skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
07:17:28
27.02.2009
27.02.2009
TUNER
Taky jsem na ty letošní souboje s puntem zvědavej....
06:45:52
27.02.2009
27.02.2009
Vita ze Sudet
-> Gemini: hlavně se zeptej proc bez zásahu do map.... v tom je ten hlavní fígl. Software je neměný.
-> Saky: Palivova RJ una je jak "analog" nechá si líbit širokou škálu úprav a změn v hardware a přizpůsobuje se.
Na tomto managmentu una spolupracuji s Phobem. To je kamarád ze světa sprintu, kdo sledoval letošek tak ví. Je to fiatolog zkušený úpravce motoru fiat. Jeho uno jezdilo skvěle a o jeho nynějším puntu 300HP FWD 1/4mile za 12,8s se nemá cenu zmiňovat. Příkladem je i Icemanovo uno co mělo okol 200HP a to jen na hardware úpravách. Nikdo nemůže se 100% účinností říci, že to či ono bude naprosto bezchyby bezmezně fungovat. Ale teoretizováním doma u stolu PC a omýlat sto let staré obecné teorie o přeplňování ještě nikdo turboprojekt nedokončil
-> Saky: Palivova RJ una je jak "analog" nechá si líbit širokou škálu úprav a změn v hardware a přizpůsobuje se.
Na tomto managmentu una spolupracuji s Phobem. To je kamarád ze světa sprintu, kdo sledoval letošek tak ví. Je to fiatolog zkušený úpravce motoru fiat. Jeho uno jezdilo skvěle a o jeho nynějším puntu 300HP FWD 1/4mile za 12,8s se nemá cenu zmiňovat. Příkladem je i Icemanovo uno co mělo okol 200HP a to jen na hardware úpravách. Nikdo nemůže se 100% účinností říci, že to či ono bude naprosto bezchyby bezmezně fungovat. Ale teoretizováním doma u stolu PC a omýlat sto let staré obecné teorie o přeplňování ještě nikdo turboprojekt nedokončil
22:47:50
26.02.2009
26.02.2009
Gemini
-> Saky: ono to pojede, ale zachoval by som povodne vstreky......LE2 Jetronic je dost adaptabilna aj na zmeny tlaku, ma "vahu vzduchu" MAS, ci MAF senzor a typci pri ladeni UNA turbo dosahovali skvele vysledky bez zasahu do elektroniky
22:01:41
26.02.2009
26.02.2009
Saky
-> Vita ze Sudet: budes tomu ladit nejak palivove mapy nebo to proste nasadis a budes doufat ze to nejak pojede?
13:18:20
26.02.2009
26.02.2009
Vita ze Sudet
-> Gemini: Vstriky 1.8T 150hp 244cc/3bar ( na obrazku jsou jen na okrasu vsazene mpičkové), lista fe mpi., regulator tlaku budu zkoušet feMPI a po sléze uno. Čerpadlo bude mé bývalé bosch co tahalo na 1.8T cca 180l za hodinu. A v neposlední řadě managment jest pouhý palivový svazek ze zminovaného unaT s vazbou na origo Fa zapalování
09:47:49
26.02.2009
26.02.2009
Majklsto
-> Gemini: kde sa daju tie skripta vidiet?
len tak pre zaujmavost
nieze by som mal toho teraz v skole malo
len tak pre zaujmavost
nieze by som mal toho teraz v skole malo
09:30:42
26.02.2009
26.02.2009
Gemini
-> Vita ze Sudet: pocuj, vstreky na tom facku budu felda,fabia, alebo povodne z Una T ? pouzijes komplet elektroniku Jetronic LE2 , tak ako som to ja chcel ?
09:23:06
26.02.2009
26.02.2009
TUNER
Koukam pán si hraje...s vodofkama... ))
09:20:38
26.02.2009
26.02.2009
Gemini
-> Montér: ja som tu aj vycapil skripta z preplnovania ktore sme dostavali, ale viacmenej nulovy zaujem.....ono, pre laikov a amaterov tam nie je nic zaujmave
07:01:57
26.02.2009
26.02.2009
Vita ze Sudet
Ale rozhodně se mou cestou džeksne nevydávej... je plná pokusů a zkoušek bez optimálních matematických rovnic či nadrozměrných znalostí fyziky, poho pouhý selský rozum při navrhování rozměrů a parametrů
20:53:09
25.02.2009
25.02.2009
Montér
-> Gemini: To je jen takové málo co jsem ve škole pochytil...
20:50:33
25.02.2009
25.02.2009
Montér
-> jackson666: Já ti můžu dojít koupit skripta ze Spalovacích motorů a Přeplňování..akorát ty ceny tě možná odraději
20:14:28
25.02.2009
25.02.2009
Fifa
To bych taky koukal, kdyby se mu povedlo dvojí přeplňování. Jdu něco kreslit, ten můj vývoj nějak stagnuje..
-> jackson666: Něco ti pošlu ať máš co studovat
-> jackson666: Něco ti pošlu ať máš co studovat
13:18:50
24.02.2009
24.02.2009
pistaa
-> Saky: ved o to mi ide, len nech mi spadne, budem len rad ze sa budem mast s kym ponahanat, a verim ze to potom v jeho dielni rozbehne aspon v takom style ako to "fici" u mna a verim ze i viacej.. ;)
09:50:23
24.02.2009
24.02.2009
Saky
panove srandicky ale jeste se budete divit.. az mu vyjede jeho facko motor s kompresorem hnanym spodkem a turbo vrskem -) to vam pak spadne celist.. -)
09:30:12
24.02.2009
24.02.2009
pistaa
-> Vita ze Sudet: Vito, nechaj to ak ja to len citam, a poviem ti, je to lepsie ako pisat
07:10:04
24.02.2009
24.02.2009
Vita ze Sudet
-> jackson666: Jenomže ty seš tou teorií nasátej až mooooc
PS: K03 nemá s fiatem nic společnýho Majkle džeksne
PS: K03 nemá s fiatem nic společnýho Majkle džeksne
01:34:13
24.02.2009
24.02.2009
jackson666
-> Gemini: jasný dneska se dá sehnat cokoliv jen s kvalitou roste cena no ...ale já to bral z toho pohledu že je tu spousta turb z fiatů a tak když vemeš jetej kompresor tak to kvalitativně vyjde stejně přeci? ...ale víš co se mi líbí ...v prvních příspěvcích byl označován ten co to založil div ne za blázna co to chce vymejšlet a nakonec to vypadá jako by měl turbo každej druhej takže aspoň smysl ta debata měla a má ne? ...tak si myslim když šlo tohle tak proč nezkusit i tamto teoretik ..děkuju za označení jo třeba v tomhle zrovna sem zatim teoretik rád se poučim protože mě to už nebaví a chtěl bych se pomalu přesunout zase do garáže s novou hračkou a začít trochu praktizovat a zkoušet jako vy ...ale přeci než ste poprvé předělali škodovku na turbo tak ste taky museli nasát nějakou tu teorii neni-li pravda?
00:57:16
24.02.2009
24.02.2009
Gemini
-> jackson666: ty si cisty teoretik ......... kamos ma VW Polo G40 ak ti to nieco hovori a nevie si to vynachvalit, no vies kde je problem ? zohnat kompresor, nie......zohnat dobry kompresor (mechanicky pohanane duchadlo, aby si ma nechytil za slovicko)
00:55:58
24.02.2009
24.02.2009
jackson666
-> Gemini: taky si řikám že chodí nejspíš na nějakou strojirenskou (nebo chodil)
00:48:59
24.02.2009
24.02.2009
Gemini
Montér 23.02.09 22:16:47 napsal:
→ jackson666: No není to teplem, ani teplotou, ale zavislé
na teplotě…
Výkon turbíny zavisí na součinu hmotnostního toku turbínou a rozdílem
entalpií vstupu a výstupu, a jak je tedy patrno, když entalpie je součin
měrné tepelné kapacity za konstantního tlaku a delta teploty, tak výkon
dodaný turbíně, převedený na práci kompresoru, převedá na zvýšení
tlaku plnícího vzduchu, je to celý zavislý i na teplotě plynů, ne..?
Ale to sou základy termodynamiky, potažmo spalovacích motorů a
přeplňování..
energeticka bilancia turbiny, pan sa vyzna.......
→ jackson666: No není to teplem, ani teplotou, ale zavislé
na teplotě…
Výkon turbíny zavisí na součinu hmotnostního toku turbínou a rozdílem
entalpií vstupu a výstupu, a jak je tedy patrno, když entalpie je součin
měrné tepelné kapacity za konstantního tlaku a delta teploty, tak výkon
dodaný turbíně, převedený na práci kompresoru, převedá na zvýšení
tlaku plnícího vzduchu, je to celý zavislý i na teplotě plynů, ne..?
Ale to sou základy termodynamiky, potažmo spalovacích motorů a
přeplňování..
energeticka bilancia turbiny, pan sa vyzna.......
00:20:32
24.02.2009
24.02.2009
jackson666
-> Montér: zas máš pravdu s tim odběrem ale ono to zase něco přidá takže nakonec kdyby ti turbo dalo 40 koní(což asi dá jen na upravený škodovce tak by ti kompresor přidal tech 20 ...teda teoreticky vzato dvacet koní plus protože kdyby přidal jako turbo tak jak bylo řečeno už by si dvacet vzal na svou obživu ...??
00:16:31
24.02.2009
24.02.2009
jackson666
-> Montér: njn každej tu masíruje jak si koupí turbo a tak a nakonec u všech vidíš že to maj sundaný z una nebo rencka ...ale když oni to sundavaj z těhle stařešin tak proč by se nedal sundat kompresor z nějakýho mergla na vrakáči ...toby taky šlo a koukám že je tu spousta šikovnejch kluků co si odlejvaj hliníkový díly takže nějaká příruba by taky problém nebyla..?
00:08:45
24.02.2009
24.02.2009
Montér
-> jackson666: Kompresor tu nemá nárok na život protože je mnohem dražší než turbodmychadlo, nebo si to alespoň myslím.
Navíc u škodovky, by nebylo dobrý z výkonu odebírat jakejkoliv další, takže dobře navržený turbodmychadlo je asi lepší.
Náš profesor, jestli si to dobře pamatuju, nám sám řekl, že použití toho či onoho, není tak lehce určitelný a jednoznačný. A to má dlouholetou praxi s vývojem přeplňovanejch motorů..
Navíc u škodovky, by nebylo dobrý z výkonu odebírat jakejkoliv další, takže dobře navržený turbodmychadlo je asi lepší.
Náš profesor, jestli si to dobře pamatuju, nám sám řekl, že použití toho či onoho, není tak lehce určitelný a jednoznačný. A to má dlouholetou praxi s vývojem přeplňovanejch motorů..
23:15:46
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Montér: jinak co myslíš turbo vs kompresor ...na běžný používání a na závody ...já bych řek že pro to první se víc hodí kompresor a pro závody turbo ...to bych pak i pochopil proč ten kompresor tady nemá nárok na život ...když tady maj závoďáky přece všichni (to neberte jako posměšek já to taky řikám o svim i když vim že je to zatim fáčkovej motor v sérii a navíc s vůlí na prvním válci že by se tam vešli dva písty-bohužel musim peníze dávat momentálně do lepčí zábavytakže ještě bude muset počkat) i když zase asi všichni co sem píšou přímo do týhle konverzace tak asi krom mě toho závoďáka doma maj nebo stavěj
23:15:46
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Montér: jinak co myslíš turbo vs kompresor ...na běžný používání a na závody ...já bych řek že pro to první se víc hodí kompresor a pro závody turbo ...to bych pak i pochopil proč ten kompresor tady nemá nárok na život ...když tady maj závoďáky přece všichni (to neberte jako posměšek já to taky řikám o svim i když vim že je to zatim fáčkovej motor v sérii a navíc s vůlí na prvním válci že by se tam vešli dva písty-bohužel musim peníze dávat momentálně do lepčí zábavytakže ještě bude muset počkat) i když zase asi všichni co sem píšou přímo do týhle konverzace tak asi krom mě toho závoďáka doma maj nebo stavěj
23:08:25
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Montér: teda co sem pochopil tak hmotnostní tok bude to co vleze do válce a teď to chce ven žejo tudíš to o čem sem mluvil rychlost proudění potažmo tlak ve výfuku před turbem teda entalpí někde sem to už slyšel ale to tu radši nebudu rozebírat že nvm protože už vidim jak na mě budou zase všichni sjíždět jak saně jaktože to nevim když mam vědět všechno podle nich
22:16:47
23.02.2009
23.02.2009
Montér
-> jackson666: No není to teplem, ani teplotou, ale zavislé na teplotě...
Výkon turbíny zavisí na součinu hmotnostního toku turbínou a rozdílem entalpií vstupu a výstupu, a jak je tedy patrno, když entalpie je součin měrné tepelné kapacity za konstantního tlaku a delta teploty, tak výkon dodaný turbíně, převedený na práci kompresoru, převedá na zvýšení tlaku plnícího vzduchu, je to celý zavislý i na teplotě plynů, ne..?
Ale to sou základy termodynamiky, potažmo spalovacích motorů a přeplňování..
Výkon turbíny zavisí na součinu hmotnostního toku turbínou a rozdílem entalpií vstupu a výstupu, a jak je tedy patrno, když entalpie je součin měrné tepelné kapacity za konstantního tlaku a delta teploty, tak výkon dodaný turbíně, převedený na práci kompresoru, převedá na zvýšení tlaku plnícího vzduchu, je to celý zavislý i na teplotě plynů, ne..?
Ale to sou základy termodynamiky, potažmo spalovacích motorů a přeplňování..
22:04:01
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Saky: pistaa to po mě chtěl tak sem mu to aspoň poopravil aby si nemyslel že ze mě může dělat tupce jenom proto že to u něj v garáži běží s přestavbama jako na běžícím páse
22:01:48
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Saky: řikám dej mi odkaz kde se dočtu že turbo je poháněný teplem z vejfukovejch plynů a já si to rád posečtu
21:53:04
23.02.2009
23.02.2009
Saky
-> jackson666: ty tady slovickaris.. tak ja se jen ptal co to ma znamenat tvuj termin.. atmosferickeho preplnovani.. nic vic...
21:50:56
23.02.2009
23.02.2009
Saky
-> jackson666: a kde myslis ze ta ztratova energie v tech vyfukovejch plynech je? kdyz uz si tady rozviril sve znalosti z fyziky s knetickou energii.. tak jiste vis jak se pocita a tak si spocitej jaka by musela byt hmotnost a rychlost tech vyfukovych plynu.. to ze se vyfukem ztrati asi tretina z celkoveho teoretickeho vykonu, dalsi tretinu skutecne vyuzijes a dalsi tretinu odvedes teplem asi vis.. tak si spocitej kde se tech treba 60kw energie tim vyfukem ztrati kdyz ne teplem..
21:50:53
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Saky: dík ještě ty si ze mě utahuj ...tady člověk jednou něco napíše a všichni se na něj slítnou jak supi hned ...jestli to fakt nevíš tak atmosferickej je ůplně každej motor ktererej nasává směs pomocí podtlaku ...což samo o sobě řiká že je holej nesmysl spojovat slovo atmosferickej s přeplňováním ...k tomu je slovo plnění ..a přeplňování normální i nenormální je prostě přeplňování takře pistaa se správně chtěl ptát ale trošku pozapoměl význam slov který použil ...pokud to neudělal záměrně kvůli mě..?nvm..
21:42:04
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Montér: hele zajímalo by mě kde ste všichni přišly na to že turbo zneužívá ke svý mu pohonu i teplo vejfukovejch plynů protože ať čtu kde čtu a vzpomínám jak vzpomínám tak sem takovou (zprominutím blbost-muj názor protože sem to fakt nikdy neslyšel ...jako ani ve škole od učitele a vlastně vůbec nikde o tom neni ani zmínka) neslyšel neviděl ...asi mam špatnou literaturu a informace ...poslaly by ste mi někdo odkaz někam kde ste to četli vy?? ..prosííííííííííím
21:26:35
23.02.2009
23.02.2009
Saky
-> jackson666: co je atmosfericky preplnovani a normalni preplnovani a jak to taha? vysvetli prosim neco i me pro zaplneni volne mozkove kapacity.. dekuji.. jestli jsi to uz nekde vysvetloval tak se omlouvam za mou neznalost, v tom mnozstvi hadek jsem necetl vse.. dekuji..
21:21:46
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
héééééééééj 333 stříbrných stříkaček přeletělo přes 333 stříbrných střech ...a jestli mě předběhnete tak mě naštwete nadobro
21:11:02
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
pistaa 23.02.09 18:29:03 napsal: → jackson666: no si predsa mudrejsi, len tak na okraj, kolko motorov si prerobil ked vies ako „taha“ atmosfericke preplnovane a original preplnovane ked tak vyskakujes, a ked nevies na co je aky ventil a ci tam je nejaky tak tu nepis a nebuzeruj inych zato ze to nenapisali pre blbou ale pre ludi (na to teplo narazam) MIlujte sa a mnozte sa HOWWG no to len tak na okraj souvisí přesně s tim stádem koz a kdo je lepší bača -takže si vyhrál protože jak si si jistě přečet v jednom z prvních příspěvků teprve mě to čeká ..ale nač jich předělávat spoustu když stačí jeden co se hned nevysype (to neber vážně jen sem tě tak chtěl pošťouchnout trošku)a jak "tahá" atmosferický přeplňování a originální přeplňování vim ...a doufal sem že i ty o tom něco víš ...jelikož originálem chápu bez turba tak tě chci upozornit že atmosferický přeplňování je vlastně taky normální plnění (přirozenou cestou -podtlakem ve válcích) zřejmě si měl na mysli turbo přeplňování k čemuž nepatří slovo atmosferický (věřím že to chápeš) ale v podstatě sem ti tim ukázal snad i že vim..nebo ne? kdybych nevěděl tak ani nepoznám že mezi tim a onim neni žádnej rozdíl kouknul sem do "odpornejch" literatur a připomenul si jak tomu jest a to tak že váš ventil co sičííííííí je (což je logické) ke snížení tlaku při zavřený škrtící klapce (na volnoběh netřeba protože turbo neplní svuj ůčel) a proti přílišnýmu tlakování turba je ventil kterej přpustí přebytek vejfukovejch plynů za turbo čímž sníží tlak a před ním a tudíž se nezvětšej otáčky turba a ani plnící tlak
18:58:39
23.02.2009
23.02.2009
Montér
Tak já bych taky zkusil přispět do diskuze..
Ohledně toho kompresoru..jeho použití není tak nevýhodný, jelikož při jeho použití dojde ke zvýšení mechanické i indikované účinnosti vlivem růstu výkonu a dále učinnost roste vlivem práce pod tlakem při sacím zdvihu. Jelikož pohon kompresoru účinnost snižuje, dochází ke zvýšení účinnosti jen do jistého tlakového poměru-stlačení kompresoru, pak účinnost klesá, tedy bude výhodný pro nižší plnící tlaky..
pak to wastegate, VGT a jakýsi pojistný ventil.. (snad někoho neurazim že napíšu takovej základ..) WG a VGT (nutno dodat že vgt snižuje účinnost turbodmychadla) jsou bezztrátové regulace plnícího plního tlaku, ten ventil by byl krajně neekonmickej, páč proč bychom si vypouštěli vzduch kterej jsme před tím pracně stlačili..klesla by účinnost..
Pak turbodmychadlo pro pohon kompresoru využívá spádu entelpie na turbině, který jak poznamenal Eidy zavisí na teplotě a tlakovém spádu plynů před turbinou.
Jinak samožrejmě záleží také na provedení výfukového potrubí atd..
No a lepší 50 koní mechanického kompresoru nebo 100 turba jen na hoře je trochu out, páč by stačilo zmenšt velikost turbíny, tím by si dosáhl vyššího plnícího tlaku při menším průtoku a vhodnou regulací při vyšších otáčkách bys dostal průběh jak nějaká náhorní plošina..
Jinak bych dodal, že mé znalosti jsou čistě teoretické a jsem otevřen další diskuzi, jestli melu kraviny, tak prosím bez sprosťáren ;)
Ohledně toho kompresoru..jeho použití není tak nevýhodný, jelikož při jeho použití dojde ke zvýšení mechanické i indikované účinnosti vlivem růstu výkonu a dále učinnost roste vlivem práce pod tlakem při sacím zdvihu. Jelikož pohon kompresoru účinnost snižuje, dochází ke zvýšení účinnosti jen do jistého tlakového poměru-stlačení kompresoru, pak účinnost klesá, tedy bude výhodný pro nižší plnící tlaky..
pak to wastegate, VGT a jakýsi pojistný ventil.. (snad někoho neurazim že napíšu takovej základ..) WG a VGT (nutno dodat že vgt snižuje účinnost turbodmychadla) jsou bezztrátové regulace plnícího plního tlaku, ten ventil by byl krajně neekonmickej, páč proč bychom si vypouštěli vzduch kterej jsme před tím pracně stlačili..klesla by účinnost..
Pak turbodmychadlo pro pohon kompresoru využívá spádu entelpie na turbině, který jak poznamenal Eidy zavisí na teplotě a tlakovém spádu plynů před turbinou.
Jinak samožrejmě záleží také na provedení výfukového potrubí atd..
No a lepší 50 koní mechanického kompresoru nebo 100 turba jen na hoře je trochu out, páč by stačilo zmenšt velikost turbíny, tím by si dosáhl vyššího plnícího tlaku při menším průtoku a vhodnou regulací při vyšších otáčkách bys dostal průběh jak nějaká náhorní plošina..
Jinak bych dodal, že mé znalosti jsou čistě teoretické a jsem otevřen další diskuzi, jestli melu kraviny, tak prosím bez sprosťáren ;)
18:29:03
23.02.2009
23.02.2009
pistaa
-> jackson666: no si predsa mudrejsi, len tak na okraj, kolko motorov si prerobil ked vies ako "taha" atmosfericke preplnovane a original preplnovane ked tak vyskakujes, a ked nevies na co je aky ventil a ci tam je nejaky tak tu nepis a nebuzeruj inych zato ze to nenapisali pre blbou ale pre ludi (na to teplo narazam) MIlujte sa a mnozte sa HOWWG
18:29:00
23.02.2009
23.02.2009
pistaa
-> jackson666: no si predsa mudrejsi, len tak na okraj, kolko motorov si prerobil ked vies ako "taha" atmosfericke preplnovane a original preplnovane ked tak vyskakujes, a ked nevies na co je aky ventil a ci tam je nejaky tak tu nepis a nebuzeruj inych zato ze to nenapisali pre blbou ale pre ludi (na to teplo narazam) MIlujte sa a mnozte sa HOWWG
18:28:47
23.02.2009
23.02.2009
pistaa
-> jackson666: no si predsa mudrejsi, len tak na okraj, kolko motorov si prerobil ked vies ako "taha" atmosfericke preplnovane a original preplnovane ked tak vyskakujes, a ked nevies na co je aky ventil a ci tam je nejaky tak tu nepis a nebuzeruj inych zato ze to nenapisali pre blbou ale pre ludi (na to teplo narazam) MIlujte sa a mnozte sa HOWWG
16:02:12
23.02.2009
23.02.2009
Vita ze Sudet
-> jackson666: Pojďme se nato vysrat . Je jedno jak kluci cokoliv nazvete. Důležitý je "smysl". Ono pokud se tu mluví na virtu o přeplňování na teoretické rovině jsem vždy u vytržení ať jde o nováčka či oldskůláka, protože ve valné většině slyším dost "teoretické bludy". Osobně jsi raději dost věcí nastuduji a poté testuji a prakticky fyzicky odzkouším. Protože jinak se nikdy žádný světový vynález jen tak mírnyxtýrnyx z halvy nevysypal. To co jsi napsal o mé RS, že tě přivedla na virt mě těší. Na Tejnici jsem nic nepředvedl neb sem měl defekt. Co se týká přeplnění atmosférického motoru je to v podstatě to samé jako již zmiňované přeplnění přeplnovaného. Pouze musí mít motor vhodnou kompresi a mazací soustavu a v neposlední řadě musí vydržet cílený výkon ( to ovšem platí pro jakoukoliv úpravu na zvýšení výkonu (kovany vnitřek atd) ). To proč se to tak často nedělá, je unás hlavně z důvodu toho, že se to nevyplatí dělat protože každá značka má nějaký ten výkonný motor, který koupíš se stejným výkonem na vrakáči za 1/2 ceny ladění tvého motoru. Osobně jsem si oturbil již několik aplikaci na vznětových motorech a teď pokud jsi viděl mám rozpracovaný blok S135 K03 to jen abys nemyslel, že jen tlachám a přitom mám vraženou seriofku 1.8 f autě..... Takže co místo slov pustit činy a přeplnit tvého zrestaurovaného rapida?
14:52:24
23.02.2009
23.02.2009
Eidy
-> jackson666: Ano, s tím teplem je to to samý. Teplo ve výfukových plynech je totiž odpadní, to jste se neučili???
A pokud směs ve válci vybuchuje, tak daleko nedojedeš.
A pokud směs ve válci vybuchuje, tak daleko nedojedeš.
14:06:30
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
teda ještě sem chtěl říct že to jejich stlačováním a výbuchem ve válci ...samozřejmě že v tý době se ještě pořád mluví o směsi a ne o výfukovejch plynech ty sou až po výbuchu aby ste si nemysleli nějaký blbosti o mě když se jak koukám chytáte každýho hovna který podrobně nevysvětlim a docela mě už štve že se tu místo toho řeší "kdo má ve stádu víc koz a je lepšim bačou" takže kompresor ste nakonec ůplně zavrhly ... a tváříte se na něj jako na špatnost abych řek pravdu. ...to sou mercedesy tak špatný doopravdy?? že je vozej jako jediný ...to je jako by ste pomlouvali desmo rozvod u ducati protože sou jediný kdo ho používá (a přitom je to nejgeniálnější ovládání ventilů co kdo kdy vymyslel)
13:37:39
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> Eidy: ty čti všechno a pořádně prosimtě jo? protože tak jak to píšeš teď si to nepsal prve a jestli "bere energii z odpadního tepla výfukovejch plynů" je stejný jako tepelná energie plynů tak by si měl jít zpátky na základku a naučit se pořádně fyziku mimochodem jestli si myslíš že tu rychlost proudění vejfukovejm plynům dává teplo jaký maj tak proč v zimě nejezděj auta rychlejc když je to tak důležitý?? ja bych řek že 90% ze sta na tom má podíl kinetická energie vyvolaná jejich stlačováním a výbuchem ve válci a když se ti otevřou výfukový netily tak jde ta síla prostě cestou nejmenšího odporu a to ven z válce pane chytrej a to srovnání bylo jen teoretický samozřejmě si rozvinul debatu o to že ůčinnost je padesátiprocentní za což sem ti vděčný protože sem línej hledat to někde na netu ...a jestli si si nevšiml tak v jednom z těch příspěvků sem dodal (pro lidi který by si myslely že je to tak jednoduchý) že to samozřejmě nemůže bejt poháněný takovim chcípáčkem tudíž by se musely vyměnit řemenice a dát jinej řemen (taky z důvodu že pro kompresor má stejnej tvar jako rozvodovej řemen neboť taky k záběru potřebuje přenos zubama a ne bočním třením to by trošku nestačilo a ta ůčinnost by byla tak desetiprocentní-muj nic netušící typ kdyby ste chtěli podle toho zase hodnotit mé iq)
13:23:11
23.02.2009
23.02.2009
Eidy
-> jackson666: Tak poslyš ty volečku, to, že jsi tu krátce nemá nic společného s tím, že píšeš jak retard a jsi dost arogantní. Pokud jsi dislektik tak sorry. Nikdo neřekl, že turbo je poháněné teplem, ale že si odebírá energii z tepelné energie plynů a to je rozdíl. Výfukové plyny mají určitou teplotu a rychlost. Pokud z nich část energie odebereš, ztratí rychlost a teplotu. Hlavně teplotu! Jinak bys měl ve výfuku přetlak a špatně by se vyplachovaly válce. atd
jackson666 22.02.09 09:49:31 napsal: → Fifa:...řekneš že máš v autě kompresor ) s tou spotřebou výkonu by to nemuselo bejt zas tak hrozný ne?? dyk co ti bere altík a vodní čerpadlo? protože tohle by se dalo vsunout do stejnýho pohonu aby si tam nemusel mít zase deset řemenic na každou tretku
Pohon kompresoru přirovnáváš k altíku, podle čehož lze snadno usoudit, že v době psaní příspěvku jsi neměl moc šajnu o co jde. Viděl jsi někdy jaký řemeny se používají k pohonu chargeru? 6 a více cm široký a ...
... Už mě to neba.
jackson666 22.02.09 09:49:31 napsal: → Fifa:...řekneš že máš v autě kompresor ) s tou spotřebou výkonu by to nemuselo bejt zas tak hrozný ne?? dyk co ti bere altík a vodní čerpadlo? protože tohle by se dalo vsunout do stejnýho pohonu aby si tam nemusel mít zase deset řemenic na každou tretku
Pohon kompresoru přirovnáváš k altíku, podle čehož lze snadno usoudit, že v době psaní příspěvku jsi neměl moc šajnu o co jde. Viděl jsi někdy jaký řemeny se používají k pohonu chargeru? 6 a více cm široký a ...
... Už mě to neba.
13:21:21
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
no musim se vám omluvit jestli ste hledali třebas nějaké opovržení v mém textu (dát turbo motor je něco jinýho než udělat ho z atmosferickýho) sice to nebylo špatně myšlený ale tohle sem nevěděl že ho dělal prostě sem ho viděl akorát s tim 1.8kovim
13:16:46
23.02.2009
23.02.2009
jackson666
-> MATTESS: už to vidim
nemoh sem to najít
nemoh sem to najít