skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Aké auto? U Punta je ten spoj rovnaký. Už u 10 ročného auta boli matice KO, na strane výfuku som to odrezal, prevŕtal a dávam tam klasické šróby, už 2x menený výfuk odvtedy. U brachovho Punta pred mnohými rokmi to dopadlo rovnako.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak nasral, vzal lamelák a ubrousil jsem kus toho osazení včetně hlavy šteftu. Výfuk stejně vyhodím. Ještě druhou stranu a jde to ven.
A todle teda ja, octovy budiky mi to nacita a jen ihr jsem zvysil kodovani o 16000, nechapu, kde je u te fabie problem, ale pry fabie a transportery jsou nejhorsi a chce to lepsi vybaveni...
No trochu jsem mel strach, ale kdyz Ing. Pazdera rikal, ze kdyz zvladam tempomaty, tak zvladnu i todle... tady mel pravdu, ale ze si u fab nezmenim kodovani, to nechape :). Dival jsem se, ze Ing. Pazdera dela komplet tepomat do koncernu za 2900,- me jeste zadnej nevysel pres 1000,-kc (diky Jirko za ty octavkovy a u fab jsem se s origo kabelazi a cinskou packou taky dostal pod litra, jen do modre jsem ho nedelal, ale spis proto, ze mi je lito ruky :)

No trochu jsem mel strach, ale kdyz Ing. Pazdera rikal, ze kdyz zvladam tempomaty, tak zvladnu i todle... tady mel pravdu, ale ze si u fab nezmenim kodovani, to nechape :). Dival jsem se, ze Ing. Pazdera dela komplet tepomat do koncernu za 2900,- me jeste zadnej nevysel pres 1000,-kc (diky Jirko za ty octavkovy a u fab jsem se s origo kabelazi a cinskou packou taky dostal pod litra, jen do modre jsem ho nedelal, ale spis proto, ze mi je lito ruky :)
no ne ja, ale Ing. Pazdera, 3,5h, nez to rozchodil... kdyz uz immo nesvitilo, tak to stejne nestartovalo, protoze si nechtela prevzit puvodni vin a skz, tak nakonec to do eprom musel zapsat rucne a hex vs.dec, no ja se svojim vybavenim jsem nemel sanci
A ja ji ani neprekoduji :(, takze tam mam longlife a to asi 1.4mpi nikdy nepodporovala, tak mi to pise chybu cidla kvality oleje, IHR se mi sekne pri pokusu zmenit kodovani, rozbehal jsem 309 a to se sekne uz pri pokusu nacteni maxidotu
A ja ji ani neprekoduji :(, takze tam mam longlife a to asi 1.4mpi nikdy nepodporovala, tak mi to pise chybu cidla kvality oleje, IHR se mi sekne pri pokusu zmenit kodovani, rozbehal jsem 309 a to se sekne uz pri pokusu nacteni maxidotu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.04.25 08:55:05: To nepůjde, potřebuji sundat celý výfuk. Za přírubou je vlnovec a ten je ko.
Kunda pes, venku chčije. Začal jsem to dělat venku, páč bylo krásně, nechtěl jsem pak uklízet garáž a chcaní nebylo v předpovědi. Krásné.... Ale aspoň mi neprší na Volvo.
Kunda pes, venku chčije. Začal jsem to dělat venku, páč bylo krásně, nechtěl jsem pak uklízet garáž a chcaní nebylo v předpovědi. Krásné.... Ale aspoň mi neprší na Volvo.

Kdyz nevidime celek v realu, tak se tezko radi no. Kazdopadne prinejhorsim bych priruby uriznul, koupil prevlecnou spojku, pastu na vejfuky a nejak to zbastlil...
některá stadia koroze , když už se daji rozebrat,nedají se pak těsně spojit. urříznout, dát jiný spojení. Ale já jsem u zdroje...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.04.25 20:41:48: Teď už tam nepůjdu, zničit mohu středovou část příruby. Není to přímo ona, ale pro ilustraci toho osazení.
-> Jirik_Tuňák1983 17.04.25 19:45:51: Nemas foto jakej typ prirub to je? Co vsechno si muzes dovolit znicit, jednu stranu, obe?
-> StepaNoFUN 17.04.25 20:14:50: Tohle je ženy auto. 16 let starý výfuk. Ale nedělej si iluze, na Volvu ty matky vypadaly stejně. Ale tam mi pak dávali ten BSR, takže jsem se s tím nesral. Autogen nemám a v úterý musí jet. Jiný tip?
-> Jirik_Tuňák1983 17.04.25 19:45:51: naposledy jsem tohle resil kdysi na jednom francouzkym aute. Skoncilo to skapnutim matic autogenem. V tu dobu jsem byl jeste docela klidnej.
To co nasledovalo potom nebudu rozepisovat. Ale bejvalej sef mne ale od toho auta odvezl na pivo, protoze bych to prej jinak asi zapalil... Prej mbe takhle nasranyho jeste nevidel.
To co nasledovalo potom nebudu rozepisovat. Ale bejvalej sef mne ale od toho auta odvezl na pivo, protoze bych to prej jinak asi zapalil... Prej mbe takhle nasranyho jeste nevidel.
Nemáte někdo tušení, jak sundat výfuk, když z jedné strany příruby matice v podstatě neexistují a z druhé strany je velký talíř šteftu? Obojí je schované v lemu příruby, takže se tam nedostanu z boků, že bych třeba ubrousil hlavu nebo matku. 

-> Jirik_Tuňák1983 10.04.25 19:20:50: ta 8020 uz se asi nevyrabi, nemas tuseni ktery z aktualni nabidky je alternativa? 8000, 8060, 8075?
Konecne po dlhej dobe v garazi, toto vypada ze ten LEKR nebude az taky problem ako som myslel 

-> isti 10.04.25 15:41:07: To byl jeden z důvodů výměny skla - místo neorigo skla značky PS (které jsem na autě měl od roku 2009) a na němž podivně fungovaly stěrače, jsem dal skoroorigo sklo (Splintex) se zeleným pruhem, které jsem tu měl připravené už asi 10 let...

-> Robert 106 10.04.25 15:31:00: Ano, klínková guma se montovala až do ukončení výroby sedanů. Jen vybrané vozy měly bezklínková těsnění - téměř všechny Rapidy (až na první kusy z roku 84 a BAZ), nejspíše všechny 135/136GL/i, některé 130GL/120GLS ze sklonku jejich výroby a náhodně některé obyčejné vozy z konce výroby (hlavně 125L). Předpokládám, že dost vozů s bezklínkovým těsnicím profilem šlo také na export...
Tak ono dost záleží, v jakém stavu jsou před zasáhem. Pokud tam zůstane lak tak není důvod, aby to nevydrželo. Ale jak se z toho sundá, tak je to na chvíli.
-> StepaNoFUN: tak když stím nejezdíš

-> Cumper 10.04.25 11:21:42: Nikdy jsem to nelakoval a drží to roky. Ani to nežloutne, nematní.
-> StepaNoFUN 10.04.25 17:42:47: Přesně, mám na Volvu dělaná světla hodně dlouho a pořád v pohodě. Nikdy jsem to nelakoval a s voskováním těch lamp jsem takovej lajdák.
-> Jakub05 10.04.25 15:57:35: Neni to tak dlouho, co jsem na Virt daval fotku, jak vypadaj po rozlesteni pred minimalne 6ti lety svetla na moji Octavce. Vytahnul jsem je u kamarada v servisu z popelnice, rozbrousil a rozlestil. Jednou po tom rozlesteni jsem na ne dal vosk a do ted jsou v pohode.
-> isti 10.04.25 15:41:07: Ony nakoniec občasne poskakovali aj na origo skle.
-> Jirik_Tuňák1983: Já zatím vždy lakoval. Nejstarší to je na Fabii (odhadem 8 let) a možná už to začíná znova lehce žloutnout. Nějak se mi to častěji dělat nechce, aut mám ve správě moc a to broušení je vlastně poměrně rychle hotové.
-> Bukaj 09.04.25 20:29:56: Ak si použil neorigo sklo tak ti po tom budú poskakovať stierače ako Minnoovy

-> Bukaj: Klínek byl až do konce výroby ? Já mám právě problém někde pod gumou bude dírka dělá to meluzínu, musím to ucpávat hadrem zatím.
-> Cumper 10.04.25 11:21:42: pokud nemáš světlo úplně doškrábaný, tak ti to stačí prejet lampdoctorem ... Trvá to asi minutu a vydrží celkem dlouho
-> Jirik_Tuňák1983 10.04.25 10:51:41: Jaká pasta pokud to neni tajný?
A udělal jsi nakonec nějaké zalakování, nebo nic? Já totiž vždycky světla vybrousím a rozleštím že jsou taky jako nový, pak to jen navoskuju (což za chvíli oprší...) a po roce už je na světle vidět že to už není úplně 100% a za další rok - dva to můžu dělat znova 


-> Jakub05 09.04.25 15:47:43: Tohle je ženy Ital. Musí se nechat, že i blbé světlo umí udělat krásné.
Navíc mám takovou skvělou pastu, kterou to jde i bez broušení. Dával jsem ji kolegovi z práce na Mercedes a byl z toho neskutečně překvapený.
Navíc mám takovou skvělou pastu, kterou to jde i bez broušení. Dával jsem ji kolegovi z práce na Mercedes a byl z toho neskutečně překvapený.

-> Robert 106: Většinou používám při přesklívání původní těsnění - je kvalitní, nepuchří a pokud není poškozené, tak když se pořádně umyje a případně ošetří Regumem, bude fungovat dál.
Tentokráte jsem ovšem použil novou gumu ze zásob, protože původní byla na jednom místě lehce poškozená (sice bez vlivu na funkci - jen lem v interiéru, kde to navíc není vidět, ale když jsem měl novou...
).
Jinak asi jedině sehnat někde nějakou původní výrobu.
Sám mám v zásobě několik dalších nových origo těsnění, předních i zadních, ale přední už jen bezklínkové provedení (což jako originalista nechci), případně ještě dvě přední klínkové gumy na coupé (Garde, první Rapidy a BAZ).
Kdyby byl zájem, vyměním bezklínkové těsnění za klínkové provedení - origo nové za origo nové...
Tentokráte jsem ovšem použil novou gumu ze zásob, protože původní byla na jednom místě lehce poškozená (sice bez vlivu na funkci - jen lem v interiéru, kde to navíc není vidět, ale když jsem měl novou...

Jinak asi jedině sehnat někde nějakou původní výrobu.
Sám mám v zásobě několik dalších nových origo těsnění, předních i zadních, ale přední už jen bezklínkové provedení (což jako originalista nechci), případně ještě dvě přední klínkové gumy na coupé (Garde, první Rapidy a BAZ).
Kdyby byl zájem, vyměním bezklínkové těsnění za klínkové provedení - origo nové za origo nové...

-> Bukaj: Neměl bys typ na gumu skla ? je to jediný důvod proč jsem ještě nevyměnil. To co se teď prodává jsem už na víc autech viděl pěkně zkrabacené
Dneska jsem nasadil na Å nové čelní sklo se zeleným pruhem 

-> Jirik_Tuňák1983: To auto vždycky tímhle hrozně prokoukne. Včera jsem míjel zaparkovanou Fabii I, které někdo stříkal pomuchlaný blatník základem tak, že si postříkal i půl předního světla a pak si trochu proškrábal blinkr

První oživba světel po 16 létech.
Před zásahem:
Před zásahem:
-> Borderer 05.04.25 15:07:18: Nesmíš zapomenout na to, že u tohodle starého pekáče byla erotogonomie hodně vychytaná, těžko se pak zvyká na něco jiného překombinovaného. Sedneš a víš, u plno nových aut se musím zorientovat. Ale třá je to účel v rámci nějaké společenské detektivní hry.
-> saskyn2 05.04.25 20:55:18: ak by cena tychto dielov nebola tak nehorazne prestrelena tak O
OCU jednotka za 500 -600 a nieco k tomu a uz si manik skrabe hlavu...
Sme mensi servis ale jeden elektrikar riesi len reklamacie.
OCU jednotka za 500 -600 a nieco k tomu a uz si manik skrabe hlavu...
Sme mensi servis ale jeden elektrikar riesi len reklamacie.
-> SO545 05.04.25 14:21:56: jo taky mi to připomnělo tuhle musel na moderní černobílý televizi sundat celej zadní kryt abych vyměnil jednu blbou elektronku
Ale nechtěl jsem zase někomu pošlapat bábovičky, tak jsem raději držel hubu až to napíše někdo jiný



Ale nechtěl jsem zase někomu pošlapat bábovičky, tak jsem raději držel hubu až to napíše někdo jiný

[p#4122362vydrz ked to klakne
ze je to fajn OK ale oprava boli viac ako pri klasike.
-> Borderer 05.04.25 15:07:18: jasne v pohode...

-> Borderer 05.04.25 15:07:18: jasne v pohode...
-> Syny: Možná je to právě tím. Když jezdíš jen s jedním, přizpůsobíš se a zvykneš si. Ja střídám reálně moderní auta v práci s tím svým veterán parkem, tak můžu pořád srovnávat. Kdybych jezdil jen s televizi, tak si časem taky určitě zvyknu a nepřijde mi to. :) Jenže proč teď měnit něco, co mi reálně vyhovuje víc, jen protože to už není IN.
-> Borderer 05.04.25 15:07:18: Cim dyl jezdim s tim Leonem, tim vic si rikam proc vsichni po tom kralovstvi cudliku vlastne tak touzi :) Taky jsem se toho pri koupi bal, ale uplne zbytecne...
-> SO545: Uvozovky nevidíš?
Nicméně to nemění nic na tom, že je to plná výbava tehdejší doby. Takže auto na úrovni a jako bonus je to království čudlíků místo posraných televizí a displejů..




-> Borderer 04.04.25 22:59:46: a kde mas to moderne auto ?

Občas mne ty “moderní” vozy docela štvou. Nárazník dolu, abych vyměnil 10 cm hadičky k ostřikovačům….včetně odvrtání plastového podběhu… 

O3 410 000 km původní včetně destiček. Budiž jim hutě/bezazbestové nebe lehké.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: úplně v pohodě noc ve zlým
-> gim 27.03.25 19:50:43: Diky no, ted nevim, co si o tom myslet
Podotykam, ze jsem je koupil za svy 


-> Matthes, záškodník z TechWebu: dneska jsem na ně civěl asi 30 vteřin, než mi docvaklo co je špatně. Když mi to cvaklo, tak mi bylo jasný, kdo je koupil
-> Robert 106 27.03.25 18:52:12: Primarne jo no...
To jsou asi hodiny do ponorky, nebo podzemí, abys věděl jestli je den nebo noc.
Nebo taky za polární kruh.
Nebo taky za polární kruh.