-> palinator: -> bouchy: 742 jako celek byla zastaralá koncepce, ale snažili se modernizovat kde se dalo. Škodovka byla furt modernější než žigul nebo dáčie, na první pohled se to nezdá, ale když to člověk hledá tak to bije do očí.

Například 742 už disponujou zahnutejma sloupkama - zvýší to tuhost střechy, protože se při nehodě budou ohejbat a ne lámat v základně jako rovný, zlepší to aerodynamiku. K tomu jsou ohlý boční skla.
Škodovka má vcelku moderní posez, člověk sedí níž a kapota je stova vidět, je to obecně komfortnější než posez jak v náklaďáku nahoru v žigulíku kde člověk vidí celou kapotu.
Bariérový zkoušky 742 nedopadly na svojí dobu vůbec zle. V 50kmh je minimální pohyb ve sloupách, a celej čumák se zmáčkne - tak to má bejt, zbytek auta má čas spomalit a nevytrhá ti to orgány z těla - efektivní deformační zóny. Garde a Rapid dopadly ještě líp díky menšímu úhlu ve sloupcích. Lámací kloub řízení taky skvěle navrženej. Nedávno jsem se s někym bavil, a když to porovnáš s bariérovou zkouškou BMW E30 tak ve škodovce skončíš pomalu líp.

Zuhost karoerie z boku je už horší, ale to v tý době naprosto všechny auta týhletý velikosti a cenový relace.
Byly to super levný auta, spartanský holobyty, ale rozhodně se nerezignovalo na zastarání a že to zlepšit nejde, po stránce obecný technologie držela krok, a narozdíl od ostatních východních aut se tam fakt i něco dělo. Vůle modernizovat motor nebyla protože byl zaměnitelnej zpět až do embasa, a efektivně a rychle zgenerálkovatelnej. Něco čim motory s pevnejma vložkama můžou projít jednou, dvakrát, pokud se dostatečně poškrábe stěna válce ani to ne. Když na to máš přizpůsobený servisy a údržbáře, tak je to opruz, ale efektivnost a ekonomičnost je na tom dobře.

"Nejelo to" ale lidi to z A do B dostalo ekonomicky a efektivně, a o tom to bylo.