
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dělají z nás už úplné idioty?
-> Milan 136: Tyhle ekokabely,který hnijou a taky se jim ještě navíc drolí izolace,jsem viděl na nekolika Fordech Mondeo první generace no a taky teda i na Mercedesu...

-> David29: Soukromník,kterej nejni dotovanej továrnou a autodílna je jeho živnost si dá bacha.Ale "soukromník-melouchá
ř",kterému já řikám "stodolář",tako
vej taky dokáže pěkný zvěrstva
A vzpoměl jsem si na veselej případ.Přitáhli k nám do dílny zákazníka s felicií na laně.A že prej vypnul motor a už to nešlo pak nastartovat.A protože od začatku jezdil do "autorizovaného servisu",tak se tam nechal dotáhnout.A tam napíchli wag a prej "bez závad"..A naúčtovali 1200,- a poslali pryč!!!!
Tak se nechal dotáhnout k nám a tam jsme vyměnili svíčky(!)-byly tam zřejmě 102000 km,tedy od výroby!(no-pán jezdil od začátku do autorizovaného servisu..) No a pak už auto jezdilo..


-> King: Němečtí řidiči mají takové přísloví:"Fordem tam,vlakem zpět"







-> Slavek: Stejný prasata...at už soukromník nebo autorizovanej...
-> David29: Tak tak.Znám několik případů nevyměněných,ale naúčtovaných svíček u aut servisovaných v autorizovaném servisu Škoda.. A tzv."originální náhradní díly Škoda"?Často potkávam nákupčího z firmy Verold v prodejně autodílů a bere tam náruče polských a čínských dílů..

-> Milan 136: Hele, jak funguje autorizovanej servis u škodovky..neřešil bych.
V Ben caru v Praze to chodí tak, že když přijedeš že ti nesvítí třeba světla (prostě elektrika), tak autorizovanej servis to pošle k soukromníkovi, ten to spraví a vráti jim to zpět...ty si vozidlo převezmeš s tim, že si to měl v autorizovanym...
Netvrdim že to tak chodíš všude, ale případ to nebude jediný...
V Ben caru v Praze to chodí tak, že když přijedeš že ti nesvítí třeba světla (prostě elektrika), tak autorizovanej servis to pošle k soukromníkovi, ten to spraví a vráti jim to zpět...ty si vozidlo převezmeš s tim, že si to měl v autorizovanym...
Netvrdim že to tak chodíš všude, ale případ to nebude jediný...
To s tím svazkem je pravda. Inženýři tam dali ekologický kabely, ale oni hnijou už v autě
Byl na to přípis a při jákékoliv návštěvě servisu se svazek rozbalil...Na garanci se ty svazky i měnily. Ale jen tem motorovej stál 50 tisíc. Ale tohle zvládne opravit každej. prostě v tom místě po jednom vystřihat a opravit. I teď jsou ještě případy. Buď se na to nějakej servis vysr.. nebo nejezdili do autorizovanýho...

-> Don Carlos: :u nás se pár kabelů údajně i měnilo,je fakt že oproti 40000,- za celý svazek to na kulanci vzali a cena byla tuším 3000,- což nic nemění na tom že si dovedu představit dost nepříjemné situace za volantem za které může právě tohle.
na téma nefungující posilovač u fábky byl článek na autopress.cz, ale už ho neumim najít..
-> sep: No já bych neřekl díky prodření, ale díky zkratu. Svazek je omotaný a zatéká do něj voda. Tak pak dělá "srandičky". Jednoduché řešení bylo odmotání svazku. Což dělala škodovka na kulanci.
-> Slavek: "...A kdo zná trochu fyziku,tak hydraulický převod buď funguje,nebo v případě netěsnosti nefunguje.Ale to by pedál šel do koberce a ne že je tuhý....."
Hele na to jsem si vzpomněl, když jsem převzal mondeo po garančce 80tkm. Sice jsem čekal, že brzdy budou po výměně kotoučů vlažnější, ale těch prvních pár kiláků to bylo fakt občas o hubu, protože to brzdilo jen o malinko líp, než "švédský" fóbie :) Ale co chci říct - mondeo se nějak vymyká klasickejm modelům chování posilovače brzd, protože i v případě, že všechno je ok, je brzdovej pedál "gumovej" a jde zamáčknout až "do koberce"....
Hele na to jsem si vzpomněl, když jsem převzal mondeo po garančce 80tkm. Sice jsem čekal, že brzdy budou po výměně kotoučů vlažnější, ale těch prvních pár kiláků to bylo fakt občas o hubu, protože to brzdilo jen o malinko líp, než "švédský" fóbie :) Ale co chci říct - mondeo se nějak vymyká klasickejm modelům chování posilovače brzd, protože i v případě, že všechno je ok, je brzdovej pedál "gumovej" a jde zamáčknout až "do koberce"....
Ja jsem si tedy na fabii rozdil brzdeni s a bez posilovace vyzkousel pri pojizdeni v kolone a malem to odnesl ten prede mnou. To prekvapko, kdy se slapne na tvrdej pedal a nic se nestane, je pomerne velke a mam pocit, ze na nejake intenzivnejsi brzdeni bych potreboval nejaky pridavny pakostroj nebo hmotnost sumo zapasnika.
-> Labros: :specialita fábií I.generace ze začátku výroby,díky prodření svazku dochází ke spoustě možných legrací a vypnutí serva je jedna z variant (zažito na vlastní ruce),těžko říct jak taková taškařice pobaví třeba paní v důchodovém věku.
Slavek 02.02.08 14:27:50 napsal: -> Labros: I když dojde k porušení posilovače,tak hydraulický okruh dál funguje a auto normálně brzdí,pouze ale s vznaložením větší fyzické síly.Tak pokud se "testovací řidič" z nějakého švédského plátku "málem zabije" v autě kterému možná přestal fungovat posilovač brzd..Tak to si potom o jeho řidičských kvalitách myslim svý..To by mne zajímalo co by tedy dělal za volantem Š100
viz King - zkus si zabrzdit embéro, a pak fábku se stojícím motorem. Kór když posilovač přestane najednou fungovat, viz Ugeen. Ono je to vůbec průser, když něco najednou přestane fungovat, i když dřív to auta vůbec neměly. Bratránek mi vyprávěl, jakej to byl průser, když mu za jízdy přestalo fungovat na octávce servo.
viz King - zkus si zabrzdit embéro, a pak fábku se stojícím motorem. Kór když posilovač přestane najednou fungovat, viz Ugeen. Ono je to vůbec průser, když něco najednou přestane fungovat, i když dřív to auta vůbec neměly. Bratránek mi vyprávěl, jakej to byl průser, když mu za jízdy přestalo fungovat na octávce servo.
David29 03.02.08 20:41:12 napsal: -> Gryzly: Tak dle mě je blbost aby airbag nebyl vystřelenj díky tomu že neni proud....
Vem si že v době, kdy ty padáš do vaku, se už ve skutečnosti vyfukuje..tzn, že je dávno nafouklej....
A příde mi nerealný, aby kabel byl dřív přešmiklej než ty praštíš hlavou o volant (respektive do vaku..)...
Dle tebe je to blbost, ale bohužel je to fakt. I ten kondenzátor uchovávající energii pro vystřelení airbagu.
Vem si že v době, kdy ty padáš do vaku, se už ve skutečnosti vyfukuje..tzn, že je dávno nafouklej....
A příde mi nerealný, aby kabel byl dřív přešmiklej než ty praštíš hlavou o volant (respektive do vaku..)...
Dle tebe je to blbost, ale bohužel je to fakt. I ten kondenzátor uchovávající energii pro vystřelení airbagu.
-> Mr.Lumpy: Tušim že někde v řídíci jendotce airbagu, ale nechtěl sem kecat...
-> David29: někde tam je kondenzátor kterej uchovává napětí potřebné k odpálení
-> rsvancara: jj myslel jsem si že to tak nějak bylo
-> rsvancara: jj myslel jsem si že to tak nějak bylo
Pripad Titanic mam nasprtanej :
Konstrukteri rekli ze, Titanic je prakticky nepotopitelny
Novinari vypustili jen slovo "prakticky" ...
Konstrukteri rekli ze, Titanic je prakticky nepotopitelny
Novinari vypustili jen slovo "prakticky" ...
-> Gryzly: Tak dle mě je blbost aby airbag nebyl vystřelenj díky tomu že neni proud....
Vem si že v době, kdy ty padáš do vaku, se už ve skutečnosti vyfukuje..tzn, že je dávno nafouklej....
A příde mi nerealný, aby kabel byl dřív přešmiklej než ty praštíš hlavou o volant (respektive do vaku..)...
Vem si že v době, kdy ty padáš do vaku, se už ve skutečnosti vyfukuje..tzn, že je dávno nafouklej....
A příde mi nerealný, aby kabel byl dřív přešmiklej než ty praštíš hlavou o volant (respektive do vaku..)...
A čo volvo malo ten istý problém len bohužial v praxi -žena zabila male deti, lebo jej nefungovali brzdy -automobilka sa zatiaľ nevyjadrila
-> King: njn jenže nebylo jasný o koho se jedná jestli o novinářský krysy nebo o konstruktéry 

-> Slavek: Nevěřil bych ani jedný variantě 

-> King: Když by za tebou přijel zákazník s jakymkoliv autem a povídal by ti,že mu "auto přestalo úplně brzdit",tedy že mu selhaly brzdy..a že pedál při tom byl "tvrdej"..Čím to je?Věříš snad na ucpané potrubí do všech 4 kol najednou nebo na zmrznutí brzdové kapaliny? 

-> King: Když by za tebou přijel zákazník s jakymkoliv autem a povídal by ti,že mu "auto přestalo úplně brzdit",tedy že mu selhaly brzdy..a že pedál při tom byl "tvrdej"..Čím to je?Věříš snad na ucpané potrubí do všech 4 kol najednou nebo na zmrznutí brzdové kapaliny? 

-> Mr.Lumpy: Ale kde píšu, že to řekli konstruktéři?
Stejně tak vyjádření škodovky by asi konstruktér z huby nevypustil


-> King: tak o Titanicu bych řekl že konstruktéři nikdy neřekli že je nepotopitelný, to z něj udělali nějaký novinářští pisálci
-> Slavek: Ale všechny ty poudačky o námraze či bordelu na brzdičích nám sugeruje ve svým prohlášení automobilka.
Stejně tak jako je "technicky nemožný", aby selhaly brzdy v autě, považovali tenkrát za nemožný, aby se Titanik potopil po srážce s ledovou krou, ale....
Stejně tak jako je "technicky nemožný", aby selhaly brzdy v autě, považovali tenkrát za nemožný, aby se Titanik potopil po srážce s ledovou krou, ale....

-> Labros: protože testem prošli dvě auta jedno OK a jedno ne.
-> Max: A nevystřelení airbagu bylo zapříčiněno tím přestřižením svazku, nebo to bylo něčím jiným?
-> Max: A nevystřelení airbagu bylo zapříčiněno tím přestřižením svazku, nebo to bylo něčím jiným?
-> King: Titanic je něco jiného,ten se poškodil při havárii s ledovou krou.Ale brzdy u novýho auta?A že by zrivna škoda fabia II mela problém s námrazou nebo nečistotama na kotoučích až by z toho ty brzdy selhali??
Vždyť princip kotoučových brzd je na celé zeměkouli u všech aut stejnej a zrovna fabii by meli selhat? Námraza na kotoučích po delší jízdě..to mimochodem slyšim poprvé..Celý jedoucí automobil vyzařuje tolik tepla..A náboje kol se taky zahřívaj,cele kolo je po delší jízdě na dotek ohřátý,i bez brzdění..A nečistoty?Jaké?bláto?To jsou ty vůle mezi brzdovou deskou a kotoučem tak velký,že se mezi to dostane nečistota?Nebo slaná voda?A ta se na tom roztočenén kotouči u auta které uhání vysokou rychlostí po dálnici udrží?Zkrátka nevim jak můžou "selhat brzdy".Jediná okolnost kdy můžou dle mého názoru selhat brzdy je ta,když dojde k porušení těsnosti hydraulických prvků a to u obou okruhů najednou..A to se v tomto případě nestalo.

-> Syny: No bodejď, s těma fóbijema to byly taky jenom testovací jízdy :)
-> King: To prej byla testovaci plavba 

-> Syny: Myslím, že konstatování o
tom, že Titanic je technicky nemožný potopit díky konstrukci s vodotěsnýma přepázkama v trupu, je už dneska klasikou v oboru "never say never" :)
tom, že Titanic je technicky nemožný potopit díky konstrukci s vodotěsnýma přepázkama v trupu, je už dneska klasikou v oboru "never say never" :)
-> King: A co bylo na Titancu technicky nemoznyho? 

-> Slavek: Na hundrtce jsem si při šlapání na brzdu slušně namakal pravou nohu, ale oproti libovolnýmu autu s momentálně nefunkčním posilovačem brzdí stovice luxusně
"Technicky nemožných" situací je plná historie, namátkou Titanic

"Technicky nemožných" situací je plná historie, namátkou Titanic

-> Slavek: jenze kdyz je to bez posilovace tak to prekvapive funguje a ne, kdyz je posilovac mrtvej... pak je to o hubu. kor s jendopistkama...
-> Labros: I když dojde k porušení posilovače,tak hydraulický okruh dál funguje a auto normálně brzdí,pouze ale s vznaložením větší fyzické síly.Tak pokud se "testovací řidič" z nějakého švédského plátku "málem zabije" v autě kterému možná přestal fungovat posilovač brzd..Tak to si potom o jeho řidičských kvalitách myslim svý..To by mne zajímalo co by tedy dělal za volantem Š100

-> Milan 136: Souhlasim.




-> Syny: Jo,má stejný.A primcip brzd,tzn.hydraulický válec,potrubí,válečky atd.,je stejnej asi tak 60 let po celém světě.A kdo zná trochu fyziku,tak hydraulický převod buď funguje,nebo v případě netěsnosti nefunguje.Ale to by pedál šel do koberce a ne že je tuhý..Taky neobhajuju fabii,nikdy bych si takovej křáp nekoupil,ale takové "selhání"brzd je technicky nemožné a je to výmysl těch švédských"pisálků&qu
ot;.
No mě to napadlo v souvislosti s těma nečistotama . . . na tak už mlčim, no

-> Honza "Bobr": WRCčka bych sem teda natahal, tam jsou brzdy trochu o něčem jiným a taky mají naprosto odlišný podmínky než nějaká fábka co jede 100km po dálnici.
Něco o nich třeba tady:
rally-irc.cz/rally/jak-je -to-s-wrc-brzdami-3.html
Na googlu je toho spousta.
Něco o nich třeba tady:
rally-irc.cz/rally/jak-je -to-s-wrc-brzdami-3.html
Na googlu je toho spousta.
-> Honza "Bobr": ale jinak docela dobrá poznámka, možná právě od hliníkových kol se odvíjely neúspěchy Fabií ve WRC...
Možná jim měl Ford včas napsat upozornění, že pro účely WRC doporučují používat zásadně ocelová kola 


respektive z vnitřní strany je chráněnej plechem, ale kolem něj toho jde určitě pořád spousta..
Honza "Bobr" 01.02.08 15:55:31 napsal: Hele já se zeptám možná blbě, ale když už teda kecaj něco o hliníkách a bordelu, tak teda čistě hypoteticky, jak je to zařízený u WRCek? Tam lítá víc než hodně bordelu a pominu-li "dimenzizaci" brzd jako takových (brzdný výkon), tak konstrukčně/principem je to snad stejný, ne? Jen snad že WRCka maj asi pístky z každý strany kotouče a fóbka má plovoucí třmeny . . . ?
nevim, ale zrovna to jestli je brzdič jednopístkovej či dvoupístkovej nehraje v tomhle žádnou roli. Jednopístkovej je možná o něco choulostivější na zatuhnutí toho plovoucího třmenu... U těch hliníků mělo jít spíš o vlkost kotoučů, ne třmenů. Ale ani mi nepřipadá, že by ta voda tam šla hlavně z vnější strany kola, podle mě tam jde hlavně z vnitřní, kde ten kotouč není chráněnej vůbec ničím, a ještě na něj při blbý shodě náhod cáká opačný kolo..
nevim, ale zrovna to jestli je brzdič jednopístkovej či dvoupístkovej nehraje v tomhle žádnou roli. Jednopístkovej je možná o něco choulostivější na zatuhnutí toho plovoucího třmenu... U těch hliníků mělo jít spíš o vlkost kotoučů, ne třmenů. Ale ani mi nepřipadá, že by ta voda tam šla hlavně z vnější strany kola, podle mě tam jde hlavně z vnitřní, kde ten kotouč není chráněnej vůbec ničím, a ještě na něj při blbý shodě náhod cáká opačný kolo..
-> Labros: jinak ty vlákna jsou občas jak u blbejch na dvorku když vidíš na jedné stránce čtyři nové témata se stejným významem. 

Hele já se zeptám možná blbě, ale když už teda kecaj něco o hliníkách a bordelu, tak teda čistě hypoteticky, jak je to zařízený u WRCek? Tam lítá víc než hodně bordelu a pominu-li "dimenzizaci" brzd jako takových (brzdný výkon), tak konstrukčně/principem je to snad stejný, ne? Jen snad že WRCka maj asi pístky z každý strany kotouče a fóbka má plovoucí třmeny . . . ?
-> Labros: nj jenže u nových aut a zrovna brzdy. Vždyť to je to úplně nejdůležitější, i kdyby se všechno posra.o tak brzdy musí fungovat.
-> Mr.Lumpy: stejná závada na dvou autech? Hehe, to já tady vidím každý týden několik témat Nejde nastartovat nebo Voda na víčku :))
-> Honza "Bobr":
-> King: -> Labros: já si prostě nemůžu pomoct ale přijde mi velice nepravděpodobný aby byla stejná závada na dvou autech ve stejnou dobu. Jde akorát o to kdo dělá z koho úplné idioty...
Na to vyjádření Škody - určitě na to mají profesionální mluvčí kteří řekli asi to nejlepší co mohli, vždyť jde o ně a snad nejsou blbí aby sami šli proti sobě. A pokud ano pak jsou to idioti a pak nevidím jedinej důvod se jimi zabývat.


-> King: -> Labros: já si prostě nemůžu pomoct ale přijde mi velice nepravděpodobný aby byla stejná závada na dvou autech ve stejnou dobu. Jde akorát o to kdo dělá z koho úplné idioty...

-> Honza "Bobr":



A nepíše tam taky že poprvé řídil škodofku? To by mnohé vysvětlilo . . .



