skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> Dejw: vypni si caps lock
-> Gemini: Tak to máme ještě co ladit, dneska sme nasadili nový těsnění, motůrek šlape jak hodinky, nekouří, tlačíme 0.9 ale když to jde z volnoběhu tak to celkem cuká a jde to až nahoře díky tomu většímu turbu, ale už to není takovej brutál jako předtím že to na trojku hráblo 

-> Matezzzz: ten obdbrzdeny vykon mam pri tlaku 0,6 bar.......pozor na vyssi tlak, nabuduce si to mozu odniest piesty, hlavu atd.....
-> Gemini: Gemini prosimtě, chci se zeptat kolik ti tlačilo turbo když jsi byl tenkrát na brzdě při těch 122ps 230Nm? Vím že jsi tenkrát psal že tlačíš 0.5 ale dál sem už nikde nevyčetl jestli jsi přidával? díky a jinak se nám včera stalo něco podobnýho jako tobě, to že při napojení pořádnýho budíky nám to lezlo přes 2 bary až to naštěstí jen fouklo těsnění. Ale to sme čuměli kolik toho vydrží, hlava v cajku, spodek v cajku, jen kroužky v těsnění byli na dvou válcích ve tvaru banánu
U turba byl totiž totál zahnilej wastegate, ale to už je vyřešeno, takže zbývá dát nový těsnění a znova, akorát to už tolik nepojede


-> Gemini: Já vím já vím, sme teprve na začátku ale funguje a může se začít ladit, zkoušet
A konečně známe ten pocit když ti to za zády zapíská a kdo nezkusil tak neuvěří, však ty s Pistou víte - nic, pořád nic a najednou nevíš co máš dělat, ve vteřině se ti uvolní všechen adrenalin až sem se rozklepal jak ždímačka


-> Gemini: ja viem ja viem dodnes na to spominam
a aj fuze mam jak marcin




-> Matezzzz: prve pokusy byvaju najlepsie a ked napises ze to ide ako slahnute tak ostany ta vysmeju, a ja s Pistom sa smejeme popod fuzy
(a par dalsich, co vedia ake to je)


-> Matezzzz: ono musis na zaciatku vediet ci robis motor do mesta (ako ja), alebo na zavody (ako Pistaa).......od toho volis vacku ,stup. kompresie, tlak, velkost turba, zvody k turbu.....a potom vies, ci ti pojde 2000-4000 ot alebo 3000-6000 s velkou vykonovou dierov medzi 2000-3000 ot
-> Gemini: Funguje jak prase!!!!! Možná to bude chtít menší turbo na městský provoz
Jinak kompresní poměr sem počítal a vyšel mi 7.7:1, máme obyč těsnění pod hlavou a předstih máme zatím od ucha, vůbec netušíme jaký by byl nejlepší rozdělovač a kolik předstih? Budem muset laborovat a laborovat.

-> pistaa: Ahoj chlape, abych pravdu řekl tak po první jízdě sem z toho vylez a klepal sem se jak starej dědek, fakt sme všichni byli překvapeni jak to dokáže zrychlit při nástupu turba, akorát bych chtěl ještě zkusit menší turbo jaký to bude rozdíl. Ještě to musíme celý naladit, karbec, předstih, dát lepší svíčky, cívku atd.... Ale na tu bídu kolik sme do toho investovali je to letadlo
Chtěl sem se tě zeptat jestli pořád jezdíš jeden a ten samej motor nebo už si měnil?

Chtěl sem se tě zeptat jestli pořád jezdíš jeden a ten samej motor nebo už si měnil?
-> Matezzzz: tož tleskáme.....funguje ? aky mas stupen kompresie ? aky mas max. predzapal ? kolko fukas barov ?
-> Matezzzz: super, ake su prve pocity?
-> darabos: Tak v tom pripade musi byt efekt 0... Protoze jak psal uz Gemini - turbo ma az 150 000 ot/min... A kolik bude mit remenice? Pri jizde tak 4000 ot/min?
-> Syny: nie nie, vsak v toto je klasicke turbo, len je z neho odstranena turbina a je nahradena remenicou :) normalne ako na obrazku:
-> darabos: Pokud to je kompresor jako ze asi jo, tak to vyfukovy plyny neroztacej :)
-> Gemini: tiez si myslim, ze je to naprd...vsak toto normalne roztacaju vyfukove plyny 10 litroveho diesloveho motora
Hlavne je, ze cielom je dosiahnut 300 koni
(podla slov majitela)
Hlavne je, ze cielom je dosiahnut 300 koni

-> darabos: Jo tak 2litr by sedel. Ten ma 85kW :)
-> darabos: to neni turbo ale radialny kompresor a pochybujem, ze mu stacia take nizke otacky aby fungoval
-> Syny: hej, hej prave na to som cumel, ze je to len polovica turba :)
-> Syny: to je mozne, takto sa mi zdalo, kazdopadne toto bolo v starsom Passate kombi
Edit: teraz neviem, ci to nebol 2 liter, kazdopadne doraz je na tom kompresore :)
Edit: teraz neviem, ci to nebol 2 liter, kazdopadne doraz je na tom kompresore :)
-> darabos: VW 1,8 8V ma 66kW... Presne tenhle motor mam v Cordobe :) Nebo tech 85kW je uz odbrzdeno i s tim turbem?
Navic koukam, ze to ma pohaneny remenem - takze neco jako kopresor, jo?
Navic koukam, ze to ma pohaneny remenem - takze neco jako kopresor, jo?
Sice nie je to skodovka, ale motor VW 1.8 8V 85kW s turbom z liazu :) cumel som ako puk, ale chalan tvrdil, ze mu to funguje.... 

myslím tu "váhu vzduchu" 

-> Vita ze Sudet: až ji potuníš tak dej vědět jak to faká, taky mě to čeká...
-> Gemini: Pro OEM citlivý běh by nesměli být vyměněny vstřiky a big turbo. Vstriky uno nepasujou do klasickejch lišt jako je i např. MPI. A jsou slabé pro větší výkony. Mé 210cc@3Bar. Jsou ideláními pro mé turbo. Cca 170PS-180PS unesou. Nyní se musí upravit "váha vzduchu". A mělo by být vše OK...
-> Gemini: vstřiky má z VW 1.8T
-> Vita ze Sudet: a vstreky si nechal povodne ? na povodnych to nemoze byt bohate ak mas vsetky senzory original a funkcne
este bude sranda, co to bude robit pod zatazou
este bude sranda, co to bude robit pod zatazou
-> Gemini: ďákujom pekně
nič na tom nieje. Len hodiny a hodiny laborovanie
. Zatím je to moc bohaté a spousta ladění k optimálu


-> Vita ze Sudet: GRATULUJEM !!!!!
-> skodair: tak samotná klapka má průměr 41mm a hadicovej přívod 63mm
ak sa ti chce tak to môžeš zmerať
-> skodair: samorná klapka měla tuším okolo 4 až 4,5cm průměr, ale hadicovej přívod má aspoň 6cm. Můžu ti to změřit...
otázka trochu mimo témy: aký priemer má klapka z fiatu uno?
-> Gemini: pokud chces, tak ti tu urezanou klapku muzu poslat, ja tam totiz necham feliciovou klapku, mam cely sani se vsim, takze ta z una je mi na nic
dneska sem udelal maturitu, tak mam konecne klid 


-> Vita ze Sudet: sme zvedavy ako pobezi LE2 Jetronic :D (ja osobne by som urezal klapku z Una a navaril ju na feliciove zvody, bolo by to mensie a jednoduchsie, nez tam navarat cele sanie)
inac co je to za stroj ? nieco ako formulo-bugina, ci co ?
len tak dalej chcem vidiet dalsie turbo
inac co je to za stroj ? nieco ako formulo-bugina, ci co ?

-> Vita ze Sudet: A běželo ti to už?
-> Vita ze Sudet: 

Maxx po mě chtěl foto...
-> Vita ze Sudet: To bude nějaká buggy nebo formule?
Newím čeho se bojíte
. Návíc žádnou reklamu v tom nevidím. Jen něčí divné představy o velké úpravě se "ziskem" 15 až 25PS
.
Mimochodem pokud mě někdo zaplatí mou drahocenou práci a kvalitní komponenty klidně mu postavim turbomotor a berte to třeba jako reklamu


Mimochodem pokud mě někdo zaplatí mou drahocenou práci a kvalitní komponenty klidně mu postavim turbomotor a berte to třeba jako reklamu

nejak nechapu na co dela jako reklamu ???
to ze tam dal fotku z youtube aby vysvetlit ze to bude radit karbec-turbo-sani?
to ze tam dal fotku z youtube aby vysvetlit ze to bude radit karbec-turbo-sani?
-> Crewer Škoda: ukaz co mas nech si porovname s ym co mame .. v opacnom pripade to pocvazujem za riadne SPROSTU reklamu
-> Crewer Škoda: vo co go?
