skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> Sepp: z jaký mašiny jsi to vytáhl ?
Nevíte někdo jak zapojit tohle turbo? Má super tlak a otáčky...
-> Tuner#2: Ano, ale len na okruh na kopec to nie to by som nemal kde zhanat take pneu.. 13tok je dost 15 tok nikde
-> pistaa 13.08.10 11:56:32: Vždyť jsi 15" chtěl a kdyby byli i objednal.
-> pistaa: právě že u nás se dají sehnat snadno 15" z felicíí a 13" je problém
-> vhml: nevali.. 15ka je slusny problem povedal by som hodne vecsi ako 13ka .. nik to nejazdi.. resp ak myslis ze jo tak na com sa to jazdi? i feldy uz maju vecie..
-> pistaa: proc nehodi? 15" slicků se všude válí jak sraček. Nastavíš si tím jednodušše maximálku.
S motorem v kroutakem takhle nízko těžko vymejšlet něco s převodovkou. Maximálně nějakou delší jednotku a dvojku.
S motorem v kroutakem takhle nízko těžko vymejšlet něco s převodovkou. Maximálně nějakou delší jednotku a dvojku.
-> vhml: no a sme tam kde sme nechceli ze asi seria je naj.. i ked isto by sa sikla sekvencka 6q no jo a kola vecie? nie nie to sanehodi :)
-> Gemini: ano, na takovej motor víceméně stačí sériová převodovka maximálku dohnat na stálým převodu a průměru kol
-> vhml: ked mam max krutak medzi 2600-3000 ot, mozu byt prevody inak odstupnovane a vacsie rozostupy medzi rychlostami
Tady uz by se vyplatilo 6 kvaltu. Protoze kdyz to napoctu na 15tky kola s prumerem 590 tak nevymylis nic lepsiho nez seriovou prevodovku 3,9. Maximalne tam jenom udelat jinou jednotku a dvojku, ale 3,4,5 lepsi nevymyslis, s tim, ze po prerazeni to bude mit nejakych 4500ot.
-> pistaa: tohle poskladat v petikvaltech by byla docela veda. V jakejch otackach mas maximalni kroutak? A nemas moznost pouzit vetsi kola? I s prevodem 3,9 z toho lezou hrozny prevody na takhle malejch kolech
-> vhml: skus spocitat ake kolecka a ci sa vojdu do skrine pre Vmax=215; 6100 otacok , pneu 19,5/ 495mm priemer
dakujem
dakujem
-> Gemini: ten ještě neumíme, ale ke krátkýmu převodu ti uděláme dlouhý kolečka :-)
-> vhml: ale ja chcem dlhsi staly prevod :)
-> Gemini: tak vytočit delší kolečka ale není problém :-)
do měsíce bude další sada....

Někdo tu po mě chtěl TURBO fuel kit unoT..... už si nepamatuji přezdívku, to nevadí však to může platit pro každého. Mám na prodej jednu sadu: svazek elektriky , ŘJ , vaha vzduchu, čerpadlo, uno-saní+ vstřiky+klapka, MPi sání + klapka, schema+ rady komplet 3K.............
-> Matezzzz: premyslal....lenze by som potreboval prevodovku zo stalym prevodom 3,7.....alebo prekopat motor na vacsie otacky, nieco ako ma Pistaa.....no to je tolko zasahou, ze mozem stavat novy, preto som chcel tento predat.....v Maxiku to moze byt riadna prca....ale kto to ubrzdi neviem, ja teda nie....
-> Gemini: Já myslel že si to tenkrát prodal, tím líp že je nás víc. Prosimtě rychlej dotaz, nepřemejšlel si dát ten motor do tvýho Maxe?
-> Gemini: ja mam mokro najradsej 

vcera som po dlhsiej dobe sa povozil v Rapide, adrenalinu tolko ze ma boleli nadoblicky :D
dnes je mokro, skoda ist na cesty
dnes je mokro, skoda ist na cesty

-> Gemini: Vím o tom, ale já sem asi rozmazlenej z eMBéčka
Každopádně letos budem jen motor testovat a ladit, příští rok když bude čas, vrhnu se na lehkou karoserii aby bylo do čeho motor pořádně obout.

-> Matezzzz: ked budes mat 230Nm, nebudes mat potrebu ten motor tocit
-> pistaa: Neboj, jen co seženu jiný turbo, půjde tam zpátky větší
Tohle je fakt dobrý jen do města a to mě moc nebaví jak to nejde pořádně točit


-> Matezzzz: jo a to je to preco mam velke turbo.. do mesta alebo na slalom je toto super ale inak nic moc .. teda na zavody :)
Koukám že by se tenhle rozhovor dal spíš zařadit někam mezi ''sociální rozepře''
Ale tak už to na virtu kolikrát bývá.
Teď trošku zase o turbu. Včera sme to opět rozchodili jak sem již níže psal, ale pořád mi vrtalo hlavou proč to najednou bere až tak nahoře a regulace wastegate byla citlivá až ke konci, no a právě proto že sme dali onen wastegate z jinýho turba i když z toho samýho, tak klapka dokonale nesedí a podfukuje to, jenže opravit se to nedá, tak sem se rozhodl vyměnit celý turbo za K14, o dost menší, ale teď to funguje bezvadně na městský provoz, cca od 2000 tis. to začne tahat a chvili po tom plnej boost, a dá se to točit do 4-5000 tis aby to mělo nějaký význam. Během chvilky je tam čtyřka a 140km/hod taky hned

Teď trošku zase o turbu. Včera sme to opět rozchodili jak sem již níže psal, ale pořád mi vrtalo hlavou proč to najednou bere až tak nahoře a regulace wastegate byla citlivá až ke konci, no a právě proto že sme dali onen wastegate z jinýho turba i když z toho samýho, tak klapka dokonale nesedí a podfukuje to, jenže opravit se to nedá, tak sem se rozhodl vyměnit celý turbo za K14, o dost menší, ale teď to funguje bezvadně na městský provoz, cca od 2000 tis. to začne tahat a chvili po tom plnej boost, a dá se to točit do 4-5000 tis aby to mělo nějaký význam. Během chvilky je tam čtyřka a 140km/hod taky hned

-> Jirik_Tuňák:






-> pistaa:
Právě si myslím, že malá turba se logicky točí rychle, protože si to mohou (a musí) dovolit. Velké turbo má těžší rotační hmotu, tak tam by to asi nebylo ideální nějaký šílený množství otáček.
Právě si myslím, že malá turba se logicky točí rychle, protože si to mohou (a musí) dovolit. Velké turbo má těžší rotační hmotu, tak tam by to asi nebylo ideální nějaký šílený množství otáček.
Kaprof 03.08.10 15:04:54 napsal:
Dejw 03.08.10 14:05:08 napsal:
uz sem si ho z opakoval.....



Je nom ne vým ko lykrát si ho z opakoval. Co my slíš. Dva nebo třy krád ? 
Dejw 03.08.10 14:05:08 napsal:
uz sem si ho z opakoval.....





-> palinator: 200tis je bezne by som si dovolil tvrdit, a to sa mozme potom rozpravat o tubach znacenych RS kde otazky ako aj zrychlenie rapidne stupa. a nemyslim ze hodnoverna informacia o otackach turba je prave vykon, ono i male turbo sa moze tocit 300 tis teoreticky a 130 koni motor nemusi dosiahnut kedze uz len objem vzduchu je maly. ale to je fuk..
-> Dejw:
No tak každej holt není tak chytrej jako ty. Vzdávám Ti čest. Užij si to.
-> pistaa:
Já nesoudim ani lidi, ani práci, ale těch 200000 rpm se mi nějak nezdálo.
-> Gemini:
Uznávám, celkem mě to překvapilo, ale ve škodovkách nemáme TDI 130 PS (až na výjimku). A kolik otáček teda musej točit turba pro speciály, dragstery a podobný šílenosti?
No tak každej holt není tak chytrej jako ty. Vzdávám Ti čest. Užij si to.
-> pistaa:
Já nesoudim ani lidi, ani práci, ale těch 200000 rpm se mi nějak nezdálo.
-> Gemini:
Uznávám, celkem mě to překvapilo, ale ve škodovkách nemáme TDI 130 PS (až na výjimku). A kolik otáček teda musej točit turba pro speciály, dragstery a podobný šílenosti?
Dejw 03.08.10 14:05:08 napsal:
uz sem si ho z opakoval.....




uz sem si ho z opakoval.....




-> palinator: napr. turbo v TDi oktavke 130PS toci az 200 000 otacok
uz sem si ho z opakoval.....


-> Dejw: Neurážej a jdi si radši zopakovat pravopis
Marcius :To kazdej jenda vy ty vole,jestly ses tak blbej tak je me to jasny,hochu ses moc chytrej pozor na to.

Ty ses strelenej od boku ty vole,vým co sem se ucil je to aj napsany v príruce pro automechaniky,tak nedelej chytryho ty jendo.

-> palinator: CHCEL by som ta upozornit, nesud ludi a ich pracu ak ich nepoznas. Moze sa ti to vypomstit
Marcius 03.08.10 12:06:24 napsal:
→ palinator: však jo, jen říkám, že to možný je.
uvídíme co dejw vykouzlí.Nic co jiného
→ palinator: však jo, jen říkám, že to možný je.


-> palinator: však jo, jen říkám, že to možný je.
uvídíme co dejw vykouzlí.

-> Marcius:
Obecně se uvádí, že turba točí do 150 tis. Ale je možný, že více, nehádám se. Jen mi to přišlo střelený dost od boku. A ty turba, co tady používáte, už vidím, jak budou točit statisíce.
Obecně se uvádí, že turba točí do 150 tis. Ale je možný, že více, nehádám se. Jen mi to přišlo střelený dost od boku. A ty turba, co tady používáte, už vidím, jak budou točit statisíce.

-> palinator: řekl bych, že s keramickým uložením určitě tolik točí.... ale obecně v turbech jsou obrovský točky.
-> Dejw: píšeš, že kompresor nemá žádný přínos ... to by musel být hodně blbě udělanej... vždy to má přínos. kompresor pak hlavně v nízkých otáčkách... ¨tos netrefil.
-> Dejw: píšeš, že kompresor nemá žádný přínos ... to by musel být hodně blbě udělanej... vždy to má přínos. kompresor pak hlavně v nízkých otáčkách... ¨tos netrefil.
-> Dejw:
150000-200000 otáček? Tos vzal kde?
150000-200000 otáček? Tos vzal kde?
Jo asi tak no,kdyz tam máš kombresor,tak ten ti ubirá na výkone,taky ale ten vykon by mel dat,kompresor ti bere hned,turbo ti bere az odstredních otacek,jak to ríkal syny,kompresor vysledek 0,turbodmychadlo točí 150 000-200 000 ot/min,taky záleží na regulaci turba a otom se dá povídat celej den. 

-> Dejw: VAHA TAM BYT MOZE
-> Dejw: to uz je lepsie
no mazanie učite z olejoveho kanalu 


jo borci taky plánuji dat turbo do svý sáde ale nevím odkud mám vzít mazání a váha vzduchu tam bejt musi?dík

-> MOLSO:


