-> Mr.Lumpy: Ať čtu jak čtu, nikde se tam nepíše, že hliníkový kola se nemají v zimě používat. Já reagoval na 31.01.08 17:47:31.
-> King: ty původní prohlášení toho švéda jsou tady www.dn.se/DNet/.../polopo
ly.jsp?d=1064&... popř. tady www.st.nu/nyheter/lokalt.
php?action=vis... a poté, co jsem to hodil do nějakýho toho šílenýho webovýho překladače mi z toho vyšlo, že chlap říkal, že auta testuje 20 let a tohle se mu stalo poprvý.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dělají z nás už úplné idioty?
-> Mr.Lumpy: O tom, že při jízdě v mokru a sračkách, se dostane bordel do brzd a ty po delší jízdě bez brždění pak zareagujou "vlažnějc", o tom se ví snad už desítky let. Stejně tak dá rozum, že při použití liťáků má bordel větší šanci dostat se k brzdičům. Tohle upozornění se objevuje v manuálech aut možná už od dob Š100 a možná ještě dřív.
Jak to ovšem souvisí s chováním aut při testu mi pořád ještě nikdo nevysvětlil
Buď to auto testovali nějaký vyjukaný začátečníci z žurnalistický fakulty nebo to byli jenom konkurencí podmáznutý profíci a nebo to tak prostě bylo. Každopádně, ač nejsem expert na komunikační strategie, komentoval bych to jako mluvčí MB jakkoliv jinak, jenom ne tak, jak komentováno bylo. Nemůžu si pomoct, ale musím zopakovat název tématu: Dělají z nás už úplné idioty?
Jak to ovšem souvisí s chováním aut při testu mi pořád ještě nikdo nevysvětlil

Buď to auto testovali nějaký vyjukaný začátečníci z žurnalistický fakulty nebo to byli jenom konkurencí podmáznutý profíci a nebo to tak prostě bylo. Každopádně, ač nejsem expert na komunikační strategie, komentoval bych to jako mluvčí MB jakkoliv jinak, jenom ne tak, jak komentováno bylo. Nemůžu si pomoct, ale musím zopakovat název tématu: Dělají z nás už úplné idioty?
-> Labros: Podle švédského mluvčího firmy Henrika Svenssona totiž větší díry v aluminiových discích snadno umožňují nečistotám, aby se dostávaly dovnitř a snižovaly účinek brzd.
"Na toto upozorňujeme v návodu k obsluze. Taková situace může nastat například při dlouhodobé jízdě po prosolené dálnici, kde se na kotouče mohou dostat nečistoty, které mohou krátkodobě snížit brzdný účinek. Podobný jev se může projevit při jízdě ve ve vodě či sněhu, který může při nízkých teplotách na kotoučích namrzat, v takových situacích doporučujeme kotouče vysušit krátkým přibrzděním," uzavírá Krauskopf.
Takže to v návodu bylo. Ta mikrovlnka nebyla nejšťastnější přirovnání ale nic jinýho mě zrovna nenapadlo, co tím však chtěl básník říct si pochopil. -> Labros:
"Na toto upozorňujeme v návodu k obsluze. Taková situace může nastat například při dlouhodobé jízdě po prosolené dálnici, kde se na kotouče mohou dostat nečistoty, které mohou krátkodobě snížit brzdný účinek. Podobný jev se může projevit při jízdě ve ve vodě či sněhu, který může při nízkých teplotách na kotoučích namrzat, v takových situacích doporučujeme kotouče vysušit krátkým přibrzděním," uzavírá Krauskopf.
Takže to v návodu bylo. Ta mikrovlnka nebyla nejšťastnější přirovnání ale nic jinýho mě zrovna nenapadlo, co tím však chtěl básník říct si pochopil. -> Labros:
-> Gryzly: 31.01.08 23:53:42 proč zrovna 50%?
-> Gryzly: 31.01.08 23:53:42 to s tou kočkou v mikrovlnce je klasická urban legend. Stejně jako šálek kafe do CD mechaniky apod.
-> Mr.Lumpy: tak za prvé, Škoda doporučila nepoužívat hliníkové ráfky až poté, co se to stalo. A za druhé, myslíš, že se dá srovnávat vkládání vajíček do mikrovlnky s jízdou v zimě na hliníkách? Koukni se kolem sebe, budeš možná překvapen, kolik aut je v tuhle dobu na hliníkách.
Ale to je všechno vedlejší. Ten Švéd tvrdil, že se mu to za 20 let testování aut stalo poprvé, a proto od začátku tvrdím, že svádět to na hliníková kola je jen alibismus.
Ale to je všechno vedlejší. Ten Švéd tvrdil, že se mu to za 20 let testování aut stalo poprvé, a proto od začátku tvrdím, že svádět to na hliníková kola je jen alibismus.
-> Gryzly: u roomsteru se předělalo vedení hlavního svazku,kterej se nárazem přerušil. Bohužel několik aut se starým vedením jezdí
-> ondie: Ach so, pán má na mysli "donkichotský", že?

-> Gryzly: Tak to že se přecvak kabel PO nárazu neni nic špatnýho... při ND se jako první odpojuje aku... ale pokud to odnes +, tak zkrat a to dobrý neni 

-> Mr.Lumpy: v USA jedna ženská dala do mikrovlnky sušit kočku. Kočka to nepřežila a ta blbka vysoudila na výrobci plno peněz protoýže to nebylo v návodu.
Pamatujete jak Romsteru při nárazových testech nefungoval airbag a po nárazu se procvakl kabel od baterie?
To taky není zrovna moc bezpečné.
Při opakovaném testu s jiným autem se už airbag aktivoval.
Ale asi bych z toho neusuzoval že airbag funguje jen u 50% Romsteru.
Pamatujete jak Romsteru při nárazových testech nefungoval airbag a po nárazu se procvakl kabel od baterie?
To taky není zrovna moc bezpečné.
Při opakovaném testu s jiným autem se už airbag aktivoval.
Ale asi bych z toho neusuzoval že airbag funguje jen u 50% Romsteru.
-> Honza "Bobr": A ne? 

Jééé . . . to řešíte jako kdybyste si to šli zejtra koupit a jeli s tim za polární kruh . . .
-> King: boj s větrnými mlýny

-> Luukkyy: jenže tady tohle není vada, bylo to tady někde řečeno že se to může stát u všech aut všech značek s hliníkovými ráfky. Prostě škoda nedoporučila používání litých kol v zimě, mě připadá že je to stejný jako kdyby sis dal do mikrovlnky vajíčko a když by bouchlo tak si jít stěžovat k výrobci i když v návodu stojí že je výrobce nedoporučuje dávat do mikrovlnky. Taky by na to měl říct že to bude šetřit a omlouvat se mu?
-> Mr.Lumpy: Popsáno plus minus přesně Labrosem 29.01.08 21:27:16. 

-> Luukkyy: hele asi sem blbej ale nějak mi pořád nedochází jak se měla Škoda vyjádřit ?
-> Luukkyy: Toto je kvalitní názor :)
Stojím za Labrosem 

Nemohu si pomoci, ale vyjádření automobilky je naprosto přesná ukázka, jak by to z hlediska komunikace vypadat nemělo.
Ve Švédsku selhaly testované Fábii brzdy. Ponechme nyní stranou, jesli se to vůbec stalo a jak se to stalo - nicméně píše se o tom. Prohlásit v této situaci, cituji: „My o tomto případu víme. Bezpečnost našich vozů je důležitá a toto téma vnímáme velmi citlivě, Popsaný problém však je klasický fyzikální jev, který popisujeme i v manuálu vozu. Ten může nastat např. po projetí kaluží, po vyčištění vozu v myčce nebo v zimě. V důsledku vlhkých či v zimě namrzlých kotoučů pak dojde ke zpoždění brzdného účinku. Proto doporučujeme i v návodu na začátku jízdy lehce šlápnout na brzdu.", (konec citátu) to je vrchol buranismu a pohrdání zákazníky. Což konečně není u Škoda Auto nic nového - viz váha vzduchu nebo Vašinovy plky.
-> Milan 136: Chlape, ty mě bavíš. Pokud to skutečně celé zrežírovala zlá konkurence, která nechce aby se Fábinky ve skandinávii prodávali (co mi to jenom připomíná
), tak to Škodovka potom TUPLEM komunikačně nezvládla.
Ve Švédsku selhaly testované Fábii brzdy. Ponechme nyní stranou, jesli se to vůbec stalo a jak se to stalo - nicméně píše se o tom. Prohlásit v této situaci, cituji: „My o tomto případu víme. Bezpečnost našich vozů je důležitá a toto téma vnímáme velmi citlivě, Popsaný problém však je klasický fyzikální jev, který popisujeme i v manuálu vozu. Ten může nastat např. po projetí kaluží, po vyčištění vozu v myčce nebo v zimě. V důsledku vlhkých či v zimě namrzlých kotoučů pak dojde ke zpoždění brzdného účinku. Proto doporučujeme i v návodu na začátku jízdy lehce šlápnout na brzdu.", (konec citátu) to je vrchol buranismu a pohrdání zákazníky. Což konečně není u Škoda Auto nic nového - viz váha vzduchu nebo Vašinovy plky.
-> Milan 136: Chlape, ty mě bavíš. Pokud to skutečně celé zrežírovala zlá konkurence, která nechce aby se Fábinky ve skandinávii prodávali (co mi to jenom připomíná

-> ondie: a co že je to to "donQuichotské"
? ;-)
Uz se poprali? 

-> ondie: Ale pokud tě to téma nezajímá, tak za to já nemůžu.
..aneb mi tvé činění na toto téma přijde vskutku donQuichotské 

-> ondie: Tak když už jsem to téma založil, tak se snažim reagovat na názory ostatních, i když už mě to moc nebaví, už se to pořád opakuje.
-> Labros: ...tak žádná situace přece není černobílá (dvoubarevná,výhradně buď to či ono...souhlasíš/nesouhlas
íš) ...tvrdim,že,psát naprosto objektivní články dá velkou práci a duchapřítomnost,aby to nebylo plný zabarvenejch vět,které jakoby ti meziřádky vnucovaly "cosi" a citací vytržených z kontextů..a takovejch je žalostně málo...a tenhle mi do toho vůbec nezapadá...spíš smích vzbuzuje (i když ten o nebezpečnosti škodovek mi přišel vtipnější)
..já osobně nehájim žádnou stranu,nad tim se dá mávnout ledatak rukou..
Jen mi přijde,že to moc řešíš.
..já osobně nehájim žádnou stranu,nad tim se dá mávnout ledatak rukou..
Jen mi přijde,že to moc řešíš.
hmm tak zase sa to neda len tak sudit, okolnosti niesu zname uplne...
ale taketo preslapy pri testoch sa deju dost casto, pamata si niekto pri jednom nemeckom teste dali na strechu Ackovy mersédes ked robili vyhybaci manever tzv. losi test, je to asi tak 9rokov dozadu...
ale taketo preslapy pri testoch sa deju dost casto, pamata si niekto pri jednom nemeckom teste dali na strechu Ackovy mersédes ked robili vyhybaci manever tzv. losi test, je to asi tak 9rokov dozadu...
Tak ani v těch původních švédských článcích není o moc víc informací, než na novinkách.
Pokusil jsem se najít víc informací na webu, ale zatím všechno, na co jsem narazil, je ve švédštině nebo norštině, popř. české internetové diskuze, kde mají stejně informací, jako my tady. Tak uvidíme, jestli z nich ještě něco vyleze.
-> ondie: Takže ty tvrdíš, že tiskový mluvčí Škody řekl něco úplně jiného, než bylo napsáno v tom článku?
Labros 30.01.08 22:06:31 napsal:
Toto prohlášení, doufám, zkresleno nebylo. Jinak by to byl opravdu sračkoidní článek.
A v tomto bodě se diametrálně názorově rozcházíme.
Toto prohlášení, doufám, zkresleno nebylo. Jinak by to byl opravdu sračkoidní článek.
A v tomto bodě se diametrálně názorově rozcházíme.
-> ondie: jaké tvrdé soudy? Jediné tvrdé soudy jsem vynášel na základě prohlášení tiskového mluvčí škodovky. Toto prohlášení, doufám, zkresleno nebylo. Jinak by to byl opravdu sračkoidní článek.
-> Milan 136: hele a proč je thalia mrdka? Máme jí tři roky, a kromě toho,že je v ní dost napikaču místa si nemůžem stěžovat,jede to v 77kW docela obstojně,posilovač to má,ABS taky,nesype se to a prostě pohoda
-> David29: Docela se divim že se za tim motorkářem furt drželi.Že by to byla jedna z těch padesátek obalená plastem a o výkonu 2kW 

-> Labros: Ne já se domluvím s technikem a to auto samozřejmě prověřím...
každý tu prostě mluvíme o něčem jiném.
Mě to přijde celý jako komedie. A když by něco takového nastalo, tak třeba u nějaké sŕie atd. a byla by nějaká svolávací akce. Ale tahle závadou co popisujou se mi zdá prostě blbost.
A hlavně v se vůbec už médiím nedá věřit.
Svět motorů uvede v testu alfy 156 v negativech často porouchané proměnné časování Txin spark...
V jiném čísle tesct Octavie II 2.0 TDi PD, Seat altea freetrack 2.0 TDi PD a ještě nějaký auto...
U octavie kritizují tvrdý chod motoru, u seata kupodivu nic...Přitom je tam stejnem motor i se stejným kódem
V dalším testu dvě mrdky logan a thalia. U logana napíšou do plusů příznivé ceny ojetin a u thalie do minusů rychlý pokles ceny..
Není to totéž
každý tu prostě mluvíme o něčem jiném.
Mě to přijde celý jako komedie. A když by něco takového nastalo, tak třeba u nějaké sŕie atd. a byla by nějaká svolávací akce. Ale tahle závadou co popisujou se mi zdá prostě blbost.
A hlavně v se vůbec už médiím nedá věřit.
Svět motorů uvede v testu alfy 156 v negativech často porouchané proměnné časování Txin spark...

V jiném čísle tesct Octavie II 2.0 TDi PD, Seat altea freetrack 2.0 TDi PD a ještě nějaký auto...
U octavie kritizují tvrdý chod motoru, u seata kupodivu nic...Přitom je tam stejnem motor i se stejným kódem
V dalším testu dvě mrdky logan a thalia. U logana napíšou do plusů příznivé ceny ojetin a u thalie do minusů rychlý pokles ceny..
Není to totéž

-> Labros: ...já myslim,že ten článek na kterej tak dráždivě reaguješ neni vůbec objektivní,novinářská práce přece obnáší všechno řádně vybarvit až přehnat,vytáhnout z rozhovoru jen věty,které jsou "čtenářsky" atraktivní,aby to bylo čtivé a prodejné,protože lidi přece chtěj drby,pomluvy,vraždy a krev...tak si myslim,že je celá debata pak úplně o ničem...
Kdybys měl nějaké oficiálnější prohlášení obou stran (škody auto/švédských testerů),tak se o tom dá bavit,ale přece se nebudeš rozčilovat a dlouhosáhle debatovat na základě nějakýho sračkoidního článku určeného pro masovou (laickou) populaci...kterej přece může bejt úplně mimo realitu...nebo kde bereš zásadnější argumenty,kromě zmíněného článku (který dle mě neni zcela objektivní),ke svým tvrzením a tvrdým soudům ?
Kdybys měl nějaké oficiálnější prohlášení obou stran (škody auto/švédských testerů),tak se o tom dá bavit,ale přece se nebudeš rozčilovat a dlouhosáhle debatovat na základě nějakýho sračkoidního článku určeného pro masovou (laickou) populaci...kterej přece může bejt úplně mimo realitu...nebo kde bereš zásadnější argumenty,kromě zmíněného článku (který dle mě neni zcela objektivní),ke svým tvrzením a tvrdým soudům ?
-> Labros: pošleš ho do prdele?!

Něco na tom asi bude,každopádně přístup je teda vlažnej
-> David29: dobře mu tak,nemá jezdit jako debil,a už vůbec né na červenou..to že jel doprava, si myslím bylo kvůli tomu tranzitu nebo co to bylo,jel hnedka..a pokud nebyl nikdo na chodníku,jako že ne,nevidím důvod proč to tak neudělat
-> David29: dobře mu tak,nemá jezdit jako debil,a už vůbec né na červenou..to že jel doprava, si myslím bylo kvůli tomu tranzitu nebo co to bylo,jel hnedka..a pokud nebyl nikdo na chodníku,jako že ne,nevidím důvod proč to tak neudělat
-> Milan 136: Dobrá, otočme to do jiné roviny. Co kdyby ten švéd přijel za tebou do servisu, že se mu uvedená věc stala. Co budeš jakožto zaměstnanec autorizovaného servisu Škoda dělat?
-> Milan 136: Já tomu rozhodně bezmezně nevěřím. Přečti si ještě jednou všechno od začátku. Nebo když za tebou přijede zákazník s neobvyklou poruchou, tak ho pošleš do prdele, protože jeho výpovědi se nedá bezmezně věřit?
-> Milan 136:
samozřejmě, jsem z konkurenční automobilky. Když je téma o motorech škodovky nebo vlastnostech fábie, tak mě zase obviňují, že jsem zapřisáhlý příznivce Škody Auto, a.s., protože napíšu, že motor XYZ není horší než motor ABC. To je komedie





-> Labros: No ty jsi asi mimo. Já jsem půl slovem nehájil názor škodovky. Dle mě si to švédi vymysleli a automobilka se k tomu vůbec nevyjadřovala....
Jinak nechápu proč tomu tak bezmezně věříš. Máš v tom snad prsty??
Jinak nechápu proč tomu tak bezmezně věříš. Máš v tom snad prsty??
-> King: hehe, taky jsem uvažoval srovnat to se závadou raketoplánu, která 20 let nezpůsobovala problémy, ale přišlo mi to příliš odvážné 

Takže se nám tu vyskytly v podstatě dva názory.
Jeden, že tu kauzu ve škodovce svévolně bagatelizovali, serou na obvyklé postupy a v podstatě říkají, nezajímá nás defekt jednoho či dvou kusů, když jich beztak prodáme milion.
Druhý, že je v pořádku reagovat uvedeným způsobem na danou zprávu, protože je nad slunce jasnější, že daná situace se nemohla stát a buď si ji tedy švédové zcela vymysleli, nebo se jednalo o úplně jinou, banální závadu, a popis byl záměrně nebo čirou náhodou upraven tak, aby zněl jako popis jiné, závažné závady.
Třeba se někdy ukáže, jak to bylo, do té doby, hodně štěstí řidičům Fabií II
Jeden, že tu kauzu ve škodovce svévolně bagatelizovali, serou na obvyklé postupy a v podstatě říkají, nezajímá nás defekt jednoho či dvou kusů, když jich beztak prodáme milion.
Druhý, že je v pořádku reagovat uvedeným způsobem na danou zprávu, protože je nad slunce jasnější, že daná situace se nemohla stát a buď si ji tedy švédové zcela vymysleli, nebo se jednalo o úplně jinou, banální závadu, a popis byl záměrně nebo čirou náhodou upraven tak, aby zněl jako popis jiné, závažné závady.
Třeba se někdy ukáže, jak to bylo, do té doby, hodně štěstí řidičům Fabií II

-> Mr.Lumpy: Myslíš, že zkušenost tvýho taťky se starou fobií automaticky znamená, že když švédští soudruzi udělaj redakční testy a opakovaně jim selžou brzdy, pak se nutně musí jednat o kachnu?
Víme všicni prd, třeba nějakej jeliman z cost-down teamu Shade a.a.s sehnal někde manžety do brzdičů o 3 centy levnějc a te´d sklízej trpký plody. Nebylo by to po prvé, kvůli takovejmhle šetřílkům padaj i raketoplány

Víme všicni prd, třeba nějakej jeliman z cost-down teamu Shade a.a.s sehnal někde manžety do brzdičů o 3 centy levnějc a te´d sklízej trpký plody. Nebylo by to po prvé, kvůli takovejmhle šetřílkům padaj i raketoplány

No já bejt škodovkou tak vydám prohlášení:
tiskové prohlášení, že jsme zaregistrovali zmíněné hlášení o poruše, ohrožující zdraví či život posádky, zatím jej nemůžeme potvrdit ani vyvrátit, usilovně prověřujeme možnost vadné součástky (např. netěsnost v sacím traktu), po skončení vyšetřování dáme vědět výsledky.
A za měsíc se na to zapomene. pokud ne tak řeknu že vozidla se ještě testují.
Rozhodně by to bylo lepší než prohlásit že si měli přečíst manuál a že za to mužou kola z Skoda Original Accessories.
tiskové prohlášení, že jsme zaregistrovali zmíněné hlášení o poruše, ohrožující zdraví či život posádky, zatím jej nemůžeme potvrdit ani vyvrátit, usilovně prověřujeme možnost vadné součástky (např. netěsnost v sacím traktu), po skončení vyšetřování dáme vědět výsledky.
A za měsíc se na to zapomene. pokud ne tak řeknu že vozidla se ještě testují.
Rozhodně by to bylo lepší než prohlásit že si měli přečíst manuál a že za to mužou kola z Skoda Original Accessories.
jak tak teď koukám na nadpis tak si říkám dělají z nás idioty ? - ano! ale ne škodovka ale novináři. Se tady dohadujem o něčem co napsal nějakej pisálek 

-> King: no ja uz si zvyknul, ze skoda auto je proste pani sveho kralovstvi a na secky sere z vysoka - sice me to hlava moc nebere, ale maj prodejni uspechy tak je to nepali...
Nerad bych zasahoval do diskuze, ale nemám čas odpovídat pořád na stejné irelevantní názory. Takže prosím, jestli ještě máte někdo tento názor: "Brzdy ve Fabii fungují podle mě dobře, akorát se nesmí přehřát, jel jsem ve Fabii x krát a pokaždé brzdila, na konstrukci brzd Fabie II se podle mě nic nezměnilo, proto si to švédové vymysleli " pak ho prosím už nepište, už to tady padlo víckrát.
-> VeTëV: A to je to, oč tu běží - ale jak se zdá, vždycinku tu bude hejno potrefenejch husí, který hned začnou kejhat :)
Nikdo z "labrosova tábora" přece netvrdí, že fobie má na piču brzdy, jenom že se k problémům staví, tak jak se staví
Přesto se najdou diskutéři, co se jako obvykle místo názorem začnou zabejvat duševním zdravím a rodinnejma poměrama protistrany
Nikdo z "labrosova tábora" přece netvrdí, že fobie má na piču brzdy, jenom že se k problémům staví, tak jak se staví


-> Labros: stejne si to auto nikd ynekoupis tak to neres...
kazdopadne jestli je to skutecne pravda tak se skodovka nezachopvala nejlepe neb todle by opravdu chtelo jednoznacne prohlaseni a postaveni se k cele veci celem ne prdeli...
kazdopadne jestli je to skutecne pravda tak se skodovka nezachopvala nejlepe neb todle by opravdu chtelo jednoznacne prohlaseni a postaveni se k cele veci celem ne prdeli...