08:42:00
14.02.2016
m8rinek
-> Milan 136: ...ale na virtu psali, že to nejde :D
22:43:35
11.02.2016
Milan 136
-> Eidy: tohle je právě na Lacetti WTCC street. Vezl mně s tím v Brně kdysi Rob Huff a vzpomněl jsem si na to. Řekl bych, že to docela fungovalo
20:11:58
11.02.2016
Eidy
-> Milan 136: To je právě mechanicky poháněný dmychadlo a funguje to velmi dobře. Jsem přesvědčenej, že by to perfektně fungovalo i na 1300ccm motoru. Jen se nesmí vyhnojit převodovka. Je tam taková zvláštní planetovka.
19:40:30
11.02.2016
Milan 136
-> havlik: jo to vidim. Jdu teda googlit
19:10:58
11.02.2016
havlik
-> Milan 136: dyt to tam máš napsaný:) Rotrex
18:54:42
11.02.2016
Milan 136
Trošku OT, ale co je zač tento kompresor?
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Milan 136 vložen 11.02.2016 18:54:42
15:18:10
11.02.2016
Gemini
-> Eidy: funguju ale nie na 1300ke.....na maly objem plati Eaton
10:42:02
11.02.2016
Eidy
-> pavucina: Proč myslíš, že mechanicky poháněný odstředivý kompresory nefungují?
09:54:30
11.02.2016
pavucina
No tak o zdejich schopnostech nehodlam nijak spekulovat a urcite bych je nebral jakovypovidajici...



Kdyz si prectes co jsem psal v druhém prispevku, tak to neni urcite prevzato ze zdejsich zkuseností...



Dokonce jsme si našel udaje k M24 ano na skodovácky motor by se to dalo pouzit, ale platí co jsem psal (EDIT: v priapde skodováckého motoru, bych kompresor urcite nevolil)





Odstredivé komporesory mechanicky poháněné :D ... V tom pripade jsem rád, že jsem pozadu...
upraveno 1x, naposled 11.02.2016 11:04:08
09:17:06
11.02.2016
vhml
-> darabos 11.02.16 08:37:37: taky jsem to viděl v nějakým fáčku na slalomu. Kupodivu to vůbec nefungovalo 3
08:52:02
11.02.2016
m8rinek
-> pavucina: ty tu ale mluvíš o (ne)schopnostech toho kdo to na motor hodlá pověsit, ne o kompresoru...



Ono to chce si spočítat jak velkej kompresor potřebuju, pokud hodláš 130cu osadit nějakym M62 tak je pochopitelné, že Ti to ten motor neutahá. Hádám, že tady ty pokusy probíhaly bez použití obtokového ventilu, jen někdo někde našel kompresor a narouboval ho na motor a pak hlásá nesmysly :))).
08:37:37
11.02.2016
darabos
-> pavucina: ste pozadu, pred rokmi som odcvakol na jednom tunigzraze hybridne riesenie na nejakom VW asi 1,8-ke... 3 a ze vraj to super taha
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od darabos vložen 11.02.2016 08:37:37
09:07:33
08.02.2016
pavucina
Problem s umistenim, drzakem na motor(tuhost, dodrzeni os), remenice, vhodný převod. Potrebuje to docela nezanedbatelnej výkon...



Ale jed si inzerci dál 4
23:11:44
07.02.2016
m8rinek
-> pavucina: By mě zajímalo jaké to jsou pochopitelné důvody :D
22:49:48
07.02.2016
pavucina
Kompresor... To uz tady taky bylo a nejak to nedopadlo z pochopitelnych duvodu...
16:46:04
07.02.2016
m8rinek
skoda-virt.cz/cz/.../1861 05-kompresor-eaton-m24?ref resh :P



posadit na vykuchaný fáčkový sání, ze zadu dvě varný kolínka a na to DCOE... co vy na to? :P
00:14:33
31.01.2016
djmaso
-> Majklsto: rozeber ten karbec do šroubku tam bude protržená menbrána - když něco najdeš v pr..li napiš pošli ti za dáčo díly ( mam doma ještě sadu těsnění a všech mebránek ) prohlídni ho pořádně - mě jednou vypadla i záslepka jednoho kanálku a díky tomu jsem hořel :(
upraveno 1x, naposled 31.01.2016 00:15:44
13:39:00
30.01.2016
Majklsto
Vie niekto kde mám hladat hlavný vzdušník? Dnes je to od rána chudobné.
17:34:05
29.01.2016
Majklsto
-> pavucina: Ano je tam solex dis , z Fuega.Membrany som všetky prekontroloval a sú v poriadk. Hlavnu trysku som zvečil podla lambdy, včetko chodilo uplne bez problémov. Odjazdil som pretek, rozbil prevodovku. Prevodovka sa vymenila, motor sa nevyberal a po mesiaci státia sa to začalo takto chovat. Ono aj na tom preteku si tom občas nezmyselne strelilo ale nepocitoval som žiadnu stratu výkonu, tak som tomu nevenoval pozornost.
17:21:02
29.01.2016
pavucina
A tohle se stalo po nejaké dobe ? Tryskoval jsi to, kdyz jsi to uvadel do provozu ?

Co tma vubec más za karbec (solex) ?



Ono tam je dost podtlakových hadic okolo toho, neuvolnila se nejaka ?
16:44:40
29.01.2016
Majklsto
Palivové čerpadlo tlačí, regulátor reguluje, skušal som ho tlakovat kompresorom a ked som fukol 1b tak tlak paliva stúpol. Kde teda hladať chybu? Pri Ďalšom zvezení sa lambda držala okolo 0,8 no cez to všetko to občas začalo vynechávat a stácat tah. Skušal som tesnosť tých membrániek čo su z nich na karburátore vyvedené nátrubky, to je ok, Nátrubok ktorý je pri akceleračnej pumpe je možné prefúknut obomi smermi, pri stlačenom plyne jedným smerom lahšie, druhým tažšie.
15:11:48
29.01.2016
Majklsto
Vymenil som sviečky NGK, palec, víčko rozdelovača, komínok, hýbal som predzápalom (základ od -3až po +5) stále bez úspechu. Zajtra mi prídu nové sviečkové káble. Staré káble majú od 5 do 9 kOhm. Skúšil som aj premostit napájanie indukčky, napriamo z altíku.

Začínam prestávať vediet čo tomu môže byť.

Edit: v rámci zúfalosti som ešte raz premeral Lambdu a zistil som že moj asistent mi vtedy hovoril hodnoty lambdy len ked auto tahalo, nie ked strielalo. Dnes som si budík pozeral sám a zistil som že ked fukne turbo tak po chvilke je lambda 1,3 a začne strelba. Dúfam že som pri mojom doterajšom bádaní neodrovnal piesty :/

Teraz je tu otázka, ako zistím, či je chyba v regulátore tlaku paliva alebo v palivovom čerpadle?
upraveno 1x, naposled 29.01.2016 15:48:05
19:56:59
26.01.2016
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
ja mam platin brisky, sice na tom mam jen par tkm, ale neměl jsem problém. Příště to asi taky nebudu prožívat a budu častěji měnit obyč laciné... rozhodně co jsem četl na téma brisk DORxxLGS, tak asi docela zbytečně drahej špás a potenciální zdroj problémů...8
16:01:14
26.01.2016
pavucina
Tak tak, ja jezdim DRxxYC na MPI, sice se meni tak po 3-5 tisic (dle uzivani vozu), ale stoji 120 korun sada...
15:54:27
26.01.2016
Gemini
-> Majklsto: Brisk D14YC doteraz ma nesklamali na turbe....na zavod nova sada, su lacne
14:03:01
25.01.2016
djmaso
-> Killme 25.01.16 13:47:08: jojo taky jsem říkal
13:47:08
25.01.2016
Killme
Ok, no to na zacatek svicky do srotu
13:37:33
25.01.2016
Majklsto
-> Killme: AFR pri plnom plyne sa pohybuje okolo 11,8 a používam 99oktan

tlačím 1bar
13:13:32
25.01.2016
Killme
Jaky masz AFR, a jake palivo?
11:31:37
25.01.2016
Majklsto
NGK sú už doma, len ešte nebol čas ich skusit, ale velmi si nefandím že to v tomto prípade pomôže. Teraz môžem týžden zhromaždovat informácie, kým sa zase dostanem k autu.
08:38:41
25.01.2016
djmaso
-> Majklsto: jak jsem ti říkal , dej tam louče z 1.8t
Extreme Tyres