skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> vhml: tuhle vacku treba mam tak me zajima co by to s prubehem vykonu a kroutaku provedlo
-> Marra: tj. neco ve smyslu onech znackovych vacek kolem 265? Zdvih maj, jakej maj strih netusim a co je kratka doba otevreni je otazka.
Ale predpokladam ze bude vhodna vacka, ktera ma delsi otevreni vyfuku. Placnu priklad, existuje vacka 278/265. Mit na vyfuku vic, asi by byla vhodnejsi.
To jest alespon moje vize.
Ale predpokladam ze bude vhodna vacka, ktera ma delsi otevreni vyfuku. Placnu priklad, existuje vacka 278/265. Mit na vyfuku vic, asi by byla vhodnejsi.
To jest alespon moje vize.
u stříkačky vačka s velkým zdvihem, bez střihu, a s krátkou dobou otevření.
porad se nikdo nema k tomu vyjadreni vacka vs turbo. Nebavime se teda o vacce vic jako 280°
-> vhml: V lete to jezdilo tak za 9 E85, ted to jezdi za 11, ptz nemam uplne vychytanou teplotni regulaci a navic koralka na zimu vhodna neni. A pri dnesnich cenach benzinu je to celkem velkej rozdil. Kdyz stim pojedu slalom nebo neco, tak me ani spotreba moc zajimat nebude. V provozu staci jezdit 1/4 az 1/2 plynu do 3-4 tisic a je to az az. Takze za vyhody jednoznacne dobra vec a za ekonomickou otazku vlastne taky.
-> pavucina: u E85 je problem spotreba no, coz zase na zavody neni tak velkej problem. I kdyz polmo na E85 1:1 se stovkou zralo pri zavodech 25. Weber IDF jede na cistou stovku za 10-11 a lip. I kdyz zase je to weber a jeho vyhody. Ladit ho na E85 jsem nezkousel.
Lec v turbo aplikaci vidim cisty E85 v jasnejch barvach.
Lec v turbo aplikaci vidim cisty E85 v jasnejch barvach.
-> vhml: Tak E85 je vyhodnejsi ve vice smerech, ja jezdil na N98 obcas i na N95 rozdil ve vykonu byl, detonace to, ale nikdy nemelo. Pak kdyz byl cas, zacal jsem ladit na E85 a na nic jineho uz jezdit nebudu, má to daleko lepsi prubeh momentu neni to tak nachylne pri chudsi smesi, jak si psal chladi to, a v neposledni rade to stoji 25 korun. V zime to je sice dost naprd, ale na zimu nepotrebuju, aby to jezdilo jak z praku.
-> vhml: dyt pista jezdí nebo jezdil nejakou 280tku
Též mě zajímá jaku vačku pro turbínu volit. Jestli se pohybovat v sériových vačkách, nebo znackove 260 se zdvihem. Nebo je atmosfericka vacka naprosto nevhodna.
Pak me tu zaujmula myšlenka Turba a E85. Sice se ho asi musí nalejt pekelný mnozstvi, ale zase chlazení, odolnost proti klepání...
Pak me tu zaujmula myšlenka Turba a E85. Sice se ho asi musí nalejt pekelný mnozstvi, ale zase chlazení, odolnost proti klepání...
-> Tomášš: V ridici jednotce jsou predelane mapy benzinu a predstihu, má to vyhodum, ze muzes menit kdekoli v otackach/zatizeni, takze se to da krasne vyladit. DO 0,5 bar staci seriova elektronika. Ale jelikoz chci na vyssi tlak, tak budu delat pridavnou jednotku, ktera bude prodluzovat dobu vstriku podle tlaku pripadne i teploty. Mapy jsou cele predelane, ptz jezdím na vetšsich vstrikách a poslední 3 tisice vyhradne na cisty E85, kde jeste trochu zapasim s predstihem. Zatim jsem spokojenej a to na motoru zkousim pro nej celkem nepriznive nastaveni, ale drzi se.
-> Gemini: tak jako me zajima jaky to ma vliv na prubeh. Jestli je to podobne jako u atmosfery nebo je to jinak. Protoze co jsem sledovat tak turba maji vetsinou tupy vacky. Chapu ze to ma pak nastup dole, ale zase to pak nejede nahore 

-> Dušan: cim vic vacka, tym vic adidas :D
muze mi nekdo vysvetlit ten vliv vacka vs turbo ?
-> pavucina: a jak to šlape s vstříkováním máš nějak upravenou řj?
Jedinej problem byl s vyfukem, ze je privazanej vzadu dratem a ze v noci rve, Typ motoru sedi krome vstrikovani a turba je na aute vsechno v serii. STK pude v srpnu.
-> pavucina: Legislativa, STK, kontroly?
Nevidim duvod, proc by turbomotor ve skodovce nemohl bejt na denni jezdeni ? Ja s tim skoro denne jezdim uz 7500 km a z toho dost v Praze. Jediny co to neprezilo je dvojka. A taky jen aby jste to taky videli a nemysleli, ze jen tak placam do vetru pavucina.own.cz/foto.php?
id=DSC0007...
chci se zeptat, má cenu na turbo motor dávat ostřejší vačku? řekněme na motor co má Dušan, díky
-> m8rinek 22.01.12 20:44:15: Taky vidím řemen a na tyhle motory frčí zpravidla set s kompresorem a ne turbo což je rozdíl 

-> bibendum30: nic nic, dneska ty rádoby vtipný hlášky nějak nepobírám... Jako bych nic ;).
-> m8rinek: Kdyby to mělo smysl...už by to tam dávno bylo z výroby.Nebo se pletu?
-> bibendum30: 

-> m8rinek: možná jo možná ne...každopádně bych to do škodovky necpal
-> bibendum30: možná kecám, ale není to náhodou kompresor?
-> Dušan: proč jen tak málo...nacpi tam rovno tohle
To do M-kový kastle vyloženě taky sedne







-> Dušan: radeji ze??
ale jako jinak hodne povedana prace a smekam 



-> Arnold: tak jako oproti FA135 je to zivejsi urcite a se 120 to srovnavat nebudeme 

-> Dušan: tak to je jasny ale je to rozhodne zivejsi nekolikanasobne proti seriovce ze??
a na denni jezdeni myslim ze bohate staci 


-> Arnold: neni to spatny, ale jak 1,8T to nejede
. Kazdopadne si to dokazu predstavit jako motor na denni jezdeni.

-> Dušan: pecka!
jak to s tim jede?? 


-> Dušan: super ! 

-> Dušan: paráda!
-> Marra: budu drzet palce, jdi do toho 

mno asi budu muset:) tohle bylo na volnoběh a to kvantum vzduchu co něj šlo..
To se vrat, myslim ze docela dostl ibi by zajimalo jak to jede s kompresore.
-> pistaa: len zvonku to je rámus

-> Tomáššš: já mám o jedno š míň



-> Tomášš: vies ako si nas pletiem ?
kua ! 


-> Marcius: ten bude určitě lepší

-> Marcius: j atam mam cca 40cm 60ky trubky a je to tiche...
-> pavucina: presne jak pises... huci to... a to jsem tam chtěl ještě dodávat nerezovou trubku cca 25cm jako koncovku... do doby nez jsem to nastartoval... no mam pripravenej koncak na seat ibiza, tak potom poreferuju

-> Marcius: Ja to mam stejne na favoritu jen stredak z diesel feldy, rve to, ale zas takovej hroznej kraval to neni, akorat to jenom huci, coz se mi taky nelibi.
Zatim jsem se tim nezabejval co jineho tam dat, ale kdyby mel nekdo tip...
Zatim jsem se tim nezabejval co jineho tam dat, ale kdyby mel nekdo tip...
-> Dušan: já si tam udělal 2" downpipe a za to střeďák z diesel feldy a ..... de to pryč
rachot neskutečnej... když sem v autě, vcelku v klidu, ale na volnoběh stát za autem... dusot... pořádnej... to je dobrý leda na závody, ale na silnici moc ne... na dlouhý trasy už vůbec... takže pokud můžeš, doporučuju si udělat na downpipe nějakou přírubu, abys mohl tlumiče vyměnit 


-> Dušan: já mám vejfuk střední díl vlastní výroby a zadní z feldy

-> Dušan: 1. staci dat na hadici k posilovaci zpetnej ventilek, protoze pri deceleraci ti v sani za klapkou vznika stejne podtlak.
2. jakejkoliv pruchozi, u turba je dulezite aby splodiny sli nerusene a co nejlepe ven bez jakehokoliv brzdeni... takze pouziti trubky od turba ven ideal:)
2. jakejkoliv pruchozi, u turba je dulezite aby splodiny sli nerusene a co nejlepe ven bez jakehokoliv brzdeni... takze pouziti trubky od turba ven ideal:)
1. Jak resite podtlak pro posilovat brzd ?
2. Jaky vyfuk by se mohl dat pouzit ?
2. Jaky vyfuk by se mohl dat pouzit ?