skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
ačkoli jsem to chtěl dokončit, priority jsou jinde. kdyby někdo chtěl malého eatona, asi bude k dispozici. Na místě mně to šlapalo, ale ani nevím, kdy zpojízdním zbytek auta a nemám čas a teď ani zdraví.
-> pavucina: 

-> pistaa: hej gabo a jeho roztraseny pohlad kamerou na roztraseny otačkomer PAL 

-> mereksk: mne to tahalo ako TDicko :)
video z Bojnic
youtube.com/v/ABc2N-Cxdn I
video z Bojnic
youtube.com/v/ABc2N-Cxdn I
-> MOLSO: gabo a jeho turbo? no ide o to ako chces ohodnotit zatah podla videa.. ale par ich samozrejme mam. a taha to .. ehm, poviem to tak zvykol som si cize mohlo by i malo lepsie..
Slubene videa:
SK Ring:
Sturec:
Slubene videa:
SK Ring:
Sturec:
-> havlik: Mě to s turbem moc netahá
míň jak tobě 


-> havlik: gaboooooo volake videa mal ... 

-> MOLSO: mě to s turbem tahá jako kráva ale video nemam:D
-> mereksk: videom sa dá merať ťahavosť ?
Máte niekto video ako vám to ťahá z turbom ?
-> vhml: mne sa paska roztiekla.. zvod svieti svetlo zlto pravidelne :)
-> Nwkt: nám se rozsvitila jen páska :-D
-> Bery: To se rozsvítilo i s páskou?
-> Čokin: mě se rozsvítily a stálo mě to novou náplň do hasičáku
Cafte paani, mam v garazi upravenu 781 136X a chcem na nu zavesit turbitko tak sa chcem spytat - aky tlak motor znese a ci vydrzi hlava a piesty respektive aka znese a kde sa da zohnat (hlava+piesty) diiiiiiky za odpoved 

-> Čokin: stačí sériová 1.3
-> Jarda/felda: Kde dělám chybu, že se mě taky tak svody od Krejčího nerozsvítí......že by to bylo těma vánocema ?
-> Jarda/felda: to ma nekdo do MBcka jo? :)
kompresor se mi už točí, dotáhl jsem domů řemen z feldy 1,6 a pasuje výborně. Brzy natočím video, to je jekot panečku - husí kůže:) a ten objem vzduchu co z toho leze už na volnoběh je masakr:)
-> Marcius: LE2 jet z Una turba je dobra volba, takisto male turba ako IHI vl2,3,7 alebo Garett T2.........najlacnejsiu schopnu ecu kupis asi DTA
Sice to neni motor ze škodovky, ale mít tam tohle to by byla mochrovinka. Zajímavá barva 

-> Marcius: přesně tak 

-> Tomášš: já mám na rapidoj teďka solex 32 PBISA , což je podobnej karbec a musím říct, že opravdu studený starty i celková kultura je úplně někde jinde než jikovy....

Tomášš 26.11.11 15:45:04 napsal:
Já po svých zkušenostech doporučuju dát si práci se sháněním solexu
32 dis funguje bezvadně výborný studený starty sytič se dá hned skoro
dolu a frčí se bez škubání atd.Turbo mám z dieslu a zatím šlape něco
přes 10tisíc najeto.
Tak Solex 32 DIS mam presne doma i s regulatorem tlaku paliva :) Ale musel by me nekdo asi hodne premlouvat abych ho nechal...
Já po svých zkušenostech doporučuju dát si práci se sháněním solexu
32 dis funguje bezvadně výborný studený starty sytič se dá hned skoro
dolu a frčí se bez škubání atd.Turbo mám z dieslu a zatím šlape něco
přes 10tisíc najeto.

Tak Solex 32 DIS mam presne doma i s regulatorem tlaku paliva :) Ale musel by me nekdo asi hodne premlouvat abych ho nechal...
Já po svých zkušenostech doporučuju dát si práci se sháněním solexu 32 dis funguje bezvadně výborný studený starty sytič se dá hned skoro dolu a frčí se bez škubání atd.Turbo mám z dieslu a zatím šlape něco přes 10tisíc najeto.

navíc pochybuju, že levný jednotky umožňují flashování paměti přes kabel, musí paměť ven apod... moc sraní, i kdyby to bylo v patici... proto mě stále láká ten jetronic le2, ač mě zlehka vypekl
-> darklord: většinou ty přestavby pak nefungují... navíc immo se serou i na sériových autech, nechci, aby mě to 150 km od baráku nechalo stát kvůli blbosti, to už fakt asi radši nějak dopatlám ten karburátor
-> Marcius: a preco imobilizery strasia? omg, sak to je ten najmensi problem...
→ Marcius: nebolo by lepsie miesto LE-cka skusit ladit nieco
novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna
zbytocne sranie…
a co za jednotku bys doporučil, zavrhneme-li varianty jako haltech, motec apod. drahe srandy (pro me pouziti skoro zbytecne) ... megasquirt nechci, řada lidí mě od něj odrazovala, že naladit motor na výkon není problém, ale přechody nejsou nic moc. Zase já nemám auto čistě na závody a chci se taky trochu kultivovaně povozit... taky mě stejně jako většinu lidí straší imobilizéry na továrních jednotkách, takže nevím jestli podle mých kriterií jde najít řešení
novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna
zbytocne sranie…
a co za jednotku bys doporučil, zavrhneme-li varianty jako haltech, motec apod. drahe srandy (pro me pouziti skoro zbytecne) ... megasquirt nechci, řada lidí mě od něj odrazovala, že naladit motor na výkon není problém, ale přechody nejsou nic moc. Zase já nemám auto čistě na závody a chci se taky trochu kultivovaně povozit... taky mě stejně jako většinu lidí straší imobilizéry na továrních jednotkách, takže nevím jestli podle mých kriterií jde najít řešení

-> Josifek: myslim ze nakupna cena je to posledne na co narazam. ale kolko srania s tym budes mat...
-> darklord: vzhladom na kupnu cenu ma to az tak netrapi... ma najazdene 176 000 a uvidime co to vydrzi...
-> Josifek: teplota benzinovych spalin je vyssia ako u nafty, z toho je jasne vyssie tepelne namahanie. Keby si to turbo kupil uplne nove tak by som sa mozno nebal, to by hadam par tisic najazdilo. Ale kedze nove nieje a isto ma toho hodne za sebou je to hlupost pokial chces aby to chvilu aj vydrzalo.
-> darklord: Zhori koli comu ? koli vyssej teplote vyfukovych plynov/potrubia alebo koli vyssim otackam ?
-> Josifek: mozno to ze ti to dizlove turbo zhori? 

Vdaka sa zreakcie... MPI som povodne chcel, ale nakoniec asi kaslem na to po tom co som cital ake problemy maju ludia s IMMO, zhanat celu elektriku a vsetko to by ma vyslo viacej jak tam dat nejaky iny motor... inac myslel som si ze to turbo bude dobre prave preto ze je male a nebude vela do toho motora tlacit, co je zle okrem toho ze je to turbo na diesel ?
-> Josifek: no zrovna T15 chudacika dizloveho by som do skodovky nedaval, ten bude mat kratku zivotnost aj keby bolo cerstvo po repase. Ale to holt niekomu nejde vysvetlit ze na benzin treba turbo ktore to vydrzi. Z dostupnych asi IHI VL2/3
-> Marcius: nebolo by lepsie miesto LE-cka skusit ladit nieco novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna zbytocne sranie...
-> Marcius: nebolo by lepsie miesto LE-cka skusit ladit nieco novsie plne elektronicke? Predsalen nabastlit LE uz bez turba je podla mna zbytocne sranie...
-> Josifek: jinak tu miniaturní GT15 (jestli to je ta co se dávala do opel 1.7TD) myslím už někdo zkoušel a odešla... zamyslel bych se, jestli není lepší tam rovnou vrazit něco normálního, co tě bude těšit, že to pojede a že tomu turbu nebudeš ubližovat 

-> Josifek: já jsem zkoušel BSko ze 100ky a jako jet to jelo, ale neměl jsem větší trysky, zkusil jsem ty největší co jsem měl a bylo to i tak chudy. Myslim že sedr by na to šel dobře použít, ale v takovým případě bych si být tebou pořídil alespoň EGT budík, lépe i širokopásmovou lambdu k tomu, budeš mít slušnej základ na ladění. Ale nevim, zamyslel bych se i nad myšlenkou vstřikování ... jinak k tomu karburátoru je potřeba sehnat i regulátor tlaku paliva a el. čerpadlo, co se úpravy týká tak hlavně zatěsnění míst, kde by to foukalo (nejlepší je si udělat takovou stolici a tlakovat karbec kompresorem), doporučuju i osičky klapek vyndat, udělat zápichy pro o-kroužky, a důležité --- zalepit veškerý fitinky na karburátoru - hlavně tu benzínovou... jsou to věci, který rády vypadávají už v atmo provozu a podpálit si auto by byla škoda. tím že dáš dvoukomorák, můžeš si jednu komoru nastavit normální a druhou spřáhnout mechanicky a pokrývat vyšší zatížení, ale jak říkám, nevím jestli budeš spokojen a tipuju že problémů bude víc než ježdění... vstřikování je fakt lepší, i z hlediska kultivovaných studených startů a přechodových jevů... dost uvažuju že opráším Jetronic LE2 co mi nechtěl moc běhat, nechám si někde převařit sání z MPi, aby bylo trochu níž a vrátím se k tomu... celkově když se toto udělá, je to dobrá příprava na standalone 

-> Josifek: pokud seženeš i el. pumpu benzinovou, dá se karbec upravit por přetlak, ale není to ideální. Můžeš zkusit dát karburátor před turbo, aby tlačil karbec už hotoou směs, ale chce to dost ladění. nám to takhle celkem fungovalo..
Podarilo sa mi kupit turbo Garrett T15, malicke turbo, myslim vhodne na danu aplikaciu... Stale vsak rozmyslam co s karburaciou... zhanat rok nejaky bajny R5 karbec o ktorom kazdy pocul a hovoril ale nikdy nikto nevidel naladu nemam... najskor to dam na SEDR... skusal to niekto ?
ihi z una, garretta z punta gt a podobné, T2 ka z turbodieselového 1,9 fiatu nám nabíhala kolem 2700, půl baru měla v 3400.
-> Gemini: a z ceho volit turbo rozumné velikosti? Popř. čím se při výběru řídit.
Marra 21.11.11 22:14:11 napsal: → vhml: tak jasně, ale jde spíš o průběh krouťáku, který čekám výš, ale stále aspoň s malou špičkou. Turbo je fajn, ale na tak malém motoru, pokud nebudeš mít ultra krátkou skříň, bude vždycky trochu lagovat. Od kompresoru čekám nástup hned, to je ta výhoda. počítám, že v ideální případě bude nejlepší použitelnost motoru od těch 2000 – 5000 – což by bohatě stačilo, navíc netřeba až tak moc koní, spíš ten točák. Docela by mě zajímalo, co by takový kompresor provedl s tvým motorem:)
taky pravda – řemenice je z fiata, nejdřív kouknu tam, jestli není nabídka nějakých krátkých. Ale zajdu do kelly, mám tam kámoše, něco najdem.
ked bude turbo spravnej velkosti, lag bude minimalny......teda ako v mojom pripade.....motor isiel od 1500 ot, pri 2000ot to bola palba - 200Nm a nepolavil do 5000......staval som motor do mesta a to sa podarilo, na preteky nepouzitelny :)
a tie papierove ojnice a slabucka 3x ulozena kluka vydrzia do 220-230 PS tipujem (krutak je vyskusany , staci ho presunut do vyssich otacok velkym turbom a 300kou vackou)
taky pravda – řemenice je z fiata, nejdřív kouknu tam, jestli není nabídka nějakých krátkých. Ale zajdu do kelly, mám tam kámoše, něco najdem.
ked bude turbo spravnej velkosti, lag bude minimalny......teda ako v mojom pripade.....motor isiel od 1500 ot, pri 2000ot to bola palba - 200Nm a nepolavil do 5000......staval som motor do mesta a to sa podarilo, na preteky nepouzitelny :)
a tie papierove ojnice a slabucka 3x ulozena kluka vydrzia do 220-230 PS tipujem (krutak je vyskusany , staci ho presunut do vyssich otacok velkym turbom a 300kou vackou)
-> Marra: zas tak zlý to není-když se to umí dobře poskládat,vydrží to víc než dřevo na stojato a ženská na ležato!
-> pistaa: ale o ojničních šroubech a čepech nepadlo ani slovo. Ojnice z STIčka vypadají, že se v ruce ohnou a co vydrží.. všechno je to o výrobní přesnosti a kvalitě a taky kvalitě materiálů:)