Tak já bych taky zkusil přispět do diskuze..
Ohledně toho kompresoru..jeho použití není tak nevýhodný, jelikož při jeho použití dojde ke zvýšení mechanické i indikované účinnosti vlivem růstu výkonu a dále učinnost roste vlivem práce pod tlakem při sacím zdvihu. Jelikož pohon kompresoru účinnost snižuje, dochází ke zvýšení účinnosti jen do jistého tlakového poměru-stlačení kompresoru, pak účinnost klesá, tedy bude výhodný pro nižší plnící tlaky..
pak to wastegate, VGT a jakýsi pojistný ventil.. (snad někoho neurazim že napíšu takovej základ..) WG a VGT (nutno dodat že vgt snižuje účinnost turbodmychadla) jsou bezztrátové regulace plnícího plního tlaku, ten ventil by byl krajně neekonmickej, páč proč bychom si vypouštěli vzduch kterej jsme před tím pracně stlačili..klesla by účinnost..
Pak turbodmychadlo pro pohon kompresoru využívá spádu entelpie na turbině, který jak poznamenal Eidy zavisí na teplotě a tlakovém spádu plynů před turbinou.
Jinak samožrejmě záleží také na provedení výfukového potrubí atd..
No a lepší 50 koní mechanického kompresoru nebo 100 turba jen na hoře je trochu out, páč by stačilo zmenšt velikost turbíny, tím by si dosáhl vyššího plnícího tlaku při menším průtoku a vhodnou regulací při vyšších otáčkách bys dostal průběh jak nějaká náhorní plošina..
Jinak bych dodal, že mé znalosti jsou čistě teoretické a jsem otevřen další diskuzi, jestli melu kraviny, tak prosím bez sprosťáren ;)
![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)